KM po ukończeniu budowy pierwszej linii Metra

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 mar 2008, 16:23

Bo Grochowska 26 nie jeździ do Teatru Powszechnego, tylko gdzieś dalej?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 22 mar 2008, 16:36

Zgadza się! Więc może warto ją dowieźć np. do 169? A gdyby np. zrobić zawrotkę autobusową przy Teatrze, to można by tam zakrańcować jakieś linie z Bródna i Targówka i do nich dowozić z Grochowskiej tramwajem. Wszystko zależy od infrastruktury, nie znając możliwości pod tym względem, możemy sobie tylko podywagować.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

altar
Posty: 884
Rejestracja: 03 kwie 2008, 11:48
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Post autor: altar » 11 kwie 2008, 9:14

Chciałbym przedstawić swoje pomysły na zmiany w komunikacji, ale skoncentruję się tylko na bliższych czasowo, czyli związanych z oddaniem pierwszej linii metra:
103 :arrow: CM. PÓŁNOCNY - ... - Przy Agorze - Kasprowicza - Młociny - Kasprowicza - Sokratesa - Conrada - Al. Reymonta - Żeromskiego - Przybyszewskiego - Kasprowicza (M. Bielany) - Al. Zjednoczenia - Żeromskiego - Perzyńskiego - Broniewskiego - Krasińskiego - PL. WILSONA. Częstotliwość 15/10, linia o charakterze lokalnej dowozówki.
106 :arrow: OKĘCIE - ... - Conrada - Sokratesa - Kasprowicza - Młociny - Kasprowicza - Przy Agorze - ... - MŁOCINY-UKSW
110 :arrow: CM. PÓŁNOCNY (BRAMA ZACHODNIA) - Wólczyńska - Nocznickiego - MŁOCINY
114 :arrow: BRÓDNO PODGRODZIE - ... - Al. Armii Krajowej - WŁOŚCIAŃSKA
116 :arrow: trasa bez zmian, ale zwiększenie częstotliwości w godz. szczytu do 7-8 minut.
121 :arrow: PL. WILSONA - ... - Sokratesa - Kasprowicza - Młociny - Kasprowicza - Przy Agorze - ... - GWIAŹDZISTA
156 :arrow: ZAJ. STALOWA - ... - Żeromskiego - Wólczyńska - Conrada - Powstańców Śląskich - NOWE BEMOWO
167 :arrow: SIEKIERKI-SANKTUARIUM - ... - Conrada - Sokratesa - Kasprowicza - MŁOCINY
170 :arrow: ELSNERÓW - ... - Conrada - Sokratesa - Kasprowicza - MŁOCINY
195 :arrow: NATOLIN PŁN. - ... - KONWIKTORSKA (ewentualnie jeżeli jego relacje dałoby się zastąpić jakoś na Ursynowie, to po wzmocnieniu 116 od dolnej nie jest już potrzebne)
500 :arrow: BRÓDNO PODGRODZIE - ... - Słomińskiego - CH ARKADIA
508, 510, E-4 :arrow: NOWODWORY - ... - Al. Armii Krajowej - WŁOŚCIAŃSKA
511 :arrow: BUKÓW - ... - Al. Armii Krajowej - WŁOŚCIAŃSKA
520 :arrow: MARYSIN - ... - METRO POLITECHNIKA (zawrotka tak jak 515)
701, 708, 726 :arrow: ŁOMIANKI/TRUSKAW/SIERAKÓW - ... - Wólczyńska - Nocznickiego - MŁOCINY
E-1 :arrow: likwidacja linii
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 11 kwie 2008, 9:18

Jakieś uzasadnienia?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

altar
Posty: 884
Rejestracja: 03 kwie 2008, 11:48
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Post autor: altar » 11 kwie 2008, 9:24

Generalnym uzasadnieniem jest dowóz z jak największego obszaru pasażerów do metra i likwidacja dublowania go przez komunikację naziemną. Dla linii 156 taka trasa ma na celu zastąpienie linii wycofanych z ciągu ul. Żeromskiego. Skrócenie linii 500 i 510 ma na celu nie dublowanie tramwajów w ciągu Jana Pawła II.
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.

