Okęcie, Raszyn i dalsze okolice

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 07 sty 2008, 18:56

GW pisze:Następne zmiany tras ZTM chciałby wprowadzać cyklicznie, np. po feriach albo po wakacjach. Teraz urzędnicy pracują nad układem komunikacyjnym w Raszynie, gdzie autobusy utykają w korkach i przez to się spóźniają. Niewykluczone, że część linii jadących trasą krakowską czy katowicką będzie zawracać już w Jankach i tu pasażerom przyjdzie się przesiadać w stronę Okęcia.
Wolne żarty =; Do czasu wybudowania trasy Salomea - Wolica się tam nie poprawi - jasne. Ba - nie wiadomo czy i wtedy będzie znacząca poprawa. Póki co należy wyznaczyć bus-pas bo przesiadki w Jankach nie zwiększą zainteresowania potencjalnych (i obecnych) pasażerów.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2276
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 07 sty 2008, 19:00

R-11 Kleszczowa pisze:
GW pisze:Następne zmiany tras ZTM chciałby wprowadzać cyklicznie, np. po feriach albo po wakacjach. Teraz urzędnicy pracują nad układem komunikacyjnym w Raszynie, gdzie autobusy utykają w korkach i przez to się spóźniają. Niewykluczone, że część linii jadących trasą krakowską czy katowicką będzie zawracać już w Jankach i tu pasażerom przyjdzie się przesiadać w stronę Okęcia.
Wolne żarty =; Do czasu wybudowania trasy Salomea - Wolica się tam nie poprawi - jasne. Ba - nie wiadomo czy i wtedy będzie znacząca poprawa. Póki co należy wyznaczyć bus-pas bo przesiadki w Jankach nie zwiększą zainteresowania potencjalnych (i obecnych) pasażerów.
Tu nie chodzi o zwiększanie ilości pasażerów - a raczej o punktualność linii jadących dalej niż do Janek. Częsta linia do Janek (1) a z Janek dalej pozostałe.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 07 sty 2008, 19:05

Już widzę te uradowane tłumy, które będą się przesiadać na Okęciu tylko po to, żeby później jeszcze raz przesiadać się do linii w Jankach i będą drżały żeby korek nie spowodował spóźnienia na jakieś 733 o iście PKSowym rozkładzie.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 07 sty 2008, 19:13

pawcio pisze:A ewentualne wzrost częstotliwości linii z Janek dalej i koordynacja rozkładu w Raszynie także została wzięta przez Was pod uwagę?
To wszystko rozłożą korki w Raszynie. Dziś jadąc tramwajem na Okęcie nie stoisz w korku (i to mówię ja - Kleszczu) i masz znacznie większą pewność, że zdążysz na autobus powiedzmy o 18:05 kursujący co 2 godziny. Notabene ludzi, którzy z takich linii korzystają raczej nie przylatują na przystanek na ostatnią chwilę. W momencie kiedy z Okęcia do Janek pozostanie jedna silna linia, ale stojąca w nieprzewidywalnym korku to nawet wzrost częstotliwości ze 120 na 60 minut nie pomoże jak się spóźnisz przez korek o kilka minut...
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7770
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 07 sty 2008, 19:16

R-11 Kleszczowa pisze:
pawcio pisze:A ewentualne wzrost częstotliwości linii z Janek dalej i koordynacja rozkładu w Raszynie także została wzięta przez Was pod uwagę?
To wszystko rozłożą korki w Raszynie. Dziś jadąc tramwajem na Okęcie nie stoisz w korku (i to mówię ja - Kleszczu) i masz znacznie większą pewność, że zdążysz na autobus powiedzmy o 18:05 kursujący co 2 godziny. Notabene ludzi, którzy z takich linii korzystają raczej nie przylatują na przystanek na ostatnią chwilę. W momencie kiedy z Okęcia do Janek pozostanie jedna silna linia, ale stojąca w nieprzewidywalnym korku to nawet wzrost częstotliwości ze 120 na 60 minut nie pomoże jak się spóźnisz przez korek o kilka minut...
W całości się zgadzam =D> Zresztą wątpię, czy z częstotliwości 120 na Okęcie zrobi się 60 do Janek... Jeśli już - 90... Jest to zniechęcanie ludzi do korzystania z podmiejskich na siłę... Chce się wprowadzić większą punktualność - wydłużmy postoje. Zresztą tak tragicznie też nie jest - jedyną linią, która stale jeździ z Okęcia na SB jest 715 i często 106, reszta przy długich postojach jakoś funkcjonuje...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 07 sty 2008, 19:41

