Strona 23 z 54

: 15 paź 2009, 14:42
autor: Bierut
Skoro pożary dotyczą prawie wszystkich modeli i prawie wszystkich przewoźników to przecież ewidentnie nasuwa się myśl, że główną przyczyną jest nadmierne eksploatowanie taboru w tak ekstremalnych warunkach. Wiek, oszczędności we wszystkim, przeładowanie, korki, fatalna nawierchnia, wymienni kierowcy i pościg z czasem. Inaczej nie będzię.

: 15 paź 2009, 14:44
autor: rosier
fraktal pisze:Widać niedokładnie oglądasz telewizję. Po ostatniej kontroli wielokrotnie podkreślano, że autobusy its-u są w nie najlepszym stanie.
warto jednak zaznaczyć ilość skontrolowanych autobusów ITSu a MZA i ilość czasu, jaką media poświęciły na obrabianie dupy MZA. Od pożaru 8711, niemal bez przerwy w tv (głównie tvn wawa), ale tez w gazetach i radiu, jest wzmianka o "fatalnym stanie autobusów miejskich". Wielokrotnie też zdarzało się, że gdy reportaż był o jakimś wypadku, w którym udział miał wóz prywaciarza, media pisały, że to... MZA. =;
I jeszcze jedno - w jednym z reportaży dziennikarz sam się ośmieszył (choć może o tym nie wiedział) - powiedział on, że w skontrolowanych wozach ITSu nie działały pokrętła awaryjnego otwierania drzwi, czyli, że wozy "nie nadawały się do jazdy". Litości! (-o<
Bierut pisze:Skoro pożary dotyczą prawie wszystkich modeli i prawie wszystkich przewoźników to przecież ewidentnie nasuwa się myśl, że główną przyczyną jest nadmierne eksploatowanie taboru w tak ekstremalnych warunkach.
słusznie, tylko, że nikt o tym nie powie w TV czy gdzieś indziej, bo nie będzie pożywki dla dziennikarzy i niezadowolonych pasażerów =;

: 15 paź 2009, 16:14
autor: Krzysiek_S
ZTM pisze:Policyjne kontrole na wniosek ZTM
Policyjne kontrole na wniosek ZTM

Drobiazgowej kontroli poddano dziś (15 bm.) kilka pojazdów należących do stołecznych przewoźników. Policja sprawdza stan techniczny autobusów na wniosek Zarządu Transportu Miejskiego.

Dzisiaj po południu policjanci skontrolowali stan techniczny autobusów na pętli Żerań FSO. Zastrzeżenia wzbudziła czystość komory silnika Jelcza należącego do Mobilisu oraz MAN-a, którego właścicielem jest ITS Michalczewski. Autobusy wróciły do zajezdni a ZTM nałożył za to kary finansowe na przewoźników.

W innych pojazdach nie stwierdzono żadnych poważnych usterek i nie zatrzymano żadnego dowodu rejestracyjnego.

Kontrole policji będą prowadzone wyrywkowo na wszystkich pętlach autobusowych w stolicy.

Ponadto na przewoźników autobusowych zostanie nałożony wymóg instalacji w autobusach systemów do automatycznego gaszenia pożarów w komorach silników. Taki zapis znajdzie się w umowie wieloletniej, która zostanie podpisana z MZA a także w warunkach przetargowych przy przetargach ogłaszanych przez ZTM.

: 15 paź 2009, 16:32
autor: MeWa
Teokryt pisze:Co jest winne? Jak nie wiadaomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Gdzie nie ma awari na wielką skale i tak spektakularnych? Odp: w metrze. Metro drenuje lwią część funduszy na komunikacje. Niech drenuje dalej. Policzcie sobie koszt pasażerokilometra na każdy rodzaj komunikacji.
tak, to wina metra, że płoną autobusy ](*,) (i pretensje, że jest bezpiecznie), rzeczywiście, odpowiedni temat!

