MisiekK pisze: ↑11 lis 2023, 22:29
fraktal pisze: ↑11 lis 2023, 17:24
Tak, 105tki nie są tak bezpieczne jak niskacze chociażby dlatego, że niebezpieczne są nie tylko drzwi,
Akurat blokada drzwiowa działa we wszystkich tak samo, więc co jest w wysokopodłogowcach bardziej niebezpiecznego?
Już trzeci raz mówię, że w tramwajach wysokopodłogowych najbardziej niebezpieczne są schody, co sprawia, że z wysokopodłogowego tramwaju wchodzę dłużej niż do niskopodłogowego, gdzie trwa to 2 sekundy. Poza tym drzwi odskokowe mają mniejszą tolerancję na przytrzaśnięcie niż drzwi ze starych 105tek, być może dlatego, że się zamykają pod innym kątem - czyli szybciej rewersują drzwi w nowszych tramwajach - sprawdzone kilkukrotnie na pętlach, gdzie często jest włączana czasówka nawet w 105tkach.
Kelly pisze: ↑12 lis 2023, 9:42
fraktal pisze: ↑11 lis 2023, 17:24
Raczej to nie ja psychologa potrzebuję, tylko Ty, bo widzisz problemy, których nie ma. Tak, 105tki nie są tak bezpieczne jak niskacze chociażby dlatego, że niebezpieczne są nie tylko drzwi, ale schody, z których łatwo można spaść, zwłaszcza gdy tramwaj jest w ruchu. Przecież to jest oczywistość. I pora przyjąć to do wiadomości zamiast udawać, że problemu nie ma. A już zwłaszcza gdy się jest (na szczęście już byłym) motorniczym tak jak Flash. I w związku z tym wymagają od motorniczych więcej uwagi niż niskacze i to raczej też jest oczywistość.
Jesteś osobą z niepełnosprawnością, która orientuje się w komunikacji. W czym masz problem poczekać CZTERY minuty więcej na niskacza na 1?
Jesteś motorniczym z wieloletnim stażem, więc na pewno wiesz, że jak jest gdzieś zatrzymanie po trasie to żaden tramwaj nie przyjedzie. Tym bardziej jeśli się go skieruję objazdem.
Autobus Czerwon pisze: ↑12 lis 2023, 11:14
fraktal pisze: ↑11 lis 2023, 18:05
A tak naprawdę, żeby było naprawdę, bezpiecznie, to powinni czekać aż znajdę się w okolicy miejsca siedzącego, choć na to nie zawsze jest czas, to fakt.
Może jeszcze czerwony dywan i drink powitalny? XD
A wiesz, co robiłem, gdy zajezdnia nieopatrznie wysłała 105kę na niską rozkładową brygadę? Szedłem do motorniczego i mówiłem coś takiego: "Przepraszam, na tej brygadzie powinien być swing, a jest 105tka, czy mógłby mi Pan pomóc wyjść i wejść?. I, proszę ja Ciebie, wychodzili i mi pomagali. To w sumie był taki odpowiednik czerwonego dywanu i drinka.
Flash to pewnie prędzej zamknąłby wszystkie drzwi i odjechał - wolałby zostawić pasażerów na przystanku. Nie wiem jak Ty.
Generalnie wiedziałem, że będzie tutaj gorrąca dyskusja, mimo że większość z dyskutujących mnie nie widziała na oczy i nie rozmawiała ze mną na żywo. Uważam jednak, że dobrze pokazać 105ki z innej strony niż tylko świetne, mało hałasujące na rozjazdach tramwaje, które najlepiej żeby jeździły po wsze czasy. Mam to gdzieś jak się zachowują motorniczowie w 105tkach, bo nie zamierzam sam się karać jazdą nimi. Jestem tylko zdziwiony, jak zawsze wszyscy oponują jak mówię tutaj, że generalnie 105tki to mało bezpieczne tramwaje, które powinny być jak najszybciej wycofane - czyli generalnie to co mówię tutaj zawsze.