Strona 228 z 268

: 15 lip 2012, 22:06
autor: rhemek
Nie rozumiem tego wydłużania 125. I tak nikt sprzed Wiatracznej na Bankowy tak nie jeździ. Szybciej jest na politechnike i metrem. 125 wracam z centrum tylko jak naprawde mi się nie spieszy i chce sobie w spokoju poczytać e-booka.

: 15 lip 2012, 22:14
autor: Wolfchen
Szeregowy_Równoległy pisze:Przez Ząbkowską w dupę były bite Mokotów i Służewiec, teraz dodatkowo będzie bity Ursus
Ale przecież jest kolej... :-#

: 15 lip 2012, 22:29
autor: ZaciszaniN
Ktoś pytał o częstotliwość Z60 - co 20 minut o każdej porze dnia we wszystkie dni tygodnia. Natomiast Z12 - co 2.5 minuty w szczycie, 10 poza i w weekendy, a Z90 - co 5 minut w szczycie, 10 poza i w weekendy. 527 będzie kursować rzadziej tylko w szczycie - co 8 minut, zaś 190 w obu szczytach co 5 minut. Pozostałe linie nie zmieniają częstotliwości.

A ja w drodze do pracy przesiadam się na rower, nie ryzykując czekaniem na 120 :neutral:


I jeszcze mała ciekawostka - żeby trasa Z60 nie była taka prosta, wobec zakazu lewoskrętu od strony Mostu Śląsko-Dąbrowskiego w Jagiellońską, Z60 pojedzie Sierakowskiego, Okrzei i Jagiellońską :D

A rozpoczęcie oficjalnej akcji informacyjnej od jutra.

: 15 lip 2012, 22:36
autor: mgs84
A ja się zastanawiam, czy Z60 w stronę centralnego będzie miało gdzieś przystanek przy skrzyżowaniu Jagiellońskiej z al. Solidarności. Bo ze schematu wynika, że najbliższy przystanek będzie Park Praski.

: 15 lip 2012, 22:40
autor: ZaciszaniN
Zgadza się. Identycznie, jak (nie)miała 500 podczas przekierowania na Most Śląsko-Dąbrowski.

: 16 lip 2012, 8:32
autor: ARTUR P
ZaciszaniN pisze:Ktoś pytał o częstotliwość Z60 - co 20 minut o każdej porze dnia we wszystkie dni tygodnia. Natomiast Z12 - co 2.5 minuty w szczycie, 10 poza i w weekendy, a Z90 - co 5 minut w szczycie, 10 poza i w weekendy. 527 będzie kursować rzadziej tylko w szczycie - co 8 minut, zaś 190 w obu szczytach co 5 minut. Pozostałe linie nie zmieniają częstotliwości.

A ja w drodze do pracy przesiadam się na rower, nie ryzykując czekaniem na 120 :neutral:


I jeszcze mała ciekawostka - żeby trasa Z60 nie była taka prosta, wobec zakazu lewoskrętu od strony Mostu Śląsko-Dąbrowskiego w Jagiellońską, Z60 pojedzie Sierakowskiego, Okrzei i Jagiellońską :D

A rozpoczęcie oficjalnej akcji informacyjnej od jutra.
Co z obsługą np. 160,162,Z60 czy 527?

: 16 lip 2012, 9:15
autor: JotPeCet
MichalJ pisze:Co innego data zmian, a co innego trasy. Trasy można podać z dopiskiem "termin podamy później".
Dopiero teraz można stwierdzić że projekt organizacji ruchu jest na finiszu zatwierdzania. Jeszcze ze trzy tygodnie temu wg projektanta wszystkie autobusy miały być kierowane na objazd, a o zawrotkach nie było mowy. Na Jagiellońskiej i Ratuszowej byśmy mieli ładny koreczek autobusowy.

: 16 lip 2012, 9:19
autor: 5280
A na Wileńskim trwają już prace przy zawrotkach dla autobusów ;-)

: 16 lip 2012, 11:00
autor: Domas
ZaciszaniN pisze:Z12 - co 2.5 minuty w szczycie
To po co tam pchać jeszcze 125? :-s

: 16 lip 2012, 11:29
autor: Piottr
A ja "wrzucę granat do toalety" i zapytam:
Czy w zwiazku z zamknięciem Al. Solidarności dla autobusów, otworzą most Śląsko - Dąbrowski dla ruchu indywidualnego?
Bo przecież jego zamknięcie było pochodną organizacji ruchu przez pl. Wileński...

: 16 lip 2012, 11:31
autor: Bastian
A co się tam niby udrażnia? Bo mam wrażenie, że raczej wręcz przeciwnie. Odpowiedź odmowna :P

: 16 lip 2012, 11:40
autor: MichalJ
ZaciszaniN pisze: I jeszcze mała ciekawostka - żeby trasa Z60 nie była taka prosta, wobec zakazu lewoskrętu od strony Mostu Śląsko-Dąbrowskiego w Jagiellońską, Z60 pojedzie Sierakowskiego, Okrzei i Jagiellońską :D
A nie może pojechać przez pętlę?

: 16 lip 2012, 11:44
autor: Domas
MichalJ pisze:A nie może pojechać przez pętlę?
Przy Z12 kursującym co 2,5 minuty?

