Teraźniejszość i przyszłość polskiej kolei

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 19 lis 2012, 23:44

KwZ pisze:A nie powinny.
Owszem.
KwZ pisze:Albo nawet jeśli, to coś w zamian.
Plankton w postaci wojewódzkich księstw kolejowych marszałków... 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 lis 2012, 23:50

MeWa pisze:Układ, w którym jeden podmiot spełnia dwa role - zarządzającą i operacyjną - zwykle rodzi patologie...
Racja...
Wolfchen pisze:Plankton w postaci wojewódzkich księstw kolejowych marszałków... 8-(
Nawet jeśli, to on też powinien być uwzględniony w wizjach.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 19 lis 2012, 23:54

Plankton w postaci wojewódzkich księstw kolejowych marszałków... 8-(
Ja Ci powiem że to akurat nie jest dramat, problemem jest to że PKP skutecznie utrudnia operatorom lokalnym wyjście na cały kraj.
W Japonii również doszło do podziału "Japan Rails" na oddziały lokalne i generalnie nie spowodowało to patologii a było raczej bodźcem stymulującym - poszczególne jednostki lokalne konkurowały ze sobą o klientów na czym Ci ostatni tylko zyskali.
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 lis 2012, 0:09

Aligator pisze:poszczególne jednostki lokalne konkurowały ze sobą o klientów na czym Ci ostatni tylko zyskali.
U nas widać, na czym to się skończyło: kilkukrotnymi przesiadkami między województwami + odcinek pokonywany autobusem. Polecam ostatni casus połączeń między woj. świętokrzyskim a śląskim po powstaniu Kolei Śląskich.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 lis 2012, 2:56

Ale nadal: to problem implementacji, a nie idei (nie żebym akurat taki popierał).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 lis 2012, 3:02

KwZ pisze:Ale nadal: to problem implementacji, a nie idei (nie żebym akurat taki popierał).
No tak, ale jak przewoźnik województwa śląskiego, realizujący przewozy często w służbie publicznej, wynikającej z interesów województwa, ma konkurować z przewoźnikiem województwa dolnośląskiego? Ja w tym modelu nie widzę za bardzo miejsca na konkurencję.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 lis 2012, 3:07

Przetargi? Kto da niższą cenę za konkretną liczbę (+- p%) pockm określonym taborem na określonych trasach w określonych obiegach (+ mechanizm aktualizacji) + mechanizm zbierania pieniędzy za bilety.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 lis 2012, 16:23

KwZ pisze:Przetargi? Kto da niższą cenę za konkretną liczbę (+- p%) pockm określonym taborem na określonych trasach w określonych obiegach (+ mechanizm aktualizacji) + mechanizm zbierania pieniędzy za bilety.
Ale kto ma te przetargi organizować? Jeśli województwo powołuje własnego przewoźnika, to przetargu organizować nie będzie.
To ma sens przy innym modelu organizacji przewozów - jak np. w kuj-pomie, ale tam też się kilka razy przejechali...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 lis 2012, 6:48

No ok, po prostu w mojej wizji taki kuj-pom byłby w każdym województwie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 24 lis 2012, 17:36

Ministerstwo tego samo na pewno nie wymyśli, o to możesz być równie pewien, jak o śmierć i podatki. Na szczęscie jest nadzieja, że Unia im to w końcu narzuci.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25438
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 lis 2012, 18:04

Co ma narzucić? Obowiązek przetargowania nawet przy posiadaniu podmiotu wewnętrznego?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 24 lis 2012, 21:07

Dokladnie.
U nas nie to poki co sensu, bo i ani PIC ani PR to nie jest firma prywatna tylko publiczna zadaniowa, innych nie ma, ale w takich czechach gdzie sa juz prywatni przewoznicy pasazerscy bezprzetargowe dotowanie panstwowego przewoznika podchodzi(łoby*) pod nieuczciwa konkurencje.

*nie mam pojecia jak to sie tam odbywa, czy ichnie wladze stosuja taka kroplowke jaka u nas aplikuje sie PICowi (i PRom na lokalna skale w sumie tez) a jesli tak to co na to prywaciarze.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 24 lis 2012, 21:51

Ness, w Polsce działa jeden prywaciarz - Arriva. ;)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 25 lis 2012, 18:36

1) Juz nie, DB ich kupilo jakis czas temu.
2) Nie prowadza komercyjnej dzialanosci przewozowej poza tym co kuj-pom wymaga i za co placi.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 25 lis 2012, 18:49

Ja jestem ciekawy, czy będzie dostępny na stronach PLK do pobrania SRJP (jak do tej pory na stronach PRów)... W Niemczech Kursbuch się nie ukazuje w formie kilkutomowego zestawu, ale tabele można cały czas pobierać z internetu i sobie drukować. I jest to znacznie wygodniejsze od "plakatowego" rozkładu jazdy, którym dość ciężko się posługiwać.
ness pisze:Juz nie, DB ich kupilo jakis czas temu.
Polski podatnik na nich nie łoży, więc z polskiego punktu widzenia prywaciarz ;)
ness pisze:Nie prowadza komercyjnej dzialanosci przewozowej poza tym co kuj-pom wymaga i za co placi.
Ich komercyjną działalnością jest właśnie obsługa przewozów na zleceniu kuj-pomu. Typowy ajent.
Swoją drogą, nie mają przypadkiem w lecie komercyjnych pociągów do wąskotorówki na Pomorzu? :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