Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
laczor
Posty: 374
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:43
Lokalizacja: Warszawa/Tłuszcz
Kontakt:

Post autor: laczor » 19 maja 2009, 17:11

Ostatnia litera to wiadomo. Ale co te pierwsze dwie, czyli "MN" doprawdy znaczą?
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka

Awatar użytkownika
Adamq
Posty: 151
Rejestracja: 08 sie 2008, 19:11

Post autor: Adamq » 19 maja 2009, 17:33

MN to symbol organizacyjny administracji na lubelskiej..... Dyrektor eksploatacji i utrzymania taboru

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 19 maja 2009, 17:40

Adamq pisze:MN to symbol organizacyjny administracji na lubelskiej..... Dyrektor eksploatacji i utrzymania taboru
To byłby inny skrót. Dyrektor ma inny skrót.
MN to skrót od Sekcja eksploatacji i napraw taboru
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Neoś_998
Posty: 316
Rejestracja: 09 mar 2009, 15:13
Lokalizacja: Stolica

Post autor: Neoś_998 » 20 maja 2009, 17:49

Mam takie pytanko może ktoś zna odpowiedz.
Otóż gdzie jest lepsza oferta pracy w: KM, SKM czy WKD jakie są zarobki, komfort pracy itp. :?:

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 30 maja 2009, 9:19

Pytanie: jeszcze jakiś czas temu pociągi przejeżdżające przez przejazd na ulicy Beresteckiej(ten przy wejściu na ochocką sekcję utrzymania taboru) zwalniały i to znacznie. Od jakiegoś czasu(miesiąc, może więcej) już tego nie robią.
Co się zmieniło?
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7084
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 30 maja 2009, 12:50

Michał W. pisze:Pytanie: jeszcze jakiś czas temu pociągi przejeżdżające przez przejazd na ulicy Beresteckiej(ten przy wejściu na ochocką sekcję utrzymania taboru) zwalniały i to znacznie. Od jakiegoś czasu(miesiąc, może więcej) już tego nie robią.
Co się zmieniło?
Chodzi o przejazd na ul. Mszczonowskiej ;-) FOTKA
Po prostu przejazd nareszcie został dopuszczony do pełnej prędkości (w tym przypadku 60km/h). Po blisko roku... =; Ale da się zauważyć, że niektórzy maszyniści z nawyku zwalniają jeszcze na tym przejeździe :-?

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 30 maja 2009, 14:04

Mr_Kolesław pisze:Po prostu przejazd nareszcie został dopuszczony do pełnej prędkości (w tym przypadku 60km/h)
Przez ten rok tarcze ostrzegawcze dla SSP były uniewaznione jeszcze, pewnie teraz już działają.

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7084
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 30 maja 2009, 14:51

przewoz pisze:Przez ten rok tarcze ostrzegawcze dla SSP były uniewaznione jeszcze, pewnie teraz już działają.
No nie do końca :-" Był okres, że TOP działały (nawet na biało świeciły), wszystko dzwoniło i świeciło... a przy przejeździe nadal było ograniczenie do 20km/h 8-(

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 30 maja 2009, 17:10

A gdzie takie przejazdy "dopuszcza się" i od czego to zależy?
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 30 maja 2009, 17:40

Mr_Kolesław pisze:No nie do końca Był okres, że TOP działały (nawet na biało świeciły)
Od strony Zachodniej Topy były przekreślone jeszcze do niedawna (mogły świecić mimo to). To musiało się całkiem niedawno zmienić.
Michał W. pisze:A gdzie takie przejazdy "dopuszcza się" i od czego to zależy?
Decyduje PKP PLK na podstawie całej sterty przepisów (no, moze lekko przesadzam) i warunków które trzeba spełnić.

chiste
Posty: 181
Rejestracja: 22 maja 2007, 11:16
Lokalizacja: miasto sosen

Post autor: chiste » 30 cze 2009, 22:29

Jak to jest z tymi pantografami? Jakoś tak przyjeło sie, że w starych kiblach i lokach podniesiony jest drugi pantograf. We Flirtach, Edytach i w lokach ciągnących KMowskie piętrusy podniesiony jest pierwszy pantograf. Czy to w ogóle ma jakies znaczenie? Jest jakaś zależność albo przepis kolejowy, który mówi, że ma być podniesiony ten a nie inny pantograf?
Wagen fahr!

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 02 lip 2009, 17:42

Drugi pantograf podnosi się dlatego, że w przypadku np połamania pantografu to jego resztki nie uszkodzą następnego pantografu i można kontynouwać jazdę. Jeżeli pierwszy patyk byłby podniesiony i by się połamał to istnieje duża szansa, ze jego resztki rozwalą drugi pantograf i efekt jest taki ze elektrowóz zostaje bez sprawnego pantografu. Siódemki ciągnące pull-pulle podnoszą przedni patyk po to aby nie syfić pudeł wagonów smarem grafitowym używanym do smarowania ślizgów(nart) pantografu. Są również przypadki w których należy używać obu pantografów (np. dojazd do składu czy ruszanie ciężkim pociągiem ew jazda w zimie - chodzi o to aby jeden patyk się nie przyspawał). Przepisy mówiące o tym to np. KMt-1 Czyli instrukcja dla maszynisty spalinowego i elektrycznego pojazdu trakcyjnego (Koleje Mazowieckie) - wybrane artykuły.

Peter
(Czepel)
Posty: 3468
Rejestracja: 10 cze 2008, 11:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » 09 lip 2009, 19:45

Mam pytanie - które pociągi relacji Warszawa - Łódź Fabryczna i z powrotem są obsługiwane przez ezt-y, a które przez składy lokomotywa+wagony? Z góry dziękuję za odpowiedź.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 10 lip 2009, 12:02

Rozkład na SITKOLu pokazuje przy pociągach na EZT w opisie "wagon dla niepełnosprawnych".
Na pewno na wagonach są wszystkie pociągi jadące z poza Warszawy.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 10 lip 2009, 12:09

Ok. 9:30 jest na wagony z Warszawy do Łodzi.

ODPOWIEDZ