http://www.rynek-kolejowy.pl/58899/pkp_ ... zacja.html
Oczywiście, dzień wcześniej nie było obsługi w pociągu i niesprawny pociąg musiał znowu pojechać do Austrii.Rynek Kolejowy pisze: PKP Intercity odpowiada
W związku z zaistniałą w EC Sobieski i IC Pobrzeże sytuacją poprosiliśmy PKP Intercity komentarz. Poniżej przytaczamy go w całości.
Pomimo wzmożonych działań prewencyjnych, przechodząca przez Polskę fala upałów może wpływać na mniejszą wydajność klimatyzacji na pokładzie naszych pociągów. Są to przypadki incydentalne. W momencie pojawienia się awarii, wagony z niesprawną klimatyzacją są wyłączane z eksploatacji ikierowane do napraw.
Pociąg EC Sobieski przeszedł kontrolę UTK 6 sierpnia, jednak o konieczności wyłączenia wagonów poinformowano nas dopiero 7 sierpnia, czyli na drugi dzień, kiedy pociąg był już w trasie do Austrii. 8 sierpnia, po powrocie pociągu z zagranicy, wagony zostały skierowane na przegląd.
W przypadku pociągu IC Pobrzeże, podczas jazdy pociągu w jednym z wagonów doszło do usterki klimatyzacji, a w drugim do awarii. Za wagon z uszkodzoną klimatyzacją włączono wagon zastępczy. Obecnie w klimatyzację wyposażonych jest ok. 600 wagonów PKP Intercity oraz wszystkie składy EIP (Pendolino), w sumie 20 pociągów.
Osobiście jechałem w zeszłym roku wagonem ARow, w którym klimatyzacja zaczęła działać dopiero w momencie, jak na zewnątrz zrobiło się < 25 stopni.
Poza tym jest zima i musi być zimno, takie są odwieczne prawa natury. Jak jest gorąco - to klimatyzacja nie działa, to jasne. A nawet jak działa, to może dojść do usterki albo do awarii. Nie mamy pańskiej klimatyzacji i co nam pan zrobi?