Strona 239 z 239
Quo vadis, MZA?
: 10 wrz 2024, 17:34
autor: Walas
fraktal pisze: ↑10 wrz 2024, 16:50
A 251 nie jest na elektryki? One to chyba raczej odstraszają kierowców. Może dlatego najwięcej ich jeździ ostatnio na 106.
Połowa brygad na spalinowe a połowa na elektryki.
Quo vadis, MZA?
: 11 wrz 2024, 9:16
autor: kajo
BrdzJkb pisze: ↑10 wrz 2024, 14:06
konri pisze: ↑10 wrz 2024, 12:23
To, że "zasilak" na zleceniu w MZA tłucze po 230h nie jest normalne.
kajo pisze: ↑10 wrz 2024, 9:48
Problem z ajentami jest taki że o ile nie złapiesz ich za mordę to będą szukać każdej luki byleby okraść swoich pracowników z urlopu/emerytury. Jak nie będzie to kierowca to będzie to sprzątaczka.
px33 pisze: ↑10 wrz 2024, 13:58
A da się w jej ramach sensownie uregulować sporadyczne zasilanie - takie stricte "na telefon", dopuszczające też 0 godzin w miesiącu? Może umowa na absolutnie minimalną część etatu (1h miesięcznie) plus rozliczenie w długim okresie, ale to takie hakowanie prawa.
Wystarczy urlop bezpłatny
Chciałbym to porównać z tym, że w Grodzisku kierowcy potrafili jeździć po 16h dziennie i dorabiać u innego ajenta jeszcze. A to wszystko za cudowną stawkę 5 pln/h, albo mniej jak nie byli Polakami.
Quo vadis, MZA?
: 11 wrz 2024, 9:35
autor: fraktal
Ale to było bardzo dawno, w czasach manualnych Jelczy, które nie miały monitoringu (i niskiej podłogi przy okazji). W czasach Scanii już nie mogli tak robić - a przynajmniej tak się "żalił" jeden kierowców ze Scanii. A teraz to cbyba w ogole niemożliwe, bo logują się do systemu.
Quo vadis, MZA?
: 11 wrz 2024, 14:56
autor: kajo
fraktal pisze: ↑11 wrz 2024, 9:35
Ale to było bardzo dawno, w czasach manualnych Jelczy, które nie miały monitoringu (i niskiej podłogi przy okazji). W czasach Scanii już nie mogli tak robić - a przynajmniej tak się "żalił" jeden kierowców ze Scanii. A teraz to cbyba w ogole niemożliwe, bo logują się do systemu.
To jak nie przytną na godzinach to na stanie wozów. Swoją drogą kierowcy są na UoP, a jak jest z mechanikami u Ajentów? Z tego co pamiętam oni już nie są objęci monitoringiem ZTM. Mają u ajentów normalną umowę?
Z resztą gdyby ZTM nie kontrolował tego to zaraz by był jakiś cwaniak co rano robi w Arivie, a po południu w Mobilisie.
Quo vadis, MZA?
: 11 wrz 2024, 15:12
autor: Autobus Czerwon
Roftl, oczywiście że są tacy cwaniacy nadal. A jak nie w ramach ZTM, to co to za problem jeździć w GPA czy Ząbkach. Na eLki też się nie zdaje certyfikatu i wiele etatowców z innych firm tak po cichu dorabia xD
Quo vadis, MZA?
: 11 wrz 2024, 15:39
autor: KacpM
fraktal pisze: ↑11 wrz 2024, 9:35
Ale to było bardzo dawno, w czasach manualnych Jelczy, które nie miały monitoringu (…).
Monitoring jest przeszkodą, no chyba że chodzi o eLki, to wtedy już nie.
Quo vadis, MZA?
: 14 wrz 2024, 9:28
autor: Jurand
ZielonyJamnik pisze: ↑09 wrz 2024, 13:59
Całkiem możliwe, że plany MZA odnosnie stacjonowania nowych 80 elektryków się zmienią i jednak pojadą na Płochocińską, ale to moje gdybanie.
Tu jest opis artykułu z GW
https://transinfo.pl/infobus/mza-kupily ... autobusow/
W tym roku ma być przetarg jeszcze na elektryki:
- 20x 9m
- 60x 12m
- 80x 18m
Czy Pan prezes MZA coś wspominał że na Płochocińskiej są wszystkie niezbędne media do postawienia ładowarek dla elektryków?
Czy mi się tylko wydawało że wspominał
Quo vadis, MZA?
: 14 wrz 2024, 12:25
autor: Flash8222
Jest możliwość zrobienia przyłącza o mocy 30 megawatów.
Quo vadis, MZA?
: 14 wrz 2024, 18:14
autor: Jurand
Możliwość to jest, tylko jakim kosztem?
To nie są tanie sprawy..
Stacja RPZ jest na Wartkiej przy Modlińskiej, a to 4.5km do zajezdni.
A powtarzam że to nie są tanie sprawy.
Quo vadis, MZA?
: 14 wrz 2024, 21:50
autor: ZielonyJamnik
No ale prezes mówił, że przyłącze jest przy zajezdni w przeciwieństwie do innych oddziałów.
Quo vadis, MZA?
: 14 wrz 2024, 22:55
autor: BrdzJkb
ZielonyJamnik pisze: ↑14 wrz 2024, 21:50
No ale prezes mówił, że przyłącze jest przy zajezdni w przeciwieństwie do innych oddziałów.
Nie. Powiedział, że można przyłączyć, a nie że to przyłącze istnieje.
Prądu to tam jest na styk.
Quo vadis, MZA?
: 15 wrz 2024, 7:27
autor: Jurand
BrdzJkb pisze: ↑14 wrz 2024, 22:55
ZielonyJamnik pisze: ↑14 wrz 2024, 21:50
No ale prezes mówił, że przyłącze jest przy zajezdni w przeciwieństwie do innych oddziałów.
Nie. Powiedział, że można przyłączyć, a nie że to przyłącze istnieje.
Prądu to tam jest na styk.
No właśnie
Zapomniał Pan prezes tylko wspomnieć o kosztach tej inwestycji
Quo vadis, MZA?
: 15 wrz 2024, 16:54
autor: Twmastersky
Budowa sieci to nie są takie wielkie koszta, ale podejrzewam że skoro mówią o takiej możliwości to otrzymali ze stoenu warunki przyłączenia do obecnych kabli
Quo vadis, MZA?
: 19 wrz 2024, 11:49
autor: Bierut
Z innej beczki, od września MZA podniosło m.in. stawki na umowę zlecenie dla kierowców: dni powszednie 48 zł, soboty i dni świąteczne 60 zł. Oczywiście brutto.