Nie, ale próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie, dlaczego UM Otwock nie stara się o "L"-ki. Może właśnie dlatego, że Minibusy spełniają dobrze to zadanie i nie ma takiej potrzeby...fik pisze:W których honorują bilety ZTM?
Komunikacja podmiejska
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
Hm... a to nie jest czasem tak, że miesięczne na Minibus obowiązują i na tą linię do Warszawy, i na te inne linie Minibusa? Jeśli tak to jest, to pewnie im się to po prostu opłaca. Otwock w ogóle nie ma szczęścia do autobusów, tam główną komunikacją są prywaciarze. Zlikwidowali kiedyś cały dworzec, teraz to jest wielka ruina. A szkoda...fik pisze:Dla UM Otwock na pewno spełniają rewelacyjnie - nie trzeba finansować. Ciekawe tylko, co na to mieszkańcy
[ Dodano: |8 Mar 2012|, 2012 18:38 ]
Zresztą... wydaje mi się, że mieszkańcy wolą szybki autobus do Centrum, który zatrzyma im się nawet przy posesji (tak, Minibusy mają do tego skłonność), niż L-ka zatrzymująca się co chwilę i potem przesiadka na pociąg np. Minibusy tam jeżdżą chyba od 1995 roku? Zdominowali rynek autobusowy w Otwocku więc myślę, że Otwocczanie nie mieli wyjścia, musieli się przyzwyczaić i przyzwyczaili się.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27606
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Miesięczny Mlądz-Warszawa na przykład to 150 PLN - prawie dokładnie tyle, co miesięczny na całą drugą strefę ZTM (sic!). Jeśli jeszcze ktoś ma pecha i musi w tej Warszawie dojechać gdzieś dalej, to zapłaci, bagatela, 240 PLN.reserved pisze:Hm... a to nie jest czasem tak, że miesięczne na Minibus obowiązują i na tą linię do Warszawy, i na te inne linie Minibusa? Jeśli tak to jest, to pewnie im się to po prostu opłaca.
Hej, szybki autobus? Minibus w szczycie rozkładowo jedzie ponad godzinę z centrum Otwocka do centrum Warszawy - SKM 46 minut.reserved pisze:Zresztą... wydaje mi się, że mieszkańcy wolą szybki autobus do Centrum
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Nie zmienia to faktu, że jeśli cel ich przejazdu nie jest wzdłuż trasy Minibusa, to i tak muszą kupować miejski... Więc z tą opłacalnością bym uważał.
[ Dodano: |8 Mar 2012|, 2012 18:55 ]
Cóż, grzywna w wysokości bodaj 5.000 PLN ostudziłaby takich kierowców...reserved pisze:mieszkańcy wolą szybki autobus do Centrum, który zatrzyma im się nawet przy posesji (tak, Minibusy mają do tego skłonność)
[ Dodano: |8 Mar 2012|, 2012 18:55 ]
Czas podróży = czas przejazdu + czas oczekiwania. Czas przejazdu mają gorszy (z autopsji: około 60 minut do Wiatraka), ale czas oczekiwania na Minibusa - już na ich korzyść wychodzi.fik pisze:Hej, szybki autobus? Minibus w szczycie rozkładowo jedzie ponad godzinę z centrum Otwocka do centrum Warszawy - SKM 46 minut.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
No dobra, ale ZTM nie daje żadnej sensownej oferty komunikacyjnej na terenie Otwocka, więc mieszkańcy chcąc nie chcąc muszą zapłacić Minibusowi, bo tak jak wspomniałem, jest bezkonkurencyjny, można powiedzieć jest monopolistą. Wystarczy postać chwilę w centrum Otwocka. Mi to się co jakiś czas zdarza. Co drugi autobus to Minibus.fik pisze:Miesięczny Mlądz-Warszawa na przykład to 150 PLN - prawie dokładnie tyle, co miesięczny na całą drugą strefę ZTM (sic!). Jeśli jeszcze ktoś ma pecha i musi w tej Warszawie dojechać gdzieś dalej, to zapłaci, bagatela, 240 PLN.
Ta...dochodzi jeszcze czas oczekiwania - Minibus jeździ co 10-15. A pociąg? Nawet nie będę wspominać. No i jest jeszcze jeden ważny czynnik - dostępność. Przykład? Moja babcia. Ja pomijam to, że jest już w podeszłym wieku i że nie może chodzić, umówmy się, że komunikacja nie jest dla nich i powinni siedzieć w domach. Ale ona przyjeżdża prywaciarzem na przystanek przy bazarku. Ma co 10-15 min Minibus z tego przystanku i dość rzadko pociąg, do którego musi dość spory kawałek dojść. Jak myślisz, dlaczego wybiera Minibus? Ja jeżdżę dość często do Otwocka (znaczy głównie w sezonie letnim zdarza mi się parę razy w miesiącu, więc powiedzmy jestem sporadycznym lecz regularnym pasażerem ) i w 95% wybieram Minibus. Dlaczego? Dlatego, że mam gwarancję, że w dość szybkim czasie dojadę, że nic się po drodze nie zdarzy, ba - raz był korek w Świdrze to Minibus pojechał przez lokalne drogi omijając cały ten korek. Autobus kursuje dość często. Raz wybrałem pociąg - musiałem wyjść godzinę wcześniej z domu i nie miałem pewności, czy dojadę. Owszem, wygodnie mi się jechało, ale musiałem naprawdę dużo czasu na to poświęcić. Raz wybrałem 702 i może tego też nie będę komentował, ale umówmy się, ze 702 to nie jest oferta dla chcącego w szybkim czasie przemieścić się z Warszawy do Otwocka.fik pisze:Hej, szybki autobus? Minibus w szczycie rozkładowo jedzie ponad godzinę z centrum Otwocka do centrum Warszawy - SKM 46 minut.
