Pytanie czy Souter może wrócić do naszego kraju z własnym biznesem? Nie wierzę w to, niemniej jednak w zacytowanym artykule mowa głównie o rozwiązaniu umowy między SHP a FlixBusem. Brak również informacji o zlikwidowaniu kursów, którymi SHP jeździł na podstawie własnych zezwoleń, np. linie P6: W-wa-Zakopane czy P7: W-wa-Lublin.
Flixbus (d. PolskiBus)
Moderator: JacekM
-
- Posty: 3040
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Tak jak napisałem linie: P4 (Warszawa - Wrocław), P6 (Warszawa - Zakopane) i P7 (Warszawa - Lublin) kursują do 31 marca. Nie było potrzeby wyszczególniania tego w artykule. Dyrektora Lemana nie interesuje przyszłość SHP, więc naturalnie o tym nie wspomina. Z pewnością też nie jest osobą kompetentną do wypowiadania się w tej sprawie. Raczej nie spodziewałbym się niczego innego jak końca działalności firmy.
-
- Posty: 3040
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Najprawdopodobniej te połączenia będą od tej pory obsługiwane przez innych podwykonawców.ashir pisze: ↑15 sty 2020, 18:45Chociaż w systemie rezerwacyjnym widnieje kilka linii Soutera do 2 listopada:
1320 Warszawa - Berlin (tylko 1 z 2 kursów)
N1320 Warszawa - Bonn
1321 Warszawa - Berlin (1 z 2 kursów tylko do 29 czerwca)
N1321 Warszawa - Berlin
1322 Warszawa - Hamburg
N1360 Medyka - Brema
W tym momencie są wpisane jako obsługiwane przez SHP. Równie dobrze nie zdziwiłbym się, jakby pewnego dnia po prostu zostały usunięte z systemu rezerwacyjnego - byłoby to w stylu FlixBusa.michael112 pisze: ↑15 sty 2020, 19:01Najprawdopodobniej te połączenia będą od tej pory obsługiwane przez innych podwykonawców.
-
- Posty: 3040
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Jestem jeszcze ciekaw, czy FlixBus zaproponuje jakieś alternatywne połączenie w relacji W-wa-Zakopane? Po zniknięciu PB zostaną chyba już tylko pociągi albo połączenia z przesiadką, w każdym razie e-podróżnik innych nie znajduje.
Jeśli tylko zdobędą nowe zezwolenie...
A 12 stycznia swoją współpracę z FlixBusem zakończył Mobilis.
Szkoda. Jednak Souter wprowadził do Polski nowy sposób myślenia o autobusach międzymiastowych jako o usłudze.
Tyle że jak się skończyło jeżdżenie za 12 złotych i wróciła przejezdność szkieletowej sieci kolejowej, pasażerowie się odwrócili.
Zobaczymy ile Flix się utrzyma.
Tyle że jak się skończyło jeżdżenie za 12 złotych i wróciła przejezdność szkieletowej sieci kolejowej, pasażerowie się odwrócili.
Zobaczymy ile Flix się utrzyma.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
PolskiBus miał do końca tanie bilety, w tym bilety za 1 zł i pasażerowie zdecydowanie się nie odwrócili. Teraz i tak SHP jeździ jako podwykonawca, w większości na zezwoleniach FlixBusa. Powodem zakończenia współpracy (podobnie jak w przypadku Mobilisu) jest wiek taboru i brak chęci zainwestowania w nowe autokary.
- vernalisadonis
- Posty: 3211
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Ja podziwiam za jedno. Na trasie Wrocław Rzeszów bilet kolejowy w normalnej cenie kosztuje 70zł. Natomiast Flixowi udaje się na tej samej trasie sprzedać droższy bilet. Niektóre kosztują 99.99zł.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Może rozwiązaniem zagadki są godziny podróży?
- vernalisadonis
- Posty: 3211
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Cena 99,99 jest przy większych wyjazdach np. święta, długi weekend. Natomiast 69 złotych, to standard, choćby jutro Flix do Rzeszowa z Wrocka o 8:00 czy 4:45.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
-
- Posty: 3040
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Według artykułu na portalu Infobus, Flixbus nie planuje zlikwidowania żadnego z połączeń, nawet P4, P6 i P7.
Zobaczymy, jak im to wyjdzie od strony formalno-prawnej.
Zobaczymy, jak im to wyjdzie od strony formalno-prawnej.
Linie P4, P6 i P7 znikną i w ich miejsce FlixBus wstawi swoje linie, tak jak dotychczas robił z liniami po PolskimBusie.