Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Flash8222
Posty: 7630
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 15 maja 2018, 18:34

Co do Autosanów to przecież wspaniały dla niektórych Michalczewski startował z wozami tego producenta i też byś uważał, że to problem tego przewóznika? Co do przetargu na przeguby to po prostu Grodzisk oraz Mobilis zaproponowali stawki na których można zarabiać, a z molochem jakim jest Arriva ciężko się konkuruje.

piorunus
Posty: 261
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 15 maja 2018, 19:39

Flash8222 pisze:
15 maja 2018, 18:34
Co do przetargu na przeguby to po prostu Grodzisk oraz Mobilis zaproponowali stawki na których można zarabiać, a z molochem jakim jest Arriva ciężko się konkuruje.
I tym samym Grodzio i Mobilis pożarli własny ogon. Przecież to za sprawą m.in. ich numerów w ostatnich dwóch przetargach ZTM grubszym groszem nie pachniał.
Polska Arriva jedyne co dostanie z centrali w DE / EN to pieniążki na autobusy, które i tak na mały procent będzie oddawać przez cały kontrakt. Natomiast założenia ich przegubowej stawki są lekko mówiąc kontrowersyjne. Już samo porównanie cyfr daje do myślenia. Pamiętacie z jaką stawką startował Mobilis na Conecto G ? Za trochę wyższy pieniądz niż Arriva.

ashir
Posty: 27745
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 maja 2018, 22:33

Flash8222 pisze:
15 maja 2018, 18:34
Co do Autosanów to przecież wspaniały dla niektórych Michalczewski startował z wozami tego producenta i też byś uważał, że to problem tego przewóznika?
Tak, to byłby problem Michalczewskiego. Ale po pierwsze w tamtych przetargach oferował wyłącznie Solarisa (EEC również rozważała wybór tego producenta), po drugie nie szedł po trupach do celu, jak EEC. Zjechali z 8,85zł do 5,63zł za wzkm (dla porównania Michalczewski z 6,15zł do 5,64zł) oraz z 8,85zł do 5,45zł za wzkm (dla porównania Michalczewski z 6,15zł do 5,46zł). No ciekawe, na czym takie oszczędności zrobiło EEC w kalkulacji opłacalności swojego biznesu. Ciężko byłoby mi uwierzyć, gdyby nie wykorzystano krytycznej sytuacji fabryki i maksymalnego zbicia ceny za autobusy. Poza tym w grę też wchodził bardzo krótki czas dostawy autobusów, tylko dobrze pamiętam, że to sam ajent 2 miesiące (po podpisaniu umowy z ZTM) zwlekał z decyzją co do producenta autobusów? Cóż, zupełnie inaczej do tego co jest przy najnowszych przetargach. Mobilis określił się przy podpisywaniu umowy co kupi i efekty już widać, w przypadku Michalczewskiego to nawet jeszcze przed podpisaniem umowy było wszystko dopięte na ostatni guzik do tego stopnia, że dyrektor sprzedaży autobusów w Scania Polska upoważniony został do przekazania takiej informacji do wiadomości publicznej. Co do wyboru Michalczewskiego w przetargu w którym wygrała Arriva z Otokarami to na plus świadczy, że zaoferowali 29 wozów przy wymaganych 28, czyli aż 4 wozy w rezerwie na 25 brygad - to jednak dużo lepiej niż w przypadku EEC. Zresztą już w 2003 i 2006 roku Michalczewski wykazał się ogromnym rozsądkiem wybierając 55 MANów na 50 brygad, takich wymagań co do rezerwy to ZTM nawet teraz nie stawia. Natomiast wybór 28 Autosanów Sancity 12LF (niezbędne minimum przy 26 brygadach) w umowie 10-letniej dla Radomia może być rzeczywiście ryzykowny. Trzymam kciuki, żeby jednak producent w tym przypadku się postarał. Jeśli będzie inaczej to przypuszczam, że dokupią wóz i/lub dadzą do głębokiej rezerwy SU12, tak jak to robi DLA oraz Irex.
PS. Ten wspaniały Michalczewski nawet 13-letnimi trupkami (Manami NL223) dawał radę obsadzać wszystkie zadania, a EEC z niespełna 3-letnimi Autosanami regularnie gdzieś zaniemoże i czasem nawet na kilku brygadach jednocześnie.
Flash8222 pisze:Co do przetargu na przeguby to po prostu Grodzisk oraz Mobilis zaproponowali stawki na których można zarabiać, a z molochem jakim jest Arriva ciężko się konkuruje.
To nie znaczy, że nie mogli znaleźć powodów od odwołania się od decyzji, skoro Michalczewski znalazł ich aż osiem. ;)

