Strona 24 z 179

: 11 lut 2011, 11:35
autor: Bastian
No to nie może być "ledwo zabieralny" na pierwszym z tych trzech przystanków.

: 11 lut 2011, 12:47
autor: Domino2001
Ledwo zabieralny w sensie (jak to ująć?) "ograniczonego luzu w wozie" to jedno, a wepchnąć się na siłę ciągle się da. Ci, którym się uda, to są tzw. dopychacze. Trudno mi ocenić potencjalnych pasażerów na Gotarda, czy rzeczywiście czekali na 504. Widząc zapełniony autobus nie próbowali nawet do niego podejść. Ja brałem pod uwagę tych szczęśliwców, którzy podeszli i na siłę wsiedli.

[ Dodano: |11 Lut 2011|, 2011 12:53 ]
A teraz z innej beczki.
Przedstawiciel jednej ze wspólnot mieszkaniowych z rejonu "przedłużenia Gandhi" napisał:
W dniu 9 lutego odbyło się spotkanie z Naczelnikiem Wydziału Infrastruktury Urzędu Dzielnicy Ursynów w którym ze mną osoby uczestniczyli przedstawiciele właścicieli wspólnoty mieszkaniowej. Nowe władze dzielnicy nie zdawały sobie sprawy z problemów jakie maja mieszkańcy tego rejonu Ursynowa i tylko nasza interwencja (list do Pani Prezydent i burmistrza podpisany niedawno przez mieszkańców) wywołały temat. Nie ma niestety żadnej ciągłości pomiędzy deklaracjami czy planami "starych" władz dzielnicy. Przypominam tylko, że w ubiegłym roku otrzymaliśmy pismo podpisane przez Naczelnika Wydziału Infrastruktury zaplanowanych środkach na realizację w latach 2010-2012.

Uzgodniliśmy termin kolejnego spotkania na którym poruszone będą takie sprawy jak organizacja i uporządkowanie terenu przed przejściem dla pieszych, wjazd od ulicy Płaskowickiej, przystanek autobusowy oraz budowa Indiri Gandhi w aspekcie budowy Szpitala Południowego i organizacji ruchu w trakcie jego budowy oraz po oddaniu do użytkowania.

Będziemy dalej interweniować i monitorować działania urzędu i obawiamy się, że bez ciągłych interwencji teren nie zostanie uporządkowany przez następne lata.

: 11 lut 2011, 12:55
autor: Bastian
Domino2001 pisze:wepchnąć się na siłę ciągle się da
Zgoda, ale czy na trzecim przystanku ma może to zrobić mnóstwo ludzi?

: 11 lut 2011, 12:58
autor: Domino2001
Jeśli więcej osób wysiądzie, to mnóstwo wsiądzie. Sytuacja nie do przewidzenia.

: 11 lut 2011, 13:04
autor: Bastian
Ale napisałeś "wysiada garstka" :>

: 11 lut 2011, 13:18
autor: Domino2001
Oj tam, czepiasz się. Proponuję przejażdżkę i ocenienie samemu sytuacji. :)

: 13 lut 2011, 11:44
autor: Flash8222
Wczoraj miałem nieprzyjemną okazję męczyć się na 179 i jedyne zapełnie godziwe dla pojazdu 12-metrowego było tylko przy Realu, na reszcie trasy wystarczy w DS U10. Warto zastanowić się nad przywróceniem U10 na tej linii w DS.

: 13 lut 2011, 12:21
autor: Lukasz436
Flash8222 pisze:Wczoraj miałem nieprzyjemną okazję męczyć się na 179 i jedyne zapełnie godziwe dla pojazdu 12-metrowego było tylko przy Realu, na reszcie trasy wystarczy w DS U10. Warto zastanowić się nad przywróceniem U10 na tej linii w DS.
Na 192 podobnie - tylko tan przez cały tydzień SU10 byłoby idealne. Za to w DP na 179 to i nieraz przegub by się przydał ;-)

: 13 lut 2011, 12:23
autor: Glonojad
Zaraz zaraz, DS i to na dowozówce to nie DP na magistrali po buspasie do Centrum. Co dokładnie oznacza "zapełnienie na SU12 było tylko przy Realu"? Ile osób stojących było? Z całym szacunkiem Flashu, wolałbym dyskutować nad Twoimi obserwacjami, a nie nad Twoimi wnioskami.

