Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7690
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 11 sie 2015, 19:19

fik pisze:[133 też zapewne jeździło w miarę punktualnie, ale też nie pełniło funkcji komunikacji zastępczej w kierunku centrum dla mieszkańców Ochoty.
Owszem - bywa punktualne, ale co ma wspólnego z Ochotą? :)
fik pisze:Tak, można się turlać przez kolejne światła, to pomoże w utrzymaniu treści żołądkowej, w skróceniu podróży raczej nie za bardzo, ale nadal rozwiązanie tramwaj - marsz - autobus - tramwaj jako komunikacja zastępcza jest dramatyczne.
Ja powiem inaczej - życie to sztuka wyboru. Owszem - można było 79 nie uruchamiać waląc wszystkich w autobusy i pakując ich w korki. Ideałem byłoby gdyby 79 dojeżdżał do BW1920, tyle, że za chwilę zostanie wybudowana zawrotka dla samochodów za pomnikiem barykady 1939 i nie będzie jak wyznaczyć tam dojście do takowego przystanku - zostaje HB. Trzeba się jakoś przemęczyć - mamy wakacje.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 11 sie 2015, 21:23

fik pisze:Korki? Na Grójeckiej? W sierpniu? Po otwarciu S8 do Wolicy? Poproszę coś bardziej wiarygodnego.
:-"
Polityka złym doradcą w pracy!

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 11 sie 2015, 21:26

Trochę rozumiem fikand(e)ra, generalnie żadnych korków by nie było, ale u nas zrobienie zygzaka na drodze już je powoduje.
Przecież każde zamknięcie, zwężenie każdej drogi to 3 dni armageddonu.
ŁK

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7690
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 11 sie 2015, 21:58

Łukasz pisze:Trochę rozumiem fikand(e)ra, generalnie żadnych korków by nie było, ale u nas zrobienie zygzaka na drodze już je powoduje.
Przecież każde zamknięcie, zwężenie każdej drogi to 3 dni armageddonu.
No właśnie też byłem w ciężkim szoku po tym co zobaczyłem w poniedziałkowy poranek....
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Georg
Posty: 6034
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 11 sie 2015, 21:59

Mam pomysł na to, żeby zachęcić pasażerów z Z-9 do przesiadki w 79. Wystarczy na Z-9 puścić same deskorolki i przeguby zaczynające się od 81xx. Pierwszy dzień wytrzymają, a drugiego mając do wyboru kilkaset metrów spaceru między chłodnym tramwajem a BW1920 od razu będą maszerować, zamiast 25 minut gnić w piekarniku. Częśtotliwość Z-9 można będzie ściąć z powrotem do początkowej, potem zmniejszyć tabor do Grodzia i problemy znikną.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 11 sie 2015, 22:01

Łukasz pisze:Trochę rozumiem fikand(e)ra, generalnie żadnych korków by nie było, ale u nas zrobienie zygzaka na drodze już je powoduje.
Przecież każde zamknięcie, zwężenie każdej drogi to 3 dni armageddonu.
Już chyba dziś z korka mało co zostało.

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 11 sie 2015, 22:02

Georg pisze:Mam pomysł na to, żeby zachęcić pasażerów z Z-9 do przesiadki w 79. Wystarczy na Z-9 puścić same deskorolki i przeguby zaczynające się od 81xx. Pierwszy dzień wytrzymają, a drugiego mając do wyboru kilkaset metrów spaceru między chłodnym tramwajem a BW1920 od razu będą maszerować, zamiast 25 minut gnić w piekarniku. Częśtotliwość Z-9 można będzie ściąć z powrotem do początkowej, potem zmniejszyć tabor do Grodzia i problemy znikną.
Ja mam jeszcze inny: skrócić go do Szczęśliwic ;]
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 sie 2015, 22:16

Georg pisze:Mam pomysł na to, żeby zachęcić pasażerów z Z-9 do przesiadki w 79. Wystarczy na Z-9 puścić same deskorolki i przeguby zaczynające się od 81xx. Pierwszy dzień wytrzymają, a drugiego mając do wyboru kilkaset metrów spaceru między chłodnym tramwajem a BW1920 od razu będą maszerować, zamiast 25 minut gnić w piekarniku. Częśtotliwość Z-9 można będzie ściąć z powrotem do początkowej, potem zmniejszyć tabor do Grodzia i problemy znikną.
Mnożenie utrudnień to powiększanie problemów, a nie ich likwidowanie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 11 sie 2015, 23:12

person pisze:Jak się sprawuje 79? Ktoś jechał, obserwował?
Co do Z-9, to ledwie zabieralne (a niektóre też niezbyt punktualne) były już kursy w sobotę wieczorem z Pl. Narutowicza i w niedzielę rano z okolic Bitwy Warszawskiej. W drugą stronę zapełnienie na wysokości PKP Rakowiec widziałem już mniejsze - wszystkie miejsca siedzące.

