Bilety, kontrole, taryfa

Moderator: JacekM

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 12 kwie 2010, 18:53

Rosa pisze:Należy wziąść pod uwage że w weekend a już specjalnie w TEN weekend kupienie biletu mogło byc utrudnione a z komunikacji skorzystalo wiele osób ktore normalnie nią nie jeżdżą.
Hola, hola!
W sobotę wieczorem przechadzając się (a było w okolicach 21) Traktem Królewskim wszystkie kioski były otwarte, a przed nimi kolejki jak za PRLu po papier toaletowy.
Te kioski w soboty otwarte są max do 15...

Z kolei w niedzielę - od czegoś są biletomaty i kierowcy/motorniczowie, prawda?

reserved
Posty: 14769
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 12 kwie 2010, 18:55

BJ pisze:od czegoś są biletomaty
Zwłaszcza te nieczynne.
BJ pisze:od czegoś są kierowcy/motorniczowie
Dokładnie. A konkretniej od prowadzenia pojazdu.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 kwie 2010, 19:01

Spokojnie, będą uroczystości w sobotę, to mam dziwne wrażenie, że będzie trzeba otworzyć bramki w metrze. I moim prywatnym zdaniem, powinny zostać uruchomione bezpłatne linie do największych dworców i dzielnic. Oczywiście działające na zasadzie przywóz/odwóz. Przy spodziewanych tłumach mogą zaistnieć przecież trzy sytuacje:
- może zabraknąć biletów w kioskach/biletomatach;
- bramki do metra mogą zatamować ruch;
- ustawi się do kierowcy kolejka po zakup biletu na około 40 osób i autobus zablokuje pozostałe.

Zawieszenie kontroli na 2-3 godziny wobec powyższego nie byłoby takie nielogiczne, zwłaszcza, że są miasta, gdzie stosuje się takie metody (np. Gdynia podczas zlotu żaglowców) :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

reserved
Posty: 14769
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 12 kwie 2010, 19:34

Dobrze, że to sobota chociaż, a nie tydzień...bo wtedy by się miasto zupełnie zakorkowało.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 kwie 2010, 20:19

Wolfchen pisze: - bramki do metra mogą zatamować ruch;
I słusznie, lepiej, by się tłum powoli przez bramki metra przeciskał, niż by przepełnił peron.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 kwie 2010, 20:29

Wzrasta ryzyko stratowania - to jest problem nr 1. Tak, wiem, jeszcze kogoś mogą wepchnąć pod pociąg...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 kwie 2010, 20:31

Nie piszę blokować, piszę powoli przepuszczać. W kontroli tłumów stosuje się przecież np. stopniowo zwężające się korytarze oraz segregację na pojedyncze strumienie (widziałem na jakiejś prezentacji jak projektować otoczenie stadionu :p ).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 12 kwie 2010, 20:33

Wolfchen pisze:Wzrasta ryzyko stratowania - to jest problem nr 1. Tak, wiem, jeszcze kogoś mogą wepchnąć pod pociąg...
To nie jest koncert popularnego wokalisty, w tym przypadku tłum będzie się jednak zachowywać nieco inaczej...
Pink pisze:Masz absolutną rację, ponieważ alternatywny pomysł, autorstwa Adama G. wydaje mi się nierealny. Jak to miałoby wyglądać?
Tak, zaciągnięcie do tej roboty kontrolerów to lepszy pomysł, ale raz - nie zawsze będzie można ich zaciągnąć, dwa - z pewnością znajdą się tacy, którym nowe obowiązki się nie spodobają. I śmiem twierdzić, że nie będzie ich mało.
noidea

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2716
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 12 kwie 2010, 20:35

Przy okazji mszy papieskiej ludzie do metra wpuszczani byli grupami, ruchem sterowała policja i nie było problemów.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 kwie 2010, 20:38

Adam G. pisze:To nie jest koncert popularnego wokalisty, w tym przypadku tłum będzie się jednak zachowywać nieco inaczej...
Poręczysz za tłum? Bo ja widziałem, jak się tratowali przy liniach parkingowych po mszy papieskiej...

