Quo vadis, MZA?
Już Płochocińska 33 oficjalnie jest zakładem R6
I co tam przechodzi w takim razie?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
-
- Posty: 3016
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
To mogą jeszcze dokupić autobusy ajentów. Np 94xx którym ZTM nie przedłużył (na razie) kontraktu.
- ZielonyJamnik
- Posty: 966
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
No po minie od Michalczewskiej nie wiadomo czy pójdą w to. Co prawda jest większe doświadczenie w serwisie niż w przypadku Scanii, ale koszt doprowadzenia do użytku może być spory. I niech was nie myli, że przecież jeżdżą.michael112 pisze: ↑25 wrz 2024, 21:03To mogą jeszcze dokupić autobusy ajentów. Np 94xx którym ZTM nie przedłużył (na razie) kontraktu.
W Solarach 94xx widać, że kończą się systemy DPF, bo AdBlue leje na potęgę mocznika, praktycznie każda sztuka aku ma do wymiany, bo do odpalania używają dodatkowych, bez nich wóz nie odpali, a to jest tylko to co widać. O wiele więcej na pewno by się znalazło na kanale.
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Tak, akumulatory są do wymiany bo używa się zgodnie z instrukcją akumulatorów dodatkowych zastosowanych przez producenta w celu wydłużenia żywotności akumulatorów podstawowych
Pewnie rozrusznik o stacyjka też są do wymiany bo bez nich wóz nie odpali!
Pewnie rozrusznik o stacyjka też są do wymiany bo bez nich wóz nie odpali!
Podobno jest problem żeby się przenieść na P33 bo umowa wynajmu placu jest do 2027 roku. A ze sprzedażą 94xx do MZA to nie tak szybko bo nie ma woli sprzedaży "a na pewno nie MZA".
Hmm, ale skoro 30 września zapraszają chętnych do pracy w MZA na ul. Płochocińską 33 to chyba nie dlatego, że nie mają możliwości zorganizowania spotkania w innej lokalizacji?
-
- Posty: 3016
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
- ZielonyJamnik
- Posty: 966
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Sorki, ale jeżeli ja mam przed sobą kierowcę z Relo, który pokazuje mi na żywo odpalanie i zapewnia mnie, że bez tego autobus albo wcale nie odpali albo odpali z choinką na pulpicie oraz, że to problem powszechny w firmie to bardziej wierzę jemu niż twojej teorii jak to powinno działać. Szczególnie, że też swoje u ajenta przerobiłem i jestem świadomy jak się podchodzi tam do wymiany czegokolwiek.
Mkną po koleinach zielone jamniki...
BzduraZielonyJamnik pisze: ↑26 wrz 2024, 4:28Sorki, ale jeżeli ja mam przed sobą kierowcę z Relo, który pokazuje mi na żywo odpalanie i zapewnia mnie, że bez tego autobus albo wcale nie odpali albo odpali z choinką na pulpicie oraz, że to problem powszechny w firmie to bardziej wierzę jemu niż twojej teorii jak to powinno działać. Szczególnie, że też swoje u ajenta przerobiłem i jestem świadomy jak się podchodzi tam do wymiany czegokolwiek.
Pewnie trafiłeś takiego jak Ty, czyli młodego gniewnego
Zapewne kierowiec zbuntowany , co mu Arriva prawko zasponsorowała i po kilku wypłatach zorientował się że piękne panie mówiły o kwotach brutto, a nie netto
Teraz trzeba jeżdzić od słupka do słupka i lejce odrabiać, sporo tam takich buntowników roszczeniowych można spotkać
Wszystkie wozy 94XX łącznie z Hybrydami odpalają na pętlach bez dodatkowych akumulatorów.
BzduraZielonyJamnik pisze: ↑25 wrz 2024, 21:25No po minie od Michalczewskiej nie wiadomo czy pójdą w to. Co prawda jest większe doświadczenie w serwisie niż w przypadku Scanii, ale koszt doprowadzenia do użytku może być spory. I niech was nie myli, że przecież jeżdżą.michael112 pisze: ↑25 wrz 2024, 21:03To mogą jeszcze dokupić autobusy ajentów. Np 94xx którym ZTM nie przedłużył (na razie) kontraktu.
W Solarach 94xx widać, że kończą się systemy DPF, bo AdBlue leje na potęgę mocznika, praktycznie każda sztuka aku ma do wymiany, bo do odpalania używają dodatkowych, bez nich wóz nie odpali, a to jest tylko to co widać. O wiele więcej na pewno by się znalazło na kanale.
Po pierwsze akumulator to zwykła część eksploatacyjna wymieniana co 12-18 miesięcy.ZielonyJamnik pisze: ↑26 wrz 2024, 4:28Sorki, ale jeżeli ja mam przed sobą kierowcę z Relo, który pokazuje mi na żywo odpalanie i zapewnia mnie, że bez tego autobus albo wcale nie odpali albo odpali z choinką na pulpicie oraz, że to problem powszechny w firmie to bardziej wierzę jemu niż twojej teorii jak to powinno działać. Szczególnie, że też swoje u ajenta przerobiłem i jestem świadomy jak się podchodzi tam do wymiany czegokolwiek.
Po drugie ciekawe jak sobie wyobrażasz odpalanie autobusu po postoju gdzie działa ciągle:
- SIL,
- monitoring,
- biletomat,
- a jak się komuś zapomni to i oświetlenie wewnętrzne.
Na to oczywiście rozwiązaniem są akumulatory dodatkowe - działające albo przy zapłonie, albo jako akumulatory w/w systemów. Co równie oczywiste przy pierwszym rozwiązaniu trzeba je naciskać.
Po trzecie akurat słabe akumulatory to jest dość paradny zarzut jak na kontrakt z taką niezawodnością.
- ZielonyJamnik
- Posty: 966
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
@BrdzJkb Mówię tylko, że to są dodatkowe koszty. Niech mnie MJ poprawi jeśli się mylę, ale np. 52xx mają tylko dwa akumulatory i jakoś starcza. Mam nie raz włączony piec, światło, SIL i jak są w normalnym stanie to żaden problem z odpaleniem. Co do Juranda się nie będę wypowiadał, bo to szkoda strzępić z nim języka.
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Przecież w mza też są problemy z akumulatorami i często po weekendzie rano jest potrzeba odpalania po kilkanaście wozów, bo nie dają rady same. Na mieście też się często zdarza, ale to zazwyczaj z braku umiejętności kierowców (stoją na włączonym zapłonie na rezerwie, albo postoju >20 min). W mza też są problemy z układami oczyszczania spalin, ostatnio w jakimś 14xx trzeba było skuwać mocznik z wydechu, bo tak zalało. To nic nadzwyczajnego. Solarisy to najlepsze, co może być na rynku używek. Wystarczy, żeby nie były zjechane eksploatacją "młotek i przecinak". Całą resztę da się ogarnąć. Jedyne zaskoczenie dla MZA może być w postaci Cumminsa Euro 6, ale te silniki mają tak rozbudowane wsparcie serwisowe, że to też nie jest problem nie do przeskoczenia.
- AdamKlocusky
- Posty: 667
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt: