Trasa tramwajowa na Kasprzaka
Moderator: Wiliam
Było parę zjazdów na wjazd na most gdański. Od obu stron.
Napisałem o tym, ale SP chyba nie wie o co chodzi...
Zgadza się, wjeżdża S8 i zjeżdża przez Mory w Połczyńską. Tak w ogóle to po co budować P+R Lazurowa, skoro można skierować wszystkie pojazdy do Ursusa na P+R Niedźwiadek? Nie każdy wjeżdża Górczewską, gros ludzi wjeżdża Połczyńską, również Szeligowską. Jeszcze w czasach sprzed A2/S8 był to popularny bajpas zakorkowanej Połczyńskiej i Warszawskiej (DW580). Coraz więcej ludzi buduje się pod Warszawą (i dojeżdża), ceny mieszkań szybują w kosmos za 10 lat będzie malkontenctwo "przecież mogli zbudować wtedy przy okazji, a teraz drogo itp". Trzeba patrzeć nie tylko na to co jest teraz ale co będzie za jakiś czas. Chyba że masz jakieś szacunki, którymi się możesz podzielić.
Nie wiem jaką metro ma moc przyciągania, ale na pewno największą spośród wszystkich pozostałych środków transportu i chyba na tym forum nie trzeba tłumaczyć dlaczego. Zwłaszcza jak będzie można się przesiąść do niego praktycznie nie wjeżdżając do miasta.
Nie chodzi tu tylko o estetykę, nawet w ogóle o nią nie chodzi. Zastanów się dlaczego (chodzi mi o kwestie techniczne, a nie żadne polityczne teorie spiskowe).primoż pisze: ↑06 mar 2024, 22:16Ja tam nie widzę powodów do radości, a raczej smutku, że nie pomyślano o budowie M2 na powierzchni lub estakadzie/nasypie na końcowym odcinku trasy, tylko drąży się tunel po polami rolnymi. No ale przecież w Warszawie nie buduje się metra na ziemi, bo to nieestetycznie wyglądadev pisze:Chociaż fakt, odłożony w czasie, parking P+R też by do tego miał swoje trzy grosze. Ale i tak się trzeba cieszyć, że powstaje C1-C3 patrząc na to ile osób chciało to torpedować, bo "pola kapusty", pewien znany dziennikarz niemal codzienne lobbował na rzecz przerzucenia kosztów na most i trasę Krasińskiego.
Powtarzam jeszcze raz, z różnych powodów kolej na linii R3 nie jest aż tak wygodna i wydajna dla wszystkich jadących do Warszawy, nie każdemu pasuje, nawet tym, którzy przejeżdżają przez Ożarów (zastanów się dlaczego). Nie, jeden bieda parking na Lazurowej nie załatwi całego przepływu pojazdów do Warszawy o czym wcześniej pisałem.primoż pisze: ↑06 mar 2024, 22:16Tak, piszę jak najbardziej serio. Jeżeli Ożarów jak i pozostałe miejscowości ze stacjami kolejowymi położne wzdłuż wysokowydajnego środka transportu są obsługiwane tenże środek lokomocji, to naturalnym wydaje się, że tamte okolice będą dowożone już do kolei.dev pisze:Bzdura. Nie wiem czy to piszesz na serio bo nie chce mi się prostować nawet tego.Jedyni pasażerowie 713, jacy nie mają po drodze Ożarów to są Ci wsiadający na wschód od tego miasta. Ci korzystający z 743 to inna para kaloszy, natomiast Ci dojeżdżający samochodem w granice m.st. ewentualnie mogliby się przesiadać na P+R Lazurowa.dev pisze:Przede wszystkim nie każdy przejeżdża przez Ożarów i nie każdemu pasują pociągi
Można psioczyć, że nie ma jeszcze tego czy tamtego a w ilu miastach masz wspólną taryfę ZTM z kolejami? Poza tym bilety jednorazowe i tak wiele by nie rozwiązały. Młodzież ma okresowe a dorośli i tak w razie czego sobie kupią jednorazówkę. Pewną cezurą przyciągającą ludzi będzie budowa przystanków wzdłuż LK509 do Wawy Gdańskiej i poprowadzenie tam SKMki ale ta perspektywa oddala się w czasie niestety
Ale ja nic takiego nie napisałem że to jest przyczyna budowy metra. Ani integracja taryfowa ani zagęszcze kursów by tu nic nie zmieniło. Swoją drogą kiedy byś chciał te kursy zagęszczać, między 10 a 14 czy w środku nocy?primoż pisze: ↑06 mar 2024, 22:16Cytując:dev pisze:Druga sprawa dużo ludzi ma dystans pociągów(...)Naprawdę argumentem za budową jednego z najdroższych środków transportu ma być niechęć części mieszkańców okolic trasy Poznańskiej do pociągów? Jeżeli ta niechęć wynika z braku pełnej integracji taryfowej (rozwiązanie problemu parę akapitów dalej) i/lub zbyt małej ilości kursów, to powinno się zagęścić tak te kursy, żeby oferta była atrakcyjna dla ludzi i do tego przeprowadzić odpowiednią akcję marketingową polegającą na czymś więcej niż te wrzutki, jak to 89% paxów jest zachwyconych zbiorkomem.dev pisze:Nie wiem czy to piszesz na serio(...)
