Bemowo-Wola-Bielany, czyli od 155 przez 122 po 180

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 22 kwie 2009, 11:37

mariow pisze:a 155 nie moze na Znaną wrócic?
Teoretycznie możne - kiedyś byłem nawet zwolennikiem takiego rozwiązanie (w kontekście rozbudowy mieszkaniówki w rejonie Znanej) jednak z dzisiejszego punktu widzenia nie uważam tego za dobry ruch. Zobacz - Znana dostaje dwie linie na Górczewską (155 i 522). Lepiej zapewnić osiedlom linie i w rejon Placu Bankowego i w rejon południowego Śródmieścia oraz dojazd do tramwajów. Dziś - obserwując 155 - nie widzę świetlanej przyszłości dla tej linii. Zgodzę się z Bastianem - na Znanej układ 159 + 522 może być naprawdę dobrym rozwiązaniem. Jeszcze jak dostaną socjal co 20 minut na Koło i pod Halę Wola to już w ogóle będzie miód.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

altar
Posty: 884
Rejestracja: 03 kwie 2008, 11:48
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Post autor: altar » 22 kwie 2009, 11:40

R-11 Kleszczowa pisze:Co do 105 i 155 - Twój pomysł nie zastąpi 155 na Dobrej i Solcu, a o te rejony chodziło mi przede wszystkim.
Mógłbyś rozwinąc, bo nie za bardzo kumam? W jakim sensie 105 nie zastąpi 155, skoro na odcinku Rondo ONZ - Torwar będzie to dokładnie ta sama trasa? Czy Solec i Dobra muszą miec połączenie akurat na ciąg Grzybowskiej?
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 22 kwie 2009, 11:45

altar pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:Co do 105 i 155 - Twój pomysł nie zastąpi 155 na Dobrej i Solcu, a o te rejony chodziło mi przede wszystkim.
Mógłbyś rozwinąc, bo nie za bardzo kumam? W jakim sensie 105 nie zastąpi 155, skoro na odcinku Rondo ONZ - Torwar będzie to dokładnie ta sama trasa? Czy Solec i Dobra muszą miec połączenie akurat na ciąg Grzybowskiej?
Tu nie chodzi o połączenie Rondo ONZ - Torwar, a o logiczną linię (118 jest socjalem) z Dobrej i Solca na górę - do metra i szeroko pojmowanego centrum.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 22 kwie 2009, 12:01

R-11 Kleszczowa pisze: Zgodzę się z Bastianem - na Znanej układ 159 + 522 może być naprawdę dobrym rozwiązaniem.
ok, sama idea jednej linii na Górczewską a drugiej na południe do tramów nie brzmi zle
R-11 Kleszczowa pisze: Jeszcze jak dostaną socjal co 20 minut na Koło i pod Halę Wola to już w ogóle będzie miód.
? 4 linie na Znanej?
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 22 kwie 2009, 12:02

Trzy. 149, 159 i 522. Dwie do miasta, trzecia stricte lokalna.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 22 kwie 2009, 12:04

przesada!!!!

a ta trzecia to? napisałes Koło i Hala Wola - jakos nie widzę tego jedną linią i przypominam że mówimy o Znanej nie Olbrachta :P
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 22 kwie 2009, 12:07

149 Groty - Hala Wola - Znana - Koło. Dobra lokalna linia na osiołkach co 20 minut.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 22 kwie 2009, 12:09

aaaa w sensie że przejazdem przez który autobusy nie mogą z jakichś tam "przyczyn niedasizmowych" jezdzic :P
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 22 kwie 2009, 12:11

Dokładnie tak :grin: Podejrzewam, że dla mieszkańców bloków w rejonie Znanej linia ta miałaby raczej znacznie marginalne (w przeciwieństwie do 159 i 522) ale już jako połączenie Jelonek z Kołem oraz Ulrychowem mogłaby być bardzo interesująca.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36685
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 22 kwie 2009, 12:36

mariow pisze:tylko czy 155 sie zmumifikowała czy dostała "pomocną dłoń" żeby tak się stało ....
AFAIK nikt jej specjalnie nie pomagał. Weź pod uwagę, że dawniej, gdy 155 (a także 106 i 109) były liniami podstawowymi w relacji Śródmieście - Wola, nie było 171 ani różnych czerwońców w rodzaju 501, 507 itp. - tylko jakieś szczytówki (406, 463 i inne). No i K. Tak więc to nowe linie "zagryzły" te stare.
R-11 Kleszczowa pisze:Zaproponowałem przystanek krańcowy koło Mormonów. ZP Reduta Wolska.
Zaproponuj Inżynierowi Ruchu. Przystanek krańcowy nie polega wyłącznie na tym, że stoi na nim autobus, ktoś to jeszcze musi dopuścić. Zatoki tam, OIDP, nie ma, więc zapomnij.
R-11 Kleszczowa pisze:Dziś - obserwując 155 - nie widzę świetlanej przyszłości dla tej linii.
Jeszcze z rok, może trochę więcej... ;)
R-11 Kleszczowa pisze:129 wzmocnione na Młynów
Wydłużyć i wzmocnić? A wozy skąd? Ja jestem za wzmocnieniem, ale z równoczesnym skróceniem do Cm. Wolskiego, Młynów mnie nie przekonuje, na Redutowej linii już się i tak namnożyło.