: 15 paź 2009, 16:51
autor: prosper5250
Odnośnie kontroli - ile ona zwykle trwa? Co dzieje się z kursem, który nie startuje z pętli w wyznaczonym przez rozkład jazdy czasie?

: 15 paź 2009, 16:54
autor: rosier
i dodatkowe pytanie - po co? Jakiś racjonalny powód po za tym, że to zagranie pod publiczkę, bo trzeba coś zrobić przecież?

: 15 paź 2009, 17:00
autor: radeom
prosper5250 pisze:Odnośnie kontroli - ile ona zwykle trwa? Co dzieje się z kursem, który nie startuje z pętli w wyznaczonym przez rozkład jazdy czasie?
Ostatnio na Podgrodziu kontrola mojego 114 trwała około 5 minut. (stan techniczny wozu, sprawdzenie dokumentów, kontrola trzeźwości). Kierowca potem jechał bardzo szybko, żeby być o czasie. :razz:

: 15 paź 2009, 17:08
autor: prosper5250
Spodziewałem się że trwa to znacznie dłużej... Co można w tym czasie sprawdzić? Ilość młotków do zbicia szyb, oświetlenie i ewentualny wyciek... Dziwne że w tak krótkim czasie jest jeszcze czas na oględziny ogumienia :-k

[ Dodano: |15 Paź 2009|, 2009 17:11 ]
rosier pisze:Jakiś racjonalny powód po za tym, że to zagranie pod publiczkę, bo trzeba coś zrobić przecież?
Nie bardzo - jeno uderzenie "pod publikę". Ale najistotniejszy jest chyba komunikat, że kontrola odbyła się na zlecenie ZTM, czyli Zarząd czuwa nad bezpieczeństwem pasażerów. ZTM jest troskliwy - to chyba ma z tego wszystkiego wynikać :)

: 15 paź 2009, 17:13
autor: radeom
prosper5250 pisze:Ilość młotków do zbicia szyb
Szczerze mówiąc kontrola odbywała się praktycznie bez wchodzenia do autobusu. Głównie to świecenie latarką na opony, kontrola świateł, kierunkowskazów, drzwi. Niedawno na Młocinach ITD kontrolowała autobusy i wyglądało to podobnie.

: 15 paź 2009, 17:18
autor: rosier
prosper5250 pisze:Ale najistotniejszy jest chyba komunikat, że kontrola odbyła się na zlecenie ZTM
no tak, propaganda ZTMu przecież nieprzerwanie trwa.
radeom pisze:Szczerze mówiąc kontrola odbywała się praktycznie bez wchodzenia do autobusu. Głównie to świecenie latarką na opony, kontrola świateł, kierunkowskazów, drzwi. Niedawno na Młocinach ITD kontrolowała autobusy i wyglądało to podobnie.
wniosek nasuwa się sam - nie dość, że to tylko zagranie pod publikę, to jeszcze same kontrole nie służą niczemu, jeśli każda wygląda tak, jak opisuje to Radeom. W tak krótkim czasie nie da się stwierdzić wiele... =;

: 15 paź 2009, 17:27
autor: radeom
Tak naprawdę to zależy pewnie od kontrolującego. Kiedyś na Podgrodziu policjant sprawdzał tylko trzeźwość kierowcy i dokumenty.
(Solinka na 202)

[ Dodano: |15 Paź 2009|, 2009 17:59 ]
Dyrektor ZTM: zaczynamy kontrole w autobusach - TVN Warszawa

: 15 paź 2009, 19:48
autor: BJ
MeWa pisze:tak, to wina metra, że płoną autobusy (i pretensje, że jest bezpiecznie), rzeczywiście, odpowiedni temat!
Zdaje się, że Teokrytowi chodziło o to, że Metro jest stosunkowo niezawodne i pewne w przeciwieństwie do tramwajów i autobusów.

