Strona 231 z 247

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 18 sty 2024, 12:50
autor: michael112
Autobus Czerwon pisze:
18 sty 2024, 12:29
Z tego co pamiętam różnica między Swingiem a Swingiem DUO wynosiła jakieś 2 miliony złotych od sztuki (6 vs 8 milionów za egzemplarz).
Czyli w cenie trzech tramwajów dwukierunkowych mamy cztery jednokierunkowe
A zatem, wystarczy zmniejszyć o 10 liczbę zamawianych wagonów dwukierunkowych (względem pierwotnego planu) na korzyść jednokierunkowych, a możemy dokupić te kilkanaście brakujących do magicznego poziomu (moje wyliczone 173) 100% wagonów niskopodłogowych i z klimatyzacją.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 18 sty 2024, 13:22
autor: Bywalec
Myślę, że zapominasz o jednej rzeczy - w planach jest cały czas rozbudowa sieci tramwajowej o kolejne trasy a co za tym idzie, potrzebnych będzie więcej wozów w ruchu, więc nie można tego liczyć 1:1. Myślę, że na razie nikt nie ma w planach aby delfiny (105N2k/2000) czy hipolity (123N) poszły na złom. Łącznie to 46 składów, które hipotetycznie mogłyby kursować tylko w szczycie.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 18 sty 2024, 13:26
autor: person
Zapytam inaczej: czemu nie wymagać, by w dwukierunkach było... więcej miejsc siedzących?

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 18 sty 2024, 13:44
autor: Flash8222
Ja mam nadzieję tylko, że te tramwaje z półki nie będą krokiem wstecz i TW nie zrezygnuje ze skrętnych wózków w na przodzie i tyle wagonu.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 18 sty 2024, 14:28
autor: pawcio
Raczej bym się zastanawiał czy to nie oznacza, że nie ma dyskusji o dopuszczaniu konstrukcji typu Twist czy Tango.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 18 sty 2024, 16:10
autor: ashir
michael112 pisze:
18 sty 2024, 11:36
Tramwaje Warszawskie przygotowują się do ogłoszenia przetargu na nowe tramwaje:

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 81628.html

Dobrze że ogłaszają i że w pełnej wersji ma być 160. Źle że w podstawowej tylko 20 - to w zasadzie niczego nie poprawi.
Kupimy tramwaje o długości 31-33 m – zarówno w wersji w jednokieurnkowej, jak i dwukierunkowej
Zastanawiam się czy to dobrze. Tramwajów dwukierunkowych mamy w Warszawie już dosyć dużo, a trzeba przyznać że mają one mniej miejsc siedzących.

Ja osobiście bym zrobił jeden duży przetarg na tramwaje jednokierunkowe, standardowej długości (30-32 m tak jak Swingi i Hultaje 141N), po to żeby wreszcie wyeliminować do zera tramwaje wysokopodłogowe i bez klimatyzacji, czyli włącznie z ubootami i hipolitami.
Kiedyś sobie to liczyłem na podstawie wykazów z Tramwaru. Przyjąłem tam następujące założenia: a) że po obecnych dostawach Hultajów wycofają 30 składów 105N (czytałem że taki był zamiar); b) że solówki 105N zostaną połączone w składy (co miało nastać po dostawach 142N - btw. solówki jeszcze jeżdżą?) - a docelowo zastąpione niskaczami tak jak inne stopiątki; c) że 1 skład 105N (i pochodne) = 1 nowy wagon oraz 1 wagon typu uboot (i pochodne) = również 1 nowy wagon (może być trochę krótszy).
Wyszło mi że potrzebny byłby zakup 173 nowych wagonów, czyli nieznacznie więcej niż te 160, ale może się trochę pomyliłem. Może za Hultaje wycofają trochę więcej, może coś wycofają bez zastępstwa.

Ciekaw jestem, czy tramwaj dwukierunkowy jest droższy niż jednokierunkowy, i jakie są to różnice kosztów. To by był tym bardziej argument za zakupem samych jednokierunkowych, za to te 13 więcej żeby już całość taboru spełniała współczesne standardy.
Solowych 105Na i 123N już nie ma. ;-)

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 18 sty 2024, 22:14
autor: beni
160 gdyby zrealizować całość:

Jest kilka mankamentów.

Na dziś 89 składów 105N minus 4 szkoleniowe i jeden zabytek razem w ruchu liniowym są 84 składy minus jeden co służy jako skład szkoleniowy z Mokotowa 1470+69.
Czyli 83 składy.

Na dziś 34 składy 105N2k / Ni plus 3 solówki i jeden niedobitek 2037, 2046, 2047, 2064. Licząc całość łącząc 2064 z 2037 i przywracając 2046+47 mamy 36 składy.

83+36 daje 119 składów do utylizacji.

