MZ pisze:Ciekawe czy jest to tylko luźna, wstępna koncepcja, czy już trwają pracę nad wcieleniem tego pomysłu w życie.
Zaraz zaraz? A co to zmieni? I tak w Raszynie jest korek i tak, wiec żeby przenieść całe masy ludzi?
spójrzcie do załącznika - wygenerowane wawkomowym składakiem (część kursów wyraźnie pogubiona, szczególnie w DS)
średnio autobus odjeżdża co 5 minut. Prawie jak w Centrum. Jedna linia tego nie zastąpi. A to z prostego powodu, miedzy jednym a drugim autobusem zakładając ciągły ruch co 5 minut było by ok 1,5km. A jak by był korek? ileż to pojazdów trzeba by wydelegować? jeśli w korku by stało sie załóżmy 30 minut to w tym korku tylko w jedną stronę stało by 6 pojazdów. i daje to już ok 900m miedzy autobusami. Wyglądało by to nadzwyczaj zabawnie.
Tak czy owak koncepcja 2 przesiadek by dojechać do centrum to jakieś nieporozumienie. Taki węzeł - a i owszem mądra rzecz, ale po zbudowaniu nitki tramwajowej albo wydzieleniu buspasów w Raszynie (choć wydzielenie teraz buspasów spowodowało by taki korek że szybciej można by dostać sie do maista pieszo (bo rowerem jest już to możliwe) niż czymkolwiek spalinowym.
Doraźnie korki może rozwiązać wydajny P+R w Jankach z linia przeznaczona tylko do jego obsługi - czyli podmiejska linia ekspresowa zatrzymująca sie jedynie na kilku przystankach - Janki, Szkolna, Na skraju, szyszkowa, Okęcie.