KM po ukończeniu budowy pierwszej linii Metra

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 lut 2009, 22:03

Glonojad pisze:Kierunek UKSWord:

jest 22 |[07] [27] [47] | 23 |[07] [37]

czyli 20-20-20-30

będzie 22 |[17] [37] [52r | 23 |[07] [34]

czyli 20 - (15+15 / 30) - 27, czyli do Conrada lepiej, a dalej - gorzej.
Bo po 23 z Młocin na Młociny to ta linia już koniecznie musi kursować co 20 minut. Przesadzasz.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36684
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 14 lut 2009, 23:39

http://autobusczerwony.blox.pl/2009/02/ ... metra.html
Cięcia po dojazdówkach do metra?

Dziwna sprawa. Po rewolucji komunikacyjnej na Bielanach i Żoliborzu powstało kilka silnych linii autobusowych, na których opiera się dowożenie pasażerów do stacji metra. I po dwóch tygodniach ZTM postanowił przewietrzyć trochę rozkład jazdy

Chodzi o linię 114 i poranne oraz wieczorne kursy w weekendy. W czwartek na stronie www.ztm.waw.pl zauważyłem, że od soboty ubywa kilka z nich. Zdziwiłem się, bo jeszcze niedawno pisaliśmy, jak ZTM planuje grupować (czy też już o robi) linie autobusowe. Cała sieć opiera się na tzw. silnych liniach, które kursują co 5-10 min w godzinach szczytu, ale też niewiele rzadziej (co 10-12, minimum co kwadrans) poza szczytem, w tym rano i wieczorem, w dni wolne od pracy. Po ostatnich zmianach do grupy silnych linii załapały się 112, 114 i 116.

I właśnie 114 miała teraz zacząć kursować perfidnie rzadko, bo tylko raz na pół godziny. Co z tego, że to ranek czy wieczór w niedzielę, kiedy pasażerów rzeczywiście nie jest zbyt wielu? Ale przy częstotliwości co kwadrans mają gwarancję, że nie muszą czekać na swój autobus w nieskonczoność. Zwłaszcza że metro, do którego albo z którego się przesiadają, kursuje wtedy co 8 min.

O te dziwne plany spytałem w ZTM. I znowu się zdziwiłem - tym razem już pozytywnie - bo kilka godzin pózniej dowiedziałem się, że tak drastycznych cięć, jak planowano, jednak nie będzie, wręcz przeciwnie: mają być dodatkowe kursy w porannym szczycie. Być może chodzi o tzw. wtyczki, bo nie widać tego w nowym rozkładzie, który pojawił się na stronie ZTM.

Tym razem na szczęście wszystko dobrze się skonczyło, ale nie wróży to dobrze na przyszłość. Przez takie ruchy urzędnicy tracą wiarygodność, bo najpierw zapowiadają, że wprawdzie wycofują dwie linie, a zostawiają jedną silną przez cały dzien, a potem po cichu (z okazji np. wakacji albo objazdów), tnie się po tym silnym rozkładzie. Po takich sztuczkach trudno będzie przekonać ludzi do nawet najbardziej potrzebnych zmian. A kilka nas jeszcze czeka.

(osa)
O tyle cieszy mnie ten raban, że następnym razem - taką mam przynajmniej nadzieję - ktoś się ze trzy razy zastanowi, nim cokolwiek ruszy...

A najbardziej mnie cieszy, że udało się to jeszcze odkręcić - brawo dla kolegów, którzy walczyli o to w piątek, pod moją nieobecność =D>

PS Podkreśliłem najważniejszy, moim zdaniem, fragment...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 lut 2009, 23:44

Owszem, cenne to, ale nie byłbym sobą, gdybym nie wypunktował Osy...
Bastian pisze:Po ostatnich zmianach do grupy silnych linii załapały się 112, 114 i 116.
No, na 116 tak ostatnie zmiany podziałały, że ze słabej linii co 5 w szczycie stała się silną co 10 w szczycie! :P
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36684
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 14 lut 2009, 23:46

Osowski tego przecież nie wymyślił, o 116 bębnił blog ZTM :P

Natomiast istotne w przypadku tej linii jest przede wszystkim poprawianie międzyszczytu i DS (nie twierdzę, że już w pełni dokonane ;)).
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 lut 2009, 23:47

