Strona 224 z 235

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 18 sie 2023, 10:28
autor: person
Warto nadmienić, że MPK Kraków dało radę ogarnąć temat klimatyzacji w swoich Bombardierach:
https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,444 ... -roku.html

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 79653.html
fraktal pisze:
18 sie 2023, 9:42
Tylko jak to z planami TW często bywa, ich realizacja jest przesuwana w nieskończoność.
Nikomu to nie przeszkadza.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 18 sie 2023, 10:41
autor: Stary Pingwin
Były zamontowane klimatyzatory w składzie bocianów z R3, po NG. Niestety, szerokie okna przesuwne nie miały blokad. Były też wyświetlacze, w dwóch składach bocianów po NG, też na R3. Piszę były, bo po tych urządzeniach zostały blachy zaślepiające sterowniki urządzeń, na prawych pulpitach.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 18 sie 2023, 12:54
autor: Krzysztof_J
Stary Pingwin pisze:
18 sie 2023, 10:41
Były zamontowane klimatyzatory w składzie bocianów z R3, po NG. Niestety, szerokie okna przesuwne nie miały blokad.
Te klimatyzatory były tylko testowane przez pewien czas, nie miały być na stałe. Zresztą stopiątka z racji chociażby dużej liczby drzwi (w dodatku nieszczelnych) nie jest raczej wagonem, który mógłby być skutecznie chłodzony przez klimatyzację. Drugą kwestią byłyby pewnie duże koszty.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 18 sie 2023, 13:16
autor: person
Krzysztof_J pisze:
18 sie 2023, 12:54
Zresztą stopiątka z racji chociażby dużej liczby drzwi (w dodatku nieszczelnych) nie jest raczej wagonem, który mógłby być skutecznie chłodzony przez klimatyzację.
Ciekawe czy tak samo myślano, gdy projektowano w nich ogrzewanie... ;-)

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 18 sie 2023, 15:08
autor: primoż
Krzysztof_J pisze:
18 sie 2023, 12:54
Stary Pingwin pisze:
18 sie 2023, 10:41
Były zamontowane klimatyzatory w składzie bocianów z R3, po NG. Niestety, szerokie okna przesuwne nie miały blokad.
Te klimatyzatory były tylko testowane przez pewien czas, nie miały być na stałe. Zresztą stopiątka z racji chociażby dużej liczby drzwi (w dodatku nieszczelnych) nie jest raczej wagonem, który mógłby być skutecznie chłodzony przez klimatyzację. Drugą kwestią byłyby pewnie duże koszty.
Przede wszystkim sposób wprowadzenia klimatyzacji do akwariów był nieprzemyślany: oprócz tego co wymieniliście, to dodałbym brak równomiernego rozprowadzania klimatyzowanego powietrza w wagonie poprzez kanały i/lub kurtyny powietrzne oraz brak przyciemnianych szyb, przez co skuteczność tej klimatyzacji była tak samo słaba jak w MAN-ie NG 313 #3902 z MZA Warszawa.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 29 sie 2023, 16:37
autor: MisiekK
Leitner98 pisze:
17 sie 2023, 10:35
Chwilę później pojawiłby się apel o przywrócenie 116Na
Generalnie Infotram to może sobie apelować gdzie chce i co z tego....
fraktal pisze:
18 sie 2023, 9:42
Nie zrobili okien przesuwnych w 116stkach, bo w (jakichś) planach TW jest zamontowanie w nich klimatyzacji dla pasażerów,
Raczej na to już bym nie liczył - zbyt mało lat eksploatacji im zostało do wycofania.
Stary Pingwin pisze:
18 sie 2023, 10:41
Były zamontowane klimatyzatory w składzie bocianów z R3, po NG. Niestety, szerokie okna przesuwne nie miały blokad.
A nie w wozach z R2?
Krzysztof_J pisze:
18 sie 2023, 12:54
Zresztą stopiątka z racji chociażby dużej liczby drzwi (w dodatku nieszczelnych)
Raczej zbyt mała odległość od dachu do wyłożenia sufitu. żeby wprowadzić kanały rozprowadzające.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 29 sie 2023, 16:39
autor: MisiekK
Chcesz zostać motorniczym lub poznać tajniki pracy motorniczego?

