Nie wiem, czy na Wolskiej dałoby się zrobić tymczasowe torowisko, jednak mam wrażenie, że teraz czasem trochę na siłę trzeba pokazać przydatność wagonów dwukierunkowych. W ostatnich kilku latach jedyne tymczasowe torowiska to chyba tylko podczas budowy metra na Bródnie i Bemowie i nieco wcześniej jeszcze był łącznik od pętli ZOO do al. Solidarności. A przed dostawami dwukierunków różnego rodzaju tymczasowe torowiska były chyba częściej stosowane np. na Słomińskiego przy budowie nowego wiaduktu przy dw. Gdańskim (2010). A w dawniejszych czasach to już w ogóle nawet długie tymczasowe odcinki, jak np. przy wspomnianej budowie Dw. Centralnego.Łukasz pisze: ↑20 sie 2023, 0:13Może niewycięcie ruchu kołowego było kluczempawcio pisze: A znajdziesz ścieżkę, jak przejść przez węzeł Reduta, nie wycinając całkowicie ruchu kołowego na zachód?
Jak pamietam z Czterdziestolatka budowę przy Centralnym, to tam tylko tramwaje jeździły. A jak metro budowali, to też wiele ruchu kołowego było wyciętego, choćby Targowa czy Al.Solidarności. I to na lata.
Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023
Moderator: Wiliam
- Krzysztof_J
- Posty: 455
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Ciężko sobie wyobrazić bez dwukierunków Puławską, ale też można było i z drugiej strony zbudować zwrotnicę przy Pl.Unii. Natomiast czasem właśnie chyba trochę na siłę jest pokazanie, ile mamy nakładek.
No i oczywiście to sporo taniej, niż ciągnąć tory i sieć, a jeszcze to utrzymywać i zatwierdzać jakieś przejazdy czy sygnalizacje z ZDM. Możliwe, że dzięki temu projekty mają szanse być szybciej zatwierdzane. Tylko są pewne granice, które na liniach kluczowych powinny obowiązywać. A czy są kluczowe - jeśli ZTM daje tramwaj co 15/20 i z26 co 15/20, to może i nie są.
No i oczywiście to sporo taniej, niż ciągnąć tory i sieć, a jeszcze to utrzymywać i zatwierdzać jakieś przejazdy czy sygnalizacje z ZDM. Możliwe, że dzięki temu projekty mają szanse być szybciej zatwierdzane. Tylko są pewne granice, które na liniach kluczowych powinny obowiązywać. A czy są kluczowe - jeśli ZTM daje tramwaj co 15/20 i z26 co 15/20, to może i nie są.
ŁK
Tak Btw podczas ostatniej kolizji (zdaje się) przy Dolna x Puławska było bardzo ciekawe rozwiązanie pt. wahadło Dworkowa - Królikarnia.
ŁK
Czasy się zmieniły i raczej przyjdzie zapomnieć o puszczaniu tramwaju przez plac budowy - a tak chyba by było. Kwestie pracy ciężkiego sprzętu, niebezpieczeństwa zerwania sieci aż po pielgrzymki pasażerów w przypadku awarii. Żaden kierownik budowy na to nie pójdzie.
Czy nakładka przy Rondzie Daszyńskiego jeszcze funkcjonuje czy została zdemontowana? Od kilku miesięcy 11 jeździła przez Kercelak, a obecnie w ogóle nie jeździ.
Na Prostej nie było nakładki tylko przelotka między torami i zwrotnice zamontowane na stałe.
A to przepraszam. Nie wiedziałem. To jeszcze jedno pytanie: czym spowodowane było skierowanie 11 przez Kercelak?
Postojami na placu Narutowicza. Na Nowym Bemowie miało wspólne stanowisko z 24.
I jeszcze hałasem jazzow na Piaskach.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 717
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
Dlaczego 28 nie jeździ na Koło?
U organizatora nikomu to nie przeszkadza.ZielonyJamnik pisze: ↑19 sie 2023, 7:15To pokazuje, że ten organizator jest zbędną instytucją w Warszawie.
A pomyśleć, że w takim GZMie potrafią teraz robić mapki na byle objazd i jeszcze mapki z dojściem do tymczasowych przystanków. Takie rzeczy w GOPie, a nie w Warszawie...
Jak długo budowali Centralny, a jak długo potrwa zamknięcie przy Reducie Wolskiej?
BTW - są jeszcze ikoniczne zdjęcia z Pragi lub Wiednia z tymczasowymi torowiskami nad/przy budowie metra
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Dołączę się, ale z innym pytaniem: czemu, choć skrócono trasę, to 28 w DS potrafi jeździć na solowych 105tkach? W sobotę przez Wisłę potrafią przejeżdżać pełne wozy...
Strzelam w ciemno, że ktoś wyliczył, że zarówno silne 33 jak i 28+35 to są tak samo dwa sloty. W takim razie pytanie, skoro 33 zastępuje tam te dwie linie to czemu pół 33 nie dociera do Koła?
A Koło od września nie będzie gościć dwóch linii? Wróci 11, a Bemowo pełne.