Bastian pisze:Osowski tego przecież nie wymyślił, o 116 bębnił blog ZTM :P
Dobry dziennikarz weryfikuje dane. :P
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10153
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 14 lut 2009, 23:52

No właśnie, dobry.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36684
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 15 lut 2009, 0:23

Wielu lepszych, piszących na ten temat, to ja nie widzę... :-s

Osowski przynajmniej potrafi napisać coś z sensem i nieraz z tego daru korzysta...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5310
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 15 lut 2009, 9:24

Bastian pisze: Natomiast istotne w przypadku tej linii jest przede wszystkim poprawianie międzyszczytu i DS (nie twierdzę, że już w pełni dokonane ;)).
Rrrety #-o .
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 lut 2009, 9:54

Czy mógłbyś spróbować wyartykułować swoje wątpliwości w sposób bardziej przystępny? :-k
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 17 lut 2009, 11:27

GW pisze: Bielany krytykują korektę tras autobusów

Wojciech Karpieszuk, 2009-02-17,

Nie uszczęśliwiajcie nas na siłę metrem. To skandal, co robicie - bulwersowali się wczoraj mieszkańcy i radni Bielan na spotkaniu z przedstawicielami ZTM. Największe emocje budziła nowa trasa linii 103


Nie uszczęśliwiajcie nas na siłę metrem. To skandal, co robicie - bulwersowali się wczoraj mieszkańcy i radni Bielan na spotkaniu z przedstawicielami ZTM. Największe emocje budziła nowa trasa linii 103

- Nie bójcie się panowie. Koszów z pomidorami i jabłkami jeszcze nie mamy - żartowała przewodnicząca komisji samorządowej, bezpieczeństwa i porządku publicznego Maria Mossakowska. Ale już po chwili żarty się skończyły. Trzech przedstawicieli ZTM tłumaczyło się przed dzielnicowymi radnymi i mieszkańcami Bielan z ostatnich zmian tras autobusów, które obowiązują od początku lutego.



Sebastian Tuszyński z działu analiz układu komunikacyjnego ZTM stwierdził, że korekta komunikacyjna na Bielanach jest "na ukończeniu". - Macie metro, które dysponuje zdolnością przewozową. I kierunek zmian był taki, żeby ludzi dowieść do metra - mówił.

- Nie uszczęśliwiajcie nas na siłę metrem - ripostowała Zofia Zudna-Czerwińska z os. Piaski. I narzekała na zmiany trasy linii 103, która startuje z pl. Wilsona i przez Powązki dojeżdża do ostatniej stacji metra Młociny. - To było nasze jedyne połączenie z Cmentarzem Północnym na Wólce Węglowej. Wcześniej autobus jeździł też na Pragę - przypomniała.

- A jak ludzie z Żoliborza, Pragi, Grochowa mają się teraz dostać na cmentarz? Co wyście narobili? - dopytywał starszy pan, mieszkaniec Młocin.

Radny Waldemar Kamiński powiedział, że dostał dużo skarg z powodu wycofania 103 z ul. Przybyszewskiego (teraz kursuje al. Zjednoczenia). - Przecież tu są urzędy. Tu pracuje pół tysiąca ludzi, kilka razy więcej załatwia swoje sprawy - podkreślał.

Ktoś inny wspominał czasy, kiedy 103 łączyła Bielany z trzema dworcami: Gdańskim, Wileńskim i Wschodnim. - Przywróćcie 103 na dawną trasę! - powtarzały się głośne apele. Mieszkańcy skarżyli się też na wycofanie popularnej linii z ul. Przy Agorze.

Sebastian Tuszyński zapewnił, że 103 na nią wróci. Stwierdził, że z dojazdem na Cmentarz Północny nie powinno być problemów, bo na stacji metra Młociny można się przesiąść w 701. - A na Pragę można pojechać tramwajem 28 z ul. Broniewskiego - instruował.

Ale mieszkańcy nie ustępowali. - Bielany to nie jest młoda dzielnica. Myśli pan, że dla nas przesiąść się to takie hop siup? - żaliła się starsza pani.

- Nie wykluczam pewnego pola do negocjacji. Zwłaszcza, kiedy zakupimy nowe mikrobusy - odparł Tuszyński.

Spore emocje wzbudziła też linia 110. Barbara Fornalczyk zauważyła, że wzdłuż Arkuszowej przystanki stałe zastąpiono przystankami "na żądanie". - Ludzie starsi, matki z wózkiem pędzą na oślep przez bardzo ruchliwą ulicę, bo chcą zatrzymać autobus. To jest niebezpieczne.

