Most Północny - propozycje ZTM

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 09 sty 2012, 14:50

KwZ pisze:
tarantula01 pisze:508 zmiana trasy z propozycji ZTM na:
Tłumaczono mi, że jeśli chodzi o Świderską, to są to trzy przystanki: Pancera (jest i będzie 510), Tarchomin płd. oraz Picassa. Na wszystkich będzie 186, a Picassa dodatkowo będzie w strefie dojścia do TMP. Jeśli jednak chcemy zapewnić tym dwóm ostatnim bezpośrednią obsługę, to można (prościej i imo efektywniej) przekierować tam 101, na Myśliborskiej zostawiając 508. Ja w którymś momencie w tym celu proponowałem 511.
Przy 101 przez Porajów, to 404 nawet co 3 minuty na pewno będzie przeciążone pasażerami.
Szeregowy_Równoległy pisze:Właśnie to mi w 510 przeszkadza, że to taka taksówka dla Tarchodworów w relacji dom - zakupy. I to nie do najbliższego centrum handlowego (Marki?), tylko do Arkadii. I to nie jeździ pełne. W porównaniu z takim 508 to jeździ wręcz puste.
Kwestia trasy 510 po Tarchominie i to wszystko. A CH Arkadia w linii prostej może być dalej, ale w linii "drogowej, autobusem" już nie.
bartoni722 pisze:
sprokett pisze: 2. no to wg Ciebie po co ta 17stka na Tarchomin?
2. Nie wiem. Po cichu powiem, że ja nie lubię tramwajów, więc nie obchodzi mnie to. Ale na pewno rolą 17 nie jest dowóz Tarchomina do Arkadii...
Rolą 17-tki będzie konkurować z metrem na trasie (Winnica) Mehoffera - Marymont
KwZ pisze:
sprokett pisze:w porownaniu z Łazienkami - owszem psiara. Co prawda nie tak wielka jak ta cala reszta, ktora wymieniles, ale wciaz psiara.
Powiedziałbym coś, ale dostałbym punkty.
Tu chodzi o to, że dziecko w Łazienkach można puścić na trawę bez obawy, że pobawi się na niej łajnem, chcąc np. je zjeść.
Os0 pisze:A jakieś przecieki może są kiedy o nową decyzję środowiskową będzie ZTM się starał?
Stara się cały czas, ale musi złożyć dokumentację na którą sam ZTM wyznaczył sobie termin: 31 marca 2012 r.
MichalJ pisze:Przesiadka przy zajezdni będzie łatwiejsza. Znacznie.
Zaraz zaraz tam chyba pochylnie budują, więc się nie zepsuje.
KwZ pisze:Tarantulo, przesiadki przy Ratuszu i tak powinny być wykonywane. Nawet nie przy podróży do metra, ale na Bielany i Bemowo. Więc ci ludzie i tak się muszą przesiąść i nie ma co im relacji zabierać. Jeżeli ktoś wbiega na czerwonym na przejście, to sam sobie winien.
KwZ pisze:
tarantula01 pisze:mają wszelkie szanse nie zdążyć na zielonym tylko wpaść pod jadące samochody (ze Światowida rano dosyć dużo samochodów skręca na północ, zaś z Kołacińskiej jedzie w stronę Tarchomina).
Zaraz. Biegnie człowiek i się nieco spóźnia na zielone. Ale samochody na Światowida stoją i go puszczą (strąbiwszy najwyżej), a samochody z Kołacińskiej nie zdążą jeszcze dojechać. Co innego, jeśli ten człowiek nie spóźni "nieco", tylko dużo. Ale wtedy musi stać na czerwonym, jak prawo i rozum nakazuje.
Pasażer widzący swój autobus/tramwaj zapomina o rozumie. Punktu przesiadkowego nie likwiduję przecież. Zniechęcam tylko do przesiadki w stronę Młocin.
KwZ pisze:
tarantula01 pisze:Np. przystankiem Tarchomin. Mieszkańcy Nowodworów niemal całkowicie zapełniają teraz E-8 i na przystanku Mehoffera kolejni wsiadający stoją już przy drzwiach. Na przystanku Tarchomin mało kto wejdzie do tego autobusu.
Osobiście wolę, na podstawie wcześniejszej dyskusji, wzmacniać 404, niż dorzucać dodatki na 101 mające dłuższy obieg. Poza tym tworzy to dość spójny obraz - tam gdzie 101 nie jest wzmocnione 404, jest wzmocnione 508.
No przecież korekta trasy 508 + brak przystanku Tarchomin dla Starego/nowego E-8 zapewnia to samo przy większej dostępności miejsc dla przystanku Tarchomin (w dalszym ciągu utrzymuję, że na tym przystanku ludzie będą się zniechęcać wsiadaniem do zatłoczonego E-8 vel 404).
MichalJ pisze:Czy kolejny etap budowy S8 nie będzie już przeszkadzać w działaniu pętli? I przy okazji - czy uzgodniono w końcu przebieg tramwaju przez ten węzeł na północ?
Dla pętli drugi etap będzie już bez znaczenia (wiadukty nad Jagiellońską zrobili). Chyba, że ... musze sprawdzić usytuowanie podpór łącznicy most - Modlińska. A co do uzgodnień tramwaju przejeżdżającego przez węzeł, to się za kilka dni okaże:
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2 ... 6wezel.pdf jak mi GDDKiA odpowie. Miasto mydliłoby mi oczy.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 09 sty 2012, 15:20

