Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 30 mar 2007, 0:00

Obrazek
Warszawa
INWESTYCJE

Druga linia metra ma być dłuższa


Oprawie kilometr dalej, niż planowano, dojedzie druga linia metra. Tereny Chrzanowa (Bemowo), gdzie miała powstać stacja techniczno-postojowa, miasto przeznaczy pod zabudowę mieszkaniową.

Do wczoraj urzędnicy zapewniali, że na zachód od ul. Lazurowej powstanie po 2013 roku "zajezdnia" dla drugiej linii: 30 hektarów hangarów, warsztatów i torów.

-Chrzanów to bardzo atrakcyjny teren, którego szkoda na taki cel - mówi szef Biura Komunikacji Mieczysław Reksnis. - Nową stację techniczno-postojową wyznaczyliśmy więc w Morach, między ul. Połczyńską a torami kolejowymi - ujawnia.

Według prezesa Metra Warszawskiego Jerzego Lejka stacja Chrzanów będzie przelotowa (po wysadzeniu pasażerów pociągi pojadą dalej do stacji technicznej w Morach). Skrzyżowanie ul. Górczewskiej z Lazurową ma się zaś zamienić w węzeł komunikacyjny - z pętlą autobusową i tramwajową.

Czy osiedla w Chrzanowie będą się cieszyły popularnością? Bliskość metra może wywindować do astronomicznego pułapu ceny za metr. Zainteresowanie klientów może ostudzić jedynie bliskość planowanych tras: łącznika z autostradą A2 i ul. Nowolazurowej.

kmaj


[ Dodano: 2007-03-30, 00:02 ]
Dennis pisze:Ciekaw tylko jestem, czy te "hektary gruntu" pójdą za więcej, niż będzie kosztował ten kawał dodatkowego tunelu do Mor :-s
o to się nie martw :) Zobacz ile np. kosztują mieszkania przy KEN-ie
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26875
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 mar 2007, 11:04

MeWa pisze:
Dennis pisze:Ciekaw tylko jestem, czy te "hektary gruntu" pójdą za więcej, niż będzie kosztował ten kawał dodatkowego tunelu do Mor :-s
o to się nie martw :) Zobacz ile np. kosztują mieszkania przy KEN-ie
Primo, to ta teoria jest niepotwierdzona żadnymi sensownymi badaniami - mieszkania w Warszawie są ogólnie drogie i coraz droższe, a przykład Tarchomina pokazuje, że większe znaczenie od kwestii dojazdu ma w ogóle dostępność terenów inwestycyjnych, w sensie np. istnienia planów zagospodarowania.
Więc jeśli czytałeś jakieś opracowanie fachowe pozwalające wycenić, jaki składnik ceny mieszkania na KEN to metro, to proszę o jego nazwę, a nie o argumenty "wszyscy wiedzą"...

Secundo, nawet, jeśli ta teoria jest prawdziwa, to pozostaje zagadką, dlaczego całe miasto ma finansować komuś wzrost wartości mieszkania - jeśli tak się dzieje, to w normalnym kraju miasto ma prawo wystąpić o udział w zyskach ze zwiększenia wartości działki, wynikającej z działań planistycznych i inwestycyjnych miasta - i o ile wiem, taka furtka prawna istnieje. A jeśli nie jest wystarczająca, to pozostaje bramka nr 2- tzn. miasto kupuje tereny wzdłuż inwestycji tego typu, po to, żeby:
a) mieć wpływ na sposób zagospodarowania, żeby nie powstawały domki wzdłuż torów a bloki daleko od jakiejkolwiek szyny (vide Ursus)
b) móc odzyskać część pieniędzy włożonych w niezwykle kosztowne inwestycje infrastrukturalne.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 30 mar 2007, 12:43

Rzeczpospolita pisze: Skrzyżowanie ul. Górczewskiej z Lazurową ma się zaś zamienić w węzeł komunikacyjny - z pętlą autobusową i tramwajową.
Nie chcę nic mówic, ale to jest... :hahaha:
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 30 mar 2007, 15:29

inż. Glonojad pisze: Primo, to ta teoria jest niepotwierdzona żadnymi sensownymi badaniami - mieszkania w Warszawie są ogólnie drogie i coraz droższe
wystarczy, że przejrzysz raporty wielkich firm zajmujących się pośrednictwem mieszkaniowym, czy też porównasz ceny mieszkań i terenów oraz w ogóle chęć do inwestowania wzdłuż metra. Popularność KEN-u i Kabat polega właśnie na metrze.
Tarchomin jest ewenementem samym w sobie, ale tam ceny mieszkań pozostają 2 razy mniejsze niż w rejonie metra.
Glon pisze:dlaczego całe miasto ma finansować
miasto ma modelować i dbać o rozwój całego miasta i by nie było sytuacji jak z Tarchomiem, gdzie dojazd można o kant stołu potłuc - taki wspaniały...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 02 kwie 2007, 11:07

