Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 30 gru 2012, 12:07

A to nie będzie, tak przypadkiem, łatanie dziur po ajentach? Wspominał ktoś o tym? :>

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 30 gru 2012, 12:34

Pawel_ pisze:A to nie będzie, tak przypadkiem, łatanie dziur po ajentach? Wspominał ktoś o tym? :>
Ten przetarg robiony jest pod zwiększenie planu od czerwca ;p

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 30 gru 2012, 12:39

Flash8222 pisze:
Pawel_ pisze:A to nie będzie, tak przypadkiem, łatanie dziur po ajentach? Wspominał ktoś o tym? :>
Ten przetarg robiony jest pod zwiększenie planu od czerwca ;p
Flashu, proszę Cię. Nie poznajesz ludzi, więc... :P
Midibusy rozumiem, że są zamawiane, ale po cholerę przeguby? Za Jelcze czy za co? ;]

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 30 gru 2012, 12:42

Pawel_ pisze:
Flash8222 pisze: Ten przetarg robiony jest pod zwiększenie planu od czerwca ;p
Flashu, proszę Cię. Nie poznajesz ludzi, więc... :P
Midibusy rozumiem, że są zamawiane, ale po cholerę przeguby? Za Jelcze czy za co? ;]
A cholera wie, ale pewne jest podniesienie planu od czerwca, a wozy trzeba skądś mieć i dlatego też jest taki krótki termin dostawy :P

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 30 gru 2012, 13:00

Flash8222 pisze:A cholera wie, ale pewne jest podniesienie planu od czerwca, a wozy trzeba skądś mieć i dlatego też jest taki krótki termin dostawy :P
Tak, plan... -64. ;]

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 30 gru 2012, 15:46

Pawel_ pisze:
Flash8222 pisze:A cholera wie, ale pewne jest podniesienie planu od czerwca, a wozy trzeba skądś mieć i dlatego też jest taki krótki termin dostawy :P
Tak, plan... -64. ;]
Ja mówię o planie MZA ;)

alojz
Posty: 2663
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 21 sty 2013, 20:19


Awatar użytkownika
konri
Posty: 2061
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 21 sty 2013, 21:29

Pytanie nr 13 to zapewne Autosan. Im to zawsze wiatr w oczy wieje... :-"

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 sty 2013, 21:41

konri pisze:Pytanie nr 13 to zapewne Autosan.
Zdecydowanie. I bardzo ładną odpowiedź dostali, tak trzymać ;)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 05 lut 2013, 15:01

Więcej miejskich autobusów. To nie będą mercedesy?
W skrócie:
20 sztuk MIDI
Lider Trading (Solbus) - 17,835 mln
Solaris - 18,179 mln

16 sztuk prrzegubowych
Solaris - 21 874 320
EvoBus (Mercedes) - 23 114 160

(dane poprawione)

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 05 lut 2013, 15:05

Dane wyglądają jednak zupełnie inaczej.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 lut 2013, 15:07

Solaris powinien zacząć się obawiać Solbusa w przetargach na wozy 10 i 12-metrowe, bo coraz częściej wygrywa. :)

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 05 lut 2013, 15:54

Ja bym powiedział raczej: :-(

[ Dodano: |5 Lut 2013|, 2013 15:55 ]
Żeby wygrać z Solbusem Solaris powinien dać niższą cenę... za odpowiednio niższą jakość. O to nam, warszawiakom, chodzi?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 lut 2013, 16:20

Przetarg na zamówienie jak dla manufaktury, to i manufaktura wygrywa. Należy się cieszyć, że nie MAZ...

I może właśnie o to chodziło w tym przetargu na "megawymianę" 2% taboru w inwentarzu...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 05 lut 2013, 16:22

Wy tu się spieracie a jak wół na dole pisze że po 01.09.2013 cięcia rozkładów. A po rozmowach które już się odbyły między MZA, ratuszem a ZTM. Wozy te kupione są na wymianę taboru a nie na zastąpienie nie których brygad po ajentach. Od 01.09.2013 roku MZA po ajentach bierze tylko dosłownie tylko 19 brygad.

Na tyle zezwala obecna sytuacja taborowa MZA i likwidacja sporej części taboru MZA podczas likwidacji zajezdni Inflancka i Chełmska bo miejsce trzeba było zrobić w innych oddziałach MZA.
A w zamian za kasowane wozy wchodzili ajenci i tak powstał impas bo:

- MZA nawet jakby mieli pieniądze na zakup 100 wozów dodatkowych w zamian za ajentów w roku 2013 odp: brak miejsca w oddziałach na większą liczbę autobusów

- brak kasy na nowe przetargi ( 10 lat temu nikt się tym nie przejmował widocznie, że po zakończeniu kontraktów będą powstawać dziury w obsłudze miasta np. z powodu krachu finansowego i ogromnej dziurki budżetowej )

- ogólnie za podwyższenie biletów od 01.01.2013 od 01.09.2013 czeka nas uszczuplenie puli autobusów o 81 brygad jak na całą sieć linii MZA to dość sporo. Czeka nas więc cięcie w rozkładach i kursowanie jak sardynki w puszcze.

Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