Flash8222 pisze: ↑15 maja 2018, 18:34
Co do Autosanów to przecież wspaniały dla niektórych Michalczewski startował z wozami tego producenta i też byś uważał, że to problem tego przewóznika?
Tak, to byłby problem Michalczewskiego. Ale po pierwsze w tamtych przetargach oferował wyłącznie Solarisa (EEC również rozważała wybór tego producenta), po drugie nie szedł po trupach do celu, jak EEC. Zjechali z 8,85zł do 5,63zł za wzkm (dla porównania Michalczewski z 6,15zł do 5,64zł) oraz z 8,85zł do 5,45zł za wzkm (dla porównania Michalczewski z 6,15zł do 5,46zł). No ciekawe, na czym takie oszczędności zrobiło EEC w kalkulacji opłacalności swojego biznesu. Ciężko byłoby mi uwierzyć, gdyby nie wykorzystano krytycznej sytuacji fabryki i maksymalnego zbicia ceny za autobusy. Poza tym w grę też wchodził bardzo krótki czas dostawy autobusów, tylko dobrze pamiętam, że to sam ajent 2 miesiące (po podpisaniu umowy z ZTM) zwlekał z decyzją co do producenta autobusów? Cóż, zupełnie inaczej do tego co jest przy najnowszych przetargach. Mobilis określił się przy podpisywaniu umowy co kupi i efekty już widać, w przypadku Michalczewskiego to nawet jeszcze przed podpisaniem umowy było wszystko dopięte na ostatni guzik do tego stopnia, że dyrektor sprzedaży autobusów w Scania Polska upoważniony został do przekazania takiej informacji do wiadomości publicznej. Co do wyboru Michalczewskiego w przetargu w którym wygrała Arriva z Otokarami to na plus świadczy, że zaoferowali 29 wozów przy wymaganych 28, czyli aż 4 wozy w rezerwie na 25 brygad - to jednak dużo lepiej niż w przypadku EEC. Zresztą już w 2003 i 2006 roku Michalczewski wykazał się ogromnym rozsądkiem wybierając 55 MANów na 50 brygad, takich wymagań co do rezerwy to ZTM nawet teraz nie stawia. Natomiast wybór 28 Autosanów Sancity 12LF (niezbędne minimum przy 26 brygadach) w umowie 10-letniej dla Radomia może być rzeczywiście ryzykowny. Trzymam kciuki, żeby jednak producent w tym przypadku się postarał. Jeśli będzie inaczej to przypuszczam, że dokupią wóz i/lub dadzą do głębokiej rezerwy SU12, tak jak to robi DLA oraz Irex.
PS. Ten wspaniały Michalczewski nawet 13-letnimi trupkami (Manami NL223) dawał radę obsadzać wszystkie zadania, a EEC z niespełna 3-letnimi Autosanami regularnie gdzieś zaniemoże i czasem nawet na kilku brygadach jednocześnie.
Flash8222 pisze:Co do przetargu na przeguby to po prostu Grodzisk oraz Mobilis zaproponowali stawki na których można zarabiać, a z molochem jakim jest Arriva ciężko się konkuruje.
To nie znaczy, że nie mogli znaleźć powodów od odwołania się od decyzji, skoro Michalczewski znalazł ich aż osiem.
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)