Strona 231 z 243

Nowe trasy tramwajowe

: 07 paź 2021, 14:39
autor: fik
Mi chodzi o PKP Żerań, pardąsik za nieściślenie.

Nowe trasy tramwajowe

: 07 paź 2021, 16:04
autor: kveld
Ciekawe, czy da się jakoś rozsądnie spożytkować istniejący na północ od Płochocińskiej (a obecnie właściwie niewykorzystywany) przepust/przejście - czort wie, co to właściwie jest - pod torami WPB (bo większej przebudowy wiaduktów torów WPB nad Płochocińską to raczej nie widzę - biorąc pod uwagę ich wagę dla ruchu towarowego w WWK - no chyba, że tylko tego "najbardziej zachodniego" - o ile da się ruszyć jego przyczółek bez narażania wiaduktu pod drugą parą torów).

Nowe trasy tramwajowe

: 07 paź 2021, 20:21
autor: Glonojad
No przez zachodni nasyp trzeba się będzie przebić jednak. Potem trochę dowolnosci jest, ale raczej bym na krańcu a'la Gagarina pozostał. Choć teoretycznie wewnątrz ślimaka Marywilskiej to i klasyczna łezka by się zmieściła..

Nowe trasy tramwajowe

: 07 paź 2021, 20:36
autor: Autobus Czerwon
Btw, nie sensowniej byłoby skończyć nową trasę tramwajową mniej więcej na wysokości wiaduktu drogowego nad bocznicą na Annopol żeby obsłużyć jeszcze osiedle, zamiast kończyć ją tuż przed? Swoją drogą nie znam tamtejszego MPZP, ale nie zdziwiłbym jakby do czasu pierwszego wbicia łopaty na placu budowy tamtejsze osiedla rozrosły się jeszcze dalej w kierunku północno-wschodnim.

Nowe trasy tramwajowe

: 07 paź 2021, 20:44
autor: michael112
Ta odnoga na Płochocińskiej powinna zostać przedłużona tak aby uzyskać połączenie z pętlą Żerań Wschodni, choćby po to żeby powstał drugi dojazd do zajezdni Annopol, na wypadek remontu lub zatrzymania gdzieś na Bródnie.

Nowe trasy tramwajowe

: 07 paź 2021, 22:26
autor: Nordyk110
michael112 pisze:
07 paź 2021, 20:44
Ta odnoga na Płochocińskiej powinna zostać przedłużona tak aby uzyskać połączenie z pętlą Żerań Wschodni, choćby po to żeby powstał drugi dojazd do zajezdni Annopol, na wypadek remontu lub zatrzymania gdzieś na Bródnie.
Tak też o tym miałem napisać, jakiś wypadek czy katastrofa budowlana nad trasą toruńską i bagno.

Nowe trasy tramwajowe

: 08 paź 2021, 9:16
autor: Stary Pingwin
Brakuje mnie na danej mapce zajezdni Annopol.

Nowe trasy tramwajowe

: 08 paź 2021, 11:23
autor: beni
Nordyk110 pisze:
07 paź 2021, 22:26
michael112 pisze:
07 paź 2021, 20:44
Ta odnoga na Płochocińskiej powinna zostać przedłużona tak aby uzyskać połączenie z pętlą Żerań Wschodni, choćby po to żeby powstał drugi dojazd do zajezdni Annopol, na wypadek remontu lub zatrzymania gdzieś na Bródnie.
Tak też o tym miałem napisać, jakiś wypadek czy katastrofa budowlana nad trasą toruńską i bagno.
Oj tak teraz zapada się torowisko na świeżo oddanym fragmencie przy przyszłym nowym skrzyżowaniu z Kondratowicza. Było 30 km/h teraz już 20 km/h i widać że zapadnięcie powoli ale systematycznie się powiększa. Teraz czuć wyraźniej.

Nowe trasy tramwajowe

: 08 paź 2021, 18:51
autor: Glonojad
michael112 pisze:
07 paź 2021, 20:44
Ta odnoga na Płochocińskiej powinna zostać przedłużona tak aby uzyskać połączenie z pętlą Żerań Wschodni, choćby po to żeby powstał drugi dojazd do zajezdni Annopol, na wypadek remontu lub zatrzymania gdzieś na Bródnie.
Nie wszystko na raz. Póki co nie ma przesądzenia, czy tramwaj pójdzie na Żerań Wschodni po istniejącym moście kolejowym, czy po nowym na ciągu ul. Annopol, a to nie tylko duża decyzja urbanistyczna, lecz także spory koszt (trzeba wykupić teren na dojeździe od południa i prawdopodobnie podnieść niweletę istniejącej ulicy trochę, względnie przebudować most kolejowy).