Ktoś inny narzekał, że 110 dojeżdża teraz tylko do stacji metra Marymont, a wcześniej linia kończyła trasę na pl. Wilsona.

- Bo na Żoliborzu nie życzą sobie dodatkowych autobusów na tym placu - odpowiedział Tuszyński. ZTM przeprowadził pomiary i okazało się, że wykorzystanie przystanków przy Arkuszowej jest słabe. Dlatego przekształcono je " na żądanie".

Mieszkańcy żalili się też na zmianę trasy linii 121, która docierała z Chomiczówki do pl. Wilsona. - A teraz co? Kończy na ul. Conrada. Pozbawiliście ludzi łączności ze Szpitalem Bielańskim - mówił mieszkaniec Bielan z ul. Broniewskiego.

Urzędnik zapewnił, że połączenie ulicy Broniewskiego ze Szpitalem Bielańskim będzie już w drugim kwartale tego roku, kiedy zostaną wybudowane przystanki przy al. Zjednoczenia niedaleko stacji Stare Bielany.

Ktoś zwrócił uwagę, że 122, 157, 181 i 185 kursują podobną trasą stadami z powodu fatalnie ułożonych rozkładów jazdy. - Sprawa jest do załatwienia- obiecał przedstawiciel ZTM.

Radni zapewnili mieszkańców, że sprawy korekty tras nie zostawią i będą jeszcze interweniować u szefostwa ZTM.


Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... busow.html

Ludziom się nie wytłumaczy, muszą mieć bezpośrednie połączenie za wszelką cenę. A radni im wtórują.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8479
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 17 lut 2009, 11:57

SławekM pisze:Ludziom się nie wytłumaczy, muszą mieć bezpośrednie połączenie za wszelką cenę. A radni im wtórują.
Z drugiej strony przedstawiciel ZTM (w celu uspokojenia, przeczekania pierwszego niezadowolenia, czy na prawdę?) obiecuje "pewne pole do negocjacji zmian". Czyli ulegamy, czy nie? Czy na spotkaniu przedstawiono wizję 103 jadącego z Marymonckiej na Wrzeciono i do Huty? :>

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 17 lut 2009, 12:00

Z artykułu wynika, że chcieli pierwotnej trasy DW.WSCHODNI-HUTA z dojazdem na cmentarz północny.
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

adaszko
Posty: 110
Rejestracja: 09 sty 2009, 22:59
Lokalizacja: warszawa

Post autor: adaszko » 17 lut 2009, 12:20

Domino2001 pisze:Z artykułu wynika, że chcieli pierwotnej trasy DW.WSCHODNI-HUTA z dojazdem na cmentarz północny
Też mi się podobało jak 103 jeździło na tej trasie... :D

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 17 lut 2009, 12:42

Jak skracali 103 do pl. Wilsona to nie pamiętam jaki był argument, żeby wycofywać z Pragi tą linię. Co prawda po części pokrywałby się z linią 28, no ale nie zawsze ludzie wolą jechać tramem. Na Pradze mieszka dużo ludzi starszych i tramy 13N i 105N są niewygodne a niskie podłogi to były tylko kilka razy na dzień. A gdyby 103 dzisiaj miał pierwotną trasę to prędzej byłoby więcej solarisów. Kiedyś (jakieś 3 lata temu) na 103 około 17 na placu Hallera było bardzo dobre zapełnienie do Arkadii.
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

geograf_OSU
Posty: 868
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12

Post autor: geograf_OSU » 17 lut 2009, 14:13

SławekM pisze:Ludziom się nie wytłumaczy, muszą mieć bezpośrednie połączenie za wszelką cenę. A radni im wtórują.
a tobie i innym podobnym sie nie wytlumaczy ze komunikacja ma byc dla ludzi a nie dla urzedniczych abstrakcyjnych wymyslow typu "uklad komunikacyjny".

O ile zgoda ze jest 28 na Prage, to nowa trasa 103 jest bez sensu, 103 powinno zostac na starej trasie od Broniewskiego do Przy Agorze.

Wiekszosc zmian powinna poczekac na poprawe infrastruktury, a nie wygladac tak ze przez wiele miesiecy bedzie brak waznych polaczen (jak z Szp. Bielanskim).

ODPOWIEDZ