Quo vadis, MZA?

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Jurand
Posty: 1253
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 25 wrz 2024, 19:28

Już Płochocińska 33 oficjalnie jest zakładem R6

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2320
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 25 wrz 2024, 19:51

I co tam przechodzi w takim razie?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

michael112
Posty: 3016
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 25 wrz 2024, 21:03

To mogą jeszcze dokupić autobusy ajentów. Np 94xx którym ZTM nie przedłużył (na razie) kontraktu.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 966
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 25 wrz 2024, 21:25

michael112 pisze:
25 wrz 2024, 21:03
To mogą jeszcze dokupić autobusy ajentów. Np 94xx którym ZTM nie przedłużył (na razie) kontraktu.
No po minie od Michalczewskiej nie wiadomo czy pójdą w to. Co prawda jest większe doświadczenie w serwisie niż w przypadku Scanii, ale koszt doprowadzenia do użytku może być spory. I niech was nie myli, że przecież jeżdżą.

W Solarach 94xx widać, że kończą się systemy DPF, bo AdBlue leje na potęgę mocznika, praktycznie każda sztuka aku ma do wymiany, bo do odpalania używają dodatkowych, bez nich wóz nie odpali, a to jest tylko to co widać. O wiele więcej na pewno by się znalazło na kanale.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

BrdzJkb
Posty: 263
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 25 wrz 2024, 21:28

Tak, akumulatory są do wymiany bo używa się zgodnie z instrukcją akumulatorów dodatkowych zastosowanych przez producenta w celu wydłużenia żywotności akumulatorów podstawowych 😂

Pewnie rozrusznik o stacyjka też są do wymiany bo bez nich wóz nie odpali!

KR88
Posty: 279
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 25 wrz 2024, 22:08

Podobno jest problem żeby się przenieść na P33 bo umowa wynajmu placu jest do 2027 roku. A ze sprzedażą 94xx do MZA to nie tak szybko bo nie ma woli sprzedaży "a na pewno nie MZA".

🤣

ashir
Posty: 27966
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 25 wrz 2024, 23:20

Hmm, ale skoro 30 września zapraszają chętnych do pracy w MZA na ul. Płochocińską 33 to chyba nie dlatego, że nie mają możliwości zorganizowania spotkania w innej lokalizacji? ;-)

michael112
Posty: 3016
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 26 wrz 2024, 0:39

KR88 pisze:
25 wrz 2024, 22:08
A ze sprzedażą 94xx do MZA to nie tak szybko bo nie ma woli sprzedaży "a na pewno nie MZA".
Coś mają przeciw MZA?

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 966
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 26 wrz 2024, 4:28

BrdzJkb pisze:
25 wrz 2024, 21:28
Tak, akumulatory są do wymiany bo używa się zgodnie z instrukcją akumulatorów dodatkowych zastosowanych przez producenta w celu wydłużenia żywotności akumulatorów podstawowych 😂

Pewnie rozrusznik o stacyjka też są do wymiany bo bez nich wóz nie odpali!
Sorki, ale jeżeli ja mam przed sobą kierowcę z Relo, który pokazuje mi na żywo odpalanie i zapewnia mnie, że bez tego autobus albo wcale nie odpali albo odpali z choinką na pulpicie oraz, że to problem powszechny w firmie to bardziej wierzę jemu niż twojej teorii jak to powinno działać. Szczególnie, że też swoje u ajenta przerobiłem i jestem świadomy jak się podchodzi tam do wymiany czegokolwiek.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Jurand
Posty: 1253
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 26 wrz 2024, 6:38

ZielonyJamnik pisze:
26 wrz 2024, 4:28
BrdzJkb pisze:
25 wrz 2024, 21:28
Tak, akumulatory są do wymiany bo używa się zgodnie z instrukcją akumulatorów dodatkowych zastosowanych przez producenta w celu wydłużenia żywotności akumulatorów podstawowych 😂

Pewnie rozrusznik o stacyjka też są do wymiany bo bez nich wóz nie odpali!
Sorki, ale jeżeli ja mam przed sobą kierowcę z Relo, który pokazuje mi na żywo odpalanie i zapewnia mnie, że bez tego autobus albo wcale nie odpali albo odpali z choinką na pulpicie oraz, że to problem powszechny w firmie to bardziej wierzę jemu niż twojej teorii jak to powinno działać. Szczególnie, że też swoje u ajenta przerobiłem i jestem świadomy jak się podchodzi tam do wymiany czegokolwiek.
Bzdura
Pewnie trafiłeś takiego jak Ty, czyli młodego gniewnego (-(
Zapewne kierowiec zbuntowany , co mu Arriva prawko zasponsorowała i po kilku wypłatach zorientował się że piękne panie mówiły o kwotach brutto, a nie netto (-(
Teraz trzeba jeżdzić od słupka do słupka i lejce odrabiać, sporo tam takich buntowników roszczeniowych można spotkać :D
Wszystkie wozy 94XX łącznie z Hybrydami odpalają na pętlach bez dodatkowych akumulatorów.

