: 24 lut 2012, 23:12
4. Czym dla pasażera, a czym dla gminy różni się linia L-x od 7xx.
To jest śmieszne.. najpierw dziwna sonda dla osób którym łatwiej jeździć 7xx na gapę, albo są przyzwyczajeni do dotychczasowego transportu. Potem proponowanie 736 kursującego co 2 godziny z Mickiewicza jako dowozówki na PKP (ten darmobus jeździ aż z L-wo Przystanek). Następnie przypisywanie sobie eLek, a to jedynie zasługa gmin Wieliszew i Nieporęt oraz SKMemki, a na koniec pisanie "w zamian ZTM uruchomił linię strefową uzupełniającą L9" z czego jak napisałem, sam nie uruchomił tylko na wniosek Wieliszewa, a poza tym fajna alternatywa 801www.legionowo.pl
Pytanie:
Pana cytat z odpowiedzi z dnia 01.03. \"W weekendy bezpośrednio do stacji PKP Legionowo dojechać można autobusem 736.\" Pan chyba kpi sobie z mieszkańców. Częstotliwość 736 jeden kurs na 2 godziny to ma być dojazd do stacji?? Lepsze rozwiązanie linia dowozowa L płatna jak w ZTM z określoną częstotliwością np 15 min szczyt 30 min poza?? Powiem Pan była sonda ale jej zasady były utrudnione sms lub osobista wizyta.
Odpowiedź:
Panie Waldku, w konsultacjach w sprawie połączeń ZTM wzięły udział 2224 osoby, i śmiało można uznać, że było to najpopularniejsze pod względem frekwencji badanie opinii w naszym mieście. Przeważająca większość naszych mieszkańców posiada telefony komórkowe, więc wysłanie SMSa było najłatwiejszym sposobem badania opinii. Dla tych, którzy komórki nie posiadają uruchomiliśmy punkt w Ratuszu. Z 1723. legionowian głosujących przez SMS aż 1195 wybrało opcję drugą, czyli brak zmian w komunikacji, a 528 osób opowiedziało się za wariantem pierwszym (skrócenie tras autobusów 723 i 731 do pętli przy Mickiewicza oraz uruchomienie linii dowozowej „L”). Spośród ankiet wypełnionych w urzędzie również zwyciężył wariant drugi, na który oddano 498 głosów. Wariant pierwszy zyskał uznanie jednej osoby. 2 ankiety nie wskazywały żadnego rozwiązania. Mieszkańcy zadecydowali więc, że nie potrzebują linii dowozowej "L" i są zadowoleni z obecnych połączeń. Natomiast miasto nie może pozwolić sobie na uruchomienie kolejnej linii dowozowej, jeżdżącej w weekendy - uruchomienie linii przez ZTM na wniosek gminy wiąże się z finansowaniem tej linii w 100%, zamiast 40% jakie płacimy za zwykłe połączenia. Pozdrawiam
Pytanie:
Panie Prezydencie, jak Pan widzi jest wiele skarg i wniosków dotyczących komunikacji na terenie Legionowa. Mało jest linii, mało kursów. Do tego linia dowozowa do PKP lub linie L realizowane są pojazdami turystycznymi z założenia zaprojektowanymi i przeznaczonymi do transportu na dalsze odległości, co jest totalnym absurdem i mija się z celem. Jak Pan się przekonał ciężko jest z firmami które mogłyby obsługiwać takie połączenia i ciężko z egzekwowaniem punktualności. Dlatego uważam, że takie miasto jak nasze (a może i cały powiat) zasługują na własne Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. Własna mała flota odpowiednich pojazdów. Realizujemy wtedy przewozy na terenie miasta/powiatu, płatne/bezpłatne, stajemy do konkursów na obsługę eLek itp. I to także plus w kwestii powstającego centrum komunikacyjnego. Ot taki pomysł. Pozdrawiam.
