Strona 24 z 68

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

: 11 sie 2015, 6:44
autor: Glonojad
Tak tak, ładowanie dodatkowych autobusów w korek, w.ktorym z Korotynskiego do Bitwy jedzie sie 25 minut, to by bylo rozwiazanie "merytoryczne"... proponuję jednak przeprowadzenie paru obliczeń, czy efektywniej przewieźć ten sam potok tramwajem w dwanaście minut czy autobusem w pół godziny (abstrahując od źródła autobusów i kierowców) a dopiero potem szafowanie słowami.

Mieszkałam na Ochocie niestety krócej, niż 28 lat*, a mimo to wiem, że istnieje sporo potoków pasażerskich,.l których skazywanie na Z-9 byłoby idiotyczne przy stojacym obok pustym torowisku . Linia na Okęcie pracuje dwukierunkowo, końcowy odcinek i.strefa 2 za nim posiada sporo miejsc pracy; w rejo. Ten dojeżdżają nie tylko mieszkańcy Rakowca,ale i przesiadkowicze z innych dzielnic, korzystając z przesiadek na Rakowcu PKP, Hynka i Bitwy. Poza tą ostatnią grupą, 79 jest dla nich po prostu lepsze bezdyskusyjnie. Choć podbicie Z-1 do 2-3 minut ja 505 w przykładzie fika i pocięcie 79 do 30 (ibid.) bez wątpienia by tą oceną zachwialo.

W kontekście istnienia 79 nalezaloby pomyslec o autobusie via Żwirki.

* - swoją drogą "argument" w rodzaju tych podnoszonych przeciwko odchudzeniu trasy na Obozowej o Magistracka - brawo fiku, doborowe towarzystwo!

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

: 11 sie 2015, 6:55
autor: wojtor
fik pisze:Wolałbym, żeby Z-9 kursowało z taką częstotliwością, żeby 350m "spaceru" przez śmierdzący bazar nie było koniecznością, tylko wyborem.
Spacer przez śmierdzący bazar nie jest koniecznością. Można iść drugą stroną Grójeckiej.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

: 11 sie 2015, 7:13
autor: pawcio
Glonojad pisze:W kontekście istnienia 79 nalezaloby pomyslec o autobusie via Żwirki.
Albo o autobusie kręcącym się jakoś Grójecka-Dickensa-Białobrzeska-Kopińska-Grójecka.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

: 11 sie 2015, 7:14
autor: Glonojad
Mógłby nawer jednokierunkowo z wykorzystaniem Pawinskiego jeździć. Wszystko, byle lepiej wykorzystać brygady, niż je "merytorycznie" wypchac w korek na Grojeckiej.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

: 11 sie 2015, 7:16
autor: adner
Glonojad pisze:Mógłby nawer jednokierunkowo z wykorzystaniem Pawinskiego jeździć. Wszystko, byle lepiej wykorzystać brygady, niż je "merytorycznie" wypchac w korek na Grojeckiej.
A to nawet bardzo dobry pomysł, szczególnie że i tak w tę stronę jeżdzą z zawrotką na Banacha.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

: 11 sie 2015, 11:40
autor: Matrix2441
Dziś frekwencja w Z-9 była bardzo dobra, w 79 nieco gorsza - osoby stojące, owszem, odcinkami były, ale tramwaje woziły niewiele ponad połowę tego, co autobusy. A że korków za bardzo nie było, to i punktualność Z-9 była naprawdę dobra. A jak się jedno Z-9 ok. 7.40 opóźniło minutkę, to z Pl. Narutowicza odjechało niemal niezabieralne.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

: 11 sie 2015, 11:43
autor: ashir
Z-9 pełne mimo tego, że zostało wzmocnione z 8 do 5 minut w godzinach szczytu. :wink:

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

: 11 sie 2015, 11:47
autor: fik
MisiekK pisze:Szczególnie, że rano od Bitwy w kierunku południowym był korek po horyzont - samochody między 7 a 8 stały od zjazdu z Rakowca, Z9 pojawiało się z 20-30 minutowym opóźnieniem. Nie spodziewam się cudów w inne dni, szczególnie jak powstanie zawrotka samochodowa przy pomniku barykady za chwilę. Pierdyliard autobusów co 30 sekund na rozkładzie by nie da rady i byłby to piękny rozkład teoretyczny. A tramwaje z pilotami na zawrotce jeździły w miarę punktualnie.
133 też zapewne jeździło w miarę punktualnie, ale też nie pełniło funkcji komunikacji zastępczej w kierunku centrum dla mieszkańców Ochoty.
wojtor pisze:Spacer przez śmierdzący bazar nie jest koniecznością. Można iść drugą stroną Grójeckiej.
Można również iść przez Ust-Ilimsk. Najkrótszą drogą od 79 do autobusów we wszystkich kierunkach jest droga przez śmierdzący bazar.
Glonojad pisze:Mógłby nawer jednokierunkowo z wykorzystaniem Pawinskiego jeździć. Wszystko, byle lepiej wykorzystać brygady, niż je "merytorycznie" wypchac w korek na Grojeckiej.
Jeśli faktycznie korek jest betonowy, to tak, można bawić się trasą autobusu zastępczego, ale promowanie 350m spaceru(*) jako przesiadki z komunikacji zastępczej do komunikacji zastępczej nadal jest słabe. Sądząc jednak po powyższych wiadomościach, kierowcy szybko się ogarnęli, którego rejonu miasta należy unikać.