MeWa pisze:
Dennis pisze: Ciekaw tylko jestem, czy te "hektary gruntu" pójdą za więcej, niż będzie kosztował ten kawał dodatkowego tunelu do Mor

o to się nie martw Zobacz ile np. kosztują mieszkania przy KEN-ie
Ja założyłem, może niesłusznie - zatem popraw mnie jeśli się mylę, że te tereny miasto będzie sprzedawać dopiero po ostatecznym ustaleniu przebiegu trasy metra i położenia STP, i uwzględni w cenie fakt objęcia gruntów zasięgiem metra (żeby chociażby na wybudowanie przedłużonego tunelu do "nowej" STP wystarczyło). Jeżeli jest inaczej i tereny te są już w większości wykupione, to znaczy że miasto za nasze pieniądze podnosi i tak już horendalny zysk budujacym tam deweloperom i powinien się tym jak najszybciej zainteresować prokurator :evil: [-X

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 kwie 2007, 18:35

Ale tytuł dali :/
A ta stacja przy Połczyńskiej to wcale nei taki głupi pomysł - tam mogłoby powstać P&R
Obrazek
Warszawa
INWESTYCJE

Czy metro zbudują Chińczycy


W kwietniu Metro Warszawskie ogłosi pierwszy z przetargów w sprawie drugiej linii. Wyczekiwana budowa ma ruszyć w 2009 roku. Do walki o kontrakty warte ponad 2,4 miliardy euro szykują się globalne koncerny


26 km torów, 26 stacji i 350 wagonów do ich obsługi - to będzie największa inwestycja w Warszawie od wielu lat.

-Ustalamy ostatnie szczegóły tego gigantycznego przedsięwzięcia. W tej sprawie w ratuszu trwają jeszcze narady - mówi wiceprezydent miasta Jacek Wojciechowicz.

Wiadomo już, że najpierw powstanie śródmiejski odcinek drugiej linii, czyli sześć kilometrów torów i siedem stacji między rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim. Ze wstępnych wyliczeń wynika, że jego budowa będzie kosztować ok. 600 mln euro. Ma się rozpocząć w 2009 roku, a pociągi mają nim zacząć jeździć w roku 2012.

Metro Warszawskie planuje ogłosić w kwietniu dwuetapowy przetarg na projekt wielobranżowy (szczegółową koncepcję techniczną uwzględniającą dokładną lokalizację każdej stacji). Jak zapewniają urzędnicy, na dokumentację poczekamy od 170 do 210 dni. Wtedy za pomocą tzw. dialogu konkurencyjnego metro zacznie szukać oferenta, który dostarczy projekt budowlany i zbuduje linię.

Odcinek śródmiejski ma być najbardziej skomplikowany technicznie z całej linii. Nowy tunel przejdzie pod istniejącą linią w rejonie skrzyżowania ul. Świętokrzyskiej z Marszałkowską. Tam powstanie podziemny węzeł: dwie stacje Świętokrzyska połączone podziemnymi przejściami.


Powiśle jak Forum Romanum

Stołeczni urzędnicy postanowili, że metro przekroczy Wisłę w 600 metrowym tunelu pod dnem rzeki. Takie rozwiązanie krytykuje prof. Wojciech Suchorzewski z Politechniki Warszawskiej, który jest zwolennikiem tańszego w budowie mostu dla kolejki.

Metro zmieni też archaiczną technologię budowy. Zamiast ręcznych tarcz drążących dwa metry na dobę (używano takich przy realizacji pierwszej linii), pojawią się tarcze mechaniczne, które są wstanie pracować ponad 20 razy szybciej.

- Wszystko zależy od warunków geologicznych - zastrzega prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk. - U nas są podobne grunty jak we francuskiej Tuluzie, gdzie budowa linii B odbywała się w tempie 16,2 metra na dobę. Z podobną szybkością Hiszpanie budowali metro w Barcelonie - sypie przykładami.

