Komunikacja w innych miastach

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 lip 2015, 8:38

Ja bym się spodziewał dalszego mnożenia dziwnych linii autobusowych pokroju 412 czy E-7, musimy dogonić pekiński tysiąc linii :)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5298
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 02 lip 2015, 9:22

Georg pisze:Czy ktoś może mi przybliżyć, jak wygląda komunikacja w Pekinie? Przedwczoraj, wg. tekstu ZTM gościliśmy przedstawicieli z tego miasta.
Goście z Pekinu. Ostatnie relacje zagraniczne w Pradze skończyły się popsuciem do reszty układu tramwajowego. Chciałbym wiedzieć, czego mogę się spodziewać po tych odwiedzinach. Chyba, że Pekińczycy przyjechali podpatrzeć u nas wspaniale wprowadzone zmiany wakacyjne (czytaj: cięcia w tramwajach gdzie się dało) i praski model taktowania.
Poczekaj aż przyjedzie delegacja z Pjongjangu żeby porozmawiać o sposobach karania pracowników za nieudolne zmiany ;)
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 02 lip 2015, 10:10

Może ludzie z ZTM udadzą się na Wyspy Coocka. Na głównej wyspie Rarotondze są 2 linie: "Clockwise" i "Anticlocewise". Do wprowadzenia po otwarciu całej obwodnicy. Jako, że Warszawa jest spora można wprowadzić 6 linii: 3 razy po parze po obwodnicy śródmiejskiej, miejskiej i ekspresowej.

Połączenia pomiędzy pierścieniami zapewniałyby stateczki na Wiśle.

Georg
Posty: 5991
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 02 lip 2015, 12:34

Strach mnie ogarnia, jak zbliżają się upały, a ja czytam, że w Pekinie cena biletu zależy od tego, czy jedziemy pojazdem klimatyzowanym, czy nie. Przejazd pojazdem klimatyzowanym jest 2 razy droższy niż nieklimatyzowanym.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7374
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 02 lip 2015, 12:55

Usuń swój post, bo zaraz ktoś pojedzie do Pekinu i stwierdzi, że to ma sens.. aczkolwiek patrząc na zachowanie kierowców np. z PKS-u mam wrażenie, że w Pekinie ich szkolono, dlatego nie ma żadnej różnicy cenowej.

Łukasz
Posty: 10621
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 02 lip 2015, 20:17

fik pisze:Ja bym się spodziewał dalszego mnożenia dziwnych linii autobusowych pokroju 412 czy E-7, musimy dogonić pekiński tysiąc linii :)
E-7 to akurat ma sens.
ŁK

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1598
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 03 lip 2015, 7:23

W pekinie mają śmieszne, 15-16 metrowe przegubowce które umożliwiają zawijanie na skrzyżowaniu, bez pętli. Na TWB można takie cuda zobaczyć.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1598
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 29 wrz 2015, 22:44

Tak jak zazwyczaj nie reklamuję się ze zdjęciami z TWB, tak teraz zrobię wyjątek - polecam przejrzenie moich zdjęć z Alicante
Komcepcja tamtejszej sieci tramwajowej jest następująca: była sobie wąskotorówka wzdłuż morza od Denii przez Benidorm do Alicante. Linia została zelektryfikowana na odcinku Alicante - Benidorm, zagęszczono przystanki, zakupiono Bombardiery Flexity Outlook i został dołożony odcinek śródmiejski w formie premetra.
Do tego dołożono dwa śródmiejskie odcinki pbsługujące tereny uniwersyteckie (L2) i osiedle apartamentowców dla turystów (L4).
Z uwagi na warunki terenowe, wiele odcinków jest jednotorowych, w wąwozach, tunelach, mostami i zawijasami. Po 1h20m pd wyjazdu z centrum Alicante można dotrzeć do Benidormu. A tam - możliwość przesiadki do wagonu spalinowego, którym można dojechać aż do Denii.
Moim zdaniem trasa L1 doskonale oddaje wszelkie zalety tramwaju: na wsi jest to bezkolizyjna lekka kolej, w mieście - kolizyjny tramwaj, w centrum - wjeżdża do tunelu i udaje metro. A do tego kapitalne krajobrazy, zwłasscza na odcinkach wzdłuż morza.
Serdecznie polecam obejrzenie tras z satelity oraz zajrzenie w moje zdjęcia ;)
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8372
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 30 wrz 2015, 11:59

Alicante i te ich podziemne stacje w centrum... Mieli rozmach.
Linię L2 otwarto ze sporym opóźnieniem. Jeszcze dwa lata temu kursowała krótka linia 4L dowożąca do portu (starym śladem, przy siedzibie/zajezdni).
Widok z zamku umieszczono w jednym z numerów iZTM (8 (79)) ;-).

BTW: odcinek Benidorm (bosze, co za brzydkie miejsce na ziemi ) - Denia b. klimatyczny. Polecam na przyszłość.

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1598
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 30 wrz 2015, 18:51

W Denii byłem za dzieciaka. Do tej pory rodzicom wypominam, że nie zabrali mnie na przejazd tamtą wąskotorówką :p
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 07 lis 2015, 19:53

Czekają mnie urocze 4 dni na Śląsku, więc pewnie będę potrzebował biletu tamtejszej komunikacji. W związku z tym pytanie: czy bilety 48-godzinne i 5-dniowe mają ograniczenia co do stref? Z tego, co jest napisane na stronie KZK GOP, wnioskuję, że nie, bo ograniczenia są wskazane tylko przy biletach jednorazowych i miesięcznych, ale może jednak? Rozumiem, że na tych biletach można jeździć zarówno autobusami, jak i tramwajami?

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3083
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 07 lis 2015, 20:20

Nie mają ograniczeń strefowych. Sam ich używam jak tam jestem i możesz jeździć czym chcesz.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 07 lis 2015, 20:40

A czy w Katowicach jeżdżą nadal ikarusy?

ashir
Posty: 27731
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 07 lis 2015, 20:43

Oczywiście. :)

Awatar użytkownika
Matej
(mateuszsolaris)
Posty: 321
Rejestracja: 27 lip 2010, 20:44
Lokalizacja: Warszawa Nowodwory

Post autor: Matej » 07 lis 2015, 20:45

I to nawet coś około 30 sztuk.
Moje zdjęcia: Phototrans - WGKM

ODPOWIEDZ