(*) W ogóle to spacer kojarzy mi się z czymś przyjemnym i relaksującym, a nie dramatyczną próbą utrzymania treści żołądkowej na swoim miejscu.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

: 11 sie 2015, 11:57
autor: reserved
fik pisze: Można również iść przez Ust-Ilimsk. Najkrótszą drogą od 79 do autobusów we wszystkich kierunkach jest droga przez śmierdzący bazar.
Nawet na autobusy w kierunku RZS?

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

: 11 sie 2015, 12:01
autor: Georg
fik pisze:133 też zapewne jeździło w miarę punktualnie, ale też nie pełniło funkcji komunikacji zastępczej w kierunku centrum dla mieszkańców Ochoty.
Jakie 133?

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

: 11 sie 2015, 12:09
autor: fik
reserved pisze:
fik pisze: Można również iść przez Ust-Ilimsk. Najkrótszą drogą od 79 do autobusów we wszystkich kierunkach jest droga przez śmierdzący bazar.
Nawet na autobusy w kierunku RZS?
Tak, nawet na autobusy w kierunku RZS. Przypominam, że w sporej części jeżdżą one przez Kopińską.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

: 11 sie 2015, 12:11
autor: reserved
Tak czy inaczej, ja bym wybrał dłuższą drogę bez ludzi. To nie jest jakiś kilometr więcej, najwyżej parę metrów. A bez przeciskania się przez tłum, zatem nawet szybciej.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

: 11 sie 2015, 12:17
autor: fik
Tak, można się turlać przez kolejne światła, to pomoże w utrzymaniu treści żołądkowej, w skróceniu podróży raczej nie za bardzo, ale nadal rozwiązanie tramwaj - marsz - autobus - tramwaj jako komunikacja zastępcza jest dramatyczne.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

: 11 sie 2015, 18:03
autor: ness
Problem stania w korku przez z-9 to problem ztm.
To ze bedzie remont bylo wiadome chyba od jakiegos czasu, na grojeckiej sa 3 pasy (wykorzystywane w normalnych warunkach w jakis 50%) mozna bylo zainwestowac w kubel farby i wymalowac od dickensa/korotynskiego do barykady wrzesnia buspas na czas prac.
Co do 79 to nie ma relacji ochockich czy tam ochocko-okeckich, ktore by ono realizowalo.
Jak wyglada sytuacja na 9tce normlanie?
Troche wysiada ludzi przy hynka a potem az do bitwy caly czas na plus, wysiadaja jakies pojedyncze osoby wsypuja sie dziesiatki osob co przystanek.
Tramwaj jest po to zeby byl, na zasadzie kupilismy to niech sobie jezdzi (jakby nie jedzil to tez bylby problem no bo jak to)
Moim zdaniem to dobrze ze jest. Jak komus pasuje albo chce mu sie/pasuje mu przejsc do HB to niech ma, ale to nie jest zaden zastepczy dla 9 i ciecie zatramwaja bo sa jazzy bylo glupim zagraniem.

31 lat na ochocie jakby co :]

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

: 11 sie 2015, 18:26
autor: Łukasz
fik pisze:Tak, można się turlać przez kolejne światła, to pomoże w utrzymaniu treści żołądkowej, w skróceniu podróży raczej nie za bardzo, ale nadal rozwiązanie tramwaj - marsz - autobus - tramwaj jako komunikacja zastępcza jest dramatyczne.
Na pewno jest lepszym rozwiązaniem dla młodych niż stanie w korku 25 minut - sam byś tak pojechał.
A zwiększenie częstotliwości autobusów z 5 do 4 minut wymaga kolejnych 3 brygad, a to praktycznie żadne zwiększenie.
Do 3 minut - ośmiu. Poza tym naprawdę NIE WSZYSCY jeżdżą z PRAlki do Pl.Narutowicza,
tak więc o ile może autobusy jeżdżą za rzadko (a nie mogą częściej, bo nie), to akurat tramwaje są i powinny być.