: 25 mar 2009, 20:09
No tak może i tak. Poza tym z kontekstu wynika, że moja wcześniejsza poprawka nie była dobra. Powinno być raczej: "Wycofanie autobusu linii 103 z ulicy Przybyszewskiego".
Forum warszawskiego transportu publicznego
https://wawkom.waw.pl/
Kilkukrotne przesiadki, czy jedna przesiadka z 22/33 do 5 lub ze 114 do 121. Nie ma to jak uleganie populizmowi.Polska The Times pisze:Z kolei zmiana trasy linii 121 i wycofanie jej z ul. Broniewskiego zmusza mieszkańców do kilkukrotnych przesiadek w drodze do szpitala i przychodni specjalistycznej dla Żoliborza i Bielan znajdującej się przy ul. Szajnochy.
Straszne. 114 gryzie.żądają przede wszystkim powrotu linii 520 na starą trasę, która tylko częściowo pokrywa się ze stacjami metra. Autobus ten od ponad dwóch dekad kursował przez Chomiczówkę, Piaski i Sady Żoliborskie. Po jego wycofaniu powołano nawet lokalne komitety obrony linii. - Jeździłam nią z Broniewskiego na plac Wilsona - wspomina Alicja Kasperczak, mieszkanka osiedla Piaski.
Straszne. 181 kopie prądem.Największą bolączką Bielan są zmiany tras linii 103 i 121. Dzięki tej pierwszej można było bez przesiadek dojechać z cmentarza Północnego na plac Wilsona.
No właśnie: którym mieszkańcom zabrano dojazd na Szajnochy przy skróceniu 121?Z kolei zmiana trasy linii 121 i wycofanie jej z ul. Broniewskiego zmusza mieszkańców do kilkukrotnych przesiadek w drodze do szpitala i przychodni specjalistycznej dla Żoliborza i Bielan znajdującej się przy ul. Szajnochy.
No, to wszystko rzeczywiście jest niezwykle racjonalne. Aż dziw, że nie piszą po raz kolejny o wymarzonej "przez wszystkich bielanian" (łącznie, niestety, z władzami dzielnicy) "linii okrężnej" na 22 brygady.Mieszkańcom wydaje się także nieracjonalne wydłużenie linii 114. Proponują, aby autobus ten jeździł przez plac Wilsona i dalej Słowackiego lub Mickiewicza, Marymoncką, Pułkową, Dzierżoniowską oraz Wóycickiego do bramy głównej cmentarza Północnego. Pozostałe wnioski dotyczą np. przedłużenia linii 185 z pętli na Gwiaździstej i poprowadzenia jej Wisłostradą oraz Wybrzeżem Gdyńskim do pętli przy UKSW
No więc kto by zyskał ten dowóz? 22 brygady, bo sobie wymarzyli, że miałoby to jeździć co 4-5 minut. Skąd wozy? Skrócić 114 do trasy Bródno - pl. Wilsona, zlikwidować 121 - takie były propozycje wnioskodawców. Teraz nagle 121 bronią. Kupy się to wszystko nie trzyma.Dzielnica poprosi też o stworzenie linii okrężnej, która kursowałaby od pętli na Chomiczówce ulicami: Conrada, Kochanowskiego, Anonima, Jarzębskiego, al. Zjednoczenia, Marymoncką, Pułkową, Dzierżoniowską, Żubrową, Wóycickiego, Wólczyńską, Estrady, Arkuszową, skąd wróciłaby na Conrada. Dzięki temu mieszkańcy kilku osiedli zyskaliby bezpośredni dojazd do metra.
Może jednak wprowadzić te kursy skrócone z pl. Wilsona?Teraz mieszkańcy apelują - weźcie sobie to metro, oddajcie nam autobusy
Najgorsze, że nie są to bzdury wyssane z palca przez dziennikarza. To całkiem wierna relacja na temat postulatów, zgłaszanych na spotkaniu radnych z przedstawicielami ZTM (był już jeden artykuł na ten temat). Przeraża mnie niski poziom merytoryczny tego wszystkiego, co się na Bielanach dookoła komunikacji dzieje. Jest jeszcze parę rzeczy do poprawienia (zawsze będzie, nie ma cudów), szczególnie w zakresie połączeń lokalnych: korekta 103, przywracająca połączenie ze Szpitalem Bielańskim, nie zdziwię się też, jeśli pojawi się w końcu jakiś bielański odpowiednik 202 (już się domyślacie, skąd się biorą takie wynalazki?) itp. Tym niemniej prawie wszystko kręci się wokół zupełnych bzdur, nie mających nic wspólnego z rzeczywistymi problemami komunikacyjnymi dzielnicy. Paru rozsądnych ludzi w komisjach to istne rodzynki. Jeżeli więc w dzielnicy zaczną się pojawiać jakieś absurdalne rozwiązania - wiecie, komu je zawdzięczać...JacekM pisze:Artykuł jak zwykle pełen bzdur
A niech się pojawia, jeśli ma tylko jakąkolwiek szansę na zamknięcie ust postulującym.Bastian pisze:nie zdziwię się też, jeśli pojawi się w końcu jakiś bielański odpowiednik 202 (już się domyślacie, skąd się biorą takie wynalazki?)
Cieszę sięJacekM pisze:Ja przy okazji chciałbym z radością dodać, że 122 dobrze się przyjęło, bo frekwencja na odcinku Wilsona-Piaski-Bemowo rośnie.
W zasadzie idealnie, nie wiem tylko jak sprawa ma się w porannym szczycie, bo wtedy skazany jestem na tramwaj.PS Jak regularność?
Ale oddajcie autobusy.Bastian pisze:Może jednak wprowadzić te kursy skrócone z pl. Wilsona?
Bo Gwiaździsta 122 jeździ najwyżej do Pl.Wilsona, tylko sporadyczne osoby dalej (na Bemowo mieszkańcy Marymontu mają szybsze 112). Zastanawiam się tylko czy jest sens utrzymywać trzy linie (157,181,185) i marnotrawić pieniądze w relacji Pl.Wilsona-KlaudynyJacekM pisze:Trochę gorzej jest na Gwiaździstej, ale obecne rozwiązanie jest chyba najrozsądniejsze.
Pętla ma być sukcesywnie likwidowana.5556 pisze:Może w związku z tym należałoby zakrańcować 122 na Pl.Wilsona
Nie można - brak przesiadki z Tarchomina i Bródna.5556 pisze:185 puścić dawną trasą przez Potocką
No i na co czekamy? 157 i tak już nic bardziej nie zaszkodzi, a paxom z pl. Inwalidów/Zajączka nic już bardziej nie pomoże (zakładając wariant przez Popiełuszki).Bastian pisze:To 157 powinno wylecieć z Mickiewicza - na Gdańską, jak kiedyś. Wtedy 205 przestaje być potrzebne.
Z taką niepunktualnością? Nie wierzę, że Ty to piszeszBastian pisze:To 157 powinno wylecieć z Mickiewicza - na Gdańską, jak kiedyś.
185 jeździ nową trasą, by umożliwić przesiadki z Trasy AK na całą długość Wisłostrady, za co ZTMowi bardzo dziękuję5556 pisze:185 puścić dawną trasą przez Potocką
A z jaką regularnościąJacekM pisze:Z taką niepunktualnością?Bastian pisze:To 157 powinno wylecieć z Mickiewicza - na Gdańską, jak kiedyś.