Co do 79, na przystanku Hale Banacha w niedzielny poranek wsiadało zaledwie po parę osób, wysiadało już raczej około 20-25. Podejrzewam że w związku z tym, iż od strony P+R Al. Krakowska obie linie zaczynają praktycznie w tym samym miejscu, więc pasażerowie mają wybór - czego o przeciwnym kierunku nie można powiedzieć. Wrażenia z 79 miałem pozytywne - tramwaje kursowały przyjemnie często, szybko, bez opóźnień, zawracały na rozjeździe sprawnie, klima działała w sam raz.

Moim zdaniem powody, dla których wiele osób jednak woli się gnieść w Z-9 niż wybierać tramwaj są takie, że:
:arrow: wiele osób żywi organiczny wstręt do przesiadania się, więc woli w gorszych warunkach przebyć podróż jednym pojazdem niż zmieniać,
:arrow: części osób zapewne nie chce się wgłębiać w inne możliwości (można np. dojechać tramwajem do Pl. Narutowicza, wsiąść w 191, po czym od Bitwy Warszawskiej przejść do przystanku początkowego linii 79 - zrozumiem, jeśli ktoś mi to wytknie jako nieszkodliwe zboczenie :wink: ),
:arrow: bezpośrednia przesiadka z autobusów na 79 nie istnieje lub nie jest zbyt wygodna, co zrozumiałem widząc jak jakaś rodzina z dzieckiem próbowała się wpakować do 79 na przystanku za rozjazdem oznaczonym jako techniczny.

Rozwiązaniem moim zdaniem mogłaby być przesiadka z autobusu do tramwaju metodą "burta w burtę" (pod warunkiem zalania torów tak jak na Al. Solidarności czy Poniatowskim). Szkopuł chyba w tym, że rozjazd pewnie lepiej żeby tramwaje dwukierunkowe pokonywały na pusto (?). Jak myślicie, czy to technicznie byłoby "do ugryzienia" :?:

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7690
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 13 sie 2015, 23:00

Jacek Z. pisze: :arrow: bezpośrednia przesiadka z autobusów na 79 nie istnieje lub nie jest zbyt wygodna, co zrozumiałem widząc jak jakaś rodzina z dzieckiem próbowała się wpakować do 79 na przystanku za rozjazdem oznaczonym jako techniczny.
Przesiadka jest możliwa na Halach Banacha - jest dołożony przystanek dla Z-9.
A ludzie łażą po Grójeckiej bo stoi ten przeklęty, do niczego niepotrzebny słupek przystanku technicznego (poza obszarem na którym tramwaje się zatrzymują).
Jacek Z. pisze:Szkopuł chyba w tym, że rozjazd pewnie lepiej żeby tramwaje dwukierunkowe pokonywały na pusto (?). Jak myślicie, czy to technicznie byłoby "do ugryzienia" :?:
Nie ma żadnych przeciwwskazań, żeby po rozjeździe nakładkowym wozić pasażerów. Tylko jak oni mają tam dojść, skoro zaraz za pomnikiem jest już budowana zawrotka dla samochodów....
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 sie 2015, 23:32

MisiekK pisze: Przesiadka jest możliwa na Halach Banacha - jest dołożony przystanek dla Z-9.
Po jakiego wała przesiadać się z Z-9 do tramwaju jadącego dokładnie w to samo miejsce?

Awatar użytkownika
J.Kaczmarski
Posty: 225
Rejestracja: 26 maja 2015, 15:25
Lokalizacja: W-wa/Siedlce

Post autor: J.Kaczmarski » 14 sie 2015, 7:52

Tramwaje są bardziej puste, jadąc Z-9 można ducha wyzionąć (szczególnie przy silniku). :P
Poszukiwane wozy : 8005 8019 8036
115 143 153 196 KM2 S2 704
17 :arrow: Suchożebry

adner
Posty: 626
Rejestracja: 16 lut 2012, 17:17

Post autor: adner » 14 sie 2015, 12:23

MisiekK pisze: Nie ma żadnych przeciwwskazań, żeby po rozjeździe nakładkowym wozić pasażerów. Tylko jak oni mają tam dojść, skoro zaraz za pomnikiem jest już budowana zawrotka dla samochodów....
Więc wynika to ze złego zaplanowania - przy tak dużym ruchu pieszych może obyłoby się bez zawrotki.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7690
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 14 sie 2015, 14:49

A masz inny pomysł jak to lepiej zrobić? Którędy mają jeździć samochody jak zostaną wyjęte tory na całym skrzyżowaniu?
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

adner
Posty: 626
Rejestracja: 16 lut 2012, 17:17

Post autor: adner » 14 sie 2015, 15:08

MisiekK pisze:A masz inny pomysł jak to lepiej zrobić? Którędy mają jeździć samochody jak zostaną wyjęte tory na całym skrzyżowaniu?
Mogą tędy nie jeździć wcale, a jak jest taka konieczność to zawracać na najbliższym umożliwiającym to skrzyżowaniu(czyli w tym wypadku z Dickensa).

ODPOWIEDZ