Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

Leitner98
Posty: 106
Rejestracja: 04 wrz 2022, 22:29

Post autor: Leitner98 » 19 cze 2024, 11:16

person pisze:
19 cze 2024, 10:44
Górczewska też płakała po 501/109, a teraz... - czy tak samo nie będzie z Sobieskiego?)
Być może też tak będzie, choć może to jednak magia metra? Na pewno do wszystkiego można się przyzwyczaić, do wygodnej przesiadki z 15/14 na 10/11/19 (lub przynajmniej na dwie z tych linii) też.
man1956 pisze:
19 cze 2024, 11:04

168 po uruchomieniu tramwaju na Rakowieckiej powinno dojeżdżać bez zmian na pewno do Puławskiej, a potem może być kilka opcji:
* w lewo Puławską do Madalińskiego i dalej bez zmian do Spartańskiej
* w lewo Puławską do Madalińskiego, potem w lewo w Al. Niepodległości, następnie w prawo w Woronicza i dalej
(po połączeniu z 218) do Metra Wilanowska
* w prawo Puławską do Metra Politechnika.
W pierwszych dwóch przypadkach traci swoją zaletę szybkiego dowozu do metra. Nie uważam, że metro jest święte, ale jednak sporo osób tak się przesiada (podobnie ze 167). Dochodzi do tego ciąg tramwajowy wzdłuż Niepodległości/JP2. Tutaj już potrzebna byłaby dodatkowa przesiadka w 11, co oczywiście znów wydłuży czas przejazdu. Chyba, żeby to jednak 11 jechała Rakowiecką.

wincenty
Posty: 1441
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 19 cze 2024, 11:18

man1956 pisze:
19 cze 2024, 11:04
Leitner98 pisze:
19 cze 2024, 10:31


Czyli psujemy (czy tam tworzymy) komunikację, żeby była efektywna taborowo, a nie żeby wozić pasażerów? 168 zapewnia nie tylko szybki dojazd do metra, ale również jednoperonową przesiadkę w 180 w ciąg TK. No i dowiezie do Spacerowej, gdzie będą 4 linie tramwajowe. Jeśli 168 miałoby wylecieć po otwarciu Rakowieckiej to tylko na trasę zapewniającą szybki dojazd do metra (a nie na przesiadkę do czegoś co dowiezie do metra). Osiedle się rozbudowuje, więc może nie utrudniajmy dojazdu komunikacją miejską, skoro i tak niedasie dociągnąć tam tramwaju.
168 po uruchomieniu tramwaju na Rakowieckiej powinno dojeżdżać bez zmian na pewno do Puławskiej, a potem może być kilka opcji:
* w lewo Puławską do Madalińskiego i dalej bez zmian do Spartańskiej
* w lewo Puławską do Madalińskiego, potem w lewo w Al. Niepodległości, następnie w prawo w Woronicza i dalej
(po połączeniu z 218) do Metra Wilanowska
* w prawo Puławską do Metra Politechnika.
Znając ZTM to obawiam się że całkiem wywali 168 z Górnego Mokotowa i na końcowym odcinku zrobi z tej linii dowozówkę do tramwaju na Sielcach puszczając śladem 167 do Sanktuarium.
A 167 połączy ze 143 i wyciągnie do Rembertowa, co w sumie uatrakcyjniłoby tę linię i wyeliminowało puste po południu 143 w kierunku Pomnika Lotnika, przy okazji stanowiąc wolniejszą alternatywę dla 523.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Autobus Czerwon
Posty: 4204
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 19 cze 2024, 14:16

man1956 pisze:
19 cze 2024, 11:04
Leitner98 pisze:
19 cze 2024, 10:31


Czyli psujemy (czy tam tworzymy) komunikację, żeby była efektywna taborowo, a nie żeby wozić pasażerów? 168 zapewnia nie tylko szybki dojazd do metra, ale również jednoperonową przesiadkę w 180 w ciąg TK. No i dowiezie do Spacerowej, gdzie będą 4 linie tramwajowe. Jeśli 168 miałoby wylecieć po otwarciu Rakowieckiej to tylko na trasę zapewniającą szybki dojazd do metra (a nie na przesiadkę do czegoś co dowiezie do metra). Osiedle się rozbudowuje, więc może nie utrudniajmy dojazdu komunikacją miejską, skoro i tak niedasie dociągnąć tam tramwaju.
168 po uruchomieniu tramwaju na Rakowieckiej powinno dojeżdżać bez zmian na pewno do Puławskiej, a potem może być kilka opcji:
* w lewo Puławską do Madalińskiego i dalej bez zmian do Spartańskiej
* w lewo Puławską do Madalińskiego, potem w lewo w Al. Niepodległości, następnie w prawo w Woronicza i dalej
(po połączeniu z 218) do Metra Wilanowska
* w prawo Puławską do Metra Politechnika.
1. świetny pomysł żeby omijać jakąkolwiek stację M1
2. łączenie z 218 nawet nie skomentuję
3. puszczanie autobusu przez Gagarina i Spacerową do Metra Politechnika też może lepiej nie

wincenty
Posty: 1441
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 19 cze 2024, 14:41

