Czytaj co piszesz. A jeśli która czy ktośpawcio pisze:GUS to ciężka sprawa bo tam to do wymiany jest też infrastruktura. A jeśli która przy okazji dołoży przejście przez Niepodległości w terenie to tramwaje mogą na tym jeszcze stracić bo dojdzie czwarta faza w cyklu.
Priorytety dla tramwajów
Moderator: Wiliam
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 019B/33
21.12.2012
366+218 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 019B/33
Przy GUS wystarczy trochę opóźnić cykl względem Nowowiejskiej i nic więcej nie będzie potrzeba. Obecnie ruszając z Nowowiejskiej trzeba cisnąć by zdążyć przy GUS a mając 10 przed sobą to można równie dobrze przy Nowowiejskiej przestać światło. W stronę Centrum dojeżdżam i jeśli nikogo nie ma na przystanku to zdążę ale jeśli ktoś jest to światło ucieka. Przesuwając cykl przy GUS o kilkanaście sekund później to jadąc na południe nawet 10 nie przeszkadza by zdążyć na światło a jadąc na północ podczas czerwonego światła mam czas na wymianę pasażerską. Jakiś czas temu właśnie cykl był przesunięty i bez strat czasowych jechało się od Centralnego do Gusu w obie strony ale po kilku dniach wróciło stare.pawcio pisze:GUS to ciężka sprawa bo tam to do wymiany jest też infrastruktura. A jeśli która przy okazji dołoży przejście przez Niepodległości w terenie to tramwaje mogą na tym jeszcze stracić bo dojdzie czwarta faza w cyklu.
Czy taki typowy sterownik świateł ma dokładny zegar i można go programować w stylu: zacznij cykl 120s 15 sekund po każdej parzystej minucie? Czy tylko ZSZR taką magię potrafi że światła na sąsiednich skrzyżowaniach się nie rozjeżdżają po kilku dniach?
Kiedy ruszy priorytet przy Bankowym?
Na początek na pewno by trzeba dołożyć priorytet dla skrzyżowania z Koszykową (byłby spory zysk), tak samo przy Batorego (gdzie nie ma przystanku przecież, ale jest długa faza dla ruchu poprzecznego). Nowowiejska jest nieco trudniejsza (skrzyżowanie linii i lewoskręty), podobnie GUS. Dla BN nie ma żadnego problemu z oczywistych względów. "Na oko" zysk na przejeździe od Ronda Czterdziestolatka do Metro Pole Mokotowskie bym szacował na conajmniej 60 sekund.Przy GUS wystarczy trochę opóźnić cykl względem Nowowiejskiej i nic więcej nie będzie potrzeba.
Koszykowa kiedyś zawsze się łapała na koordynację, choć chyba tylko pierwszy skład miał szanse, wiec to mogłaby być kwestia wydłużenia kilku sekund w niektórych przypadkach (i oddania ich w innych).
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ŁK
To może być efekt blokad przy DC. Stąd też jakaś "wzbudzana" opcja byłaby bardziej przydatna.
Wystarczy dopracować cykle te które są i będzie dobrze. Ruszając na początku światła z Nowowiejskiej spokojnie można obsłużyć przystanek przy Koszykowej i ruszyć dalej do Centralnego. W drugą stronę podobnie bo ruszając z Koszykowej jest chwila na wymianę pasażerów przy Nowowiejskiej i jeśli nie ma 10 da radę przejechać światła przy Gusie. Większym problemem jest skręcająca 10 bo ruszając z Koszykowej nie ma szansy zdążyć na swoje światło więc stoi cały cykl a za nią 17/33. Po dwóch minutach stania ruszam i przez wcześnie zapalające się czerwone przy Gusie tracę kolejny cykl czyli będąc na 0 przy Koszykowej z Gusu ruszam -2. Jadąc dalej to w sytuacji kiedy nie stoję przy Gusie to zazwyczaj zdążam na światło przy Batorego by po wymianie pasażerów dostać światło w Rakowiecką.Delwin pisze:Na początek na pewno by trzeba dołożyć priorytet dla skrzyżowania z Koszykową (byłby spory zysk), tak samo przy Batorego (gdzie nie ma przystanku przecież, ale jest długa faza dla ruchu poprzecznego). Nowowiejska jest nieco trudniejsza (skrzyżowanie linii i lewoskręty), podobnie GUS. Dla BN nie ma żadnego problemu z oczywistych względów. "Na oko" zysk na przejeździe od Ronda Czterdziestolatka do Metro Pole Mokotowskie bym szacował na conajmniej 60 sekund.Przy GUS wystarczy trochę opóźnić cykl względem Nowowiejskiej i nic więcej nie będzie potrzeba.
Na Bankowym trzeba uzgodnic projekt elektryczny. Dlugo sie nie zejdzie. A na Niepodleglosci to faktycznie moze same offsety wystarczy ruszyc. Ale chyba dobre eiazki bez podwojnego zielonego na GUSie nie wyjda. No i do Ronda Czterdziestolatka eypadaloby dokoordynowac, bo akiray na 110s ladnie koordynacja wychodzi. Mysle, ze z 1,5min byloby do sciecia.
