[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

phoff605
Posty: 5
Rejestracja: 23 lis 2023, 19:16

Post autor: phoff605 » 23 lis 2023, 19:30

3805 wrócił do ruchu, kursuje dzisiaj na 73/6.
Wymiana SIP:
128N: 3601, 3603-3609, 3611-3618, 3620, 3623-3626, 3629, 3630, 3635, 3637, 3638, 3640-3644, 3646-3650
134N: 3801-3830

kms
Posty: 37
Rejestracja: 08 wrz 2022, 22:57

Post autor: kms » 24 lis 2023, 3:35

phoff605 pisze:
23 lis 2023, 19:30
3805 wrócił do ruchu, kursuje dzisiaj na 73/6.
I od razu z nowym, białym SIP. Przynajmniej mądrze połączyli naprawę powypadkową z wymianą SIP.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 967
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 22 gru 2023, 16:12

19 grudnia #1166 był ciągnięty przez #2086+#2087 w kierunku R-3
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7842
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 23 gru 2023, 0:29

ZielonyJamnik pisze:
22 gru 2023, 16:12
19 grudnia #1166 był ciągnięty przez #2086+#2087 w kierunku R-3
Dzięki Bogu i Partii idzie na złom (nareszcie).
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Przecinak
Posty: 72
Rejestracja: 14 gru 2023, 12:38

Post autor: Przecinak » 23 gru 2023, 0:41

MisiekK pisze:
23 gru 2023, 0:29
ZielonyJamnik pisze:
22 gru 2023, 16:12
19 grudnia #1166 był ciągnięty przez #2086+#2087 w kierunku R-3
Dzięki Bogu i Partii idzie na złom (nareszcie).
A to nie miał być jakiś zabytek?

beni
Posty: 2754
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 23 gru 2023, 8:21

MisiekK pisze:
23 gru 2023, 0:29
ZielonyJamnik pisze:
22 gru 2023, 16:12
19 grudnia #1166 był ciągnięty przez #2086+#2087 w kierunku R-3
Dzięki Bogu i Partii idzie na złom (nareszcie).

W zamian za 4283 :D :D
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7842
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 27 gru 2023, 22:17

Przecinak pisze:
23 gru 2023, 0:41
A to nie miał być jakiś zabytek?
Gdyby się kwalifikował to by był....
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8818
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 sty 2024, 14:39

Zabawne są zapowiedzi w 3609: podwójnie zapowiadane są następne przystanki i później znowu podwójnie przystanek, w który się wjeżdża.
Tablice boczne działają, ale i tak dechy boczne są ;)

kms
Posty: 37
Rejestracja: 08 wrz 2022, 22:57

Post autor: kms » 12 sty 2024, 14:45

person pisze:
12 sty 2024, 14:39
Zabawne są zapowiedzi w 3609: podwójnie zapowiadane są następne przystanki i później znowu podwójnie przystanek, w który się wjeżdża.
Tablice boczne działają, ale i tak dechy boczne są ;)
A to nie jest tak we wszystkich Jazzach po wymianie SIP?
Miałem okazję jechać tylko jednym białym Jazzem, akurat krótkim, i też były zapowiedzi podwójne.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5099
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 12 sty 2024, 15:27

Nie we wszystkich tak jest.
Obrazek

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7842
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 14 sty 2024, 23:05

person pisze:
12 sty 2024, 14:39
Zabawne są zapowiedzi w 3609: podwójnie zapowiadane są następne przystanki i później znowu podwójnie przystanek, w który się wjeżdża.
Tablice boczne działają, ale i tak dechy boczne są ;)
Jazzy nie mają szczęścia do SIL. Pomarańczowych nie chciało się nikomu przez kilka lat reanimować, białe czasem działają jak chcą, stąd nieodzowne dechy.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8818
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 15 sty 2024, 10:44

Do tablic już się przyzwyczaiłem i tak mnie nie rażą (sic!), ale bardziej chodziło mi o te podwójne zapowiedzi, które są absurdalne/

BTW. Sorry, admini, ale okazało się, że umieściłem post w złym wątku. Prośba o przerzucenie do "odczytywania komunikatów":
viewtopic.php?p=1138543#p1138543

michael112
Posty: 3018
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 18 sty 2024, 11:36

Tramwaje Warszawskie przygotowują się do ogłoszenia przetargu na nowe tramwaje:

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 81628.html

Dobrze że ogłaszają i że w pełnej wersji ma być 160. Źle że w podstawowej tylko 20 - to w zasadzie niczego nie poprawi.
Kupimy tramwaje o długości 31-33 m – zarówno w wersji w jednokieurnkowej, jak i dwukierunkowej
Zastanawiam się czy to dobrze. Tramwajów dwukierunkowych mamy w Warszawie już dosyć dużo, a trzeba przyznać że mają one mniej miejsc siedzących.

Ja osobiście bym zrobił jeden duży przetarg na tramwaje jednokierunkowe, standardowej długości (30-32 m tak jak Swingi i Hultaje 141N), po to żeby wreszcie wyeliminować do zera tramwaje wysokopodłogowe i bez klimatyzacji, czyli włącznie z ubootami i hipolitami.
Kiedyś sobie to liczyłem na podstawie wykazów z Tramwaru. Przyjąłem tam następujące założenia: a) że po obecnych dostawach Hultajów wycofają 30 składów 105N (czytałem że taki był zamiar); b) że solówki 105N zostaną połączone w składy (co miało nastać po dostawach 142N - btw. solówki jeszcze jeżdżą?) - a docelowo zastąpione niskaczami tak jak inne stopiątki; c) że 1 skład 105N (i pochodne) = 1 nowy wagon oraz 1 wagon typu uboot (i pochodne) = również 1 nowy wagon (może być trochę krótszy).
Wyszło mi że potrzebny byłby zakup 173 nowych wagonów, czyli nieznacznie więcej niż te 160, ale może się trochę pomyliłem. Może za Hultaje wycofają trochę więcej, może coś wycofają bez zastępstwa.

Ciekaw jestem, czy tramwaj dwukierunkowy jest droższy niż jednokierunkowy, i jakie są to różnice kosztów. To by był tym bardziej argument za zakupem samych jednokierunkowych, za to te 13 więcej żeby już całość taboru spełniała współczesne standardy.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7004
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 18 sty 2024, 12:10

Drzwi i kabiny na pewno są droższe niż krzesełka.

Autobus Czerwon
Posty: 4301
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 18 sty 2024, 12:29

Z tego co pamiętam różnica między Swingiem a Swingiem DUO wynosiła jakieś 2 miliony złotych od sztuki (6 vs 8 milionów za egzemplarz).

ODPOWIEDZ