Mobilis to jest śmieszna firma.
Wstyd, że w ogóle po zamówieniu Solin i Libero i po zobaczeniu, co się z nimi wyrabia, ZTM znowu wybrał tę firmę w przetargu na 9 i 12m.
Nietrudno się domyślić, że chodzi o oszczędności, ale nie można oszczędzać na wszystkim.
Potem autobusy wyglądają jak kolumbijskie więzienie.

Niepokojące jest to, że dzieje się to też z nowszymi wozami.
Dziś miałem okazję się powozić na E-2 i - niestety - zamiast 8197, był 8156. Pomijając stan przestrzeni pasażerskiej, to nawet w kabinie strach było się czegoś dotknąć. Pewne dziwne kawałki żarcia czy czegoś walające się po kabinie powoli zaczynają żyć własnym życiem :zlosliwa_cholera:

W MZA mimo wszystko wiele od stanu wozu zależy od właściciela. I to jest kolejny argument za tym, aby nie likwidować właścicielstwa wozów.
Bo jeśli kierowcy dbają o wóz, to nawet jak jakiś kretyn przypieprzy w przycisk STOP, bo miał gorszy dzień albo po prostu jest debilem, to jak się odpisze, ale też przypomni mistrzowi, to jest to robione.
Nietrudno mimo wszystko wóz utrzymać w miarę godnym stanie. I wiele jest takich wozów.
Mowa o MZA.
Nie spotkałem się jeszcze z wozem w godnym stanie z Mobilisu.

Inaczej sprawa ma się z PKS i ITS, gdzie - szczególnie w tym pierwszym - wozy w miarę dają radę.

: 15 paź 2009, 19:59
autor: rosier
BJ pisze:Mobilis to jest śmieszna firma.
Wstyd, że w ogóle po zamówieniu Solin i Libero i po zobaczeniu, co się z nimi wyrabia, ZTM znowu wybrał tę firmę w przetargu na 9 i 12m.
cóż, odczekamy pół roku i te "nowe, piękne i nowoczesne" su12, które teraz przychodzą, przestaną takie być. Będzie syf jak w każdym wozie Mobilisu, ta fantastyczna technika zacznie się psuć (zobaczycie, wrócą tam normalne dechy).
BJ pisze:W MZA mimo wszystko wiele od stanu wozu zależy od właściciela
wiele, a nawet większość. Nie trzeba szukać daleko - znany nam obydwu właściciel 8197 układy z mechanikami podobno ma dobre i to widać, nie wspominając już o czystości kabiny O-) a przykładów jest jeszcze dużo więcej.
BJ pisze:Inaczej sprawa ma się z PKS i ITS, gdzie - szczególnie w tym pierwszym - wozy w miarę dają radę.
w ITSie właścicielstwo również bardzo dobrze zdaje egzamin, pomijając pojedyncze przypadki, Lwiątka są czyste i sprawne :-$

: 15 paź 2009, 20:09
autor: BJ
rosier pisze:wiele, a nawet większość. Nie trzeba szukać daleko - znany nam obydwu właściciel 8197 układy z mechanikami podobno ma dobre i to widać, nie wspominając już o czystości kabiny a przykładów jest jeszcze dużo więcej.
Ale co z tego, że wiele SU18 jest zadbanych, a w kabinie można jeść z podłogi, skoro trafi się na takiego 8156, 8179, 8193 albo SU12 i po dobrym wrażeniu, jakie zrobił jakiś inny wóz.

Jeszcze nie trafiłem nigdy na czystego, zadbanego SU15. Zawsze jest syf.
Tak samo jest w SU12.

: 15 paź 2009, 20:26
autor: JKTpl
rosier pisze:Będzie syf jak w każdym wozie Mobilisu, ta fantastyczna technika zacznie się psuć (zobaczycie, wrócą tam normalne dechy).
Jeszcze co do technik stosowanych w Mobilisie ^_^
Pewnego razu odkręcam pokrywę drzwiową. Kwadrat do pierwszego zamka... i sru. Druga część zamknięcia trzymała się "na słowo honoru". Nawet o takich pierdołach się zapomina... ;]