Strona 232 z 235

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 19 sty 2024, 8:27
autor: pawcio
Dlaczego obawy?

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 19 sty 2024, 8:32
autor: zxcvbnm
Akurat jakby się pojawiła Gamma w Warszawie to nie byłoby źle.
Szkoda, że nie było Tramino jak jeszcze istniała spółka joint venture Stadler-Solaris.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 19 sty 2024, 8:49
autor: Glonojad
pawcio pisze:
19 sty 2024, 8:27
Dlaczego obawy?
Ta powykrzywiana podłoga jest po prostu niebezpieczna, a w wariancie dwukierunkowym nie ma miejsc siedzących dostępnych z podłogi (co jest kluczową rzeczą przy taborze rzekomo dostępnym). Do tego pojedyncze drzwi na zwisach, z których dostanie się do wnętrza tramwaju wymaga przebrnięcia przez kanion i katastrofa gotowa.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 19 sty 2024, 8:58
autor: MisiekK
Glonojad pisze:
19 sty 2024, 8:21
z Modertransu są Gammy
Poprawione :P
Glonojad pisze:
19 sty 2024, 8:21
i mam obawy, że mogą w tym przetargu nie być bez szans.
A ja im będę twardo kibicował.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 19 sty 2024, 10:48
autor: Flash8222
MisiekK pisze:
19 sty 2024, 8:58
Glonojad pisze:
19 sty 2024, 8:21
i mam obawy, że mogą w tym przetargu nie być bez szans.
A ja im będę twardo kibicował.
Już chyba wolałbym Twisty od Pesy :roll: Mają lepszą aranżację wnętrza, nie ma tych szykan między wózkami. Wydają się też być lżejsze, bo jak miałem okazję jechać Gammą to strasznie hałasowała.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 19 sty 2024, 13:34
autor: Krzysztof_J
Glonojad pisze:
19 sty 2024, 8:03
W wagonach dwukierunkowych powinny być wyłącznie siedzenia nad wózkami - wówczas mogą być w układzie 2+2 i, być może, częściowo na podestach.

Natomiast w takim układzie nie może byc oczywiście żadnych pojedynczych drzwi na zwisach i innych tego typu pułapek na pasażerów - powinny być 2 lub, najlepiej, 3 przestrzenie wielofunkcyjne bez foteli, ewentualnie z tzw. podpośladkownikami wzdłuż okien i z dużą ilością uchwytów dla osób stojących (także w postaci kolumn).

To oczywiście wymaga całkowitego wywrócenia wymagań Św. Organizatora.

Na szczęście mnie nikt o zdanie co do specyfikacji nie pyta, więc spokojnie.
Obecnie jest 141 wagonów dwukierunkowych - czy to nadal nie jest wystarczająca liczba? Niezależnie, jaki byłby układ wnętrza, to w wagonie dwukierunkowym z racji drzwi po obu stronach i dwóch kabin, trudniej jest sensowniej zaprojektować wnętrze, więc jak dla mnie, powinny one stanowić tylko uzupełnienie taboru, a nie jego podstawę, przede wszystkim ze względu na mniejszą liczbę miejsc siedzących, tym samym niezbyt się nadają na dłuższe trasy. Dlatego według mnie błędem jest brak klasycznej pętli w Wilanowie - nie wierzę, że by się nie zmieściła - jeśli rzeczywiście nie było możliwości wykupu dodatkowych gruntów, to można było chyba np. zrobić samą pętlę wchodzącą częściowo na jezdnie, a przystanki na pasie między jezdniami.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 19 sty 2024, 13:54
autor: pawcio
Dziś dwukierunków na mieście jest za dużo, ale istotna część z nich za chwilę zostanie uwiązana przez Wilanów i Sielce. Wtedy znów może się okazać, że brakuje czasami dwukierunków w sezonie remontowym, jak to było w czasach przedhyundaiowych.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 19 sty 2024, 14:06
autor: michael112
Krzysztof_J pisze:
19 sty 2024, 13:34
Dlatego według mnie błędem jest brak klasycznej pętli w Wilanowie
No tak, powinno się ją zbudować - albo przynajmniej trójkąt manewrowy.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 19 sty 2024, 14:28
autor: pawcio
Ma być, tylko trochę (bardzo trochę) dalej.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 19 sty 2024, 15:19
autor: fraktal
A Pesa nie może po prostu Swinga zaproponować? Przynajmniej byłoby to co znamy, a na 20 pojazdów nie opłaca się rewolucji robić Swing nie spełniałby jakichś teraźniejszych wymagań?

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 19 sty 2024, 15:44
autor: pawcio
Sztywne wózki moja nie być dopuszczone a tym bardziej preferowane.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 19 sty 2024, 16:08
autor: Bastian
pawcio pisze:
19 sty 2024, 14:28
Ma być, tylko trochę (bardzo trochę) dalej.
Jakieś 30 lat dalej, rzekłbym.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 19 sty 2024, 17:16
autor: pawcio
Ja nie określiłem wymiaru tego dalej, nie bez kozery.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 19 sty 2024, 18:38
autor: Bywalec
Flash8222 pisze:
19 sty 2024, 10:48
MisiekK pisze:
19 sty 2024, 8:58


A ja im będę twardo kibicował.
Już chyba wolałbym Twisty od Pesy :roll: Mają lepszą aranżację wnętrza, nie ma tych szykan między wózkami. Wydają się też być lżejsze, bo jak miałem okazję jechać Gammą to strasznie hałasowała.
Gamma Gammie nie równa. Akurat łódzkie Gamonie mają całkiem dobrą aranżacje wnętrza w porównaniu do poznańskich czy wrocławskich.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 08 mar 2024, 21:15
autor: Bywalec
Wagon 4219 dotychczas R-4, został przeniesiony na R-3.
Wagon 4256 dotychczas R-3, został przeniesiony na R-4.