Jurand
Posty: 1253
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 26 wrz 2024, 6:38

ZielonyJamnik pisze:
25 wrz 2024, 21:25
michael112 pisze:
25 wrz 2024, 21:03
To mogą jeszcze dokupić autobusy ajentów. Np 94xx którym ZTM nie przedłużył (na razie) kontraktu.
No po minie od Michalczewskiej nie wiadomo czy pójdą w to. Co prawda jest większe doświadczenie w serwisie niż w przypadku Scanii, ale koszt doprowadzenia do użytku może być spory. I niech was nie myli, że przecież jeżdżą.

W Solarach 94xx widać, że kończą się systemy DPF, bo AdBlue leje na potęgę mocznika, praktycznie każda sztuka aku ma do wymiany, bo do odpalania używają dodatkowych, bez nich wóz nie odpali, a to jest tylko to co widać. O wiele więcej na pewno by się znalazło na kanale.
Bzdura

BrdzJkb
Posty: 263
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 26 wrz 2024, 7:15

ZielonyJamnik pisze:
26 wrz 2024, 4:28
Sorki, ale jeżeli ja mam przed sobą kierowcę z Relo, który pokazuje mi na żywo odpalanie i zapewnia mnie, że bez tego autobus albo wcale nie odpali albo odpali z choinką na pulpicie oraz, że to problem powszechny w firmie to bardziej wierzę jemu niż twojej teorii jak to powinno działać. Szczególnie, że też swoje u ajenta przerobiłem i jestem świadomy jak się podchodzi tam do wymiany czegokolwiek.
Po pierwsze akumulator to zwykła część eksploatacyjna wymieniana co 12-18 miesięcy.

Po drugie ciekawe jak sobie wyobrażasz odpalanie autobusu po postoju gdzie działa ciągle:
- SIL,
- monitoring,
- biletomat,
- a jak się komuś zapomni to i oświetlenie wewnętrzne.
Na to oczywiście rozwiązaniem są akumulatory dodatkowe - działające albo przy zapłonie, albo jako akumulatory w/w systemów. Co równie oczywiste przy pierwszym rozwiązaniu trzeba je naciskać.

Po trzecie akurat słabe akumulatory to jest dość paradny zarzut jak na kontrakt z taką niezawodnością.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 966
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 26 wrz 2024, 7:40

@BrdzJkb Mówię tylko, że to są dodatkowe koszty. Niech mnie MJ poprawi jeśli się mylę, ale np. 52xx mają tylko dwa akumulatory i jakoś starcza. Mam nie raz włączony piec, światło, SIL i jak są w normalnym stanie to żaden problem z odpaleniem. Co do Juranda się nie będę wypowiadał, bo to szkoda strzępić z nim języka.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

SU89
Posty: 456
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 26 wrz 2024, 13:09

Przecież w mza też są problemy z akumulatorami i często po weekendzie rano jest potrzeba odpalania po kilkanaście wozów, bo nie dają rady same. Na mieście też się często zdarza, ale to zazwyczaj z braku umiejętności kierowców (stoją na włączonym zapłonie na rezerwie, albo postoju >20 min). W mza też są problemy z układami oczyszczania spalin, ostatnio w jakimś 14xx trzeba było skuwać mocznik z wydechu, bo tak zalało. To nic nadzwyczajnego. Solarisy to najlepsze, co może być na rynku używek. Wystarczy, żeby nie były zjechane eksploatacją "młotek i przecinak". Całą resztę da się ogarnąć. Jedyne zaskoczenie dla MZA może być w postaci Cumminsa Euro 6, ale te silniki mają tak rozbudowane wsparcie serwisowe, że to też nie jest problem nie do przeskoczenia.

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 667
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 26 wrz 2024, 13:48

Jurand pisze:
25 wrz 2024, 19:28
Już Płochocińska 33 oficjalnie jest zakładem R6
R-6/R14?
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

ODPOWIEDZ