[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25760
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 sty 2024, 8:27

Dlaczego obawy?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2328
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 19 sty 2024, 8:32

Akurat jakby się pojawiła Gamma w Warszawie to nie byłoby źle.
Szkoda, że nie było Tramino jak jeszcze istniała spółka joint venture Stadler-Solaris.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26914
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 sty 2024, 8:49

pawcio pisze:
19 sty 2024, 8:27
Dlaczego obawy?
Ta powykrzywiana podłoga jest po prostu niebezpieczna, a w wariancie dwukierunkowym nie ma miejsc siedzących dostępnych z podłogi (co jest kluczową rzeczą przy taborze rzekomo dostępnym). Do tego pojedyncze drzwi na zwisach, z których dostanie się do wnętrza tramwaju wymaga przebrnięcia przez kanion i katastrofa gotowa.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7843
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 19 sty 2024, 8:58

Glonojad pisze:
19 sty 2024, 8:21
z Modertransu są Gammy
Poprawione :P
Glonojad pisze:
19 sty 2024, 8:21
i mam obawy, że mogą w tym przetargu nie być bez szans.
A ja im będę twardo kibicował.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Flash8222
Posty: 7807
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 19 sty 2024, 10:48

MisiekK pisze:
19 sty 2024, 8:58
Glonojad pisze:
19 sty 2024, 8:21
i mam obawy, że mogą w tym przetargu nie być bez szans.
A ja im będę twardo kibicował.
Już chyba wolałbym Twisty od Pesy :roll: Mają lepszą aranżację wnętrza, nie ma tych szykan między wózkami. Wydają się też być lżejsze, bo jak miałem okazję jechać Gammą to strasznie hałasowała.

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 485
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 19 sty 2024, 13:34

Glonojad pisze:
19 sty 2024, 8:03
W wagonach dwukierunkowych powinny być wyłącznie siedzenia nad wózkami - wówczas mogą być w układzie 2+2 i, być może, częściowo na podestach.

Natomiast w takim układzie nie może byc oczywiście żadnych pojedynczych drzwi na zwisach i innych tego typu pułapek na pasażerów - powinny być 2 lub, najlepiej, 3 przestrzenie wielofunkcyjne bez foteli, ewentualnie z tzw. podpośladkownikami wzdłuż okien i z dużą ilością uchwytów dla osób stojących (także w postaci kolumn).

To oczywiście wymaga całkowitego wywrócenia wymagań Św. Organizatora.

Na szczęście mnie nikt o zdanie co do specyfikacji nie pyta, więc spokojnie.
Obecnie jest 141 wagonów dwukierunkowych - czy to nadal nie jest wystarczająca liczba? Niezależnie, jaki byłby układ wnętrza, to w wagonie dwukierunkowym z racji drzwi po obu stronach i dwóch kabin, trudniej jest sensowniej zaprojektować wnętrze, więc jak dla mnie, powinny one stanowić tylko uzupełnienie taboru, a nie jego podstawę, przede wszystkim ze względu na mniejszą liczbę miejsc siedzących, tym samym niezbyt się nadają na dłuższe trasy. Dlatego według mnie błędem jest brak klasycznej pętli w Wilanowie - nie wierzę, że by się nie zmieściła - jeśli rzeczywiście nie było możliwości wykupu dodatkowych gruntów, to można było chyba np. zrobić samą pętlę wchodzącą częściowo na jezdnie, a przystanki na pasie między jezdniami.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25760
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 sty 2024, 13:54

Dziś dwukierunków na mieście jest za dużo, ale istotna część z nich za chwilę zostanie uwiązana przez Wilanów i Sielce. Wtedy znów może się okazać, że brakuje czasami dwukierunków w sezonie remontowym, jak to było w czasach przedhyundaiowych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

michael112
Posty: 3018
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 19 sty 2024, 14:06

Krzysztof_J pisze:
19 sty 2024, 13:34
Dlatego według mnie błędem jest brak klasycznej pętli w Wilanowie
No tak, powinno się ją zbudować - albo przynajmniej trójkąt manewrowy.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25760
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 sty 2024, 14:28

Ma być, tylko trochę (bardzo trochę) dalej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

fraktal
Posty: 5654
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 19 sty 2024, 15:19

A Pesa nie może po prostu Swinga zaproponować? Przynajmniej byłoby to co znamy, a na 20 pojazdów nie opłaca się rewolucji robić Swing nie spełniałby jakichś teraźniejszych wymagań?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25760
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 sty 2024, 15:44

Sztywne wózki moja nie być dopuszczone a tym bardziej preferowane.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36836
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 sty 2024, 16:08

pawcio pisze:
19 sty 2024, 14:28
Ma być, tylko trochę (bardzo trochę) dalej.
Jakieś 30 lat dalej, rzekłbym.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25760
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 sty 2024, 17:16

Ja nie określiłem wymiaru tego dalej, nie bez kozery.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5099
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 19 sty 2024, 18:38

Flash8222 pisze:
19 sty 2024, 10:48
MisiekK pisze:
19 sty 2024, 8:58


A ja im będę twardo kibicował.
Już chyba wolałbym Twisty od Pesy :roll: Mają lepszą aranżację wnętrza, nie ma tych szykan między wózkami. Wydają się też być lżejsze, bo jak miałem okazję jechać Gammą to strasznie hałasowała.
Gamma Gammie nie równa. Akurat łódzkie Gamonie mają całkiem dobrą aranżacje wnętrza w porównaniu do poznańskich czy wrocławskich.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5099
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 08 mar 2024, 21:15

Wagon 4219 dotychczas R-4, został przeniesiony na R-3.
Wagon 4256 dotychczas R-3, został przeniesiony na R-4.
Obrazek

ODPOWIEDZ