Strona 24 z 39

: 22 kwie 2009, 11:37
autor: Kleszczu
mariow pisze:a 155 nie moze na Znaną wrócic?
Teoretycznie możne - kiedyś byłem nawet zwolennikiem takiego rozwiązanie (w kontekście rozbudowy mieszkaniówki w rejonie Znanej) jednak z dzisiejszego punktu widzenia nie uważam tego za dobry ruch. Zobacz - Znana dostaje dwie linie na Górczewską (155 i 522). Lepiej zapewnić osiedlom linie i w rejon Placu Bankowego i w rejon południowego Śródmieścia oraz dojazd do tramwajów. Dziś - obserwując 155 - nie widzę świetlanej przyszłości dla tej linii. Zgodzę się z Bastianem - na Znanej układ 159 + 522 może być naprawdę dobrym rozwiązaniem. Jeszcze jak dostaną socjal co 20 minut na Koło i pod Halę Wola to już w ogóle będzie miód.

: 22 kwie 2009, 11:40
autor: altar
R-11 Kleszczowa pisze:Co do 105 i 155 - Twój pomysł nie zastąpi 155 na Dobrej i Solcu, a o te rejony chodziło mi przede wszystkim.
Mógłbyś rozwinąc, bo nie za bardzo kumam? W jakim sensie 105 nie zastąpi 155, skoro na odcinku Rondo ONZ - Torwar będzie to dokładnie ta sama trasa? Czy Solec i Dobra muszą miec połączenie akurat na ciąg Grzybowskiej?

: 22 kwie 2009, 11:45
autor: Kleszczu
altar pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:Co do 105 i 155 - Twój pomysł nie zastąpi 155 na Dobrej i Solcu, a o te rejony chodziło mi przede wszystkim.
Mógłbyś rozwinąc, bo nie za bardzo kumam? W jakim sensie 105 nie zastąpi 155, skoro na odcinku Rondo ONZ - Torwar będzie to dokładnie ta sama trasa? Czy Solec i Dobra muszą miec połączenie akurat na ciąg Grzybowskiej?
Tu nie chodzi o połączenie Rondo ONZ - Torwar, a o logiczną linię (118 jest socjalem) z Dobrej i Solca na górę - do metra i szeroko pojmowanego centrum.

: 22 kwie 2009, 12:01
autor: mariow
R-11 Kleszczowa pisze: Zgodzę się z Bastianem - na Znanej układ 159 + 522 może być naprawdę dobrym rozwiązaniem.
ok, sama idea jednej linii na Górczewską a drugiej na południe do tramów nie brzmi zle
R-11 Kleszczowa pisze: Jeszcze jak dostaną socjal co 20 minut na Koło i pod Halę Wola to już w ogóle będzie miód.
? 4 linie na Znanej?

: 22 kwie 2009, 12:02
autor: Kleszczu
Trzy. 149, 159 i 522. Dwie do miasta, trzecia stricte lokalna.

: 22 kwie 2009, 12:04
autor: mariow
przesada!!!!

a ta trzecia to? napisałes Koło i Hala Wola - jakos nie widzę tego jedną linią i przypominam że mówimy o Znanej nie Olbrachta :P

: 22 kwie 2009, 12:07
autor: Kleszczu
149 Groty - Hala Wola - Znana - Koło. Dobra lokalna linia na osiołkach co 20 minut.

: 22 kwie 2009, 12:09
autor: mariow
aaaa w sensie że przejazdem przez który autobusy nie mogą z jakichś tam "przyczyn niedasizmowych" jezdzic :P

: 22 kwie 2009, 12:11
autor: Kleszczu
Dokładnie tak :grin: Podejrzewam, że dla mieszkańców bloków w rejonie Znanej linia ta miałaby raczej znacznie marginalne (w przeciwieństwie do 159 i 522) ale już jako połączenie Jelonek z Kołem oraz Ulrychowem mogłaby być bardzo interesująca.

: 22 kwie 2009, 12:36
autor: Bastian
mariow pisze:tylko czy 155 sie zmumifikowała czy dostała "pomocną dłoń" żeby tak się stało ....
AFAIK nikt jej specjalnie nie pomagał. Weź pod uwagę, że dawniej, gdy 155 (a także 106 i 109) były liniami podstawowymi w relacji Śródmieście - Wola, nie było 171 ani różnych czerwońców w rodzaju 501, 507 itp. - tylko jakieś szczytówki (406, 463 i inne). No i K. Tak więc to nowe linie "zagryzły" te stare.
R-11 Kleszczowa pisze:Zaproponowałem przystanek krańcowy koło Mormonów. ZP Reduta Wolska.
Zaproponuj Inżynierowi Ruchu. Przystanek krańcowy nie polega wyłącznie na tym, że stoi na nim autobus, ktoś to jeszcze musi dopuścić. Zatoki tam, OIDP, nie ma, więc zapomnij.
R-11 Kleszczowa pisze:Dziś - obserwując 155 - nie widzę świetlanej przyszłości dla tej linii.
Jeszcze z rok, może trochę więcej... ;)
R-11 Kleszczowa pisze:129 wzmocnione na Młynów
Wydłużyć i wzmocnić? A wozy skąd? Ja jestem za wzmocnieniem, ale z równoczesnym skróceniem do Cm. Wolskiego, Młynów mnie nie przekonuje, na Redutowej linii już się i tak namnożyło.