Odpowiedź:
Panie Mateuszu, zadaniem własnym gminy jest zapewnienie komunikacji lokalnej na terenie gminy. Legionowo jest jednym z mniejszych obszarowo miast, na naszym terenie kursują 4 linie ZTM, dwie linie dowozowe L9 i L10, dwie bezpłatne linie - z Grudzi do centrum miasta oraz linia dowozowa do PKP. Gmina dotuje linie ZTM oraz finansuje linie bezpłatne. Posiadanie własnego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego jest opłacalne jedynie w przypadku dużych gmin, obsługujących całą aglomerację. W przypadku Legionowa linie ZTM oraz S-9 kosztują nas zaledwie 40% kosztów ich utrzymania, jeżeli posiadalibyśmy własne Przedsiębiorstwo koszt wyniósłby 100% co odbiłoby się na cenie biletów dla naszych mieszkańców. Poza tym w tej chwili mieszkańcy mają możliwość podróżowania na wspólnym bilecie koleją, autobusami,metrem i tramwajami - w przypadku posiadania własnego, gminnego przedsiębiorstwa, musieliby opłacać oddzielne bilety Zapewniam Pana, że obecna sytuacja jest najbardziej ekonomiczną i wygodną dla mieszkańców. A niepunktualność kursowania linii dowozowej wyjaśnimy z przewoźnikiem. Pozdrawiam
Pytanie:
Proszę o podanie wiadomości na temat zastępstwa komunikacyjnego za zlikwidowany autobus 801 z pl.Kościuszki w kierunku przychodni Mediq
Odpowiedź:
Panie Romanie, Autobus linii 801 zlikwidowany został przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, w zamian ZTM uruchomił linię strefową uzupełniającą L9, kursującą od ul. Kościuszki w kierunku przychodni Mediq (przystanek Błękitne Centrum). Rozkład autobusu dostępny jest na stronie ZTM http://ztm.waw.pl/rozklad_nowy.php?c=182&l=1&q=L-9. Pozdrawiam
Pytanie:
Witam! Czemu darmowy autobus na pkp jeździ tak niepunktualnie? Druga sprawa, czemu nie ma kursów weekendowych? Przecież ludzie w weekendy też pracują, uczą się (studiują). Pozdrawiam!
Odpowiedź:
Panie Maćku, z powodu dużej ilości skarg na punktualność autobusu dowozowego przeprowadzimy kontrolę, po której wyjaśnimy sprawę z przewoźnikiem. Natomiast w kwestii kursów weekendowych - liczba i czas kursowania autobusu jest zoptymalizowany tak, żeby obsługiwać jak największą liczbę pasażerów. Proszę pamiętać, że autobus jest bezpłatny, co oznacza, że w całości finansowany ze środków gminnych. W oparciu o posiadane na ten cel fundusze postanowiliśmy zaoferować więcej kursów w dni powszednie, zamiast kursów weekendowych. W weekendy bezpośrednio do stacji PKP Legionowo dojechać można autobusem 736. Pozdrawiam
uruchomienie linii przez ZTM na wniosek gminy wiąże się z finansowaniem tej linii w 100%, zamiast 40% jakie płacimy za zwykłe połączenia
W zasadzie o co mu chodzi?W przypadku Legionowa linie ZTM oraz S-9 kosztują nas zaledwie 40% kosztów ich utrzymania, jeżeli posiadalibyśmy własne Przedsiębiorstwo koszt wyniósłby 100% co odbiłoby się na cenie biletów dla naszych mieszkańców.
Przy tak durnej ankiecie to dziwne, że więcej osób nie opowiedziało się za brakiem zmian.michalek^ pisze: Dla tych, którzy komórki nie posiadają uruchomiliśmy punkt w Ratuszu. Z 1723. legionowian głosujących przez SMS aż 1195 wybrało opcję drugą, czyli brak zmian w komunikacji, a 528 osób opowiedziało się za wariantem pierwszym (skrócenie tras autobusów 723 i 731 do pętli przy Mickiewicza oraz uruchomienie linii dowozowej „L”). Spośród ankiet wypełnionych w urzędzie również zwyciężył wariant drugi, na który oddano 498 głosów. Wariant pierwszy zyskał uznanie jednej osoby. 2 ankiety nie wskazywały
W związku z licznymi wystąpieniami mieszkańców Józefosławia oraz Julianowa, a także w nawiązaniu do spotkania z mieszkańcami w dn. 23.02.2012, dotyczącego usprawnienia komunikacji na tym obszarze przedstawiamy warianty poprawy obsługi transportowej. Prosimy o wybranie jednej z poniższych propozycji. Wyniki ankiety pomogą w wybraniu najbardziej pożądanej społecznie opcji. Termin obowiązywania ankiety: 05 – 25 marca 2012 r.
Czy jesteś za:
Wybierz jedną z następujących odpowiedzi
1. Wprowadzeniem jednego dodatkowego autobusu na linię 739 w porze porannego szczytu pomiędzy godz. 7 i 8. Wprowadzenie zmiany – II kwartał 2012 r.
2. Wymianą autobusów linii 739 w godzinach szczytu na autobusy o większej pojemności – bez zmiany częstotliwości dotychczasowych kursów.