Inżynierowie z Metra Warszawskiego podpatrują światowe inwestycje pod kątem budowy w stolicy. Byli m.in. w Rzymie, gdzie linia C przejdzie pod Forum Romanum (w Warszawie budowniczy staną przed koniecznością drążenia tuneli bezpośrednio pod budynkami Powiśla i Pragi), i w Amsterdamie, gdzie tunele powstają "w wodzie" (u nas metro przejdzie przez podmokły teren Portu Praskiego).

Według planów do 2016 roku druga linia ma dotrzeć na Bemowo, a po drugiej stronie Wisły - na Bródno i Gocław. Urzędnicy wciąż nie przestają dyskutować o przebiegu drugiej linii. Ekipa Lecha Kaczyńskiego zdecydowała, że zamiast pod ul. Człuchowską przejdzie pod Górczewską, pod osiedlem Olimpia. Natomiast ekipa Hanny Gronkiewicz-Waltz chce, żeby stacja techniczno-postojowa powstała nie w Chrzanowie, ale prawie kilometr dalej - w Morach.


Światowe zainteresowanie

75 proc. kosztów inwestycji ma zwrócić Warszawie UE. Premier Jarosław Kaczyński obiecał w ubiegłym roku, że stolica dostanie te pieniądze bez rywalizowania z innymi polskimi miastami.

Zainteresowanie budową metra jest ogromne nie tylko w Polsce. Wzmianki na jej temat można już znaleźć na ekonomicznych stronach prestiżowych dzienników, np. "Financial Times", "International Herald Tribune" czy "Frankfurter Allgemeine Zeitung". Siedzibę Metra Warszawskiego na Kabatach odwiedzają wysłannicy globalnych koncernów oraz narodowych rządów i ambasad.

- Szczegóły inwestycji chcą poznać przedstawiciele firm realizujących kontrakty w różnych zakątkach świata - ujawnia rzecznik Metra Warszawskiego Grzegorz Żurawski. - Mieliśmy np. gości z chińskiego konsorcjum budującego metro w Pekinie.

KONRAD MAJSZYK
Tędy przebiegnie druga linia metra
Obrazek
Śródmiejski odcinek drugiej linii zacznie się od stacji pod rondem Daszyńskiego. Trasa przejdzie następnie pod ul. Prostą do ronda ONZ, gdzie będzie kolejny podziemny przystanek. Dalej metro pojedzie pod ul. Świętokrzyską: przetnie Marszałkowską i Nowy Świat (to będzie najgłębsza stacja na całej linii). Kolejne przystanki planiści zaplanowali na Powiślu, przy Stadionie Dziesięciolecia i Dworcu Wileńskim. Dwie ostatnie znajdą się obok istniejących stacji PKP, ale władze miasta i kolei nie ustaliły nawet, czy będą ze sobą połączone, jak w miastach starej UE. Trzy odnogi - w kierunku Bemowa, Bródna i Gocławia - mają powstawać po 2010 roku pod warunkiem dofinansowania z UE. ¦
Linia "pod klucz"
Jak powstaje metro w różnych częściach świata? Realizuje się często tzw. projekty pod klucz. Wybrane przez lokalne władze konsorcjum buduje podziemne tory i rozjazdy, instaluje systemy trakcji, kontroli ruchu i monitoringu, dostarcza nowoczesny tabor - i po zakończeniu testów przekazuje system do eksploatacji. W ten sposób francuski Alstom za 550 mln euro wyposaża właśnie linię obwodową w Singapurze (podziemne tunele drążyły tam firmy japońskie). W sumie to 33 km torów, 29 stacji, podziemna stacja techniczna i 40 automatycznych pociągów bez maszynistów. Niemiecki Siemens uruchomił na podobnej zasadzie 9,5 km nowej linii w Salonikach w Grecji i 6,9 km w Maracaibo w Wenezueli. Władze Warszawy chcą, żeby za budowę tuneli i stacji oraz ich wyposażenie w niezbędne instalacje odpowiadało jedno wybrane w przetargu konsorcjum. Dostawa pociągów do ich obsługi będzie zapewne osobnym kontraktem. ¦
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14796
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 kwie 2007, 11:42

Uch, żeby tylko znowu nie skończyło się na niedoszacowaniu kosztów budowy... Bo wtedy będzie koszmar...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 04 kwie 2007, 15:32