: 16 lip 2012, 11:46
autor: Kracho
Generalnie ktoś tu w pena poleciał, gdyż rok temu zapewniano na każdym kroku, że przejazd przez Wileniak będzie dla zbiorkomu stale otwarty. A tu taki klops.
ashir pisze:
5280 pisze:527 :arrow: Skarbka :arrow: Ch Arkadia :D :D :D
Powrót na starą trasę, ciekawe czy będzie nadal jeździła górą wiaduktem nad Rondem Starzyńskiego? :smile:
Nie sądzę. Rondo Starzyńskiego jest zbyt ważnym punktem przesiadkowym.
MichalJ pisze:Rozumiem, że następne w kolejce są zamknięcia (bez otwierania czegokolwiek :) ) Nowego Światu, JPII i Wisłostrady (gdzieś czytałem , że tunel metra pod tunelem Wisłostrady będzie wykopany 'ręcznie i odkrywkowo' :) ) ...
Domyslam się, że to już ostatnie zamknięcie. Stacja Nowy Świat będzie ulokowana na zachód od Traktu Królewskiego - nie ma potrzeby zamykania. Na JPII cały ruch kołowy przejdzie zachodnimi obrzeżami dawnego ronda jak tylko zrobią i zasypią korytarze. A z Wisłostradą to już zbyt daleko idąca szydera :D Kopią pod. I podobno to ma być dosyć trudna operacja.
Dantte pisze:TAK! Wreszcie 527 ląduje tam, gdzie powinno.
A tak w ogóle to powinno nie istnieć.
:killer:
Boże! Widzisz, a już nie grzmisz!
Szeregowy_Równoległy pisze:Natomiast mam wrażenie, że ten trzeci pas dołożono w niewłaściwym kierunku. Dwa do Al. Solidarności byłyby sensowniejsze.
Może aż takim ekspertem w dziedzinie zarządzania ruchem kołowym to nie jestem, ale w takiej sytuacji dałbym łatwiejszy dostęp dojeżdzającym rano do pracy. A taki kierunek to jest od al. Solidarności do Starzyńskiego. Poranny dojazd zawsze powinien być traktowany priorytetowo, popołudniowy powrót już niekoniecznie. Na taką sytuację, jaką mieliśmy parę lat temu w al. Solidarności przy stawianiu wiaduktu torów linii gdańskiej (rano 2 pasy do centrum, 1 do Marek, po południu odwrotnie), to na Szwedzkiej liczyć nie możemy.
Szeregowy_Równoległy pisze:Co do 517: czy ktoś, kto to wymyślił, kiedykolwiek widział, jak z Radzymińskiej (jadąc od Gorzykowskiej) skręca się w lewo, w stronę Kauflanda? Korek do skrętu, pomimo wakacji, potrafi wystawać za Gorzykowską. Plus przejazd kolejowy i idiotyczne zasady pierwszeństwa na skrzyżowaniu małej Radzymińskiej i Naczelnikowskiej, trwające od czasów sprzed zamknięcia okolic Wileniaka, będące bezpośrednią przyczyną korków na Radzymińskiej i Ząbkowskiej.
Jest mniej więcej jak mówisz. No, może od początku lipca trochę luźniej, bo z początkiem wakacji ogonek nie wystaje już poza Gorzykowska, ale nadal współczuję tym skręcającym. Wrzucanie zbiorkomu w skręt w lewo z "starą Radzymińską" to strzał w kolano. Chyba że zrobią 2 pasy do skrętu w lewo, z czego ten prawy będzie buspasem z pierwszeństwem nad osobówkami.

W przypadku pierwszeństwa na tym śmiesznym skrzyzowaniu, to obecne rozwiązanie jest najlepszym z możliwych przy tym układzie drogowym. Najważniejsze, by ci skręcający z głównej Radzymińskiej w lewo mieli pierwszeństwo oraz by po swojej prawej nie mieli drugiej drogi z pierwszeństwem, których musieliby przepuszczać. Oni muszą jak najszybciej zjechać z przejazdu kolejowego i nie mogą blokować jezdni al. Solidarności Wileniak->Marki. Rzucanie kłód pod nogi szczęśliwcom, którym po odstaniu swojego w kolejce udało się wreszcie przeciąć al. Solidarności, można podciągnąć pod sadyzm.

Puszczanie kolejnej linii starą Radymińską i Zabkowską to strzał w drugie kolano. To jest jedyny bliski objazd placu Wileńskiego. Na dodatek w ch.. wąski. W szczycie porannym tam wszystko stało jeszcze przed budową stacji.
ARTUR P pisze:527 mogłoby zostać na moście Gdańskim, a 512 max do Esperanto?
No to może jak skończą się wszelkie zawirowania z budową metra, puścić 512 na swoją właściwą trasę -> Szczęśliwice?

: 16 lip 2012, 11:59
autor: Bastian
Kracho pisze:Najważniejsze, by ci skręcający z głównej Radzymińskiej w lewo mieli pierwszeństwo oraz by po swojej prawej nie mieli drugiej drogi z pierwszeństwem
Nie mają drugiej, "mała" Radzymińska jest podporządkowana, może właśnie dlatego. Tylko to z kolei uderza w kierunek przeciwny.