Strona 24 z 79

: 19 maja 2009, 17:11
autor: laczor
Ostatnia litera to wiadomo. Ale co te pierwsze dwie, czyli "MN" doprawdy znaczą?

: 19 maja 2009, 17:33
autor: Adamq
MN to symbol organizacyjny administracji na lubelskiej..... Dyrektor eksploatacji i utrzymania taboru

: 19 maja 2009, 17:40
autor: rufio198
Adamq pisze:MN to symbol organizacyjny administracji na lubelskiej..... Dyrektor eksploatacji i utrzymania taboru
To byłby inny skrót. Dyrektor ma inny skrót.
MN to skrót od Sekcja eksploatacji i napraw taboru

: 20 maja 2009, 17:49
autor: Neoś_998
Mam takie pytanko może ktoś zna odpowiedz.
Otóż gdzie jest lepsza oferta pracy w: KM, SKM czy WKD jakie są zarobki, komfort pracy itp. :?:

: 30 maja 2009, 9:19
autor: Michał W.
Pytanie: jeszcze jakiś czas temu pociągi przejeżdżające przez przejazd na ulicy Beresteckiej(ten przy wejściu na ochocką sekcję utrzymania taboru) zwalniały i to znacznie. Od jakiegoś czasu(miesiąc, może więcej) już tego nie robią.
Co się zmieniło?

: 30 maja 2009, 12:50
autor: Szymon
Michał W. pisze:Pytanie: jeszcze jakiś czas temu pociągi przejeżdżające przez przejazd na ulicy Beresteckiej(ten przy wejściu na ochocką sekcję utrzymania taboru) zwalniały i to znacznie. Od jakiegoś czasu(miesiąc, może więcej) już tego nie robią.
Co się zmieniło?
Chodzi o przejazd na ul. Mszczonowskiej ;-) FOTKA
Po prostu przejazd nareszcie został dopuszczony do pełnej prędkości (w tym przypadku 60km/h). Po blisko roku... =; Ale da się zauważyć, że niektórzy maszyniści z nawyku zwalniają jeszcze na tym przejeździe :-?

: 30 maja 2009, 14:04
autor: przewoz
Mr_Kolesław pisze:Po prostu przejazd nareszcie został dopuszczony do pełnej prędkości (w tym przypadku 60km/h)
Przez ten rok tarcze ostrzegawcze dla SSP były uniewaznione jeszcze, pewnie teraz już działają.

: 30 maja 2009, 14:51
autor: Szymon
przewoz pisze:Przez ten rok tarcze ostrzegawcze dla SSP były uniewaznione jeszcze, pewnie teraz już działają.
No nie do końca :-" Był okres, że TOP działały (nawet na biało świeciły), wszystko dzwoniło i świeciło... a przy przejeździe nadal było ograniczenie do 20km/h 8-(

: 30 maja 2009, 17:10
autor: Michał W.
A gdzie takie przejazdy "dopuszcza się" i od czego to zależy?

: 30 maja 2009, 17:40
autor: przewoz
Mr_Kolesław pisze:No nie do końca Był okres, że TOP działały (nawet na biało świeciły)
Od strony Zachodniej Topy były przekreślone jeszcze do niedawna (mogły świecić mimo to). To musiało się całkiem niedawno zmienić.
Michał W. pisze:A gdzie takie przejazdy "dopuszcza się" i od czego to zależy?
Decyduje PKP PLK na podstawie całej sterty przepisów (no, moze lekko przesadzam) i warunków które trzeba spełnić.

: 30 cze 2009, 22:29
autor: chiste
Jak to jest z tymi pantografami? Jakoś tak przyjeło sie, że w starych kiblach i lokach podniesiony jest drugi pantograf. We Flirtach, Edytach i w lokach ciągnących KMowskie piętrusy podniesiony jest pierwszy pantograf. Czy to w ogóle ma jakies znaczenie? Jest jakaś zależność albo przepis kolejowy, który mówi, że ma być podniesiony ten a nie inny pantograf?

: 02 lip 2009, 17:42
autor: fidzio
Drugi pantograf podnosi się dlatego, że w przypadku np połamania pantografu to jego resztki nie uszkodzą następnego pantografu i można kontynouwać jazdę. Jeżeli pierwszy patyk byłby podniesiony i by się połamał to istnieje duża szansa, ze jego resztki rozwalą drugi pantograf i efekt jest taki ze elektrowóz zostaje bez sprawnego pantografu. Siódemki ciągnące pull-pulle podnoszą przedni patyk po to aby nie syfić pudeł wagonów smarem grafitowym używanym do smarowania ślizgów(nart) pantografu. Są również przypadki w których należy używać obu pantografów (np. dojazd do składu czy ruszanie ciężkim pociągiem ew jazda w zimie - chodzi o to aby jeden patyk się nie przyspawał). Przepisy mówiące o tym to np. KMt-1 Czyli instrukcja dla maszynisty spalinowego i elektrycznego pojazdu trakcyjnego (Koleje Mazowieckie) - wybrane artykuły.

: 09 lip 2009, 19:45
autor: Peter
Mam pytanie - które pociągi relacji Warszawa - Łódź Fabryczna i z powrotem są obsługiwane przez ezt-y, a które przez składy lokomotywa+wagony? Z góry dziękuję za odpowiedź.

: 10 lip 2009, 12:02
autor: przewoz
Rozkład na SITKOLu pokazuje przy pociągach na EZT w opisie "wagon dla niepełnosprawnych".
Na pewno na wagonach są wszystkie pociągi jadące z poza Warszawy.

: 10 lip 2009, 12:09
autor: SławekM
Ok. 9:30 jest na wagony z Warszawy do Łodzi.