Tabor SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 maja 2010, 9:32

MeWa pisze:A ktoś może mi wytłumaczy nurtującą mnie rzecz: do jakich peronów zaplanowano ten pociąg, skoro na obecnej trasie potrzebne jest tego schodka?
Chyba nie tyle do peronów, co do podłogi bez stopni poprzecznych. Tyle "wyszło" z konstrukcji pojazdu (wózek, średnica zestawów kołowych) i tyle jest.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Michalk001
Posty: 1223
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 30 maja 2010, 12:17

Schodek się przydaje - może nie dla dorosłych, ale dzieciarnia może w dość bezpieczny sposób sama wejść do pociągu.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 30 maja 2010, 13:22

Właśnie. Zaplanowano tak jak Newagowi wyszło... Flirt (to samo ELF) na swojej codziennej trasie ma perony wyżej, na równi i niżej niż podłoga; zawsze są to różnice akceptowalne. 19WE ma wszędzie niżej albo dużo niżej; a jakby miał np. zawinąć na zewnętrznych (przelotowych) torach stacji Otwock to już nikt nie wsiądzie (taka awaryjna sytuacja jest przecież bardzo realna na stacjach PKP).
Reasumując: taki przypadkowy produkt na jedną trasę.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 30 maja 2010, 15:58

A czemu w Otwocku na przelotowych peronach nikt by nie wsiadł w 19WE? Przecież tam są wysokie perony :-s
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 30 maja 2010, 16:34

ZTCP to 19WE ma wejście na wysokości 1157 mm PGS. W specyfikacji na leasing nie było mowy o tym, że ma być 760 mm, tylko pojawiło się stwierdzenie, iż docelowo mają obsługiwać perony 760 mm. Nie podoba mi się ten schodek, bo skoro ktoś przyjął wysokość 760 mm (moim zdaniem jest ona zła) to należy się do niej stosować, a nie każdy sobie. KM jakoś mogą.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 30 maja 2010, 18:34

Analizuję zdjęcia i faktycznie nie zauważyłem że nie na całej długości są niskie. Po prostu widok krawężniczka przy torach za bardzo utkwił mi w pamięci.

PePe
Posty: 271
Rejestracja: 24 gru 2008, 13:38
Lokalizacja: Rembertów

Post autor: PePe » 31 maja 2010, 8:28

W Rembertowie akurat ten schodek się przydaje zwłaszcza dla starszych i dzieci - jednak mechanizm ten jest cały na wierzchu, jeden siłownik to obsługujący plus trzy punkty mocowania całkowicie odsłonięte, w zimę na 100% po oblodzeniu i nabiciu błotem, śniegiem nie dadzą rady.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 31 maja 2010, 12:10

zofey pisze:Po prostu widok krawężniczka przy torach za bardzo utkwił mi w pamięci.
Tam jest niskie zejście z peronu, ale podmiejskie zatrzymują się przed tym zejściem OIDP... Może dłuższe (czyli już żadne) dalekobieżne musiały podciągać dalej.

Awatar użytkownika
emzi
Posty: 39
Rejestracja: 18 gru 2008, 20:09
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: emzi » 31 maja 2010, 16:25

@przewoz dobrze gada - tak właśnie jest.
Quidquid agis, prudenter agas et respice finem.

Kolej. Connecting people :-D

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 31 maja 2010, 18:04

przewoz pisze:Może dłuższe (czyli już żadne) dalekobieżne musiały podciągać dalej.
Hehe, kiedyś Solina mnie wysadziła (z ostatniego wagonu) w Otwocku daleko w krzaki na wysokim nasypie...

abubu
Posty: 144
Rejestracja: 11 sie 2009, 20:20

Post autor: abubu » 10 cze 2010, 20:09

Do Tłuszcza dotarła 4 SKM z Newagu.

Dzulikiewicz
Posty: 730
Rejestracja: 11 cze 2007, 21:46

Post autor: Dzulikiewicz » 12 cze 2010, 11:44

abubu pisze:Do Tłuszcza dotarła 4 SKM z Newagu.
Skład jechał przez Chabówkę:
http://www.youtube.com/watch?v=LhPFAc73gss

Neoś_998
Posty: 316
Rejestracja: 09 mar 2009, 15:13
Lokalizacja: Stolica

Post autor: Neoś_998 » 12 cze 2010, 22:31

SKMWA ma zamiar codziennie na miasto wypuszczać wszystkie cztery 19WE czy któraś będzie robiła za rezerwę :?:

lukasek1
Posty: 177
Rejestracja: 29 sty 2010, 19:06

Post autor: lukasek1 » 12 cze 2010, 23:22

Neoś_998 pisze:SKMWA ma zamiar codziennie na miasto wypuszczać wszystkie cztery 19WE czy któraś będzie robiła za rezerwę :?:
Raczej wszystkie. Szkoda, żeby nowy tabor się marnował na postoju. Niech lepiej zasłużone, stare składy odpoczywają..A te wypożyczone SKMki do kiedy są, bo teraz już chyba nadmiar składów jest, wszystkie starsze 2-składy puszczają w szczytach. Będą sie starych pozbywać czy do nowych tras zostawią?

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 13 cze 2010, 13:29

a może lepiej zagęścić rozkład? Zamiast tworzyć po fafnaście linii typu dyliżans może lepiej mniej ale o jakiejś zbożnej częstotliwości
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

ODPOWIEDZ