O Kolejach Mazowieckich - KM

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 paź 2010, 19:25

Nieśmiało zauważę, że jednak 3xEN57 lepiej wypełnia peron podmiejski niż 2xEN71/ED74/ER75/EN76...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 11 paź 2010, 19:30

Glonojad pisze:Nieśmiało zauważę, że jednak 3xEN57 lepiej wypełnia peron podmiejski niż 2xEN71/ED74/ER75/EN76...
Może i lepiej wypełnia, ale za to jak jedzie... W zeszłym roku jeździłem tymi Mrozami na 3 kibelkach i zawsze coś się działo, nigdy nie mógł rozkładu się utrzymać...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 paź 2010, 20:39

Ha. Też słuszne spostrzeżenie. Tramwajowe stopiątki jednak najlepiej jeżdżą w stałych parach. Czy EN57 ma rozrusznik bębnowy czy styczniki?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 11 paź 2010, 21:12

Słusznie zauważasz, ale taki zestaw 2xEN71 czasem po prostu wystarcza a i do tego ma lepszego kopa niż 3x57, dzięki czemu jakoś niweluje się opóźnienie powstałe przy np. wydłużonej wymianie podróżnych.
To oczywiście takie małe lekarstwo...
Jeszcze powinna być możliwość połączenia 71 i 57 (tych po modernach) i dobór taboru do wymagań mamy pełny :)

[ Dodano: |11 Paź 2010|, 2010 21:15 ]
Glonojad pisze:Czy EN57 ma rozrusznik bębnowy czy styczniki?
Wał kułakowy :)

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 11 paź 2010, 21:15


Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 paź 2010, 21:26

A bo zastanawiam się, czy to rozwiązanie wymaga podobnych zabiegów do prawidłowej jazdy wielokrotnej jak tramwaje generacji PCC. Bo nasuwają mi się podejrzenia, że problemy z trójkami mogą wynikać z faktu, że nie są to trójki stałe.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 12 paź 2010, 1:39

Porównanie pojemności 3xEN57 i 2xEN71 nie jest takie oczywiste gdy weźmiemy pod uwagę wielkość wagonów. Jednak "s" nie ma kabiny maszynisty i chyba jest trochę dłuższy?

Michał J
Posty: 287
Rejestracja: 29 gru 2007, 1:08

Post autor: Michał J » 12 paź 2010, 11:33

Głowy nie dam, ale chyba jednak troszeczkę krótszy. A co do porównania 3x57~630 miejsc siedzących, a 2x71~570. Sama kabina zajmuje ok 2 metrów długości wagonu.

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 13 paź 2010, 6:20

Glonojad pisze:Czy EN57 ma rozrusznik bębnowy czy styczniki?
A pedał jazdy ma po prawej czy po lewej, no i czy szynowe zawsze opadają jak się puści czuwak? :głupek:

Przepraszam nie mogłem się powstrzymać :D

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 paź 2010, 6:50

Jak zwykle zero meritum. Kompleksy leczysz, czy co? Przemyśl swoją obecność na forum, bo Twoje ostatnie posty absolutnie nic nie wnoszą.

Chcesz mi udowodnić, że nie znam się na budowie EN57? Oczywiście, że się nie znam, nie jest mi to do niczego potrzebne - nie łażę po wagonowniach z kluczem francuskim, po zajezdniach tramwajowych zresztą też nie. Od tego są inni i oni mają robić swoją robotę, a ja mam swoją.

Potrzebne mi parametry kibla to przyspieszenie, Vmax, pojemność, długość i ewentualnie koszty eksploatacji (bo o zakup nowego ciężko).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Dariusz
Zbanowany
Posty: 50
Rejestracja: 04 sty 2010, 17:24

Post autor: Dariusz » 13 paź 2010, 16:30

MichalJ pisze:EN57 mają takie "cuś":
http://www.transportszynowy.pl/eztrozruchjazda.php
A co?
To słuzy wyłącznie do sterowania jazdą EN57/71... urzadzenie wykonawcze znajduje się w środkowym wagonie (pod podłogą).
Na Kraków jesteś wąski.... spieprzaj dziadu na Powazki

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 13 paź 2010, 17:56

Glonojad pisze:Chcesz mi udowodnić, że nie znam się na budowie EN57? Oczywiście, że się nie znam, nie jest mi to do niczego potrzebne - nie łażę po wagonowniach z kluczem francuskim, po zajezdniach tramwajowych zresztą też nie.
Tak chce Ci udowodnić bo kreujesz się na wielkiego znawcę tematyki kolejowej.
Potrzebne mi parametry kibla to przyspieszenie, Vmax, pojemność, długość i ewentualnie koszty eksploatacji (bo o zakup nowego ciężko).
Kibel?, przyspieszenie średnie 0,5 m/s2, akmy mają 1,0 m/s2 (0-40km/h) długość ok. 65m, standardowy ma 212 miejsc siedzących. Koszty eksploatacji? hmm tego nikt nie wie nawet w KM-ach robi się dopiero pod tym kątem badania...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36873
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 paź 2010, 18:12

fidzio pisze:
Glonojad pisze:Chcesz mi udowodnić, że nie znam się na budowie EN57? Oczywiście, że się nie znam
Tak chce Ci udowodnić bo kreujesz się na wielkiego znawcę tematyki kolejowej.
:-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 paź 2010, 18:15

ROTFL.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 paź 2010, 18:45

Możemy skończyć tę rozmowę? Dyskutujemu proszę o Kolejach Mazowieckich! Glonojad nie jest znawcą na kolei, co nie oznacza, że nie może zabierać głosu w tematach kolejowych :)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