Strona 233 z 242

Kto i czym to obsługuje? - 2012-2021

: 17 lip 2020, 21:37
autor: konri
MJ pisze:
14 lip 2020, 20:19
Solaris pisze:
11 lip 2020, 20:16

Ikarus miał zamontowany silnik miedzy I i II osią i napędzana była II oś. III oś była dzięki temu skrętna. Jak wszystko było dobrze ustawione, to III oś postępowała śladem II osi. Dzięki temu można było brać ciaśniej zakręty, prowadząc II oś przy krawężniku.
Dzisiejsze przeguby to wszystko pchacze są. Czyli silnik jest przed III osią i ją napędza. Przez to jest ona sztywna i nie skrętna. Skutek jest taki, że "ścina" zakręty. W przypadku najciaśniejszych zakrętów, o ile mnie pamięć nie myli, potrafi "ściąć" o metr lub nawet półtora.
Skutek jest taki, że trzeba pchacza "wypuścić" dalej niż Ikarusa, żeby pokonać ten sam zakręt. Przewagą pchacza nad Ikarusem jest to, że tył prawie nie "zachodzi", w Ikarusie potrafił "zajść" o półtora metra.
Jak widać, każdy typ ma swoje plusy dodatnie i plusy ujemne. Jeszcze dwiema ogromnymi przewagami Ikarusa nad pchaczami było to, że od chłodnej jesieni, do zimnej wiosny jeździło się nim łatwiej. Drugą było to, że siedziało się wysoko i trzeba było naprawdę dużego przeciwnika, żeby kierowcy coś mogło grozić :D Znalazło by się jeszcze kilka innych istotnych, ale nie będę już ich tu wymieniał. Czasami to mi się ckni do nich. Mało było odważnych do zajechania drogi lub próby wymuszenia pierwszeństwa :D
Ja się nie do końca zgadzam z tym co jest napisane o pchaczu. Co prawda nie jeździłem przegubowym Ikarusem w ruchu ulicznym, ale mimo wszystko jednak pchaczem można więcej zdziałać. W pchaczach masz Hubnera, który steruje zachowaniem przegubu. Dzięki temu skręcając powoli, możesz go złamać prawie 90 stopni i nikogo przy tym nie wyhaczysz, a naczepa w Ikarusie już by się wychyliła. Pomimo sztywnej osi napędowej to nie ma problemów z zakrętami. Najlepiej to widać przy cofaniu, kiedy autobus trochę złamiesz to potem człon B sam coraz bardziej skręca Ci w tę stronę w którą go poprowadziłeś, a przecież nie ma kół skrętnych. Także nie prawdą jest, że tył zetnie Tobie zakręt, wystarczy odkręcić kierownicę w odpowiednim momencie wtedy III oś przejdzie Ci jak II.
Jednak z doświadczenia wiem, że pchacz potrzebuje wyraźnie więcej miejsca niż Ikarus przegub.
Ikarus ma możliwości skrętne nawet lepsze, niż solówka 12-metrowa, bo sekcja A ma ok. 10m długości, a doczepa podąża śladem II osi. Cały mankament to zachodzenie, które bywa dość niebezpieczne, bo doczepy nie widać w lusterku po złamaniu przegubu.
No i Ikarus nie wypchnie II osi na skręcie na śliskiej nawierzchni.

Kto i czym to obsługuje? - 2012-2021

: 28 sie 2020, 7:08
autor: MJ
Na jaką długość planowo jest 517/236 jeżdżące z niedzieli na poniedziałek?

Kto i czym to obsługuje? - 2012-2021

: 28 sie 2020, 7:27
autor: Walas
MJ pisze:
28 sie 2020, 7:08
Na jaką długość planowo jest 517/236 jeżdżące z niedzieli na poniedziałek?
12m

Kto i czym to obsługuje? - 2012-2021

: 31 sie 2020, 18:38
autor: MJ
Walas pisze:
28 sie 2020, 7:27
MJ pisze:
28 sie 2020, 7:08
Na jaką długość planowo jest 517/236 jeżdżące z niedzieli na poniedziałek?
12m
A jeździ tam 12m? Według wyprawek to jest przez cały tydzień na przeguba.

Kto i czym to obsługuje? - 2012-2021

: 01 wrz 2020, 14:47
autor: man1956
Jak to jest z obsługą 174: czy jest na przeguby czy na dwunastki? Bo w realu generalnie dominują na tej linii przeguby.

stołecznynocnik

: 01 wrz 2020, 15:07
autor: stołecznynocnik
Wszystkie brygady planowo na krótkiego, docelowo wiadomo jak jest, jeżdżą same 18ki...

Kto i czym to obsługuje? - 2012-2021

: 29 wrz 2020, 4:04
autor: Georg
Jak przez najbliższy tydzień będzie wyglądała obsługa 228 i 328?

Kto i czym to obsługuje? - 2012-2021

: 29 wrz 2020, 12:39
autor: Mateusz950
Georg pisze:
29 wrz 2020, 4:04
Jak przez najbliższy tydzień będzie wyglądała obsługa 228 i 328?
228 2 10-metrowe Kleszcze. Na 328 bez zmian.

Kto i czym to obsługuje? - 2012-2021

: 06 gru 2020, 12:23
autor: man1956
Ostatnio w weekendy Ostrobramska wypuszcza na 158 i 182 elektryki. Czy to znaczy, że te wozy dają radę jednak obsłużyć dwie zmiany bez ładowania?

Kto i czym to obsługuje? - 2012-2021

: 06 gru 2020, 12:26
autor: bartoni722
Nie są w stanie, obie te linie za sprawą maratonów M5/182 i M6/158 mają długie postoje na Witolinie (po 35 minut) i wtedy zjeżdżają na ładowanie.

EDIT: na 158 jednak nie ma już maratonu od nowowprowadzonego rozkładu, wg realbusa rano na 3/158 jeździł 5928 (obecnie jeździ 5905), zaś potem owy 5928 przeszedł na brygadę 5. Czyli wygląda na podmiany wozów. 182 teraz wg mapy ładuje się na Ostrobramskiej.

Kto i czym to obsługuje? - 2012-2021

: 06 gru 2020, 12:37
autor: man1956
No właśnie, na 158 na Witolinie jest obecnie 15 min. postoju, więc bez podmiany wozów nie da rady.

Kto i czym to obsługuje? - 2012-2021

: 06 gru 2020, 12:43
autor: man1956
A ile czasu potrzeba na naładowanie SU18, a ile na SU12?

Kto i czym to obsługuje? - 2012-2021

: 06 gru 2020, 13:36
autor: Walas
158 i 182 nieoficjalnie jest na elektryki od tamtego weekendu.

Kto i czym to obsługuje? - 2012-2021

: 20 gru 2020, 16:21
autor: Georg
Jak ma wyglądać od następnego tygodnia obsługa 122?

Kto i czym to obsługuje? - 2012-2021

: 20 gru 2020, 16:35
autor: stołecznynocnik
Od poniedziałku R4 na brygadach 1, 2, 3, 4, 7, 8, 011, 014 z czego 011 i 2 na przeguba, R2 na brygadach 5, 6, 9, 010, 012, 013 na całki.