Wprowadzenie tej zmiany wymaga przebudowy prawo skrętów: ul. Wilanowska – Geodetów oraz ul. Wilanowska – Kameralna. Wymagana jest również likwidacja dotychczasowej pętli przy szkole i ustawienie dwóch przystanków przelotowych na ul. Kameralnej. Przebudowa po stronie Gminy Piaseczno – koszt ok. 80 tys. zł. Przewidywany termin wprowadzenia tej zmiany – IV kwartał 2012 r.
3. Zmianą trasy linii 739 zgodnie z załącznikiem graficznym: załącznik graficzny W kierunku Piaseczna: Metro Wilanowska - … - Wilanowska – Cyraneczki – Julianowska – Kameralna – Wilanowska – Cyraneczki – Julianowska -… Szkolna. Ulica Kameralna staje się drogą jednokierunkową dla autobusu. Obsługa taborem o większej pojemności.
Wprowadzenie tej zmiany wymaga przebudowy określonej w wariancie 2 oraz lewoskrętu: ul. Wilanowska – Cyraneczki. Niezbędna jest również likwidacja dotychczasowej pętli przy szkole i ustawienie dwóch przystanków przelotowych na ul. Kameralnej po stronie szkoły (jeden w kierunku Piaseczna i jeden w kierunku Warszawy) oraz jednego przystanku na ul. Cyraneczki. Przebudowa po stronie Gminy Piaseczno – koszt ok. 90 tys. zł. Przewidywany termin wprowadzenia tej zmiany – IV kwartał 2012 r.
4. Skróceniem trasy autobusu, które spowoduje zwiększenie częstotliwości kursów. Skierowanie linii 739 na trasę: PKP Jeziorki – Karczunkowska – Puławska – Mysiadło – Geodetów – Wilanowska – Kameralna – Julianowska – Geodetów – Puławska – PKP Jeziorki.
W tym rozwiązaniu autobus nie będzie dojeżdżał do centrum Piaseczna ani do Metra Wilanowska, co spowoduje, że częstotliwość kursowania ulegnie wówczas dwukrotnemu zwiększeniu (do 10 min w szczycie i ok. 15-20 min. poza szczytem. Do obsługi krótszej trasy skierowana byłaby ta sama liczba wozów. Jednocześnie pasażerowie mogliby skorzystać z oferty kolejowej i precyzyjnie zaplanować sobie czas dojazdu, w sposób niezależny od korków na ul. Puławskiej. Natomiast pasażerowie chcący kontynuować podróż w kierunku Metra Wilanowska mieliby zapewnioną przesiadkę w kursującą również z dużą częstotliwością linię 709 (poza godzinami szczytu zapewniona zostałaby odpowiednia koordynacja rozkładów jazdy linii 709 i 739 w celu dopasowania przesiadek). Przewidywany termin wprowadzenia tej zmiany – IV kwartał 2012 r.
W obu kierunkach? Gdzie to jest i w jaki sposób?LIPKÓW 03 funkcjonujący dla linii L-6 i L-7 jako warunkowy w obu kierunkach.
Przy skrzyżowaniu Mościckiego i Paschalisa-Jakubowicza jest placyk z krzyżem a teraz i z przystankiem, który można zaliczyć w dwóch kierunkach.MichalJ pisze:W obu kierunkach? Gdzie to jest i w jaki sposób?LIPKÓW 03 funkcjonujący dla linii L-6 i L-7 jako warunkowy w obu kierunkach.
Oj chyba się nie zgodzę zobacz jak wygląda sprawa Lini ZTM w Otwocku i Karczewiekonri pisze:Jeśli zmiany pójdą dalej w tym kierunku, to Legionowo zostanie najgorzej skomunikowaną podwarszawską gminą
Widocznie w urzędach gmin stwierdzili, że nie warto się tym zajmować, bo ludzie sobie poradzą.Nxo pisze:Czy ktoś się orientuje czemu pozostałem gminy maja linie "L" dowozowe do kolei a w Józefowie, Otwocku i Karczewie tego brakuje
N75 jest bardzo potrzebne, kontrolerzy muszą mieć jak spokojnie spędzić nocNxo pisze: Jedyna linia dzienna to jest historyczne już 702 i mam wrażenie ze muchy wozi i linia N75 co do jej obłożenia to się nie będę wypowiadał ale podejrzewam ze jest podobnie
W których honorują bilety ZTM?reserved pisze:A Minibusy przypadkiem nie mają tam swoich lokalnych linii?