Strona 25 z 43

Rozkłady epidemiczne

: 17 lis 2020, 8:15
autor: Georg
Emyl pisze:
16 lis 2020, 18:25
person pisze:
16 lis 2020, 13:40

Nie to, że bronię tego, ale w wakacje był tak jakby oddech i (potencjalnie) te tramwaje miały kogo wozić nad Wisłę/znad Wisły....
Jasne, ale czasu na przygotowanie dobrego rozkładu bez nocnych kursów było dokładnie 7 miesięcy. O to mi chodziło. Nocne metro to już w ogóle jaja i śmiech na sali - puścić jakieś NM1 i NM2 przegubowcami po trasie metra i nara z tym.
To ciekawy pomysł. Czy uważasz że NM powinno stawać na każdym przystanku czy tylko tam, gdzie staje Metro?

Rozkłady epidemiczne

: 17 lis 2020, 8:23
autor: Łukasz
Emyl pisze:
person pisze:
16 lis 2020, 13:40
Nie to, że bronię tego, ale w wakacje był tak jakby oddech i (potencjalnie) te tramwaje miały kogo wozić nad Wisłę/znad Wisły....
Jasne, ale czasu na przygotowanie dobrego rozkładu bez nocnych kursów było dokładnie 7 miesięcy. O to mi chodziło. Nocne metro to już w ogóle jaja i śmiech na sali - puścić jakieś NM1 i NM2 przegubowcami po trasie metra i nara z tym.
Łatwiej posadzić 2 maszynistów na istniejąca infrastrukturę niż 4 kierowców (metro jednak jeździ szybciej), oznakować przystanki, wymieniać rozkłady, pilnować tego wszystkiego... Czytelność metra jest lepsza dla pasażera niż nm1 i ogólny obraz komunikacji jest fajniejszy. Ciężko ocenić ogólny bilans.

PS nie spodziewam się zrozumienia.

Rozkłady epidemiczne

: 17 lis 2020, 9:07
autor: Autobus Czerwon
Łukasz pisze:
17 lis 2020, 8:23
Emyl pisze:
Jasne, ale czasu na przygotowanie dobrego rozkładu bez nocnych kursów było dokładnie 7 miesięcy. O to mi chodziło. Nocne metro to już w ogóle jaja i śmiech na sali - puścić jakieś NM1 i NM2 przegubowcami po trasie metra i nara z tym.
Łatwiej posadzić 2 maszynistów na istniejąca infrastrukturę niż 4 kierowców (metro jednak jeździ szybciej), oznakować przystanki, wymieniać rozkłady, pilnować tego wszystkiego... Czytelność metra jest lepsza dla pasażera niż nm1 i ogólny obraz komunikacji jest fajniejszy. Ciężko ocenić ogólny bilans.

PS nie spodziewam się zrozumienia.
Różnica pomiędzy ceną wzkm MW i MZA nie jest duża, ale czy przypadkiem w przypadku metra, nie dotyczy ona tylko jednego wagonu (czyli koszt dla składu trzeba pomnożyć razy 6)? Bo jeżeli tak, to myślę że wszystkie wymienione przez Ciebie koszty, zwróciłyby się po jednym weekendzie.

Rozkłady epidemiczne

: 17 lis 2020, 9:20
autor: bartoni722
Łukasz pisze:
17 lis 2020, 8:23
Emyl pisze:
Jasne, ale czasu na przygotowanie dobrego rozkładu bez nocnych kursów było dokładnie 7 miesięcy. O to mi chodziło. Nocne metro to już w ogóle jaja i śmiech na sali - puścić jakieś NM1 i NM2 przegubowcami po trasie metra i nara z tym.
Łatwiej posadzić 2 maszynistów na istniejąca infrastrukturę niż 4 kierowców (metro jednak jeździ szybciej), oznakować przystanki, wymieniać rozkłady, pilnować tego wszystkiego... Czytelność metra jest lepsza dla pasażera niż nm1 i ogólny obraz komunikacji jest fajniejszy. Ciężko ocenić ogólny bilans.

PS nie spodziewam się zrozumienia.
+345. Przy czym o ile ja jeszcze byłbym skłonny zawiesić je teraz, to obawiam się że potem byłby problem z odwieszeniem. Postawiłbym na to gdybym miał gwarancję, że natychmiast po rozluźnieniu restrykcji te kursy wrócą. A nie, że miesiąc będą jeździły przeguby z zapełnieniem 120 osób, potem miesiąc się to będzie sprawdzać, potem się miesiąc będzie się rozmawiało z prezesem...na początku października podczas mojej jednostkowej obserwacji po 1:30 z CNK i Świętokrzyskiej jechało naprawdę dużo ludzi i w przegubie bym ich nie widział.

Rozkłady epidemiczne

: 17 lis 2020, 9:32
autor: fik
bartoni722 pisze:
17 lis 2020, 9:20
Łukasz pisze:
17 lis 2020, 8:23

Łatwiej posadzić 2 maszynistów na istniejąca infrastrukturę niż 4 kierowców (metro jednak jeździ szybciej), oznakować przystanki, wymieniać rozkłady, pilnować tego wszystkiego... Czytelność metra jest lepsza dla pasażera niż nm1 i ogólny obraz komunikacji jest fajniejszy. Ciężko ocenić ogólny bilans.