Pytanie za ile lat rozpocznie się przebudowa średnicy ergo za ile lat się skończy? Nie, to nie będzie inwestycja typu przebudowa tramwaju na Kasprzaka czy Mostu Łazienkowskiego, będzie nieporównywalnie bardziej uciążliwa. Niestety ostatnio gruchnęła informacja, że znowu ta inwestycja jest przełożona przez jakiegoś .... któremu nie spodobał się m.in. brak zabudowy nad średnicą... Masakra.primoż pisze: ↑06 mar 2024, 22:16Nie no, tutaj pełna zgoda, że tak będzie. Tylko, że to raczej świadczy o słabości kolei w tym przypadku niż o słuszności M2 do Chrzanowa. Idąc tym tokiem rozumowania, to jako zastępstwo za remontowaną linię średnicową powinno być nowo zbudowane metro pod Trasą Łazienkowską (choć nawiasem dodając, szyna wzdłuż TŁ nie byłaby głupim rozwiązaniem, nawet przy funkcjonującej średnicy).dev pisze:no i w najbliższej przyszłości majaczy przebudowa średnicy, a C1 Karolin będzie nie najgorszą alternatywą.
O to się nie martw. Nic nikogo nie będzie kanibalizować. Chyba że kolej wróci do syfu z lat 90.
Dokładniej - cały tydzień na trasie Cmentarz Wolski - Plac Narutowicza z kursami wydłużonymi na Nowe Bemowo w godzinach szczytu.ashir pisze: ↑06 mar 2024, 6:35Od 25 marca linia 11 ma kursować przez cały tydzień. Rozważane jest też puszczenie 105 przez Jana Kazimierza.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 82313.html
ZTM zaś - w tym przypadku - z uporem brnie w "kursy skrócone", których jest... większość. Nie wiem, na logikę wychodziłoby, że trasa podstawowa to tak, na której odbywa się większość kursów...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- AdamKlocusky
- Posty: 667
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
Nieznane są wyroki busmanowskie, cytując klasyka. ZTM lubi zaskakiwać. Przecież raz, przez rok zmieniono trasę linii 320 na jednokierunkową ze zmianą przystanku początkowego, a potraktowano to jako zmianę rozkładuWolfchen pisze:ZTM zaś - w tym przypadku - z uporem brnie w "kursy skrócone", których jest... większość. Nie wiem, na logikę wychodziłoby, że trasa podstawowa to tak, na której odbywa się większość kursów...
11 jest tymczasowa. Pawcio czy po otwarciu trasy do Wilanowa 11 ma zaczynać z cm. Wolskiego, czy z Nowego Bemowa? Jakie jest założenie?
Też jestem ciekaw.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Pojawiło się to po słynnej akcji niemerytorycznego wymuszania na ZTM 'przywracania' tras sprzed uruchomienia metra, żeby "zrobić sukces" niektórym radnym. I nie ma się do czego czepiać - trasa podstawowa jest? Jest!
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
Tramwajowe ze względu na różną geometrię to chyba i tak zawsze robione na miarę.
Rozjazdy kolejowe robią różni producenci.
Rozjazdy kolejowe robią różni producenci.
Czyli okopany na pozycjach producent krzyżownic to tylko wymówka? (((((((((
-
- Posty: 4301
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Raczej tak, np. na Czechy głównym producentem jest Pražská strojírna a.s. i jakoś bez problemu robią tramwajowe rozjazdy po których da się jechać 50 na wprost czy 30 na bok i nikt jeszcze z tego powodu nie umarł.
Niektórzy to i u nas tak jeżdżą I jakoś wykolejeń z tego powodu nie ma.
Podobno to nie chodzi o prędkość per se, tylko o to, że warszawskie stopiątki nie chcą współpracować z warszawskim płytkim rowkiem.Autobus Czerwon pisze: ↑27 mar 2024, 12:08Raczej tak, np. na Czechy głównym producentem jest Pražská strojírna a.s. i jakoś bez problemu robią tramwajowe rozjazdy po których da się jechać 50 na wprost czy 30 na bok i nikt jeszcze z tego powodu nie umarł.