[ Dodano: |22 Kwi 2009|, 2009 12:37 ]
R-11 Kleszczowa pisze:Podejrzewam, że dla mieszkańców bloków w rejonie Znanej linia ta miałaby raczej znacznie marginalne (w przeciwieństwie do 159 i 522) ale już jako połączenie Jelonek z Kołem oraz Ulrychowem mogłaby być bardzo interesująca.
Ja mam mocno mieszane uczucia. Jelonki z Ulrychowem wystarczająco łączy 190, a może będzie jeszcze silniejsze, po co mu robić konkurencję?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 22 kwie 2009, 12:42

Bastian pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:Zaproponowałem przystanek krańcowy koło Mormonów. ZP Reduta Wolska.
Zaproponuj Inżynierowi Ruchu. Przystanek krańcowy nie polega wyłącznie na tym, że stoi na nim autobus, ktoś to jeszcze musi dopuścić. Zatoki tam, OIDP, nie ma, więc zapomnij.
Smutek :(
Bastian pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:129 wzmocnione na Młynów
Wydłużyć i wzmocnić? A wozy skąd? Ja jestem za wzmocnieniem, ale z równoczesnym skróceniem do Cm. Wolskiego, Młynów mnie nie przekonuje, na Redutowej linii już się i tak namnożyło.
Może i fakt :-k Jako, że jestem zwolennikiem linii na Jana Kazimierza zaproponuję więc coś innego (koncepcja raczej luźna) - 129 skręcające z Wolskiej w Studzienną (wracałoby Sowińskiego) i dalej Jana Kazimierza, Ordona i Wolską. W ZP Os. Wolska jest - w kierunku DT Wola - nie używana zatoczka, która mogłaby posłużyć za pętlę :idea:
Bastian pisze:Ja mam mocno mieszane uczucia. Jelonki z Ulrychowem wystarczająco łączy 190, a może będzie jeszcze silniejsze, po co mu robić konkurencję?
Nie nazywałby linii socjalno - lokalnej konkurencją dla linii tranzytowej.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 22 kwie 2009, 12:54

Bastian pisze:
mariow pisze:tylko czy 155 sie zmumifikowała czy dostała "pomocną dłoń" żeby tak się stało ....
AFAIK nikt jej specjalnie nie pomagał. Weź pod uwagę, że dawniej, gdy 155 (a także 106 i 109) były liniami podstawowymi w relacji Śródmieście - Wola, nie było 171 ani różnych czerwońców w rodzaju 501, 507 itp. - tylko jakieś szczytówki (406, 463 i inne)
a nie zgodzę się absolutnie. od 2002 do 2005 mieszkałem w pobliżu ZP Ciołka/Olbrachta i jezdziłem zarówno 109 jak i 155. zwłaszcza te pierwsza spisywała się bardzo w porządku. a samo 155 miało wówczas lepszą częstotliwość i puste nie jezdziło ....
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 22 kwie 2009, 12:57

Co prawda to prawda. 109 ZTM uśmiercił z zimną krwią...
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36685
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 22 kwie 2009, 13:01

Tylko jeszcze spójrzcie na warunki ruchu na Świętokrzyskiej. Jest 2009, przypominam. Zmiany przepisów dot. sygnalizacji to mniej więcej 2006.

Co do zimnej krwi - nie wiem, jak to wtedy było :]

[ Dodano: |22 Kwi 2009|, 2009 13:03 ]
Aha, ktoś gdzieś pisał o ograniczeniu do 2,5 tony na Tatarskiej - niczego takiego nie stwierdziłem. Przynajmniej od Powązkowskiej znaków nie ma :P
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

marts
Posty: 54
Rejestracja: 01 cze 2007, 11:54
Lokalizacja: Ochota, Wola

Post autor: marts » 22 kwie 2009, 13:10

A to nowe 197 to między Kołem a Górczewską jeździło by Księcia Janusza czy Ciołka ? Niby na Ciołka lepsza infrastruktura i przystanki, ale przez Księcia trasa by była prościuteńska i szybsza.

Nie da się dogadać z Wola Parkiem, żeby go tam gdzieś zakończyć ? Wiem, że wyleciało kiedyś 410 z powodu progów, ale może krańcować gdzieś indziej ? Wtedy byłby to dodatkowo dojazd nowych osiedli do Wola Parku właśnie i linia nie kluczyła by długo po Woli..

Można by też na znaną. Z 522 i 159, to Znana by miała super układ: tramwaje i Plac Zawiszy, Górczewska i Plac Bankowy, Żoliborz. I nawet pal sześć Znaną, tylko tam jest po prostu blisko i nie trzeba by było tracić brygad...


A w ogóle to kiedy mają otworzyć ten wiadukt nad Ekspresówką na Księcia Janusza ?

Zablokowany