cezari
Posty: 22
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:55
Lokalizacja: z Saskiej Kępy, ale teraz mieszkam na Bielenach

Post autor: cezari » 15 maja 2018, 23:04

Wczoraj wieczorem widziałem na Wisłostradzie przed tunelem, jak Atosan EEC ciągnął na holu Autosana EEC na południe.

michael112
Posty: 2850
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 15 maja 2018, 23:24

Po prostu Grodzio i Mobilis mieliby trudniej, bo by musieli wyeliminować z przetargu dwóch lub trzech tańszych konkurentów.
A poza tym pewnie Grodziowi wystarczy już jeden kontrakt o trudniejszych wymaganiach, z kolei Mobilis ma i tak dużo zleceń.

ashir
Posty: 27745
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 maja 2018, 23:33

W poprzednim przetargu Mobilisowi to nie przeszkadzało, że jest ostatni. ;)

Mariusz98
Posty: 136
Rejestracja: 05 lis 2017, 20:18

Post autor: Mariusz98 » 15 maja 2018, 23:45

Tak z ciekawości, Ile już jest na zajezdni nowych Manów z Mobilisu?

Matt011
Posty: 45
Rejestracja: 06 lip 2017, 21:11
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Matt011 » 18 maja 2018, 12:52

9510 widziany przed chwilą na Połczyńskiej w stronę Ciepłowni Wola.

ashir
Posty: 27745
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 18 maja 2018, 14:20

Czy zgodnie z planem dzisiaj ZTM podpisał umowę z Arrivą na świadczenie usług Otokarami? :)

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2242
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 18 maja 2018, 15:58

ashir pisze:
18 maja 2018, 14:20
Czy zgodnie z planem dzisiaj ZTM podpisał umowę z Arrivą na świadczenie usług Otokarami? :)
Czy odwołanie Michalczewskiego na lokalizację bazy Arrivy może mieć wpływ na kontrakt na wozy Midi?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ashir
Posty: 27745
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 18 maja 2018, 16:03

W tamtym przetargu Michalczewski nie miał takich zastrzeżeń i nie powinno mieć to znaczenia przy podpisywaniu umowy. ;)

piorunus
Posty: 261
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 18 maja 2018, 19:11

zxcvbnm pisze:
18 maja 2018, 15:58
Czy odwołanie Michalczewskiego na lokalizację bazy Arrivy może mieć wpływ na kontrakt na wozy Midi?
Może.

A co do przetargu przegubowego- wyrok KIO będzie w poniedziałek.

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 18 maja 2018, 19:26

Matt011 pisze:
18 maja 2018, 12:52
9510 widziany przed chwilą na Połczyńskiej w stronę Ciepłowni Wola.
Fajnie że przychodzą nowe wozy, jedynie ta kretyńska nowa czcionka psuje cały efekt. Ostatnio zauważyłem że tradycyjną czcionkę widać nawet z dużej odległości, nowa z tego samego dystansu to jedynie rozmazana plama. 😠

michael112
Posty: 2850
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 18 maja 2018, 19:49

piorunus pisze:
18 maja 2018, 19:11
A co do przetargu przegubowego- wyrok KIO będzie w poniedziałek.
To bardzo dobrze, że szybko.

Matt Cubis
Posty: 477
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 18 maja 2018, 20:12

Michalk001 pisze:
18 maja 2018, 19:26
Ostatnio zauważyłem że tradycyjną czcionkę widać nawet z dużej odległości, nowa z tego samego dystansu to jedynie rozmazana plama. 😠
Jakie to ma znacznie dla pasażera, którego zwykle interesuje tylko numer linii?

ODPOWIEDZ