Paweł C.
Posty: 232
Rejestracja: 21 mar 2008, 9:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł C. » 11 kwie 2008, 9:32

skracanie linii 500 czy 510 to nie jest dobry pomysł od dw. centralnego do Ch.Arkadia jest tłok trzeba podnieść najpierw częstotliwość tramwaj na Jana Pawła a następnie skracać ](*,)

altar
Posty: 884
Rejestracja: 03 kwie 2008, 11:48
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Post autor: altar » 11 kwie 2008, 9:34

Zmiany tramwajowe to osobny temat na tym forum, aczkolwiek można tylko podnieść częstotliwość linii już jeżdżących tym odcinkiem - nie ma za bardzo opcji wprowadzenia nowych linii na ten ciąg
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 11 kwie 2008, 9:41

Paweł C. pisze:skracanie linii 500 czy 510 to nie jest dobry pomysł od dw. centralnego do Ch.Arkadia jest tłok trzeba podnieść najpierw częstotliwość tramwaj na Jana Pawła a następnie skracać
Piszże, do cholery, po polsku!
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 11 kwie 2008, 9:59

altar pisze:Generalnym uzasadnieniem jest dowóz z jak największego obszaru pasażerów do metra i likwidacja dublowania go przez komunikację naziemną. Dla linii 156 taka trasa ma na celu zastąpienie linii wycofanych z ciągu ul. Żeromskiego. Skrócenie linii 500 i 510 ma na celu nie dublowanie tramwajów w ciągu Jana Pawła II.
Czy znasz realia potrzeb na Bielanach i dojeżdżających z Izabelina/Truskawia ... ?
Jeżeli nie, to podam cztery uwagi :
1. Potrzebna jest linia z Kasprowicza (odcinek Huta - Przybyszewskiego) na Żeromskiego :arrow: dowóz do szkół.
2. Potrzebny jest sensowny dowóz na ww. odcinek Żeromskiego z linii 7xx i 110 :arrow: też szkoły i (co może niektórych razić także do Leclerca - czy chcemy czy nie takie są realia). Przesiadka z tych linii w tramwaj na Nocznickiego i potem w busa przy Aspekcie to hm ... niezbyt sensowne rozwiązanie.
3. Pogarszasz dojazd do metra z ciągu Broniewskiego - zastępujesz 520 krążącym 103.
4. Wprowadzasz nadpodaż miejsc na odcinku Conrada - Sokratesa - Huta

Pytania:
1. Jakie częstotliwości ?
2. Co z 112, 122, 132, 157, 181, 184 i 409 oraz 712 ?
3. Jaka rola linii tramwajowej ? A może chcesz Broniewskiego wozić do Huty?
4. Dlaczego wszystkie linie zza Nocznickiego muszą jechać tylko do Huty? Potrzeby mieszkańców Warszawy z ciągu Arkuszowej, Estrady i okolic nie są tylko związane z tym miejscem (np. nowy UD przy Żeromskiego).

Uwaga :
Proponuję używać nazwy M Młociny do oznaczenia obecnej pętli Huta.

Paweł C.
Posty: 232
Rejestracja: 21 mar 2008, 9:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł C. » 11 kwie 2008, 10:04

520 powinna zostać na obecnej trasie Marysin :arrow: Chomiczówka ponieważ ma bardzo dobrą frekwencje z osiedlia na Chomiczówce potrzebna jest linia przyśpieszona dowożąca do
najbliższej stacji metra wiec można ewentualnie zmienić trasę od Chomiczówki do PL. wilsona np.Chomiczówka-Conrada-Wólczyńska-Żeromskiego-Słówackiego-PL.Wilsona. i dalej do Marysina :-k

altar
Posty: 884
Rejestracja: 03 kwie 2008, 11:48
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Post autor: altar » 11 kwie 2008, 10:21

Kra pisze:
altar pisze:Generalnym uzasadnieniem jest dowóz z jak największego obszaru pasażerów do metra i likwidacja dublowania go przez komunikację naziemną. Dla linii 156 taka trasa ma na celu zastąpienie linii wycofanych z ciągu ul. Żeromskiego. Skrócenie linii 500 i 510 ma na celu nie dublowanie tramwajów w ciągu Jana Pawła II.
Czy znasz realia potrzeb na Bielanach i dojeżdżających z Izabelina/Truskawia ... ?
Jeżeli nie, to podam cztery uwagi :
1. Potrzebna jest linia z Kasprowicza (odcinek Huta - Przybyszewskiego) na Żeromskiego :arrow: dowóz do szkół.
2. Potrzebny jest sensowny dowóz na ww. odcinek Żeromskiego z linii 7xx i 110 :arrow: też szkoły i (co może niektórych razić także do Leclerca - czy chcemy czy nie takie są realia). Przesiadka z tych linii w tramwaj na Nocznickiego i potem w busa przy Aspekcie to hm ... niezbyt sensowne rozwiązanie.
3. Pogarszasz dojazd do metra z ciągu Broniewskiego - zastępujesz 520 krążącym 103.
4. Wprowadzasz nadpodaż miejsc na odcinku Conrada - Sokratesa - Huta

Pytania:
1. Jakie częstotliwości ?
2. Co z 112, 122, 132, 157, 181, 184 i 409 oraz 712 ?
3. Jaka rola linii tramwajowej ? A może chcesz Broniewskiego wozić do Huty?
4. Dlaczego wszystkie linie zza Nocznickiego muszą jechać tylko do Huty? Potrzeby mieszkańców Warszawy z ciągu Arkuszowej, Estrady i okolic nie są tylko związane z tym miejscem (np. nowy UD przy Żeromskiego).

