Strona 24 z 30

Zmiany od czerwca 2023

: 19 cze 2023, 17:40
autor: Łukasz
Autobus Czerwon pisze:Zawsze myślałem że okolice Parku Kultury cieszą się większym zainteresowaniem, a tymczasem to do Ogrodu Botanicznego uruchomiono alibibusy.
I tak często nie da się tam wjechać, wiec można z Andrutowej podejść.

Zmiany od czerwca 2023

: 19 cze 2023, 17:50
autor: Autobus Czerwon
Niech dalej zbiorkom ustępuje autom miejsca, ciekawe do czego to doprowadzi - podpowiadam - bynajmniej do wzrostu liczby pasażerów. Niby 2022 roku, a pracownicy organizatora to chyba siedzą myślami w późnych 70.

Zmiany od czerwca 2023

: 19 cze 2023, 18:33
autor: michael112
Prawdopodobnie od czasów PRL nie było tak niskiej częstotliwości w sezonie z parku jak w ostatnich 3 latach. Już w latach 1983-92 było zasilenie do 151 w postaci 140. Potem było przez rok samo 140 (jest archiwalny rozkład na Trasbusie z lata '92, oczywiście nie jeździł co pół godziny), potem przez dekadę samo 519 (tu nie mamy rozkładów). W 2001 był zasilak 419, od 2002 do 2010 było 130. I wtedy pamiętam że z Powsina autobus w weekendy jeździł co 10 minut (!), na przemian 130 i 519. W 2011 r. było 439 (z parku, nie z ogrodu), też na zmianę z 519. W 2012 r. zasilono 519 do co 10 min. (pamiętam). W latach 2013-2019 puszczano w sezonowe weekendy do Powsina całość kursów 519 (co 15 min.) I jeszcze w 2021 r. (aczkolwiek wyłącznie na wakacje szkolne) zasilono 519 w podobny sposób.
Tylko w 2020, 2022 i 2023 r. jedynym dojazdem do parku w Powsinie jest co drugie 519 co 30 min.
:andropauza:
Sposobów na zasilenie Powsina jest wiele. Jeśli nie wysłanie tam całego 519 i nie dedykowana linia, to mogą być chociażby podjazdy kieszeniowe którejś z wielu okolicznych linii. Może być 439, może być 139/251, mogą być konstancińskie siedemsetki.
Warto dodać że przy podjazdach kieszeniowych to w pewnym sensie częstotliwość kursów w samym parku jeszcze bardziej wzrasta. Np. wracając, możesz wsiąść do autobusu jadącego w stronę Konstancina czy tam ogrodu, potem wysiąść na Andrutowej i tam polować na siedemsetki do Kabat.

Zmiany od czerwca 2023

: 19 cze 2023, 19:50
autor: Matt Cubis
michael112 pisze:
19 cze 2023, 18:33
[...] mogą być konstancińskie siedemsetki.
Mieszkańcy Konstancina, Góry Kalwarii i Chyliczek skaczą z radości na myśl o dodatkowym zwiedzaniu Powsina w drodze do domu.

Zmiany od czerwca 2023

: 19 cze 2023, 19:53
autor: TGM
michael112 pisze:
19 cze 2023, 18:33
potem przez dekadę samo 519 (tu nie mamy rozkładów).
20, w sezonie 10. Głupota, że nie podjeżdża 439 do praku. W zamian można wyciąć przystanki na Kabatach i Bielawie.

Zmiany od czerwca 2023

: 19 cze 2023, 19:55
autor: ashir
A jak zawrócą przy 519 odbywającym postój?

Zmiany od czerwca 2023

: 19 cze 2023, 19:58
autor: Łukasz
ashir pisze:A jak zawrócą przy 519 odbywającym postój?
A przez Stare Kabaty się już nie da?

Zmiany od czerwca 2023

: 19 cze 2023, 20:08
autor: Autobus Czerwon
Jak chcesz jeździć do Powsina i zawracać na Starych Kabatach? :P

Zresztą tak, już się nie da.