Natomiast lektura specyfikacji pozwala przeczytać, że analiza energetyczna ma zapewnić możliwość spięcia Płochocińskiej z Żeraniem Wschodnim bez konieczności budowy dodatkowych podstacji.

Nowe trasy tramwajowe

: 08 paź 2021, 21:37
autor: MisiekK
Glonojad pisze:
07 paź 2021, 20:21
Choć teoretycznie wewnątrz ślimaka Marywilskiej to i klasyczna łezka by się zmieściła..
A nawet dalej to by i z większym promieniem taka na tor z żeberkiem by weszła.
Glonojad pisze:
08 paź 2021, 18:51
analiza energetyczna ma zapewnić możliwość spięcia Płochocińskiej z Żeraniem Wschodnim bez konieczności budowy dodatkowych podstacji.
Cienko to widzę. Chyba, że dopuszczamy spadek do 530V jak na Kościelnym zasilanym z PT Obrazkowa.

Nowe trasy tramwajowe

: 09 paź 2021, 14:59
autor: Glonojad
Nie no, jednak nowa podstacja jest planowana (PT Kanał Żerański roboczo). Chodzi o to, żeby wystarczyła także na powiązanie z Żeraniem Wsch.

Nowe trasy tramwajowe

: 09 paź 2021, 16:00
autor: Emyl
Możecie laikowi wyjaśnić co ten spadek na Kościelnym oznacza w praktyce?

Nowe trasy tramwajowe

: 09 paź 2021, 17:56
autor: Os0
Pewnie mniejsza częstotliwość kursowania albo zakaz puszczania niektórego rodzaju taboru, jeżeli byłby mocno prądożerny.

Nowe trasy tramwajowe

: 09 paź 2021, 19:38
autor: Glonojad
W praktyce był limit częstotliwości. Z tym, że to było rozwiązanie tymczasowe, do otwarcia (a w zasadzie podłączenia) PT przy rossmanie (wyleciała mi nazwa, Ćmielowska?).

Nowe trasy tramwajowe

: 09 paź 2021, 21:48
autor: MisiekK
Emyl pisze:
09 paź 2021, 16:00
Możecie laikowi wyjaśnić co ten spadek na Kościelnym oznacza w praktyce?
Przy uruchamianiu trasy na Tarchomin Kościelny okazało się, że RZP Henryków przy Ćmielowskiej nie jest w stanie dostarczyć 15kVAC do nowo wybudowanej podstacji przy ul. Botewa (nie było rezerwy mocy), stąd cały odcinek był zasilany jednostronnie przez podstację Obrazkowa stojącą przy Moście Północnym. Prawo Ohma na tak długim odcinku zrobiło swoje i tramwaje oprócz wożenia pasażerów powodowały grzanie sieci na jej rezystancji. Napięcie na pętli Tarchomin Kościelny utrzymywało się w okolicy 530V, a chwilowo spadało do 504V. Stąd był limit ilości tramwajów na odcinku i częstotliwość nie mniej niż 6 minut. Był też (ignorowany przez nauki jazdy) zakaz wjazdu tramwajami rozrusznikowymi. Po dołożeniu transformatora 110kV/15kV do RPZ Henryków przez RWE została włączona PT Botewa i temat zniknął.
Glonojad pisze:
09 paź 2021, 19:38
W praktyce był limit częstotliwości. Z tym, że to było rozwiązanie tymczasowe, do otwarcia (a w zasadzie podłączenia) PT przy rossmanie (wyleciała mi nazwa, Ćmielowska?).
Botewa.
Glonojad pisze:
09 paź 2021, 14:59
Nie no, jednak nowa podstacja jest planowana (PT Kanał Żerański roboczo). Chodzi o to, żeby wystarczyła także na powiązanie z Żeraniem Wsch.
Jeśli będzie to rozwiązane jak PT Zajęcza - kabel wzdłuż samego Kanału to może się i uda przy niewielkich spadkach. W tym, że wzdłuż kanału ciasno od różnej infrastruktury - 15kV, gaz, ciepłownicy i inne smaczki.