Strona 23 z 27

Produkcja tablic bocznych i schematów SIP

: 08 sty 2016, 21:48
autor: Bastian
Emyl pisze:Mostów na schemacie nie będzie, więc to odpada. Chyba jednak trzeba będzie wykorzystać obwodnicę kolejową...
Ja bym chyba zaczynał od krzyżaka Jerozolimskie (Zawisza - Wiatrak)/Marszałkowska (Bankowy - pl. Unii). Praktycznie kąt prosty i dość długie odcinki, a zarazem np. zniekształcenie kąta będzie od razu zwracało uwagę.

Produkcja tablic bocznych i schematów SIP

: 08 sty 2016, 21:51
autor: Emyl
Jaki Wiatrak? Ludzie, tam nie będzie żadnych ulic ani nawet tramwajów :-D

Produkcja tablic bocznych i schematów SIP

: 08 sty 2016, 21:54
autor: MichalJ
Na schemacie Luksemburga, który, do jasnej Anielki, PODAŁEŚ JAKO WZÓR, jest placek z ulicami starego miasta. Ja się poddaję, nie wiem, o co chodzi.

Produkcja tablic bocznych i schematów SIP

: 08 sty 2016, 22:08
autor: Emyl
Nie jako wzór a jako przykład kształtu charakterystycznego, na którym można oprzeć schemat zachowując estetykę i ponad wszystkim funkcjonalność (zresztą tamten schemat dotyczy komunikacji autobusowej, a nie kolejowej). Dla pasażera nie ma znaczenia kształt granicy miasta, ani nawet sama siatka ulic. W najnowszym warszawskim schemacie dostarczono pasażerowi siatkę tamwajową, która wprowadziła ultraburdel zarówno estetyczny, jak i informacyjny (brak numerów linii).

Produkcja tablic bocznych i schematów SIP

: 08 sty 2016, 22:18
autor: MichalJ
Emyl pisze:Nie jako wzór a jako przykład kształtu charakterystycznego
Zatem dlaczego wszystkie propozycje "kształtów charakterystycznych" dla Warszawy odrzucasz?

I czym się różni wzór od przykładu?

Produkcja tablic bocznych i schematów SIP

: 08 sty 2016, 22:21
autor: Wiliam
Ten kształt może być wirtualny? Tzn. opierasz się na nim w centralnej części schematu, ale na nim samym go nie widać.
Np. zarys Most Gdański, Okopowa, TŁ?

Produkcja tablic bocznych i schematów SIP

: 08 sty 2016, 23:12
autor: Emyl
MichalJ pisze:
Emyl pisze:Nie jako wzór a jako przykład kształtu charakterystycznego
Zatem dlaczego wszystkie propozycje "kształtów charakterystycznych" dla Warszawy odrzucasz?

I czym się różni wzór od przykładu?
1. Bo dotychczasowe nie mają znaczenia dla pasażerów - już to napisałem. Szczególnie ten kontur.
2. Serio? Zajrzyj do słownika, czy coś...
Wiliam pisze:Ten kształt może być wirtualny? Tzn. opierasz się na nim w centralnej części schematu, ale na nim samym go nie widać.
Np. zarys Most Gdański, Okopowa, TŁ?
Może być wirtualny, o ile reprezentuje układ podróży danym środkiem transportu. Patrz: ringi w Berlinie i Moskwie, które nie do końca są okrągłe, ale ludzie rzeczywiście się nimi poruszają. Warszawski ring natomiast ani nie ma kształtu ringu, ani nie reprezentuje głównych ciągów, więc nie będę go wciskał odbiorcom. Z tych trzech ciągów, które wymieniłeś, tylko Gdańskim "jeżdżą" pociągi. Gdybym robił schemat autobusowo-tramwajowy, co przy tak pochrzanionym układzie i liczbie linii nie ma sensu, to pewnie oparłbym się właśnie o obwodnicę Śródmieścia.

W schemacie, który chciałbym zrobić, największe znaczenie mają: linie M1 i M2 i linia średnicowa. To są główne korytarze. Reszta to już nie problem. Najgorsze z punktu widzenia estetyki jest to, że średnica - przyjąwszy jej przebieg prostopadły do M1 - i M2 spotykają się na Stadionie, a następnie M2 ostro odbija na północ. Zatem albo zakrzywię linię średnicową rozpieprzając jakąkolwiek symetrię, albo zrobię brzydki zygzak z M2 (chyba skłaniam się ku tej opcji).

Produkcja tablic bocznych i schematów SIP

: 08 sty 2016, 23:19
autor: MichalJ
Emyl pisze: Może być wirtualny, o ile reprezentuje układ podróży danym środkiem transportu. Patrz: ringi w Berlinie i Moskwie, które nie do końca są okrągłe, ale ludzie rzeczywiście się nimi poruszają. Warszawski ring natomiast ani nie ma kształtu ringu, ani nie reprezentuje głównych ciągów, więc nie będę go wciskał odbiorcom.
A stare miasto w Luksemburgu reprezentuje układ podróży danym środkiem transportu. Teraz wiemy już wszystko.

Produkcja tablic bocznych i schematów SIP

: 08 sty 2016, 23:23
autor: Emyl
Częściowo tak jest. To też już napisałem. Ulicami, stanowiącymi jego umowne granice, poruszają się autobusy niemalże wszystkich linii w mieście. To na serio jest tak trudne do pojęcia, a chcesz się rzeczywiście czegoś dowiedzieć o zasadach projektowania takich rzeczy, czy przyczepiłeś się z nudów?

Produkcja tablic bocznych i schematów SIP

: 27 sty 2016, 4:16
autor: Emyl
Jest 4:15, nie spałem od dawna, patrzcie, co znalazłem na krańcach internetu:
http://wmbusphotos.com/forum/index.php? ... 4#msg19274

Produkcja tablic bocznych i schematów SIP

: 28 sty 2016, 0:00
autor: Adam G.
Znajdź mi tak proste i intuicyjne dla R&G i Pixela, ozłocę Cię ;)

Produkcja tablic bocznych i schematów SIP

: 28 sty 2016, 1:00
autor: Emyl
Masz na myśli Helenę czy ten drugi program do Mobiteca (nie podoba mi się on)? :D

Produkcja tablic bocznych i schematów SIP

: 28 sty 2016, 4:18
autor: Emyl
Warszawski schemat musi poczekać, chociaż już spora część jest zrobiona.

A w tak zwanym międzyczasie...

(Logo ZTM jest moje, proszę nie kopiować i nie rozpowszechniać bez mojej zgody!)

Produkcja tablic bocznych i schematów SIP

: 28 sty 2016, 14:25
autor: Tyrystor
WOW!

Produkcja tablic bocznych i schematów SIP

: 03 mar 2016, 3:25
autor: Emyl
2061: Odyseja Kosmiczna