Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
Co do Autosanów to przecież wspaniały dla niektórych Michalczewski startował z wozami tego producenta i też byś uważał, że to problem tego przewóznika? Co do przetargu na przeguby to po prostu Grodzisk oraz Mobilis zaproponowali stawki na których można zarabiać, a z molochem jakim jest Arriva ciężko się konkuruje.
I tym samym Grodzio i Mobilis pożarli własny ogon. Przecież to za sprawą m.in. ich numerów w ostatnich dwóch przetargach ZTM grubszym groszem nie pachniał.
Polska Arriva jedyne co dostanie z centrali w DE / EN to pieniążki na autobusy, które i tak na mały procent będzie oddawać przez cały kontrakt. Natomiast założenia ich przegubowej stawki są lekko mówiąc kontrowersyjne. Już samo porównanie cyfr daje do myślenia. Pamiętacie z jaką stawką startował Mobilis na Conecto G ? Za trochę wyższy pieniądz niż Arriva.
Tak, to byłby problem Michalczewskiego. Ale po pierwsze w tamtych przetargach oferował wyłącznie Solarisa (EEC również rozważała wybór tego producenta), po drugie nie szedł po trupach do celu, jak EEC. Zjechali z 8,85zł do 5,63zł za wzkm (dla porównania Michalczewski z 6,15zł do 5,64zł) oraz z 8,85zł do 5,45zł za wzkm (dla porównania Michalczewski z 6,15zł do 5,46zł). No ciekawe, na czym takie oszczędności zrobiło EEC w kalkulacji opłacalności swojego biznesu. Ciężko byłoby mi uwierzyć, gdyby nie wykorzystano krytycznej sytuacji fabryki i maksymalnego zbicia ceny za autobusy. Poza tym w grę też wchodził bardzo krótki czas dostawy autobusów, tylko dobrze pamiętam, że to sam ajent 2 miesiące (po podpisaniu umowy z ZTM) zwlekał z decyzją co do producenta autobusów? Cóż, zupełnie inaczej do tego co jest przy najnowszych przetargach. Mobilis określił się przy podpisywaniu umowy co kupi i efekty już widać, w przypadku Michalczewskiego to nawet jeszcze przed podpisaniem umowy było wszystko dopięte na ostatni guzik do tego stopnia, że dyrektor sprzedaży autobusów w Scania Polska upoważniony został do przekazania takiej informacji do wiadomości publicznej. Co do wyboru Michalczewskiego w przetargu w którym wygrała Arriva z Otokarami to na plus świadczy, że zaoferowali 29 wozów przy wymaganych 28, czyli aż 4 wozy w rezerwie na 25 brygad - to jednak dużo lepiej niż w przypadku EEC. Zresztą już w 2003 i 2006 roku Michalczewski wykazał się ogromnym rozsądkiem wybierając 55 MANów na 50 brygad, takich wymagań co do rezerwy to ZTM nawet teraz nie stawia. Natomiast wybór 28 Autosanów Sancity 12LF (niezbędne minimum przy 26 brygadach) w umowie 10-letniej dla Radomia może być rzeczywiście ryzykowny. Trzymam kciuki, żeby jednak producent w tym przypadku się postarał. Jeśli będzie inaczej to przypuszczam, że dokupią wóz i/lub dadzą do głębokiej rezerwy SU12, tak jak to robi DLA oraz Irex.
PS. Ten wspaniały Michalczewski nawet 13-letnimi trupkami (Manami NL223) dawał radę obsadzać wszystkie zadania, a EEC z niespełna 3-letnimi Autosanami regularnie gdzieś zaniemoże i czasem nawet na kilku brygadach jednocześnie.
To nie znaczy, że nie mogli znaleźć powodów od odwołania się od decyzji, skoro Michalczewski znalazł ich aż osiem.Flash8222 pisze:Co do przetargu na przeguby to po prostu Grodzisk oraz Mobilis zaproponowali stawki na których można zarabiać, a z molochem jakim jest Arriva ciężko się konkuruje.
-
- Posty: 2850
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Po prostu Grodzio i Mobilis mieliby trudniej, bo by musieli wyeliminować z przetargu dwóch lub trzech tańszych konkurentów.
A poza tym pewnie Grodziowi wystarczy już jeden kontrakt o trudniejszych wymaganiach, z kolei Mobilis ma i tak dużo zleceń.
A poza tym pewnie Grodziowi wystarczy już jeden kontrakt o trudniejszych wymaganiach, z kolei Mobilis ma i tak dużo zleceń.
W poprzednim przetargu Mobilisowi to nie przeszkadzało, że jest ostatni.
Tak z ciekawości, Ile już jest na zajezdni nowych Manów z Mobilisu?
9510 widziany przed chwilą na Połczyńskiej w stronę Ciepłowni Wola.
Czy zgodnie z planem dzisiaj ZTM podpisał umowę z Arrivą na świadczenie usług Otokarami?
Czy odwołanie Michalczewskiego na lokalizację bazy Arrivy może mieć wpływ na kontrakt na wozy Midi?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
W tamtym przetargu Michalczewski nie miał takich zastrzeżeń i nie powinno mieć to znaczenia przy podpisywaniu umowy.
-
- Posty: 1222
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Fajnie że przychodzą nowe wozy, jedynie ta kretyńska nowa czcionka psuje cały efekt. Ostatnio zauważyłem że tradycyjną czcionkę widać nawet z dużej odległości, nowa z tego samego dystansu to jedynie rozmazana plama.
-
- Posty: 2850
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
-
- Posty: 477
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Jakie to ma znacznie dla pasażera, którego zwykle interesuje tylko numer linii?Michalk001 pisze: ↑18 maja 2018, 19:26Ostatnio zauważyłem że tradycyjną czcionkę widać nawet z dużej odległości, nowa z tego samego dystansu to jedynie rozmazana plama.