Dzień Otwarty w Ośrodku Szkolenia TW

https://tw.waw.pl/dzien_otwarty/

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 30 sie 2023, 8:01
autor: Stary Pingwin
MisiekK, Na R2 wagony przesunięto jakiś czas później. Po NG wagony przyszły do nas z zamontowanymi klimatyzatorami, 2 na wagon, w wywietrznikach dachowych. Po roku(?) przeszły na Pragę.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 30 sie 2023, 8:38
autor: Glonojad
MisiekK pisze:
29 sie 2023, 16:37
Raczej na to już bym nie liczył - zbyt mało lat eksploatacji im zostało do wycofania.
Osobiście uważam, że pomysły, że w 2030 zostaną wycofane z ruchu 116Nx, a pozostawione 123N, są kompletnie oderwane od rzeczywistości i należałoby już szukać wykonawcy dokumentacji modernizacyjnej, która powinna obejmować m.in. montaż klimatyzacji, nowoczesnej informacji pasażerskiej i modernizację układu elektrycznego pod kątem zwiększenia jego bezawaryjności i zmniejszenia przeciążenia silników trakcyjnych.
fraktal pisze:
18 sie 2023, 9:42

Nie zrobili okien przesuwnych w 116stkach, bo w (jakichś) planach TW jest zamontowanie w nich klimatyzacji dla pasażerów, o czym kiedyś wspominał Glonojad. Tylko jak to z planami TW często bywa, ich realizacja jest przesuwana w nieskończoność.
Nie przypominam sobie, bym o tym wspominał, oraz abym o takich planach słyszał. Niestety.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 30 sie 2023, 9:46
autor: Krzysztof_J
Stary Pingwin pisze:
30 sie 2023, 8:01
MisiekK, Na R2 wagony przesunięto jakiś czas później. Po NG wagony przyszły do nas z zamontowanymi klimatyzatorami, 2 na wagon, w wywietrznikach dachowych. Po roku(?) przeszły na Pragę.
NG miał w okolicach czerwca 2011, a z R-3 na R-2 przeniesiono go 7.03.2012.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 30 sie 2023, 11:58
autor: person
MisiekK pisze:
29 sie 2023, 16:39
Chcesz zostać motorniczym lub poznać tajniki pracy motorniczego?

Dzień Otwarty w Ośrodku Szkolenia TW

https://tw.waw.pl/dzien_otwarty/
Brakuje info o widełkach płacowych.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 30 sie 2023, 12:10
autor: Stary Pingwin
Krzysztof_J pisze:
30 sie 2023, 9:46
Stary Pingwin pisze:
30 sie 2023, 8:01
MisiekK, Na R2 wagony przesunięto jakiś czas później. Po NG wagony przyszły do nas z zamontowanymi klimatyzatorami, 2 na wagon, w wywietrznikach dachowych. Po roku(?) przeszły na Pragę.
NG miał w okolicach czerwca 2011, a z R-3 na R-2 przeniesiono go 7.03.2012.
Klimatyzatory zdjęto rok później, już na R2.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 30 sie 2023, 12:15
autor: Autobus Czerwon
person pisze:
30 sie 2023, 11:58
MisiekK pisze:
29 sie 2023, 16:39
Chcesz zostać motorniczym lub poznać tajniki pracy motorniczego?

Dzień Otwarty w Ośrodku Szkolenia TW

https://tw.waw.pl/dzien_otwarty/
Brakuje info o widełkach płacowych.
Nie ma informacji, bo zapewne nie ma się czym chwalić:)

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 31 sie 2023, 13:25
autor: rudy
I jeszcze jest błąd językowy w poniższym fragmencie ogłoszenia (złe to robi wrażenie)

"...wszystkie osoby, które przed decyzją o zapisaniu się na kurs chciałby poznać szczegóły..."

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 31 sie 2023, 17:58
autor: Łukasz
Literówka raczej