Pozostaje 41 sztuk nadwyżki i teraz pytanie:

Czy zakłady R1 do R5 pomieszczą taką nadwyżkę?
( w obecnym stanie mamy około 60 jednostek więcej niż dwa lata temu, w skutek czego wszystkie możliwe zakątki wykorzystywane są do utrzymywania nadwyżki w oczekiwaniu na R5 co powoduje nie małe kłopoty np. w manewrowaniu pojazdami po terenach zajezdni, rotacjami wozów które stoją na T1 itp. w skrócie nie ma gdzie szpilki wcisnąć )
Czy oprócz Wilanowa, Gagarina, Rakowieckiej i Kasprzaka coś powstanie?

Jeśli nie mamy możliwości rozbudowy sieci to pozbycie się 112N i 116Nx staje się realne. Wtedy spokojnie nadwyżka 11 sztuk się pomieści.

Myślę że Delfiny a tym bardziej Hipolity (NG ze zmianą napędu) zostaną jako wagony na dodatki. 46 składów to pryszcz.

Wszystko pod warunkiem że kupią te 160 sztuk.

Zostało by:
105N2k/00 - 62
123N - 30
120N - 15
120Na - 180
120Na DUO - 6
128N - 50
134N - 30
140N - 85
141N - 18
142N - 20
XXXN - 160
656 sztuk
610 pociągów

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 18 sty 2024, 23:01
autor: Wiliam
pawcio pisze:
18 sty 2024, 14:28
Raczej bym się zastanawiał czy to nie oznacza, że nie ma dyskusji o dopuszczaniu konstrukcji typu Twist czy Tango.
Czyli?

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 19 sty 2024, 0:18
autor: primoż
Niskowejściowce?

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 19 sty 2024, 6:40
autor: KwZ
person pisze:
18 sty 2024, 13:26
Zapytam inaczej: czemu nie wymagać, by w dwukierunkach było... więcej miejsc siedzących?
W wagonie jednokierunkowym nie masz drzwi z lewej strony i możesz tam powstawiać krzesła.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 19 sty 2024, 7:43
autor: pawcio
primoż pisze:
19 sty 2024, 0:18
Niskowejściowce?
Niskowejściowych bym się nie spodziewał, ale już węższe przejścia nad wózkami owszem. Tango mają też dość daleko pierwsze drzwi. Chyba nawet Gamma by nie spełniała klasycznych wymogów warszawskiego przetargu tramwajowego z racji pokręconego korytarza nad skrajnymi wózkami i siedzeniami na podwyższeniu.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 19 sty 2024, 7:48
autor: Flash8222
pawcio pisze:
19 sty 2024, 7:43
primoż pisze:
19 sty 2024, 0:18
Niskowejściowce?
Niskowejściowych bym się nie spodziewał, ale już węższe przejścia nad wózkami owszem. Tango mają też dość daleko pierwsze drzwi. Chyba nawet Gamma by nie spełniała klasycznych wymogów warszawskiego przetargu tramwajowego z racji pokręconego korytarza nad skrajnymi wózkami i siedzeniami na podwyższeniu.
Czyli łapie się tylko Pesa Twist, Stadler Tango i bardzo możliwe że Stadler Tina. Będzie ciekawie.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 19 sty 2024, 8:03
autor: Glonojad
W wagonach dwukierunkowych powinny być wyłącznie siedzenia nad wózkami - wówczas mogą być w układzie 2+2 i, być może, częściowo na podestach.

Natomiast w takim układzie nie może byc oczywiście żadnych pojedynczych drzwi na zwisach i innych tego typu pułapek na pasażerów - powinny być 2 lub, najlepiej, 3 przestrzenie wielofunkcyjne bez foteli, ewentualnie z tzw. podpośladkownikami wzdłuż okien i z dużą ilością uchwytów dla osób stojących (także w postaci kolumn).

To oczywiście wymaga całkowitego wywrócenia wymagań Św. Organizatora.

Na szczęście mnie nikt o zdanie co do specyfikacji nie pyta, więc spokojnie.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 19 sty 2024, 8:10
autor: MisiekK
pawcio pisze:
18 sty 2024, 14:28
Raczej bym się zastanawiał czy to nie oznacza, że nie ma dyskusji o dopuszczaniu konstrukcji typu Twist czy Tango.
Gammy z Modertransu.
Glonojad pisze:
19 sty 2024, 8:03
Na szczęście mnie nikt o zdanie co do specyfikacji nie pyta, więc spokojnie.
I dlatego jest to co jest.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 19 sty 2024, 8:21
autor: Glonojad
Gamy są z Pesy, ale mogą mieć trochę przyduże naciski ;) ; z Modertransu są Gammy i mam obawy, że mogą w tym przetargu nie być bez szans.