Autobus Czerwon pisze:
19 cze 2024, 14:16
man1956 pisze:
19 cze 2024, 11:04

168 po uruchomieniu tramwaju na Rakowieckiej powinno dojeżdżać bez zmian na pewno do Puławskiej, a potem może być kilka opcji:
* w lewo Puławską do Madalińskiego i dalej bez zmian do Spartańskiej
* w lewo Puławską do Madalińskiego, potem w lewo w Al. Niepodległości, następnie w prawo w Woronicza i dalej
(po połączeniu z 218) do Metra Wilanowska
* w prawo Puławską do Metra Politechnika.
1. świetny pomysł żeby omijać jakąkolwiek stację M1
Tylko to fiksowanie się na dojeździe do metra uderza w inne rejony, jak pokazuje najlepiej przykład Madalińskiego...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Autobus Czerwon
Posty: 4204
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 19 cze 2024, 14:49

Madalińskiego powinno obsługiwać częstsze 138, a nie 168 na siłę.

man1956
Posty: 1615
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 19 cze 2024, 14:49

Autobus Czerwon pisze:
19 cze 2024, 14:16
man1956 pisze:
19 cze 2024, 11:04

168 po uruchomieniu tramwaju na Rakowieckiej powinno dojeżdżać bez zmian na pewno do Puławskiej, a potem może być kilka opcji:
* w lewo Puławską do Madalińskiego i dalej bez zmian do Spartańskiej
* w lewo Puławską do Madalińskiego, potem w lewo w Al. Niepodległości, następnie w prawo w Woronicza i dalej
(po połączeniu z 218) do Metra Wilanowska
* w prawo Puławską do Metra Politechnika.
1. świetny pomysł żeby omijać jakąkolwiek stację M1
2. łączenie z 218 nawet nie skomentuję
3. puszczanie autobusu przez Gagarina i Spacerową do Metra Politechnika też może lepiej nie
3 razy nie. Lepiej rusz głową i wymyśl coś na "tak".

Autobus Czerwon
Posty: 4204
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 19 cze 2024, 15:23

Biorąc pod uwagę jak ma wyglądać M3, to proponuję puścić 168 Chełmską, Dolną, Odyńca i Racławicką, może przypadkiem okaże się że M3 141 nie jest już potrzebne :P

Flash8222
Posty: 7708
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 19 cze 2024, 15:30

Autobus Czerwon pisze:
19 cze 2024, 14:49
Madalińskiego powinno obsługiwać częstsze 138, a nie 168 na siłę.
Co 15 minut w DP w zupełności wystarczy, nie wiem po co na siłę chcecie tam by ta linia częściej kursowała.

man1956
Posty: 1615
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 19 cze 2024, 16:52

Autobus Czerwon pisze:
19 cze 2024, 15:23
Biorąc pod uwagę jak ma wyglądać M3, to proponuję puścić 168 Chełmską, Dolną, Odyńca i Racławicką, może przypadkiem okaże się że M3 141 nie jest już potrzebne :P
M3 w ogóle jest pod znakiem zapytania, bo z symulacji wynika, że linia ta miałaby najmniejszy popyt.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 860
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 19 cze 2024, 17:06

Ale pod czyim znakiem zapytania, twoim czy miasta? Bo miasto wydaje się być mocno zdeterminowane do budowy M3
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

man1956
Posty: 1615
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 19 cze 2024, 17:57

Jest, ale dopiero ok. 2044 roku, po zakończeniu budowy M4. Poczytaj sobie opracowania fachowców. Znajdziesz je w internecie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25565
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 cze 2024, 18:02

Fachowcy jedno, a miasto które podpisał umowę na projekty budowlane drugie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

man1956
Posty: 1615
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 19 cze 2024, 18:06

To za ile lat, Twoim zdaniem, pojedziemy pełną trasą M3?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36735
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 cze 2024, 18:35

man1956 pisze:
19 cze 2024, 17:57
Jest, ale dopiero ok. 2044 roku, po zakończeniu budowy M4. Poczytaj sobie opracowania fachowców. Znajdziesz je w internecie.
Ktoś słucha fachowców?! (-(
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5339
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 19 cze 2024, 18:50

Dziś po 9 minutę czy dwie za bardzo dobrze zapełnioną 11 trafiło się drugie, zjeżdżające do zajezdni. Ciężko ocenić, ale około dwudziestu pasażerów to tam było. Tymczasem zamknięcie lewoskrętu na Spacerowej całkowicie ją sparaliżowało. Faktycznie przydałby się tramwaj skręcający w lewo, przynajmniej tymczasowo. A 141 wykopać z tego pierdolnika.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

ODPOWIEDZ