Priorytety dla tramwajów
Moderator: Wiliam
Nie wiem, co tam dzisiaj działa. Na pewno da się wszędzie tramwajom poprawić. Niemniej trzeba by dokończyć wpierw Wolę, Bemowo i Bialany. Robienie punktowych zmian jest niezauważalne. Powstańców Śląskich, Radiowa, Broniewskiego, Młynarska. Potem może Aleje Jerozolimskie...
To w końcu są jakieś konkretne plany na poprawę wymienionych przez Ciebie ciągów czy to tylko pobożne życzenia?
Przejazd Radiową to jest jakiś dramat, zdarzyło mi się niedawno przejść pieszo z Wrocławskiej do Powstańców tylko o cykl świateł wolniej niż jadący obok tramwaj
Przejazd Radiową to jest jakiś dramat, zdarzyło mi się niedawno przejść pieszo z Wrocławskiej do Powstańców tylko o cykl świateł wolniej niż jadący obok tramwaj
Ja się uda to można ten odcinek w minutę przejechać ale czasem przejazd zajmuje 4 minuty.
Stałoczasówka na skrzyżowaniu Broniewskiego/Reymonta wcale nie poprawia w nadrabianiu opóźnień a jedynie w generowaniu zatorów w szczycie. Poza szczytem też bo jakże piękna koordynacja jest na Powstańców w tercecie 11/28/35.
Po wczorajszym wypadku na Żabie gdzie dostawczak dachując skosił sygnalizator i światła niedziałały przez godzinę, po ponownym uruchomieniu sygnalizacji całkowicie rozjechała się koordynacja Żaba - Bródnowska i pewnie też Żaba - Namysłowska. Wczoraj było jeszcze znośnie, ale dzisiaj już jest dramat
Pytanie - czy ciąg od DC: Chałubińskiego/Niepodległości do Rakowieckiej jest "priorytetowy" czy też są tam jakieś rezerwy?
Nie ma priorytetu.
Dzięki za info. A czy są jakieś w miarę konkretne plany aby tu wprowadzić poprawki? Wprawdzie przy DC to by trzeba najpierw postawić stały posterunek drogówki, ale potem korekta mogłaby conieco pomóc. W projektach (wedle stanu z 2013) był cały odcinek Piaski-Kielecka: tak przynajmniej SISKOM podawał w swoim opracowaniu i to do realizacji na lata 2015-16.
Mam pytanie odnośnie Elekcyjnej, czemu w stronę Centrum tramwaj nie dostaje dodatkowego światła nawet jeśli wagon w stronę Bemowa światło sobie wzbudzi?
Bo nie wpadałbyś wtedy w koordynację, a tak obsługujesz przystanek i lecisz dalej.
Niby tak ale jaka jest różnica czy stoję przed Elekcyjną czy na os. Wolska?
Nawet lepiej przed Os. Wolska bo tam jest przystanek i nawet ktoś na przesiadki na Ochotę może zdążyć.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Solaris U10
- Posty: 2715
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
To nie o to chodzi. Było to już chyba nawet tutaj wyjaśnianie, że w kierunku centrum sygnalizator stoi dalej od skrzyżowania i potrzeba dłuższych czasów miedzyzielonych, przez co nie da się wcisnąć fazy dla tramwaju.
Panowie, chylę czoła. Jest właśnie tak, jak napisaliście. Poziom wiedzy o sygnalizacji jest wysoki.
Docelowo będzie inaczej. Za parę lat torowisko zostanie przeniesione w pas dzielący ul. Wolskiej. Wtedy na Elekcyjnej zrobimy pełny priorytet z podwójnym zielonym. Na dzień dzisiejszy to nie ma sensu, bo powstałby korek na Wolskiej (jezdnia płn.) i Elekcyjnej, a tramwaj i tak odstałby na Prymasa. Wolska musi być przejezdna w czasie budowy II linii metra.
Docelowo będzie inaczej. Za parę lat torowisko zostanie przeniesione w pas dzielący ul. Wolskiej. Wtedy na Elekcyjnej zrobimy pełny priorytet z podwójnym zielonym. Na dzień dzisiejszy to nie ma sensu, bo powstałby korek na Wolskiej (jezdnia płn.) i Elekcyjnej, a tramwaj i tak odstałby na Prymasa. Wolska musi być przejezdna w czasie budowy II linii metra.
Czy weekendowe przekierowanie ruchu na Woronicza/Wołoska będzie okazją do poprawy cykli? Nie mogę zrozumieć dlaczego wzbudzenie dla 17/18 nie działa w dwie strony. W tym tygodniu kila razy widziałem po 2-3 brygady 17 czekające na skręt które nie dostały pałki, mimo że miał ją skład jadący od strony Centrum.