Quo vadis, MZA?

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2254
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 05 wrz 2024, 7:01

ZielonyJamnik pisze:
04 wrz 2024, 20:59
Flash8222 pisze:
04 wrz 2024, 18:08


Nie, podobno plan jest taki by Płochocińska była niezależną zajezdnią
A wiesz tak mniej więcej ile jest w stanie pomieścić wozów?
Przy największym planie Michalczewskiego miałeś 110 wozów i trochę by jeszcze weszło. Ponoć część placu gdzieś z tyłu jest wydzierżawiona innym podmiotom, także na szybko można skalkulować, że powinno wejść około 130-150 wozów. Ten plac dla MZA jest dość atrakcyjny, bo oprócz oleju napędowego jest jeszcze stacja dla CNG i LNG. Także można różne typy autobusów tam wysłać.

fraktal
Posty: 5552
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 05 wrz 2024, 9:36

Mimo tego co powiedziałeś fakt, że MZA chce kupić ten teren jest dość zaskakujące, prędzej bym się spodziewał, że Relobus odkupi i przeniesie wozy z Estrady. A jeśli kupi MZA to pewnie oznacza ostateczny koniec Redutowej albo Stalowej, bo nie wiem po co im w tej chwili aż 6 zajezdni. Chyba że udział ajentów będzie się stopniowo zmniejszał.

mb112
Posty: 1064
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 05 wrz 2024, 10:08

Byłoby super, gdyby się udało, bo przez ostatnie kilkadziesiąt lat tylko kolejne zajezdnie były likwidowane i zresztą w przypadku Inflanckiej i Chełmskiej mówiło się, że to na chwilę pojazdy będą upychane w istniejących, bo potem się zrobi nową. I jakoś przez kilkadziesiąt lat nie wyszło. W nowym Studium faktycznie była zaznaczana nowa zajezdnia przy Spedycyjnej i było założenie, że to w zamian za Stalową. Kiedyś też się mówiło o zajezdniach przy Hucie i na Siekierkach, obie były zaznaczone nawet w starym Studium, ta druga to nawet jest w mpzp, ale nie słyszałem żeby jakieś bardziej konkretne działania w kierunku ich utworzenia były kiedykolwiek podejmowane.

Z ciekawości sprawdziłem sobie:

Woronicza (autobusowa) - 6,8 ha
Kleszczowa - 5,8 ha
Stalowa - 7,2 ha
Ostrobramska - 8,3 ha

Redutowa - 4,2 ha
Redutowa II plac - 1 ha

Płochocińska - 3,8 ha

Jeszcze trzeba brać pod uwagę kształt działki, jak jest regularny (a na Płochocińskiej jest) to zmieści się więcej pojazdów, najgorszy kształt ma Stalowa moim zdaniem.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8635
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 05 wrz 2024, 10:46

fraktal pisze:
05 wrz 2024, 9:36
A jeśli kupi MZA to pewnie oznacza ostateczny koniec Redutowej albo Stalowej, bo nie wiem po co im w tej chwili aż 6 zajezdni. Chyba że udział ajentów będzie się stopniowo zmniejszał.
ile z tych zajezdni jest na północy Warszawy? Włościańską liczysz jako zajezdnię?

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2077
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 05 wrz 2024, 10:58

Przypomnę tylko, że w poprzedniej kampanii wyborczej pan Trzaskowski pod płotem Stalowej ogłaszał, że tej zajezdni już nie będzie w tym miejscu...

fraktal
Posty: 5552
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 05 wrz 2024, 11:02

person pisze:
05 wrz 2024, 10:46
fraktal pisze:
05 wrz 2024, 9:36
A jeśli kupi MZA to pewnie oznacza ostateczny koniec Redutowej albo Stalowej, bo nie wiem po co im w tej chwili aż 6 zajezdni. Chyba że udział ajentów będzie się stopniowo zmniejszał.
ile z tych zajezdni jest na północy Warszawy? Włościańską liczysz jako zajezdnię?
Północ miasta to domena ajentów, więc zajezdnia MZA jest niepotrzebna. Chyba, że udział ajentów ma się zmniejszyć.

wincenty
Posty: 1442
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 05 wrz 2024, 11:03

person pisze:
05 wrz 2024, 10:46
fraktal pisze:
05 wrz 2024, 9:36
A jeśli kupi MZA to pewnie oznacza ostateczny koniec Redutowej albo Stalowej, bo nie wiem po co im w tej chwili aż 6 zajezdni. Chyba że udział ajentów będzie się stopniowo zmniejszał.
ile z tych zajezdni jest na północy Warszawy? Włościańską liczysz jako zajezdnię?
No właśnie niedługo zacznie być zajezdnią, na razie na 12 wozów, ale potencjał jest...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Flash8222
Posty: 7723
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 05 wrz 2024, 11:07

Żeby stała się prawdziwą zajezdnią to trzeba wydać sporo pieniędzy na grubą modernizację. To samo tyczy się Redutowej. Obstawiam, że temat Redutowej odpuszczono sobie.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 874
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 05 wrz 2024, 11:38

fraktal pisze:
05 wrz 2024, 11:02
Północ miasta to domena ajentów, więc zajezdnia MZA jest niepotrzebna. Chyba, że udział ajentów ma się zmniejszyć.
To dostaną inne linie. Ajenci mogą jeździć po całej Warszawie
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8635
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 05 wrz 2024, 11:51

"Północ Warszawy to domena ajentów"
MZA, liczba wozów w ruchu w szczycie A: 1142,
Ajenci (łącznie), liczba wozów w ruchu w szczycie A: 335*.

Albo na północy Wawy prawie nikt nie mieszka i mało co jeździ, albo ta "domena", to tak naciągana trochę...

*dane z majowego biuletynu statystycznego ZTM

Flash8222
Posty: 7723
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 05 wrz 2024, 11:56

Nie, to są Fraktalowe teorie którymi bym się nie przejmował

fraktal
Posty: 5552
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 05 wrz 2024, 12:00

Flash8222 pisze:
05 wrz 2024, 11:56
Nie, to są Fraktalowe teorie którymi bym się nie przejmował
Który akurat mieszka na północy Warszawy i wie, co koło niego jeździ w przeciwieństwie do Ciebie. Oczywiście, że skoro wozów MZA jest więcej to muszą się pojawić także na północy miasta - to chyba logiczne.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8635
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 05 wrz 2024, 12:04

Czy przydział wozów do linii jest wykuty w tablicach mojżeszowych?

mb112
Posty: 1064
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 05 wrz 2024, 12:21

Dajcie spokój, zajezdnia na północy miasta zdecydowanie się przyda, jeśli uda się przy okazji przeluźnić pozostałe zajezdnie to tym lepiej. A ajentów jest coraz mniej ostatnio.
Z Płochocińskiej byłby dogodny dojazd na wszystkie krańce na Białołęce/Bródnie czy nawet na Metro Młociny. A z kolei obecne dojazdy ze Stalowej na Bielany czy na Nowodwory to trochę daleko.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 874
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 05 wrz 2024, 12:49

Jak mniemam fraktalowi chodziło o to, że jeśli już coś ajent obsługuje to jest to najczęściej północ miasta.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

ODPOWIEDZ