Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1023
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 07 sie 2024, 21:29

Naprawdę ciężko na tak wielką firmę, zrobić wzorem MPK Wrocław, kupić kontenery i postawić na pętlach gdzie nie ma socjalu?
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 sie 2024, 21:29

Łukasz pisze:
07 sie 2024, 9:32
pawcio pisze:Są. I w ciągu roku trzeci tor regularnie zajmuje 20 albo 18, bo Boernerowo i Służewiec do długich postojów się nie nadają.
Znów wracamy do tego samego… Tramwaj też musi jeść śniadanie?
Nie, ale SWL-e na organizację przerw kosztują etaty. Średnio jeden na zmianę na 5-6 brygad. Nie bez powodu po zmianie przepisów dwa lata temu pojawili się podciągacze a nie mnóstwo SWL-i.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 sie 2024, 21:31

ZielonyJamnik pisze:
07 sie 2024, 21:29
Naprawdę ciężko na tak wielką firmę wzorem MPK Wrocław, kupić kontenery i postawić na pętlach gdzie nie ma socjalu?
Po pierwsze przyłącza, po drugie (przynajmniej na Kieleckiej) plan zagospodarowania, po trzecie wymogi rozporządzenia (już za 8 miesięcy).
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Stary Pingwin
Posty: 5921
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 07 sie 2024, 21:31

Kiedyś była, drewniana. Wiem, że jest konieczność SWL-i na Hucie. I wystarczy.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 sie 2024, 21:32

Jak bardzo kiedyś?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Stary Pingwin
Posty: 5921
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 07 sie 2024, 21:35

Za poprzedniej liniowej Rakowieckiej( całej Rakowieckiej). Możliwe, że jeszcze w latach 70. Nie dam sobie nic obciąć, ale stała chyba w miejscu rozdzielnic sterujących zwrotnicą.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4120
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 07 sie 2024, 23:34

Stary Pingwin pisze:
07 sie 2024, 21:31
Wiem, że jest konieczność SWL-i na Hucie. I wystarczy.
I tylko na R3 jedno 33 ma SWL-e z końcem/rozpoczęciem zmiany na Młocinach, czy jest więcej linii z bardziej sensownymi SWL-ami i 33 jest niechlubnym wyjątkiem? Z tego co się orientuję to R4 ma SWL-e z miejscami zmian m.in. na Młocinach, Nowym Bemowie, Piaskach czy Marymoncie, więc widać, że można to sensowniej ogarnąć. I nawet na takich Piaskach motorniczy w ramach SWL potrafi brać wóz na linii niekończącej tam trasy, jak nieskrócone 33.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 sie 2024, 10:58

Musi być ekspedycja (może być w tranzycie), jeśli nie jest to pod bramą zajezdni. Tylko tyle. Dlatego R4 miewa także SWL-e na Żeraniu Wschodnim na 4 i 1bis, a R3 na 11 na Cm. Wolskim.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Stary Pingwin
Posty: 5921
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 08 sie 2024, 12:20

Za to dużo na Hucie zaczynania bądź kończenia zmiany.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5122
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 08 sie 2024, 12:27

pawcio pisze:
08 sie 2024, 10:58
Musi być ekspedycja (może być w tranzycie), jeśli nie jest to pod bramą zajezdni. Tylko tyle. Dlatego R4 miewa także SWL-e na Żeraniu Wschodnim na 4 i 1bis, a R3 na 11 na Cm. Wolskim.
O to zaszczyt spotkał Mokotów że jednak mogą mieć SWL-e poza wyznaczonymi miejscami zmian a nie tak jak 2 lata temu co 33 jechało na Nowe Bemowo z fikuśnymi zjazdami przez ZOO co tylko R4 obsługiwało i powstala długa dyskusja tu na forum.
Bo do tej pory myślałem że tylko dla R4 regulamin nie istnieje :twisted:
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 sie 2024, 12:31

Przy okazji zmian przepisów przed dwoma laty poprawiłem zapis regulaminowy o miejscach zmian. Jest teraz kraniec bliższy, a jeśli ten nie ma zaplecza pod SWL-e, to także kraniec dalszy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

BrdzJkb
Posty: 291
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 13 sie 2024, 11:44

pawcio pisze:
07 sie 2024, 21:31
Po pierwsze przyłącza
Zawsze jak słyszę przyłącza to mam pytanie ile w takim razie wniosków przyłączeniowych złożono ;)

Awatar użytkownika
Przecinak
Posty: 72
Rejestracja: 14 gru 2023, 12:38

Post autor: Przecinak » 23 sie 2024, 12:17

W związku z zablokowanym przejazdem al. Jana Pawła II na wysokości ul. Nowolipki w kierunku północnym, tramwaje linii 17 i 33 skierowano na następującą trasę objazdową:
… – al. Jana Pawła II – Prosta – Skierniewicka – Wolska – al. Solidarności – Okopowa – al. Jana Pawła II – … .
Jaki jest sens puszczania 17 i 33 przez Skierniewicką jak można bezpośrednio z Feminy pojechać do Kercelaka? Takie zwiedzanie Woli to strata cennego czasu i jeszcze gorsze rozregulowanie kursowania linii.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5122
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 23 sie 2024, 12:21

Może dyżurny ruchu z ZTM nie zna układu sieci tramwajowej? :kekeke:
Obrazek

Georg
Posty: 6364
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 23 sie 2024, 12:22

Na początku zastanawiałem się o co Ci chodzi, bo zapomniałem, że można skręcić przy Okopowej. Oczywiście - masz rację. 73 skręca na Kercelaku.

ODPOWIEDZ