No ale wiadomo, że przepłacają. Ale cały czas podkreślam, że nie mają innego wyjścia. Ok, mogą nie kupować miesięcznego na Minibusa. Mogą dojeżdżać do Otwocka pociągiem. I dalej co? Piechotą? Nie ma żadnej dowozówki. A nie ma żadnej dowozówki bo wszystkim wystarcza Minibus. I koło się zamyka.Wolfchen pisze:Nie zmienia to faktu, że jeśli cel ich przejazdu nie jest wzdłuż trasy Minibusa, to i tak muszą kupować miejski... Więc z tą opłacalnością bym uważał.
Nie orientuję się jak to z prawem wygląda. Mówię tylko jak jest. Natomiast ja nie chcę przez to powiedzieć tylko, że kierowcy zatrzymują się gdzie popadnie. Chcę też powiedzieć, że w Minibusie liczy się przede wszystkim pasażer (wiadomo, zysk). W miejskich autobusach jak kierowca zauważy dobiegającą osobę to odjeżdża jej z przed nosa. I ma do tego prawo, bo taki ma regulamin. Kierowcy Minibusów podjeżdżają bliżej, żeby pasażerowie mieli lepsze dojście do autobusu, czekają itd. Ludzie to zauważają, widzą tą wygodę, że czasem na światłach np. mogą sobie wysiąść itd. Nie popieram tego, ale tak jest.Wolfchen pisze:Cóż, grzywna w wysokości bodaj 5.000 PLN ostudziłaby takich kierowców...
+ dojście. W przypadku Minibusa często jest to door to door. W przypadku pociągu prawie zawsze trzeba dojść. Dobry przykład - ja jadąc do Otwocka podjeżdżam sobie takim np. 517 czy 158 do Centrum i tam mam od razu Minibus. Nie opłaca mi się kompletnie na pociąg iść. Takich ludzi jest więcej.Wolfchen pisze:Czas podróży = czas przejazdu + czas oczekiwania. Czas przejazdu mają gorszy (z autopsji: około 60 minut do Wiatraka), ale czas oczekiwania na Minibusa - już na ich korzyść wychodzi.
Ja raz zrobiłem taki eksperyment, bo musiałem pojechać na chwilę do Otwocka koło 9-10 w DP. W tamtą stronę pojechałem SKM, wróciłem Minibusem. Czasowo wyszło na to samo, dość długo, tyle, że w Minibusie długi czas spędziłem jadąc, jeśli chodzi o pociąg to długi czas spędziłem oczekując na skład oraz szukając w ogóle peronu. Niewątpliwie na plus jest wygoda. SKM-ką mi się super wygodnie jechało, jechałem w przeciwpotoku więc dodatkowo miałem baardzo luźno, niemalże cały pociąg dla mnie. Niestety w Otwocku wylądowałem na zadupiu. Minibusem wylądowałbym w centrum Otwocka. Niemniej na minus w Minibusie odczułem to, że strasznie trzęsło. Wysiadłem z pociągu i wsiadłem do autobusu to jednak poczułem dziury na drogach.
I jeszcze jedno. To akurat prywata, ale z koleją tamtejszą mam złe skojarzenie, bo jak wtedy pojechałem do Otwocka to zaskoczyła mnie ładna toaleta na dworcu. Następnym razem zachciało mi się w centrum sikać, toaleta w centrum zamknięta to pobiegłem na dworzec. No i tym razem toaleta była już zamknięta.
Losowo sobie wpisałem odjazdy ze Śródmieścia do Otwocka: 16.50, 17.06, 17.20, 17.35, 17.52, 18.06... Są nawet jakieś zalążki taktureserved pisze:Ta...dochodzi jeszcze czas oczekiwania - Minibus jeździ co 10-15. A pociąg? Nawet nie będę wspominać.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27606
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No tak, co nie znaczy, że jest to dla nich korzystne.reserved pisze:No dobra, ale ZTM nie daje żadnej sensownej oferty komunikacyjnej na terenie Otwocka, więc mieszkańcy chcąc nie chcąc muszą zapłacić Minibusowi
A pociąg co 10-15.reserved pisze:Ta...dochodzi jeszcze czas oczekiwania - Minibus jeździ co 10-15. A pociąg?
