Komunikacja miejska we Włochach

Moderator: Wiliam

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 11 wrz 2014, 12:15

Mong pisze:Bo muszą mieć przecież autobusy na takie śmieci jak 227 :roll: I na takie kretynizmy to się brygady zawsze znajdą, ale na jakieś potrzebne i przydatne rzeczy, np. na zrobienie z 306 normalnej linii, tj. na trasie Ursus - Natolin z częstotliwością 20 to już im wozów brakuje...
Po co aż na Natolin? O.o

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 11 wrz 2014, 15:01

dzidek pisze:Stan autobusu A077 dramatyczny.
A jakieś konkrety? Jeżdżę nim dość często, może będę w stanie zweryfikować :) Szczególnie że zdanie mam zgoła odmienne.
noidea

Awatar użytkownika
Matrix2441
Posty: 1885
Rejestracja: 08 lip 2010, 17:27

Post autor: Matrix2441 » 11 wrz 2014, 15:15

No jakby to był jeszcze odpowiedni temat, to może by były jakieś konkrety... :-P

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 11 wrz 2014, 15:44

Matrix2441 pisze:No jakby to był jeszcze odpowiedni temat, to może by były jakieś konkrety... :-P
No a skoro temat nieodpowiedni, to po co ten wtręt? :P Zresztą, nie obrażę się za odpowiedź w odpowiednim temacie :)
noidea

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 11 wrz 2014, 16:02

Domas pisze:Po co aż na Natolin? O.o
Bo połączenie z Puławską było jednak dość istotne dla tej linii. Z resztą nie jest to tylko moje zdanie, kilku innych użytkowników też się na ten temat wypowiadało. Jako, że 306 jest linią okresową, to tą trasą (do Natolina) świetnie uzupełniała połączenie realizowane przez 148 (Wyczółki - Ursynów). W godzinach szczytu przydałoby się coś dodatkowego bo 148 leci tylko głównymi ulicami, a 306 robi podjazdy pod te zagłębie biurowe na Wyczółkach (Osmańska, F-ka Domów) oraz zapewnia dodatkowe, nieco inne od 148, połączenie z Ursynowem, łączy Wyczółki ze szkołami czy realem. Ponadto teraz to połączenie byłoby pewnie jeszcze bardziej atrakcyjne niż poprzednio ponieważ przybudowano lewoskręt Puławska > Poleczki i nie korkuje się już tak jak gdy jeździło tam 306. Przed skróceniem specjalnie kilka razy jechałem od Kabat żeby zobaczyć jak ta linia pracuje i na Kabatach woziła pustki, ale od przystanku Cynamonowa autobus się zapełniał. Myślę, że gdyby 306 miała wtedy normalną częstotliwość (przynajmniej 20, a nie 30), to ludzie jeszcze chętniej by z niej korzystali.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8622
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 11 wrz 2014, 22:48

dzidek pisze:Wczoraj popołudniu miałem okazję jechać 306 z Urzędu Statystycznego do Mikołajskiej. Przyznam, że frekwencja bardzo dobra. Do 1 Sierpnia Alpino ledwo zabieralny. Później zostało tyle osób ile miejsc siedzących i ze 3 stały aż do Popularnej. Stan autobusu A077 dramatyczny.
:arrow: Numeru nie zapamiętałem, ale jeśli piszesz o tym, że przy każdym hamowaniu pasażerami rzucało mocno do przodu, to chyba też nim jechałem, tylko w drugą stronę.

reserved
Posty: 14653
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 11 wrz 2014, 22:55

O, ja chyba też nim jakiś czas temu na 208 jechałem. Miałem nawet pisać, czy to wina kierowcy tak szarpiącego czy wozu, ale w końcu zapomniałem.

bartoni722
Posty: 12144
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 11 wrz 2014, 23:04

Wracając do meritum: 306 już było tasiemcem i się nie sprawdziło. Na Ursynowie było puste i nieregularne. Teraz trzeba po prostu uciapać ze dwie brygady (może jednak ponad 40 minut postoju pod Ratuszem na każdym kółku nie jest tak konieczne?) i wzmocnić to do 20. I wtedy sprawdzić, jak ta linia pracuje. Bo są spore szanse, że to połączenie się sprawdzi.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

reserved
Posty: 14653
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 12 wrz 2014, 8:12

Wasz spór brzmi: czy na Wyczółki, czy na Natolin. A do Metra Imielin ze zwykłym przystankiem przelotowym nie będzie ok?

URSUS-RATUSZ... - Poleczki - Pileckiego - Ciszewskiego - Cynamonowa - Gandhi - METRO IMIELIN(kraniec, przystanek bez postoju) - Gandhi - Dereniowa - Ciszewskiego - Pileckiego - Poleczki - ...URSUS-RATUSZ

Linia przecież nie musi jechać aż na Kabaty, a dowiezie ludzi z zakamarków Wyczółek, czy z Osmańskiej, do Metra Imielin. Postój wystarczy na Ursus-Ratusz, gdzie linia może mieć wyjątkowo długi. Tylko czy to nie byłby zbyt duży dubel 148?

No i taka relacja z Ochoty na Ursynów linią 306 może być unikalna ze względu na mniejszy ruch samochodowy. Marynarska czy Cybernetyki często się korkują.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 12 wrz 2014, 8:20

Taka linia bez postojów? Szaleństwo!
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

reserved
Posty: 14653
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 12 wrz 2014, 8:40

Moim zdaniem są gorsze linie, gdzie na jednym krańcu nie ma postoju. A na Ursusie-Ratusz da się dłuższy postój. Czy linia 306 się aż tak bardzo korkuje? Wydaje mi się, że nie, choć pewny wszystkich kursów nie jestem.

Edit: Swoją drogą, gdyby dało się na Al. KEN przy Metrze Imielin w kierunku Ciszewskiego zrobić zatoczkę przystankową (chyba, że tam jest, tylko nieużywana?), to mógłby tam sobie mieć postój 306. I wtedy Al. KEN od razu by pojechał do Ciszewskiego.

ashir
Posty: 27747
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 12 wrz 2014, 10:10

reserved pisze:Edit: Swoją drogą, gdyby dało się na Al. KEN przy Metrze Imielin w kierunku Ciszewskiego zrobić zatoczkę przystankową (chyba, że tam jest, tylko nieużywana?), to mógłby tam sobie mieć postój 306. I wtedy Al. KEN od razu by pojechał do Ciszewskiego.
Oczywiście, że jest. Nawet ostatnio była wykorzystywana liniowo. :)

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 12 wrz 2014, 10:18

reserved pisze: Edit: Swoją drogą, gdyby dało się na Al. KEN przy Metrze Imielin w kierunku Ciszewskiego zrobić zatoczkę przystankową (chyba, że tam jest, tylko nieużywana?), to mógłby tam sobie mieć postój 306. I wtedy Al. KEN od razu by pojechał do Ciszewskiego.
Zatoka jest, ale żeby to 306 miało sens, to powinno przy metrze mieć przystanek wspólny ze 148. Poza tym, jeśli już kombinujemy, to wydaje mi się, że trasa ... - Poleczki - Pileckiego - Gandhi - KEN - Płaskowickiej - Natolin Płn. nie jest znacząco dłuższa, a jest normalny kraniec...

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 12 wrz 2014, 12:40

reserved pisze:Wasz spór brzmi: czy na Wyczółki, czy na Natolin. A do Metra Imielin ze zwykłym przystankiem przelotowym nie będzie ok?

Linia przecież nie musi jechać aż na Kabaty, a dowiezie ludzi z zakamarków Wyczółek, czy z Osmańskiej, do Metra Imielin. Postój wystarczy na Ursus-Ratusz, gdzie linia może mieć wyjątkowo długi. Tylko czy to nie byłby zbyt duży dubel 148?
Najpierw piszesz Natolin, potem Kabaty jakby to było jedno i to samo, a to jednak trochę inne miejsca. Poza tym nikt tu wcześniej o Kabatach nie pisał więc nie wiem dlaczego piszesz "Linia przecież nie musi jechać aż na Kabaty".

Poza tym nie wiem po co te wydziwianie z jednokierunkowością skoro tuż obok jest pętla, co z resztą napisał już kveld.


Moim zdaniem najlepsza byłaby trasa najbardziej zbliżona do starej czyli: Poleczki - Puławska - Płaskowickiej - Roentgena - Ciszewskiego - Dereniowa - Gandhi - Cynamonowa - Płaskowickiej - NATOLIN bo wtedy z tej linii mogą także skorzystać pasażerowie z przystanków na Cynamonowej niż gdyby jechała prosto KEN do pętli Natolin.

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 12 wrz 2014, 12:59

Skręt z Poleczki w Puławską w prawo był motywowany umożliwieniem bezpośredniego dojazdu dzieci do szkoły przy Tanecznej. Ciekawe, dlaczego Ursynów sobie odpuścił to połączenie.

ODPOWIEDZ