: 14 lut 2011, 10:59
autor: Flash8222
Glonojad pisze:Co dokładnie oznacza "zapełnienie na SU12 było tylko przy Realu"? Ile osób stojących było?
Tak, tutaj wyraziłem się niezbyt jasno, w pojeździe były wszystkie miejsca zajęte i ok. 10-15 osób stało, ale to też tylko na dwóch kursach i w kierunku M Imielin, gdzie i tak dowiozłem 50% pasażerów z Reala ;)

: 14 lut 2011, 11:33
autor: Glonojad
No to jak na DS wydaje mi się to prawidłowe napełnienie...

: 14 lut 2011, 12:59
autor: Flash8222
Ale niestety na odcinku raptem czterech - sześciu przystanków, na reszcie trasy 179 jeździ do 10-15 osób max.

: 14 lut 2011, 13:51
autor: drapka
Flash8222 pisze: Warto zastanowić się nad przywróceniem U10 na tej linii w DS.
No tak, tylko czy tych U10 wystarczy? Przecież w DS dużo jest linii, które nadaja się na SU10 i gdyby każdą obsługiwać takim taborem, to albo by wozów zabrakło, albo by trzeba je polikwidowac (linie, nie wozy). Niech decyduje największe zapełnienie, nawet chwilowe. Jeśli 179 wiezie na pewnym odcinku tyle ludzi, ie by się nie zmieściło do bardziej kurduplastego wozu, to wniosek z tego, ze 10-metrowce powinny kursować raczej gdzie indziej.

: 23 lut 2011, 8:45
autor: Domino2001
Pisałem jakiś czas temu o tłoku w 504 i teraz natchnęło mnie na napisanie do ZTM niniejszego pisma, tym bardziej, że dzisiaj zobaczyłem wracające na pusto autobusy linii 193. Oto to udało mi się wyprodukować:
Chciałbym zwrócić uwagę na panujący duży tłok w autobusach linii 504 w szczycie porannym w dni powszednie. Ja osobiście korzystam z tej linii między 7 a 8 z przystanku Centrum Onkologii w kierunku Dworca Centralnego. Autobus za każdym razem przyjeżdża wypełniony pasażerami, że jest czasami niezabieralny. Przyjeżdża głównie autobus marki Solaris Urbino 15 albo Neoplan. Niestety to za mało. Po drodze pasażerowie z przystanków Poleczki, Gotarda mają problem z wejściem do autobusu i są skazani na czekanie na kolejny kurs. 80% pasażerów zatłoczonego autobusu opuszcza pojazd na przystanku Rzymowskiego. Widać, że ta linia na odcinku od Ursynowa do Rzymowskiego ma potencjał. Chciałbym, aby uruchomiono dodatkowe kursy \"f\" skrócone właśnie do tego przystanku tylko w szczycie porannym z Ursynowa. Moja propozycja jest następująca, żeby wykorzystać wracające na pusto autobusy linii 193 realizujące poranne kursy Metro Służew - Ursynów Płd. Proponuję, aby utworzyć brygady łączone z linią 504 na trasie: Jako linia 193 Bełdan -...-Ursynów Płd. (przystanek na al. KEN w kierunku południowym). następnie podjazd jako PT do nieużywanego liniowo przystanku Metro Imielin pod ratuszem na postój, gdzie następuje zmiana dekoracji na linię 504. Następnie jako 504 trasą: Al. KEN, Płaskowickiej, Stryjeńskich, Dereniowa, Ciszewskiego, Pileckiego, Puławska, Rzymowskiego, w prawo w al. Wilanowską docelowo do przystanku Rzymowskiego (można utworzyć tu przystanek okresowy dla 193 a także Instytut Fizyki), gdzie następuje zmiana dekoracji na 193 i następuje dojazd do obsługiwanego normalnie przez 193 przystanku Bełdan.

Co Wy na to? Wiem, że wymaga to dołożenia brygad, ale to mniej niż dokładać tylko na samo 504.

: 23 lut 2011, 9:11
autor: drapka
Ale czy one się zgrają z mikroszczytem na 193? Czy niezabieralność na 504 nie występuje nieco wczesniej niż wzrost natężenia kursów 193? Może bardziej by tu pasowały wyjazdy na 193 przez 504? Nie wiem, skąd się biorą te "niby-f-ki" na 193, czy z zajezdni czy z wczesniej kończacych dodatków, ale gdyby one jechały z zajezdni, to moze rozwiązaniem byłoby, gydyb 3-4 wyjechały wcześniej i obsłuzyły, co trzeba na 504...