Uwaga :
Proponuję używać nazwy M Młociny do oznaczenia obecnej pętli Huta.
Już odpowiadam:
1. Realizacja postulatu linii z Kasprowicza na Żeromskiego:156 może ewentualnie pojechać Żeromskiego - Przybyszewskiego - Kasprowicza - METRO MŁOCINY
2. Można ewentualnie zostawić coś na Żeromskiego z kwartetu 110/701/708/726 - chyba najlepiej nadaje się 110 do tego celu
3. Dowóz Broniewskiego do metra można poprawić przez zwiększenie częstotliwości linii 121 - kolejna dowozówka raczej nie ma sensu, a 103 krąży celowo, aby dowozić do najbliższej stacji metra (nie dla całej Broniewskiego musi to być koniecznie Pl. Wilsona), kursując prostopadle do linii metra
4. Oprócz 103 i 116 częstotliwości bez zmian
5. Linie 112, 122, 132, 157, 181, 184 i 712 - bez zmian. Co do 409, zastanawiam się nad sensem jego istnienia jako linii przyspieszonej - może jakaś krótka zwykła dowozówka Metro Młociny-Cm. Północny?
6. Rola tramwajów pozostaje bez zmian: 5, 6 i 17 dowożą ciąg Marymonckiej do Metra Marymont (tych, którym nie pasuje dojazd 103, 106, 121, 197 jako liniami prostopadłymi do metra); 2 i 28 dowożą ciąg Broniewskiego do Dw. Gdańskiego
7. Potrzeby ul. Arkuszowej - OK, zostawmy 110 na obecnej trasie do Pl. Wilsona
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.

Paweł C.
Posty: 232
Rejestracja: 21 mar 2008, 9:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł C. » 11 kwie 2008, 11:12

Likwidacja linii 520 czy ekspresowej E-1 pozbawi mieszkańców osiedla z Chomiczówki szybkiego dojazdu do metra, przynajmniej jedna z tych linii musi zostać. Proponuję w ostateczności zlikwidować E-1 w zamian za 520 z nową trasą Chomiczówka-Conrada-Żeromskiego-Słowackiego- Pl. wilsona do Marysina 10/15/10/20

altar
Posty: 884
Rejestracja: 03 kwie 2008, 11:48
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Post autor: altar » 11 kwie 2008, 11:16

A uważasz, że będą chcieli nadal jeździć na Pl. Wilsona, a nie na Metro Młociny? 520 być może ma jakieś znaczenie w północnej części miasta, ale nie zmienia to faktu, że jako ostatnia linia dubluje metro na odcinku Pl. Wilsona-Politechnika - coś z tym trzeba raczej zrobić (może jakaś trasa równoległa?)
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.

Paweł C.
Posty: 232
Rejestracja: 21 mar 2008, 9:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł C. » 11 kwie 2008, 11:26

Przyszedł mi do głowy pewien pomysł jeśli chodzi o korektę trasy linii 520 tak żeby nie dublowała się chociaż z nie którymi stacjami linii metra z Pl. Wilsona, Dw.Gdańskim czy Ratuszem oto moja propozycja nowej trasy: CHomiczówka-Conrada-Żeromskiego-Słowackiego-Ks Popiełuszki-Jana Pawła-Al. Solidarności-Marszałkowska i dalej stałą trasą do Marysina 10/15/12/20

altar
Posty: 884
Rejestracja: 03 kwie 2008, 11:48
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Post autor: altar » 11 kwie 2008, 11:31

Jak nie metro, to tramwaje będą dublowane. A może coś w ten deseń: MARYSIN - ... - Trasa Łazienkowska - Wawelska - Al. Jerozolimskie - Al. Prymasa Tysiąclecia - Al. Armii Krajowej i dalej albo Broniewskiego - Al. Reymonta - Wólczyńska - Conrada - CHOMICZÓWKA (jeśli mieszkańcy Chomiczówki zdecydują się jednak na korzystanie z bliższej stacji metra - Młocin), albo (jeżeli koniecznie trzeba ich wozić do Metra Marymont) Słowackiego - Żeromskiego - Wólczyńska - Conrada - CHOMICZÓWKA
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.

ODPOWIEDZ