tarantula01 pisze:Przy 101 przez Porajów, to 404 nawet co 3 minuty na pewno będzie przeciążone pasażerami.
tarantula01 pisze:przystanku Tarchomin (w dalszym ciągu utrzymuję, że na tym przystanku ludzie będą się zniechęcać wsiadaniem do zatłoczonego E-8 vel 404).
Czym tak fundamentalnie ma się różnić 101 przez Porajów od 508 przez Porajów?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

tatra
Posty: 294
Rejestracja: 07 wrz 2009, 16:38
Lokalizacja: z ulicy Stołecznej(zawsze)

Post autor: tatra » 09 sty 2012, 15:36

17 zTarchomina to trasa dla wyśpiania się do D W.C
Nagle ZTM cały Tarchomin chce wepchnąć do metra
Linia 101 OK ale przydałoby się coś 5?? z Tarchomina Most Północny -Przy Agorze-Sokratesa-P.Śląskich-????
tatra

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 09 sty 2012, 15:43

tatra pisze:Nagle ZTM cały Tarchomin chce wepchnąć do metra
Na lewym brzegu Tarchodwory jeżdżą i tak metrem na południe od Marymontu. Dlaczego nie miałyby jeździć też na północ? Metro jeździ i tak.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8458
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 sty 2012, 15:46

tatra pisze:ale przydałoby się coś 5?? z Tarchomina Most Północny -Przy Agorze-Sokratesa-P.Śląskich-????
Przecież przy hucie będziesz miał linie odjeżdżające w kierunku Chomiczówki i Bemowa.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 09 sty 2012, 15:50

tarantula01 pisze:
MichalJ pisze:Czy kolejny etap budowy S8 nie będzie już przeszkadzać w działaniu pętli? I przy okazji - czy uzgodniono w końcu przebieg tramwaju przez ten węzeł na północ?
Dla pętli drugi etap będzie już bez znaczenia (wiadukty nad Jagiellońską zrobili). Chyba, że ... musze sprawdzić usytuowanie podpór łącznicy most - Modlińska.
A dla pętli autobusowej?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 09 sty 2012, 16:07

pawcio pisze:Pasażerowie z linii podmiejskich niedługo powinni wrócić do układu przesiadkowego na Żeraniu. Niech się tylko zakończy bałagan pod wiaduktami.
Dyskusyjne, bo nie wiadomo, jaki wpływ na ich zachowania będzie miało uruchomienie TMP. Ale to dotyczy tylko legionowskich linii...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 09 sty 2012, 16:26

KwZ pisze:
tarantula01 pisze:Przy 101 przez Porajów, to 404 nawet co 3 minuty na pewno będzie przeciążone pasażerami.
tarantula01 pisze:przystanku Tarchomin (w dalszym ciągu utrzymuję, że na tym przystanku ludzie będą się zniechęcać wsiadaniem do zatłoczonego E-8 vel 404).
Czym tak fundamentalnie ma się różnić 101 przez Porajów od 508 przez Porajów?
Zasadniczo? Przystankiem Świętosławskiego oraz przystankami poza Tarchominem: Świderska, Prozy (jak będzie), Zajezdnia Żoliborz. Zresztą niech ZTM da te 101 przez Porajów, to 404 bedzie na pewno oblężone i będzie musiało kursować co 3 minuty w szczycie porannym i pojawi się po południu :).
MichalJ pisze:
tarantula01 pisze:Dla pętli drugi etap będzie już bez znaczenia (wiadukty nad Jagiellońską zrobili). Chyba, że ... musze sprawdzić usytuowanie podpór łącznicy most - Modlińska.
A dla pętli autobusowej?
Na 95% bez znaczenia.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
Desert
Zbanowany
Posty: 3030
Rejestracja: 23 lis 2007, 16:09
Lokalizacja: 100-(L)ica