[ Dodano: |22 Kwi 2009|, 2009 12:37 ]
R-11 Kleszczowa pisze:Podejrzewam, że dla mieszkańców bloków w rejonie Znanej linia ta miałaby raczej znacznie marginalne (w przeciwieństwie do 159 i 522) ale już jako połączenie Jelonek z Kołem oraz Ulrychowem mogłaby być bardzo interesująca.
Ja mam mocno mieszane uczucia. Jelonki z Ulrychowem wystarczająco łączy 190, a może będzie jeszcze silniejsze, po co mu robić konkurencję?

: 22 kwie 2009, 12:42
autor: Kleszczu
Bastian pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:Zaproponowałem przystanek krańcowy koło Mormonów. ZP Reduta Wolska.
Zaproponuj Inżynierowi Ruchu. Przystanek krańcowy nie polega wyłącznie na tym, że stoi na nim autobus, ktoś to jeszcze musi dopuścić. Zatoki tam, OIDP, nie ma, więc zapomnij.
Smutek :(
Bastian pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:129 wzmocnione na Młynów
Wydłużyć i wzmocnić? A wozy skąd? Ja jestem za wzmocnieniem, ale z równoczesnym skróceniem do Cm. Wolskiego, Młynów mnie nie przekonuje, na Redutowej linii już się i tak namnożyło.
Może i fakt :-k Jako, że jestem zwolennikiem linii na Jana Kazimierza zaproponuję więc coś innego (koncepcja raczej luźna) - 129 skręcające z Wolskiej w Studzienną (wracałoby Sowińskiego) i dalej Jana Kazimierza, Ordona i Wolską. W ZP Os. Wolska jest - w kierunku DT Wola - nie używana zatoczka, która mogłaby posłużyć za pętlę :idea:
Bastian pisze:Ja mam mocno mieszane uczucia. Jelonki z Ulrychowem wystarczająco łączy 190, a może będzie jeszcze silniejsze, po co mu robić konkurencję?
Nie nazywałby linii socjalno - lokalnej konkurencją dla linii tranzytowej.

: 22 kwie 2009, 12:54
autor: mariow
Bastian pisze:
mariow pisze:tylko czy 155 sie zmumifikowała czy dostała "pomocną dłoń" żeby tak się stało ....
AFAIK nikt jej specjalnie nie pomagał. Weź pod uwagę, że dawniej, gdy 155 (a także 106 i 109) były liniami podstawowymi w relacji Śródmieście - Wola, nie było 171 ani różnych czerwońców w rodzaju 501, 507 itp. - tylko jakieś szczytówki (406, 463 i inne)
a nie zgodzę się absolutnie. od 2002 do 2005 mieszkałem w pobliżu ZP Ciołka/Olbrachta i jezdziłem zarówno 109 jak i 155. zwłaszcza te pierwsza spisywała się bardzo w porządku. a samo 155 miało wówczas lepszą częstotliwość i puste nie jezdziło ....

: 22 kwie 2009, 12:57
autor: Kleszczu
Co prawda to prawda. 109 ZTM uśmiercił z zimną krwią...

: 22 kwie 2009, 13:01
autor: Bastian
Tylko jeszcze spójrzcie na warunki ruchu na Świętokrzyskiej. Jest 2009, przypominam. Zmiany przepisów dot. sygnalizacji to mniej więcej 2006.

Co do zimnej krwi - nie wiem, jak to wtedy było :]

[ Dodano: |22 Kwi 2009|, 2009 13:03 ]
Aha, ktoś gdzieś pisał o ograniczeniu do 2,5 tony na Tatarskiej - niczego takiego nie stwierdziłem. Przynajmniej od Powązkowskiej znaków nie ma :P

: 22 kwie 2009, 13:10
autor: marts
A to nowe 197 to między Kołem a Górczewską jeździło by Księcia Janusza czy Ciołka ? Niby na Ciołka lepsza infrastruktura i przystanki, ale przez Księcia trasa by była prościuteńska i szybsza.

Nie da się dogadać z Wola Parkiem, żeby go tam gdzieś zakończyć ? Wiem, że wyleciało kiedyś 410 z powodu progów, ale może krańcować gdzieś indziej ? Wtedy byłby to dodatkowo dojazd nowych osiedli do Wola Parku właśnie i linia nie kluczyła by długo po Woli..

Można by też na znaną. Z 522 i 159, to Znana by miała super układ: tramwaje i Plac Zawiszy, Górczewska i Plac Bankowy, Żoliborz. I nawet pal sześć Znaną, tylko tam jest po prostu blisko i nie trzeba by było tracić brygad...


A w ogóle to kiedy mają otworzyć ten wiadukt nad Ekspresówką na Księcia Janusza ?