R-9 Chełmska pisze:jedyną linią, która stale jeździ z Okęcia na SB jest 715 i często 106
no faktycznie, nie jest źle :D
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7770
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 07 sty 2008, 19:45

MeWa pisze:
R-9 Chełmska pisze:jedyną linią, która stale jeździ z Okęcia na SB jest 715 i często 106
no faktycznie, nie jest źle :D
Która z tych linii jedzie za Janki?
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 07 sty 2008, 20:06

R-11 Kleszczowa pisze:W momencie kiedy z Okęcia do Janek pozostanie jedna silna linia, ale stojąca w nieprzewidywalnym korku to nawet wzrost częstotliwości ze 120 na 60 minut nie pomoże jak się spóźnisz przez korek o kilka minut...
Chyba, że w Jankach będą zapewnione skomunikowania - znaczy wszystkie linie czekają na autobus z Okęcia.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 07 sty 2008, 20:08

Tm pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:W momencie kiedy z Okęcia do Janek pozostanie jedna silna linia, ale stojąca w nieprzewidywalnym korku to nawet wzrost częstotliwości ze 120 na 60 minut nie pomoże jak się spóźnisz przez korek o kilka minut...
Chyba, że w Jankach będą zapewnione skomunikowania - znaczy wszystkie linie czekają na autobus z Okęcia.
Jest to jakieś rozwiązanie. Aczkolwiek wtedy problem byłby w drugą stronę. No chyba, że wprowadzono by odpowiednio długie postoje na drugim krańcu.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 sty 2008, 20:09

Tm pisze:Chyba, że w Jankach będą zapewnione skomunikowania - znaczy wszystkie linie czekają na autobus z Okęcia.
I na odwrót. Ale nie wiem, czy to będzie takie opłacalne brygadowo...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 07 sty 2008, 20:11

Wolfchen pisze:I na odwrót.
To zależy od częstotliwości linii na Okęcie.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 07 sty 2008, 20:30

MZ pisze:Ciekawe czy jest to tylko luźna, wstępna koncepcja, czy już trwają pracę nad wcieleniem tego pomysłu w życie.
Zaraz zaraz? A co to zmieni? I tak w Raszynie jest korek i tak, wiec żeby przenieść całe masy ludzi?
spójrzcie do załącznika - wygenerowane wawkomowym składakiem (część kursów wyraźnie pogubiona, szczególnie w DS)
średnio autobus odjeżdża co 5 minut. Prawie jak w Centrum. Jedna linia tego nie zastąpi. A to z prostego powodu, miedzy jednym a drugim autobusem zakładając ciągły ruch co 5 minut było by ok 1,5km. A jak by był korek? ileż to pojazdów trzeba by wydelegować? jeśli w korku by stało sie załóżmy 30 minut to w tym korku tylko w jedną stronę stało by 6 pojazdów. i daje to już ok 900m miedzy autobusami. Wyglądało by to nadzwyczaj zabawnie.

Tak czy owak koncepcja 2 przesiadek by dojechać do centrum to jakieś nieporozumienie. Taki węzeł - a i owszem mądra rzecz, ale po zbudowaniu nitki tramwajowej albo wydzieleniu buspasów w Raszynie (choć wydzielenie teraz buspasów spowodowało by taki korek że szybciej można by dostać sie do maista pieszo (bo rowerem jest już to możliwe) niż czymkolwiek spalinowym.

Doraźnie korki może rozwiązać wydajny P+R w Jankach z linia przeznaczona tylko do jego obsługi - czyli podmiejska linia ekspresowa zatrzymująca sie jedynie na kilku przystankach - Janki, Szkolna, Na skraju, szyszkowa, Okęcie.
Załączniki
screenshot1199733240.jpg
Obrazek

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 07 sty 2008, 20:33

Ryoga pisze:[wydzieleniu buspasów w Raszynie (choć wydzielenie teraz buspasów spowodowało by taki korek że szybciej można by dostać sie do maista pieszo (bo rowerem jest już to możliwe) niż czymkolwiek spalinowym.
.
Nie. Bus-pas = autobus nie stojący w korku = lepsza oferta transportu zbiorowego = przesiadka z auta do autobusu omijającego korek. W teorii.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 07 sty 2008, 20:36

wyjściem byłoby podciągnięcie tam tramwaju, ale to temat na inny wątek...
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 sty 2008, 20:37

Nie wiem, czy liczba pasażerów uzasadnia zrobienie tego ruchu już teraz (czy jest to 1/3 wszystkich pasażerów na tym wlocie), ale na bank należy to zrobić po otwarciu trasy Salomea - Wolica, chociażby po to, by przez Raszyn (i Grójecką ;p ) jechał tylko ten, kto musi.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