PS nie spodziewam się zrozumienia.
+345. Przy czym o ile ja jeszcze byłbym skłonny zawiesić je teraz, to obawiam się że potem byłby problem z odwieszeniem. Postawiłbym na to gdybym miał gwarancję, że natychmiast po rozluźnieniu restrykcji te kursy wrócą. A nie, że miesiąc będą jeździły przeguby z zapełnieniem 120 osób, potem miesiąc się to będzie sprawdzać, potem się miesiąc będzie się rozmawiało z prezesem...na początku października podczas mojej jednostkowej obserwacji po 1:30 z CNK i Świętokrzyskiej jechało naprawdę dużo ludzi i w przegubie bym ich nie widział.
Bo nocnemu metru należy ograniczyć godziny kursowania (nawet w normalnych czasach przez ostatnią godzinę funkcjonowania zionęło pustką, zwłaszcza poza okresem letnim), niekoniecznie całkowicie wywalać.

Rozkłady epidemiczne

: 17 lis 2020, 11:21
autor: person
Eska donosi, że "Zarząd Transportu Miejskiego rozważa zmiany w kursowaniu nocnych pociągów metra w piątki i soboty. Obecnie trwają analizy, które pokażą, czy będzie ich mniej czy zostaną całkowicie zawieszone."


https://www.eska.pl/warszawa/weekendy-b ... -4YXo.html

Rozkłady epidemiczne

: 17 lis 2020, 20:41
autor: stołecznynocnik
Pomysł taktu 20/20/20 zamiast 15/15/15/15 byłby już sensowniejszy, niźli całkowite zamykanie nocnej służby metra w weekendy.

Rozkłady epidemiczne

: 17 lis 2020, 21:17
autor: Glonojad
Wręcz przeciwnie, sensowniejsze byłyby nocne pospieszne autobusy M co 10 minut nad metrem, niz nocne metro co 20 minut.

A jak już oszczędzać i nie rezygnować z nocnego metra, to po dostawie Krecików możnaby parę rosyjskich składów skrócić do 3-4 wagonów i przeznaczyć wyłącznie na te nocne kursy.

Rozkłady epidemiczne

: 18 lis 2020, 20:46
autor: TranslatorPS
Pytanie po bardzo prawidłowej myśli @Łukasza - ile kierowców trzeba do puszczenia autobusów nad metrem co 10 minut w porównaniu do ilości maszynistów metra co 15 minut i co 20 minut?

Rozkłady epidemiczne

: 18 lis 2020, 21:00
autor: Glonojad
Do maszynistów należy doliczyć przecież niemałą obsługę stacji.

Dlatego zasadniczo najlepiej byłoby rozliczenie wozokilometrowe porównać. Podobno kryzys mamy. Tak, pociągokilometr metra to 6 wozokilometrów, przy czym nie ulega wątpliwości, że rzeczywisty koszt funkcjonowania nocnego metra jest dużo, dużo wyższy.

Rozkłady epidemiczne

: 18 lis 2020, 22:31
autor: pawcio
Myślę że utrzymanie stacji działa 24h. Organizacja pracy z przerwa od 1 do 5 w nocy to byłoby trochę kuriozalne.

Rozkłady epidemiczne

: 18 lis 2020, 23:31
autor: KwZ
Co w tym kuriozalnego? Centralny nie jest zamykany na noc?
Pewnie jakiś ochroniarz musiałby zostać, ale nikt więcej.

Rozkłady epidemiczne

: 19 lis 2020, 0:28
autor: kajo
KwZ pisze:
18 lis 2020, 23:31
Co w tym kuriozalnego? Centralny nie jest zamykany na noc?
Pewnie jakiś ochroniarz musiałby zostać, ale nikt więcej.
Z tego co pamiętam na każdej stacji jest dyspozytor, zakładam że oni w nocy też pracują, jak nie na każdej to na co drugiej stacji. To już nie 2 osoby a 20

Rozkłady epidemiczne

: 19 lis 2020, 0:41
autor: KwZ
Dyspozytor na zamkniętej stacji? Czym miałby dysponować?

Zgadzam się z Glonojadem, że ludzi zatrudnionych do pracy przez nocne metro będzie więcej niż maszynistów, istotnie więcej.

Rozkłady epidemiczne

: 19 lis 2020, 7:49
autor: Autobus Czerwon
Maszyniści metra pracują w systemie zmian ośmiogodzinnych. Nawet jeśli metro nie jeździ w nocy, maszyniści nadal "pracują", mają na Kabatach nawet specjalne pomieszczenie żeby się zdrzemnąć. Dyżurni stacji, dyspozytorzy i SOM pracuje z kolei od 7 do 19 i od 19 do 7, nawet gdy metro nie jeździ w nocy. Jeżeli chodzi o ilość osób pracujących w metrze, w przypadku zawieszenia nocnych kursów metra, nic się nie zmienia w tej materii i nadal będzie ich pracować tyle samo.