Strona 232 z 239

Quo vadis, MZA?

: 05 wrz 2024, 13:21
autor: fraktal
person pisze:
05 wrz 2024, 12:04
Czy przydział wozów do linii jest wykuty w tablicach mojżeszowych?
Oczywiście można dać Relobusowi, który ma bazę w Mościskach linię bardziej na południe, a 210, 114, czy 103 (do niedawna) oddać nowej zajezdni MZA, tylko potem niech się Organizator nie dziwi, że kilometry za dojazdy na pusto będą wliczone w nowe stawki. Oczywiście nowa zajezdnia się przyda, jeśli chodzi o rozluźnienie zagęszczenia wozów na pozostałych zajezdniach.

Quo vadis, MZA?

: 05 wrz 2024, 13:28
autor: person
Czy na Bielanach i szerokiej północy są tylko 210, 114 i 103?
IMHO takie licytowanie się nie ma sensu.

Quo vadis, MZA?

: 05 wrz 2024, 16:11
autor: fraktal
person pisze:
05 wrz 2024, 13:28
Czy na Bielanach i szerokiej północy są tylko 210, 114 i 103?
IMHO takie licytowanie się nie ma sensu.
Zawsze jak coś nie pasuje do Twojego wywodu mówisz, że to nie ma sensu. Relobus ma w sumie 100 brygad na przeguby + solówki 12 metrowe. Ozywiście na 210, 114 i 103 nie jeździ tyle wozów, ale chyba nie muszę tego tłumaczyć. Otokarów nie liczę, bo MZA nie eksploatuje tego rodzaju wozów. Plus jest jeszcze KMŁ, która obsługuje Łomianki.

Quo vadis, MZA?

: 05 wrz 2024, 22:18
autor: MJ
fraktal pisze:
05 wrz 2024, 9:36
(...) A jeśli kupi MZA to pewnie oznacza ostateczny koniec Redutowej albo Stalowej, bo nie wiem po co im w tej chwili aż 6 zajezdni. Chyba że udział ajentów będzie się stopniowo zmniejszał.
Moim zdaniem jedno nie ma związku z drugim. Obecne zajezdnie MZA są jednak znacznie większe, a w szczególności Stalowa. Nie wiem która zajezdnia mieści mniej wozów czy Woronicza czy Kleszczowa, ale na Kleszczowej jest obecnie około 320 wozów, a to ma się nijak do małej zajezdni przy Płochocińskiej. Dla mnie to ona powinna być trakowana jako nowa dodatkową zajezdnia. W końcu teoretycznie komunikacja się rozwija, tworzy się nowe połączenia i dojazdy. Niestety w praktyce na chwilę obecną zmniejsza się udział autobusów na rzecz innych środków transportu. Może kiedyś to się zmieni...

Quo vadis, MZA?

: 05 wrz 2024, 22:50
autor: konri

Quo vadis, MZA?

: 06 wrz 2024, 3:14
autor: KR88
Było o tym słychać już jakiś czas temu, tylko kwota się nie zgadzała 🤣

Quo vadis, MZA?

: 06 wrz 2024, 7:36
autor: karmat
Bogata miejska spółka, to kto im zabroni kupić. Ten szkielet może uda się przerobić na biura. Dogodny dojazd pociągiem, a potem od Żerania jedź sobie rowerem :D

Quo vadis, MZA?

: 06 wrz 2024, 9:51
autor: KR88
Gdzieś tam była płota że biuro z Włościańskiej + Stalowa maja być na P33.

Quo vadis, MZA?

: 06 wrz 2024, 9:52
autor: person
fraktal pisze:
05 wrz 2024, 16:11
person pisze:
05 wrz 2024, 13:28
Czy na Bielanach i szerokiej północy są tylko 210, 114 i 103?
IMHO takie licytowanie się nie ma sensu.
Zawsze jak coś nie pasuje do Twojego wywodu mówisz, że to nie ma sensu. Relobus ma w sumie 100 brygad na przeguby + solówki 12 metrowe. Ozywiście na 210, 114 i 103 nie jeździ tyle wozów, ale chyba nie muszę tego tłumaczyć. Otokarów nie liczę, bo MZA nie eksploatuje tego rodzaju wozów. Plus jest jeszcze KMŁ, która obsługuje Łomianki.
Nie widzę sensu w licytowaniu się na znajomość tras linii (w tym wątku), co nie znaczy, że nie widze sensu w dyskusji w temacie.
Czy Relobus obsługuje WYŁĄCZNIE północ Warszawy? Czy 210, 114 i 103 to JEDYNE linie na północy? MZA nie obsługuje 7xx z Modlińskiej, 518, 186, 509, 511, 145, 184, 116, 180, 171 i innych solówkowych linii na północy?
Na mój chłopski rozum (autoironia) przy trzech dużych zajezdniach na południu aż prosi się o cokolwiek na północy.

Quo vadis, MZA?