MeWa pisze:Ekipa Lecha Kaczyńskiego zdecydowała, że zamiast pod ul. Człuchowską przejdzie pod Górczewską, pod osiedlem Olimpia.
Budowanym, dodajmy, przez kumpla ówczesnych włodarzy Warszawy, który podobno kupił za bezcen teren klubu Olimpia, sprytne szaher-maher zrobił i doprowadził go do upadłości, przy pomocy innego kumpla uzyskał pozwolenie na budowę w parku nawet kilkunastopiętrowych wieżowców, a teraz jeszcze, dla zwiększenia swojego i tak horrendalnego zysku, załatwił sobie metro w szczerym polu ](*,) To się nazywa budowanie IV RP i walczenie z korupcją :!: #-o [-(
II linia metra od zawsze miała iść pod Człuchowską. Specjalnie nie wybudowano na tej ulicy tramwaju (gdyby chociaż to zrobiono, to utrata szans na metro przez mieszkańców tego osiedla nie byłaby tak bolesna; w obecnej sytuacji chce się ich jednak na dobre pozbawić szans na jakąkolwiek komunikację szynową, dublując tramwaje na Górczewskiej) i pozostawiono szeroki pas terenu niezabudowanego po obu stronach pasa drogowego. Także tereny Woli przemysłowej miałyby szansę na rozwój, gdyby powstało tam metro. Sprytnie jednak oszacowano napełnienie (tylko nie wiem w jakiej perspektywie czasowej to robiono, obawiam się jednak, że w zbyt krótkiej i nie uwzględniono niewątpliwego przyrostu liczby pasażerów na skutek zabudowy przemysłowej Woli) i błyskawicznie zmieniono przebieg trasy, jak najkorzystniej dla swojego kolegi ](*,) ](*,) ](*,) O ile czasu opóźni to całą inwestcyję, ile dodatkowej kasy będzie kosztowało, ile ludzi zostanie na zawsze pozbawionych komunikacji szynowej i jakie połacie miasta nie będą miały szansy na zrównoważony rozwój? Nawet nie podejmuję się szacować strat. Zastanawiam się jednak coraz częściej, że jeśli budowanie metra w Warszawie ma dalej tak wyglądać, to może jednak już lepiej byłoby zeń zrezygnować (ile km torowiska tramwajowego możnaby zmodernizować i ile następnych kilometrów szybkiego tramwaju wybudować w najbliższych latach za ~8 000 000 000 PLN) :-k :-? :-s

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 04 kwie 2007, 19:59

Dennis pisze:dublując tramwaje na Górczewskiej
gdzie tramwaje na Górczewskiej poza ostatnim odcineczkiem?
Zresztą nie jest prawdą, że metro pod Człuchowską było od zawsze.
Nic czasowo metro też nie straciło, bowiem i tak w pierwszej kolejności prace realizowane będą na centralnym odcinku.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36742
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 04 kwie 2007, 21:20

MeWa pisze:gdzie tramwaje na Górczewskiej poza ostatnim odcineczkiem?
MIAŁY być na całej długości.

Zgadzam się z Dennisem. Zamiast metra pod Człuchowską (gdzie miało powstać) i tramwajów pod Górczewską (gdzie można je poprowadzić), będzie metro pod Górczewską i tramwaj nigdzie.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 04 kwie 2007, 21:32

pretensje do pana Borowskiego i poprzedniej ekipy...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6107
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 10 kwie 2007, 14:34

gazeta.pl pisze: Druga linia metra bardzo drożeje

Czy miasto będzie stać na budowę drugiej linii metra? Przewidywane koszty jej centralnego odcinka wzrosły aż o miliard złotych.
Nowy kosztorys właśnie kończą opracowywać dwie firmy projektowe - polski DB Projekt i czeski Sudop. Na zlecenie Metra Warszawskiego przygotowują tzw. studium wykonalności drugiej linii metra od ronda Daszyńskiego u zbiegu Towarowej i Prostej na Woli do Dworca Wileńskiego. Jeszcze niedawno władze Metra szacowały, że budowa tego odcinka pochłonie ok. 2,4 mld zł. Według najnowszych wyliczeń będzie on aż o miliard droższy - za budowę trzeba będzie zapłacić ok. 3,5 mld zł.

