(!) Ĺťniwa, czyli nowe fotoradary w Warszawie

Moderatorzy: Poc Vocem, Dantte

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25373
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 sty 2013, 20:23

Możliwe. Kiedyś tego na osi Francuska-Zieleniecka faktycznie było więcej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 02 sty 2013, 12:42

Janeczek pisze:Samochód ciężarowy w terenie zabudowanym (ograniczenia do 80, 90, 100, cokolwiek, nie są zupełnie istotnie) nie może jechać więcej niż 50km/h w dzień i 60 w nocy.
Ciężarowy to akurat i w nocy ma 50.
kajo pisze:Przesadzasz, sam mieszkam na suburbiach i samochód nie jest mi do niczego potrzebny. Mój ojciec niby ma, ale w ostatnim miesiącu na przykład zrobił 40 kilometrów, a ja na rowerze 100-150. Także nawet na przedmieściach można się obyć bez samochodu.
Nie wszyscy są studentami-kolarzami. Niektórzy jeżdżą do pracy w garniturze. Inni wożą towar, itd.
Argument mocno nie trafiony.
Poc Vocem pisze:Ale nie do centrum! Poszerzając drogę dojazdową do centrum (Puławską) zwiększasz atrakcyjność dojazdu tamże i w konsekwencji zakorkowanie tegoż centrum.
Może w twoim mniemaniu. Puławska prowadzi do Doliny Służewieckiej, a tam jest tranzyt. Uwielbiam takie demony o ruchu do centrum :)
Poc Vocem pisze:I jakoś ludzie nie kwękali, że bryczką z Józefowa do Warszawy jedzie się trzy godziny...
Rolnicy zwykle nie muszą być gdzieś o określonej godzinie. No i nie jeździli do miasta codziennie.
Poc Vocem pisze:Zupełnie nie rozumiem co to ma do faktu istnienia bądź nie na Trakcie Lubelskim ograniczenia prędkości tylko i wyłącznie dla samochodów ciężarowych. Nie wiem też kto zezwolił na takie rozwiązanie, bo poprawne ono nie jest.
A dlaczego jest niepoprawne ? O ile pamiętam to PoRD definiuje prędkość dla ciężarówki w zabudowanym i można ją miejscowo podnieść lub obniżyć. Znak T 23 b po coś chyba istnieje ?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 02 sty 2013, 12:46

cns80 pisze:
Janeczek pisze:Samochód ciężarowy w terenie zabudowanym (ograniczenia do 80, 90, 100, cokolwiek, nie są zupełnie istotnie) nie może jechać więcej niż 50km/h w dzień i 60 w nocy.
Ciężarowy to akurat i w nocy ma 50.
Skądże, skąd ten pomysł?

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 02 sty 2013, 14:44

MichalJ pisze:
cns80 pisze: Ciężarowy to akurat i w nocy ma 50.
Skądże, skąd ten pomysł?
Masz rację. Przegapiłem zmianę w przepisach. Kiedyś ciężarowy miał 50 a osobówka 60 przez całą dobę.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 02 sty 2013, 15:24

cns80 pisze:A dlaczego jest niepoprawne ?
Bo w warunkach projektowych nie różnicuje się takowych pojazdów?Przed pytajnikiem nie dajemy odstępu.
cns80 pisze:Może w twoim mniemaniu. Puławska prowadzi do Doliny Służewieckiej, a tam jest tranzyt. Uwielbiam takie demony o ruchu do centrum
Ale akurat w sytuacji hipotetycznego poszerzania Puławskiej i innych dróg dojazdowych z Południa sensowniej byłoby jednak skończyć tę południową obwodnice.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Janeczek
Posty: 443
Rejestracja: 24 wrz 2006, 11:36
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Janeczek » 02 sty 2013, 21:45

Pytanie na temat. Na Zabranieckiej / Gwarków koło zajezdni Utrata jest znak znoszący koniec strefy ograniczenia prędkości do 50 km/h.
To ile, do nędzy, mogę jechać za tym znakiem?