: 06 wrz 2024, 10:08
autor: wincenty
primoż pisze:
04 wrz 2024, 23:56
Flash8222 pisze:
04 wrz 2024, 18:08


Nie, podobno plan jest taki by Płochocińska była niezależną zajezdnią
Zamiast Redutowej czy jeszcze w planach jest modernizacja Redzi?
Niedawno o Redutowej prezes mówił tak:
Pojawiają się też pytania o zamkniętą kilka lat temu zajezdnię Redutowa. MZA mają projekt jej przebudowy, który jednak dotąd wciąż nie mógł wyjść z fazy przygotowawczej. – Czekamy tylko i wyłącznie na pozwolenie na budowę. Wszystkie uzgodnienia mamy za sobą. Będziemy starali się zapewnić finansowanie i ogłaszać przetarg na budowę – wskazuje prezes. Ma to być najnowocześniejszy obiekt w stolicy. – Pod ziemią będzie autonomiczny parking. Nie będzie tam żywej obsługi – zaznacza prezes.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 81158.html

Quo vadis, MZA?

: 06 wrz 2024, 10:19
autor: mb112
Wydaje się, że sprzedający dobrze wyszedł na tej transakcji.
Jeżeli sprzedana została tylko ta duża działka 20/1 to cena wychodzi dokładnie 1800 zł/m2. Patrząc na mapę średnich cen transakcyjnych to na Białołęce faktycznie zdarzają się takie kwoty, ale raczej za tereny bliżej Modlińskiej czy S8, w tej dalszej części raczej z przedziału 500-1000 zł/m2 a nawet poniżej 500 zł/m2. Chociaż tutaj fakt, że to jest zagospodarowana działka może podnosić cenę.
Warto też zauważyć, że ta działka nie była prywatna tylko Skarbu Państwa, oddana w użytkowanie wieczyste. Czyli wychodzi, że nie kupili własności, tylko użytkowanie wieczyste.
W ogóle to na tym terenie są jeszcze dwie mniejsze działki, należące do Skarbu Państwa, nie oddane w użytkowanie wieczyste, to nie wiem, może są jakoś dzierżawione czy jak.

Tak czy inaczej, zajezdnia się przyda, i mam nadzieję, że ją szybko włączą do użytku, a nie będzie stała pusta jak Redutowa od parunastu lat już chyba.

Quo vadis, MZA?

: 06 wrz 2024, 10:35
autor: mb112
Nie będzie tam żywej obsługi
No z tym to chyba przesadzili. Byłoby super, gdyby był jakiś autonomiczny system parkowania, możliwość zgłaszania online od razu wszystkich usterek czy wirtualne karty drogowe (widziałem że coś takiego jest w testach, ale nie wiem o co w tym chodzi dokładnie). No ale bez żywych ludzi to się raczej nie obejdzie. Jasne, że w obecnych czasach powinny być systemy które bardziej ułatwią pracę mechaników, dyspozytorów czy ochrony, zamiast papierowo jak obecnie, ale jednak bez ich obecności się nie obejdzie.
Czy 210, 114 i 103 to JEDYNE linie na północy? MZA nie obsługuje 7xx z Modlińskiej, 518, 186, 509, 511, 145, 184, 116, 180, 171 i innych solówkowych linii na północy?
Na mój chłopski rozum (autoironia) przy trzech dużych zajezdniach na południu aż prosi się o cokolwiek na północy.
No to konkretnie:
Stalowa - Chomiczówka: 10,5 km
Stalowa - Gwiaździsta: 9 km
Stalowa - Nowodwory: 13 km
Stalowa - Żerań FSO: 6 km
Stalowa - Olesin: 14 km
Stalowa - Metro Młociny: 13,5 km

Płochocińska - Chomiczówka: 10,5 km
Płochocińska - Gwiaździsta: 7 km
Płochocińska - Nowodwory: 7,5 km
Płochocińska - Żerań FSO: 4,5 km
Płochocińska - Olesin: 7,5 km
Płochocińska - Metro Młociny: 8 km

Z kolei do krańców na Pradze-Północ czy Targówku będzie bliżej ze Stalowej, wiadomo, ale też mam nadzieję, że nie będzie się nikt spieszył z likwidacją Stalowej.

Quo vadis, MZA?

: 06 wrz 2024, 10:50
autor: wincenty
Zawsze brakowało zajezdni na północy, szczególnie w lewobrzeżnej Warszawie, nawet Inflancka zlokalizowana była jednak w Śródmieściu, a obsługiwała obecny Żoliborz i Bielany plus startujące stamtąd linie podmiejskie. Po prawej stronie była Pożarowa, która jednak najszybciej poległa z likwidowanych w ostatnich dekadach zajezdni.
Tak czy inaczej zajezdnia na północy z pewnością się przyda...

Quo vadis, MZA?

: 06 wrz 2024, 13:45
autor: Jurand
karmat pisze:
06 wrz 2024, 7:36
Bogata miejska spółka, to kto im zabroni kupić. Ten szkielet może uda się przerobić na biura. Dogodny dojazd pociągiem, a potem od Żerania jedź sobie rowerem :D
Czy to oznacza że miasto już postawiło krzyżyk na Arrivie w lokalizacji Płochocińska 33?

Quo vadis, MZA?

: 06 wrz 2024, 15:02
autor: primoż
karmat pisze:
06 wrz 2024, 7:36
Dogodny dojazd pociągiem, a potem od Żerania jedź sobie rowerem :D
Zawsze można doprowadzić kursy jakiejś linii nocnej lub dodać kursy jakiejś linii dziennej. A nawet MZA może pokusić się o uruchomienie extrówki.