Owszem. Pociąg ma 15 przystanków między centrum Otwocka, a centrum Warszawy, Minibus - 11.reserved pisze:No i jest jeszcze jeden ważny czynnik - dostępność.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
+ dojście!!!!fik pisze: A pociąg co 10-15.
11 to chyba w samej Warszawie.fik pisze:Owszem. Pociąg ma 15 przystanków między centrum Otwocka, a centrum Warszawy, Minibus - 11.
[ Dodano: |8 Mar 2012|, 2012 20:08 ]
MINIBUS PRZYSTANKI:
Pl. Zawiszy, Dw. Centralny, Centrum, Muzeum Narodowe, Rondo Waszyngtona, Rondo Wiatraczna, Gocławek, Płowiecka, PKP Wawer, PKP Anin, PKP Radość. Już mi wyszło 11. Kolejny jest w Otwocku?
Jeśli 11 albo 21 to szczyt to ok... A o nim dyskutowałeś z fikiem, jeśli nie zauważyłeś.reserved pisze:Ok. A o 11:00 np.?
A o 21:00? Też tak często?
Na szczęście regularni pasażerowie aglokolei często ogarniają tabelki ze strony KM-ów lepiej od niejednego mkm-a... Co jednak nie znaczy, że w temacie informacji pasażerskiej nie ma wiele do zrobienia...reserved pisze:To jest jednak utrudnienie, bo ja np. obawiałbym się wsiąść do KM, jeśli nie ma go wypisanego na stronie ZTM.
[ Dodano: Czw 08 Mar, 2012 ]
a Minibus podjeżdża z czerwonym dywanem do każdego pasażera????+ dojście!!!!
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
Nikt nie neguje tego. Jednak tak jak mówię - górę biorą przyzwyczajenia. Mogłoby być lepiej, brakuje chęci, bo UM wychodzi z założenia, że Minibus odwala niezłą robotę komunikacyjną. Zresztą odwala. Wystarczy spojrzeć na zarobki Minibusa. Są gigantyczne, opłaca im się jeździć, uruchamiają kolejne linie.fik pisze:No tak, co nie znaczy, że jest to dla nich korzystne.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27606
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
http://minibus.com.pl/nowa/2011/rozklad ... 62011a.jpgreserved pisze: 11 to chyba w samej Warszawie.
Liczymy: 1. Otwock Orla, 2. Świder, 3. Józefów, 4. Michalin, 5. Falenica, 6. Międzylesie, 7. Wawer, 8. Płowiecka, 9. Wiatraczna, 10. Waszyngtona, 11. Centrum.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
A po co czerwony dywan? To zależy od miejsca skąd jedziemy. Chociaż w moim przypadku zdecydowanie często podjeżdża.JacekM pisze:a Minibus podjeżdża z czerwonym dywanem do każdego pasażera????
No dobra, może źle się wyraziłem. Napisałem o szczycie, ale Minibus przez cały dzień jeździ często. Czy pociąg też równie często jeździ?JacekM pisze:Jeśli 11 albo 21 to szczyt to ok... A o nim dyskutowałeś z fikiem, jeśli nie zauważyłeś.
Oczywiście. Niemniej dla mnie to nie jest zachęta, żeby skorzystać z pociągu. Jak ja wtedy postanowiłem raz się wybrać SKM to musiałem specjalnie się dopytać pasażerów czy na pewno stąd odjeżdża SKM do Otwocka bo po informacji pasażerskiej pewny nie byłem.JacekM pisze:Na szczęście regularni pasażerowie aglokolei często ogarniają tabelki ze strony KM-ów lepiej od niejednego mkm-a... Co jednak nie znaczy, że w temacie informacji pasażerskiej nie ma wiele do zrobienia...
[ Dodano: |8 Mar 2012|, 2012 20:13 ]
To jest orientacyjny rozkład. Autobusy zatrzymują się dodatkowo m. in. w Radości, Aninie, na Gocławku, przy Centralnym, przy Pl. Zawiszy itd. Tylko nie podali dla każdego przystanku.fik pisze:Liczymy: 1. Otwock Orla, 2. Świder, 3. Józefów, 4. Michalin, 5. Falenica, 6. Międzylesie, 7. Wawer, 8. Płowiecka, 9. Wiatraczna, 10. Waszyngtona, 11. Centrum.
[ Dodano: |8 Mar 2012|, 2012 20:17 ]
Zresztą Fik, zauważ, że rozkład Minibusa w kierunku Otwocka ma więcej przystanków w Warszawie, bardziej ogólnie mówi o przystankach w Otwocku. W drugą stronę odwrotnie. Chyba nie sądzisz, że to oznacza, że na niektórych przystankach zatrzymuje sie w jedną stronę tylko?
No skoro minibus ma lepszą strefę dojścia to z czegoś ta lepszość musi wynikać...reserved pisze:A po co czerwony dywan?
Zwykle komunikację dostosowuje się do szczytu. SKM jeździ cały dzień z jednakową częstotliwością, KM w sumie podobnie...reserved pisze:Napisałem o szczycie, ale Minibus przez cały dzień jeździ często. Czy pociąg też równie często jeździ?
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.