Przy okazji poruszę sprawę koordynację na dwóch odcinkach, pierwszy to będzie Centrum - Królewska. W godzinach szczytu gdy ruszy się na początku pionowego do Świętokrzyskiej dojedziemy w momencie jak zaraz pionowe zamieni się w poziome. Następnie do Królewskiej albo zdążamy na końcówkę pionowego albo nie. W drugą stronę jest podobnie, dostajemy pionowe na Królewskiej i w tym samym czasie pionowe jest przy Świętokrzyskiej, więc od razu przegrywamy. Po szczycie popołudniowym jest tak samo, ale dodatkowo gdy ruszymy z Centrum zatrzymamy się przy Żurawiej, potem na przystanku Hoża, potem znowu przy Wilczej i tak mają +1 na Królewskiej, na pl. Konstytucji jesteśmy -2 Między szczytami odcinki pokonujemy praktycznie bez strat czasowych.
Kolejny odcinek to al. Lotników a przecinka z Puławską. Jak dostajemy na Lotników pionowe, na Niedźwiedzia dojedziemy w momencie zapalenia się poziomego i po 10 sekundach widzimy jak na przecince zapala się pionowe do Wilanowskiej, ale na przystanku stoimy ponad 30 sekund więc jest fajnie. Poza szczytem ten odcinek również pokonamy bez strat czasowych.
No i zastanawia mnie dlaczego po szczycie popołudniowym przy Królikarni pionowe dla Puławskiej trwa bagatelne 10 sekund a dla samochodów zielone 15? Przy czym zielone do skrętu w Woronicza ponad minutę jeśli 31 nie wzbudzi sobie pałki do skrętu, wtedy tylko 40 sekund trwa zielone dla samochodów a dla tramwajów pionowe prawie 30.
Kolejny odcinek to al. Lotników a przecinka z Puławską. Jak dostajemy na Lotników pionowe, na Niedźwiedzia dojedziemy w momencie zapalenia się poziomego i po 10 sekundach widzimy jak na przecince zapala się pionowe do Wilanowskiej, ale na przystanku stoimy ponad 30 sekund więc jest fajnie. Poza szczytem ten odcinek również pokonamy bez strat czasowych.
No i zastanawia mnie dlaczego po szczycie popołudniowym przy Królikarni pionowe dla Puławskiej trwa bagatelne 10 sekund a dla samochodów zielone 15? Przy czym zielone do skrętu w Woronicza ponad minutę jeśli 31 nie wzbudzi sobie pałki do skrętu, wtedy tylko 40 sekund trwa zielone dla samochodów a dla tramwajów pionowe prawie 30.
Z mojej obserwacji wynika, że jadąc od Centralnego i mając przed sobą na Nowowiejskiej 10 brakuje ok. 15 sekund by zdążyć koło Gusu. Jadąc w drugą stronę te 15 sekund na nic nie wpływa bo jeśli nie ma ludzi to przejadę ale będę stać na Koszykowej natomiast jak są ludzie na przystanku to ciężko się wyrobić i trzeba ok. 50 sekund odstać czyli jak 15 sekund później bym ruszył z Gusu to i tak bym miał czas spokojnie zebrać pasażerów i poczekać na światło a jednocześnie spokojnie mam czas by wyrobić się przy Koszykowej.Jarek pisze:Na Bankowym trzeba uzgodnic projekt elektryczny. Dlugo sie nie zejdzie. A na Niepodleglosci to faktycznie moze same offsety wystarczy ruszyc. Ale chyba dobre eiazki bez podwojnego zielonego na GUSie nie wyjda. No i do Ronda Czterdziestolatka eypadaloby dokoordynowac, bo akiray na 110s ladnie koordynacja wychodzi. Mysle, ze z 1,5min byloby do sciecia.
To żaden problem przeprojektować. Problem wdrożyć.
Poniżej rozwiązanie koncepcyjne z 2011 roku (uwzględnia przeniesienie przystanków przy Niepodległości na wyloty). Dzisiaj bym zaprojektował z koordynacji z rondem Czterdziestolatka.
Poniżej rozwiązanie koncepcyjne z 2011 roku (uwzględnia przeniesienie przystanków przy Niepodległości na wyloty). Dzisiaj bym zaprojektował z koordynacji z rondem Czterdziestolatka.
Na rondzie ONZ coś się popsuło. Pionowe na wjazd na rondo w kierunku północnym zapala się dopiero w momencie jak samochody w kierunku Prostej dostaną czerwone. Dodatkowo w godzinach szczytu legalnie przez rondo przejedzie tylko jeden skład, drugi zostaje na środku.
-
- Posty: 5909
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Na Marszałkowskiej od przystanku Hoża do Placu Konstytucji też krasnoludki przestawiły cykle.
miłośnik 13N