[ Dodano: Pon 12 Kwi, 2010 20:38 ]
Solaris U10 pisze:Przy okazji mszy papieskiej ludzie do metra wpuszczani byli grupami, ruchem sterowała policja i nie było problemów.
To by było logiczne...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Pink
Oh by the way, which one's Pink?
Posty: 649
Rejestracja: 19 mar 2009, 13:59

Post autor: Pink » 12 kwie 2010, 20:42

Tłum ma to do siebie, że jest głupi. O nieszczęście w miejscu takim, jak peron metra byłoby bardzo łatwo, gdyby przepustowość nie była w żaden sposób ograniczona.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 12 kwie 2010, 21:36

Wolfchen pisze:Wzrasta ryzyko stratowania - to jest problem nr 1. Tak, wiem, jeszcze kogoś mogą wepchnąć pod pociąg...
przecież to Warszawa ma już przećwiczone - jest kontrola tłumu, płotki przy wejściu i obstawa przy bramkach - wejścia są blokowane, jak peron się zapełni, do tego dyżurny monitoruje sytuację. Nie odkrywasz tutaj Ameryki...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 13 kwie 2010, 7:50

Po ostatniej mszy papieskiej na pl. Piłsudskiego, najlepszą barierą zastosowaną na pl. Bankowym był... przegubowy autobus.
Polityka złym doradcą w pracy!

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 13 kwie 2010, 8:49

reserved pisze:
BJ pisze:od czegoś są biletomaty
Zwłaszcza te nieczynne.
BJ pisze:od czegoś są kierowcy/motorniczowie
Dokładnie. A konkretniej od prowadzenia pojazdu.
I ostatnio od odpowiadania "nie ma" na pytanie "ma pan bilety?" :)
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
tadeo
Posty: 577
Rejestracja: 16 gru 2005, 1:22

Post autor: tadeo » 13 kwie 2010, 10:25

rhemek pisze:...ludzie , którzy jeżdżą okazjonalnie komunikacją nie mieli gdzie kupić biletów. Wszystko było zamknięte. Myślę,że gdyby nawet próbowali kupować u kierowców, to autobusy stały by po 5 minut na każdym przystanku...I kontrole w taki dzień nie powinny mieć miejsca...z powodu żałoby nie było gdzie kupić...w centrum tez się nie dało nigdzie kupić...
u kierowców nie sposób było kupić biletów ponieważ skromny przecież przydział biletów uległ natychmiastowemu wyczerpaniu.
elijah pisze:W innych miastach też pewnie wszystko było zamknięte, miało wobec tego nie być kontroli bo ciężko było bilet kupić?!...
a może w innych miastach (na jakie się powołujesz?) sposób dystrybucji biletów jest inaczej zorganizowany niż w Warszawie ? może w innych miastach kierowca sprzedaje bilety "z maszynki" ? taki rodzaj sprzedaży nie wyczerpuje skromnego przydziału "kartoników". po wyczerpaniu taśmy papierowej, na której jest zapisany sprzedany bilet kierowca wkłada do "maszynki" nową rolkę taśmy.
a może inne miasta na ten smutny czas wyludniły się ?
BJ pisze:od czegoś są biletomaty
czy są one powszechnie dostępne w każdym środku miejskiej komunikacji ?
Adam G. pisze:...Odnoszę wrażenie, że takie sytuacje jak ostatnie nagłe zmiany w funkcjonowaniu komunikacji najlepiej pokazują, że ZTM powinien...
zaopatrzyć kanarów w zapas biletów jednorazowych i podczas ujawniena gapowicza (nie zawsze z jego winy) w takich szczególnych dniach (przeciez niecodziennie przeżywamy żałobę narodową) kanary powinny znaleźć się w roli konduktorów sprzedających bilety pasażerom.

panie Leszku, proszę pomyśleć o takim działaniu kanarów w przyszłości w podobnych sytuacjach.

obecnie w wielu przypadkach działanie kanarów ZTM przypomina polowanie zwierząt drapieżnych na zwierzynę łowną.
zaobserwowałem częste zjawisko natychmiastowego blokowania kasowników przez kanarów od razu po ich wejściu do pojazdu komunikacyjnego - nie dając w ten sposób pasażerowi szansy skasowania biletu w kasowniku.
.

Zablokowany