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 02 sty 2013, 21:46

Janeczek pisze:Pytanie na temat. Na Zabranieckiej / Gwarków koło zajezdni Utrata jest znak znoszący koniec strefy ograniczenia prędkości do 50 km/h.
To ile, do nędzy, mogę jechać za tym znakiem?
50 w dzień, 60 w nocy. Teren zabudowany, więc skąd problemy w interpretacji oznakowania?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Janeczek
Posty: 443
Rejestracja: 24 wrz 2006, 11:36
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Janeczek » 02 sty 2013, 21:57

Długo nad tym myślałem i też doszedłem do takiego wniosku. Ale stawianie w terenie zabudowanym, gdzie są same ulice dwupasowe dwukierunkowe, strefy ograniczenia prędkości do 50 i jeszcze później znoszenie jej obowiązywania robi bałagan i nic więcej.
Pewno jakiś inżynier ruchu bez prawa jazdy za tym znakiem stoi ;-)

Łukasz
Posty: 10641
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 02 sty 2013, 23:51

Szeregowy_Równoległy pisze:Może od czasu, kiedy jeździłem 101 (ze trzy lata temu...) coś się zmieniło.
Ustawienie sygnalizacji z Zielenieckiej i zielone strzałki na pewno. A "długie żółte" to w Warszawie norma, przyjezdni o tym mówią zawsze.

[ Dodano: |2 Sty 2013|, 2013 23:52 ]
Janeczek pisze:Długo nad tym myślałem i też doszedłem do takiego wniosku. Ale stawianie w terenie zabudowanym, gdzie są same ulice dwupasowe dwukierunkowe, strefy ograniczenia prędkości do 50 i jeszcze później znoszenie jej obowiązywania robi bałagan i nic więcej.
Jaki znowu bałagan. W strefie jest 50 niezależnie od przepisów ogólnych (chyba że zmienią przepis o strefie).
ŁK

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 03 sty 2013, 0:01

Czy wprowadzono jakieś przepisy, które nakazują stacjom benzynowym "pomagać" w tankowaniu?

W piątek tankowałem samochód ojca, w niedzielę matki, dzisiaj swój i za każdym razem (odpowiednio ok. 22 w Nadarzynie na Shellu, ok. 20 na Orlenie koło mnie na Puławskiej i dzisiaj ok. 13 na Shellu w Powsinie) ledwo zdążyłem wysiąść, a już podbiegał do mnie pan z obsługi stacji i koniecznie chciał zatankować za mnie*.

*pozdrawiam pana z Shella, który bardzo chciał mnie namówić na zatankowanie do Pandy jakiejś super mega benzyny V Power Racing za chyba 6.20 czy coś koło tego :P

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 sty 2013, 0:55

BJ pisze:Czy wprowadzono jakieś przepisy, które nakazują stacjom benzynowym "pomagać" w tankowaniu?
Się nazywa konkurencja i prokliencka postawa. Tylko co to ma wspólnego z tematem fotoradarów?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 03 sty 2013, 2:10

MeWa pisze:Tylko co to ma wspólnego z tematem fotoradarów?
Napisałem tutaj, aby nie zaśmiecać Szybkiego pytania. A ten temat jest już nie tylko o fotoradarach, ale generalnie chyba o motoryzacji.
MeWa pisze:Się nazywa konkurencja i prokliencka postawa.
I się nagle pojawiło z dnia na dzień na stacjach co najmniej dwóch sieci?

Może nie mam wystarczającego porównania, bo przez ostatnie 2 miesiące właściwie zawsze tankowałem na Lukoilu, ale się zdziwiłem.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7767
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 03 sty 2013, 2:29

BJ pisze: I się nagle pojawiło z dnia na dzień na stacjach co najmniej dwóch sieci?
Orlen, Shell i Lotos mają tak od dawna.

[ Dodano: Czw 03 Sty, 2013 02:31 ]
MeWa pisze:prokliencka postawa
Z prokliencką postawą ma to niewiele wspólnego. Ma to prawie zawsze na celu zachęcenie klientów do wyboru paliwa "premium", z którego pracownicy i całe stacje są rozliczane - muszą wyrobić procentowy udział sprzedaży paliw premium, a bez pomocy nagabywaczy jest to nierealne.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 03 sty 2013, 2:51

R-9 Chełmska pisze:Z prokliencką postawą ma to niewiele wspólnego.
Jest to irytujące...
R-9 Chełmska pisze:Orlen, Shell i Lotos mają tak od dawna.
No to mój Orlen tak ma od niedawna.

esbek
Posty: 582
Rejestracja: 19 gru 2010, 16:50
Kontakt:

Post autor: esbek » 03 sty 2013, 9:21

BJ pisze: *pozdrawiam pana z Shella, który bardzo chciał mnie namówić na zatankowanie do Pandy jakiejś super mega benzyny V Power Racing za chyba 6.20 czy coś koło tego :P
Pewnie czytał Twoje posty i stwierdził, że do tak wyścigowego autka trzeba nalać coś lepszego, abyś miał lepsze osiągi.
http://www.youtube.com/user/esbek2
Filmy "tramwajowe" i nie tylko.
http://www.film.tramwaje.eu
Linki do filmów tramwajowych sortowane w/g krajów i miast

ODPOWIEDZ