Post autor: Desert » 09 sty 2012, 17:22

Na 508 popołudniu jest wysoki nadpodaż, tak jak kolega opisał.

Następny kolega zarzucił natomiast
Jakiej znowu "rady"? Ty byś wolał, żeby odjeżdżało pełne i z następnych przystanków już nikogo nie zabierało?
To ja mu odpowiem.
Skąd to 508 ma jeszcze zabierać ludzi w szczycie popołudniowym jak nie MM? Park Kaskada?
Czy może Konwaliowa gdzie autobus się odbija od autobusu?


Moim zdaniem linia 510 powinna zostać ponieważ dobrze spełnia swoje funkcje. Rzekłbym nawet że wymaga większego taboru popołudniu , ze względu na C.H. Arkadia gdzie dzikie tłumy próbują się zmieścić do malutkiego Jelcza - a tego nikt nie zaprzeczy.
Ludzie wybierają zdrowy rozsądek, szybszy powrót do domu i wygodę zamiast uciążliwych przesiadek.
Wcale im się nie dziwie.
Obrazek
"Jak coś wiem to wiem, a jak czegoś nie wiem to mógłbym wiedzieć czyli i tak wiem, jeżeli się mylę to przepraszam, bo mógłbym się mylić, ale ja się nie mylę."

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27438
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 sty 2012, 17:50

Desert pisze: Skąd to 508 ma jeszcze zabierać ludzi w szczycie popołudniowym jak nie MM? Park Kaskada?
Kaskada, Potok - łącznie z 50 osób/kurs.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Desert
Zbanowany
Posty: 3030
Rejestracja: 23 lis 2007, 16:09
Lokalizacja: 100-(L)ica

Post autor: Desert » 09 sty 2012, 18:26

fik pisze:Kaskada, Potok - łącznie z 50 osób/kurs.
Kaskada to MM.
Dodajmy że te 50 osób to bzdura a i tak w dalszym momencie ten autobus jest z grubsza pustawy.
Zatem mamy nadpodaż murowaną.

I mówi to osoba która codziennie wielokrotnie jeździ mostem Grota w obie strony.
Obrazek
"Jak coś wiem to wiem, a jak czegoś nie wiem to mógłbym wiedzieć czyli i tak wiem, jeżeli się mylę to przepraszam, bo mógłbym się mylić, ale ja się nie mylę."

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 09 sty 2012, 19:43

Glonojad pisze:Rzeczywiście, dramatyczny ten rozkład. Znam linie metra jeżdżące rzadziej!
Sęk w tym, że punktualność 20 jest (jak na tramwaje) bardzo niska. A wspólny tor na Żeraniu sprawy nie ułatwia. Ale byle do kwietnia.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 09 sty 2012, 19:50

A nie można na Żerań dać jednej silnej linii (np. 23) a 20 puścić na Czynszową? Przecież dla 2-3 przystanków chyba wystarczyłaby linia co 10 minut w szczycie?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 09 sty 2012, 19:52

Przecież dla 2-3 przystanków chyba wystarczyłaby linia co 10 minut w szczycie?
No właśnie niekoniecznie. Przed objazdem cerkwi zapełnienie na wyjeździe ze Stalowej wskazywało, że linia słaba funkcjonowałaby tam na granicy pojemności.
I wolałbym, żeby linia z Boernerowa jednak miała ekspedycję na drugim krańcu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Desert
Zbanowany
Posty: 3030
Rejestracja: 23 lis 2007, 16:09
Lokalizacja: 100-(L)ica

Post autor: Desert » 09 sty 2012, 19:52

A co ta ekspedycja daje?
Obrazek
"Jak coś wiem to wiem, a jak czegoś nie wiem to mógłbym wiedzieć czyli i tak wiem, jeżeli się mylę to przepraszam, bo mógłbym się mylić, ale ja się nie mylę."

ODPOWIEDZ