Zmiany od czerwca 2023

: 19 cze 2023, 20:08
autor: michael112
Nie da się - z Korbońskiego jest tam wiadukt. Chyba że jakąś inną równloegłą uliczką, która istniała tam wcześniej. Ale podobno nie jest przystosowana do jazdy autobusów. Poza tym chyba jest to droga prywatną, były tam problemy przed wybudowaniem Korbońskiego.
TGM pisze:
michael112 pisze:
19 cze 2023, 18:33
potem przez dekadę samo 519 (tu nie mamy rozkładów).
20, w sezonie 10.
No widzicie. Było 519 pojedynczo, ale miało zasilenia w swoim rozkładzie. Nikt nie pomyślał wtedy dawać jedynej linii do parku co 30'.

Zmiany od czerwca 2023

: 19 cze 2023, 20:19
autor: Autobus Czerwon
W praktyce myślę że Powsin wraz z Parkiem Kultury powinno obsługiwać kursujące z adekwatną, dostosowaną do reszty linii częstotliwością 339 (10/15/20), wraz z wywaleniem jakiegoś śmiesznego 519, 200 i wycofaniem 724 i 742 z małej Przyczółkowej. Ale to raczej rozwiązanie modelowe, w Warszawie na pewno niemożliwe do implementacji.

Zmiany od czerwca 2023

: 19 cze 2023, 20:21
autor: michael112
Ale 339 to linia okresowa. Poza tym, zaproponowałeś, jak rozumiem, niższą częstotliwość w weekendy niż w ciągu tygodnia. A w przypadku parku w sezonie akurat zapotrzebowanie jest odwrotne.

Zmiany od czerwca 2023

: 19 cze 2023, 20:22
autor: Łukasz
Autobus Czerwon pisze:Jak chcesz jeździć do Powsina i zawracać na Starych Kabatach? :P

Zresztą tak, już się nie da.
Przecież od Gąsek do Powsina jest rzut beretem. Ale skoro nie ma już drogi i pętli to nvm.

Zmiany od czerwca 2023

: 19 cze 2023, 20:23
autor: Autobus Czerwon
michael112 pisze:
19 cze 2023, 20:21
Ale 339 to linia okresowa. Poza tym, zaproponowałeś, jak rozumiem, niższą częstotliwość w weekendy niż w ciągu tygodnia. A w przypadku parku w sezonie akurat zapotrzebowanie jest odwrotne.
Kwestia numerka jest wtórna, może się nazywać jakkolwiek, podałem istniejący aby łatwiej było ogarnąć jakby miało jechać.

Co do częstotliwości w DS, to właśnie miałem edytować że oczywiście 20 poza sezonem i 10 w sezonie - ale właśnie linię o takiej trasie można bardzo prosto zasilić, zamiast kombinować jak koń pod górę.
Łukasz pisze:
19 cze 2023, 20:22
Autobus Czerwon pisze:Jak chcesz jeździć do Powsina i zawracać na Starych Kabatach? :P

Zresztą tak, już się nie da.
Przecież od Gąsek do Powsina jest rzut beretem. Ale skoro nie ma już drogi i pętli to nvm.
W teorii blisko, w praktyce mało intuicyjne, a obecnie wymiany na Gąsek są bardzo bardzo małe.

Zmiany od czerwca 2023

: 19 cze 2023, 20:40
autor: Georg
fik pisze:
19 cze 2023, 16:36
Podoba mnie się, że jadąc do Ogrodu mogę polować na jeżdżące co 40 minut 139 lub jeżdżące co 30 minut i niedopasowane do godzin otwarcia 439.
Wiedziałem, że nie zawiedziesz mnie swoim komentarzem. Poprawiłeś mi humor - dzięki!

Zmiany od czerwca 2023

: 19 cze 2023, 20:41
autor: TGM
ashir pisze:
19 cze 2023, 19:55
A jak zawrócą przy 519 odbywającym postój?
Chyba 519 może stać bliżej końca pętli, postoje zrobić tak, że tylko jedno 519 może być na pętli (nie wiem jak jest teraz, ale jeszcze niedawno 519 miało gigantyczne postoje i mimo częstotliwości co pół godziny na pętli stały dwa). A na 439 solówki, co powinno na początek wystaczyć. Na początku połączenie musi się przyjąć, więc obstawaim, że taki tabor wystarczy. A za rok i tak się układ zmieni.