Czy miasto znajdzie tyle pieniędzy? Wprawdzie według zapewnień rządu centralny odcinek drugiej linii metra miał być w połowie sfinansowany z funduszy europejskich, ale szacowano, że będzie to 1,2-1,4 mld zł. Warszawa musiałaby więc dołożyć aż 2 mld zł.

Projektanci z czesko-polskiego konsorcjum analizowali także m.in. to, jak powinno się drążyć nową linię metra. W jednym dużym tunelu o średnicy 13,5 m dla dwóch torów w obie strony czy w dwóch mniejszych po ok. 6,5 m. - Ta pierwsza metoda spowodowałaby stosunkowo nieduże komplikacje na powierzchni. Tarcza mogłaby wydrążyć także stacje. W przypadku dwóch tuneli przystanki trzeba by budować odkrywkowo, a to wymusza rozkopanie ulic w centrum - mówi Grzegorz Warszawski z firmy DB Projekt. Dodaje, że koszty obu wariantów są porównywalne.

Na razie nie wiadomo, którą metodę wybierze ratusz. Dotychczas planiści miejscy zakładali, że stacje powstawałyby tradycyjną metodą odkrywkową (jak przy pierwszej linii na Bielanach). Właśnie dlatego dwa przystanki centralnego odcinka - przy rondzie ONZ i przy rondzie Daszyńskiego - znalazłyby się nie pod samymi skrzyżowaniami, tylko obok, to zaś byłoby mniej wygodne dla pasażerów, którzy traciliby więcej czasu na przesiadki. Mieczysław Reksnis, szef miejskiego biura drogownictwa i komunikacji, tłumaczył, że w ten sposób władze miasta chcą uniknąć rozkopania ważnych ulic.

Na razie jedno jest pewne. Nie ma co marzyć, że budowa drugiej linii zacznie się szybko. Latem zeszłego roku ówczesny komisarz miasta Kazimierz Marcinkiewicz zapowiadał, że wiosną, czyli właśnie teraz, będzie wybierana firma lub konsorcjum, które najpierw zaprojektuje, a za rok zacznie budowę drugiej linii od Dworca Wileńskiego do ronda Daszyńskiego. Ten odcinek miał być gotowy w 2011 r.

Okazuje się, że władze metra teraz chcą zamawiać kolejne analizy. Kończone właśnie studium wykonalności to za mało. Będzie ono pokazywało trasę w skali 1:500. Metro chce mieć jeszcze bardziej szczegółową koncepcję - w skali 1:250. - Chodzi o to, żeby linię metra dokładnie wrysować w miasto, tak by później uniknąć niespodzianek - mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.

Teraz szukanie projektanta i wykonawcy pierwszego odcinka drugiej linii metra zapowiada za około pół roku, oczywiście pod warunkiem, że znajdą się pieniądze. Wtedy zwycięzca byłby znany po około siedmiu miesiącach. Według optymistycznych założeń od ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego pojechalibyśmy w 2013 r.
Ciężko jakoś to widzę...
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 10 kwie 2007, 14:45

Na razie nie wiadomo, którą metodę wybierze ratusz. Dotychczas planiści miejscy zakładali, że stacje powstawałyby tradycyjną metodą odkrywkową (jak przy pierwszej linii na Bielanach). Właśnie dlatego dwa przystanki centralnego odcinka - przy rondzie ONZ i przy rondzie Daszyńskiego - znalazłyby się nie pod samymi skrzyżowaniami, tylko obok, to zaś byłoby mniej wygodne dla pasażerów, którzy traciliby więcej czasu na przesiadki. Mieczysław Reksnis, szef miejskiego biura drogownictwa i komunikacji, tłumaczył, że w ten sposób władze miasta chcą uniknąć rozkopania ważnych ulic.
no jeśli tak, to nawet lepiej, że się z opóźnieniem zacznie, może w międzyczasie ktoś się czegoś nauczy
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 10 kwie 2007, 15:02

o lokalizacji stacji była wcześniej dyskusja - akurat w tym przypadku GW bardzo upraszcza. Zważywszy na fakt, że stacje są głębsze, należy doliczyć jeszcze odległość związaną z ciągami schodów, które zbliżą stację do skrzyżowań. Poza tym była zapowiedź wybudowania wszystkich wyjść ze stacji.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 10 kwie 2007, 15:06

Poczytajcie sobie komentarze na forum Gazety :zdziwiony: :-? #-o

ODPOWIEDZ