Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 455
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 20 sie 2023, 14:12

Łukasz pisze:
20 sie 2023, 0:13
pawcio pisze: A znajdziesz ścieżkę, jak przejść przez węzeł Reduta, nie wycinając całkowicie ruchu kołowego na zachód?
Może niewycięcie ruchu kołowego było kluczem :/

Jak pamietam z Czterdziestolatka budowę przy Centralnym, to tam tylko tramwaje jeździły. A jak metro budowali, to też wiele ruchu kołowego było wyciętego, choćby Targowa czy Al.Solidarności. I to na lata.
Nie wiem, czy na Wolskiej dałoby się zrobić tymczasowe torowisko, jednak mam wrażenie, że teraz czasem trochę na siłę trzeba pokazać przydatność wagonów dwukierunkowych. W ostatnich kilku latach jedyne tymczasowe torowiska to chyba tylko podczas budowy metra na Bródnie i Bemowie i nieco wcześniej jeszcze był łącznik od pętli ZOO do al. Solidarności. A przed dostawami dwukierunków różnego rodzaju tymczasowe torowiska były chyba częściej stosowane np. na Słomińskiego przy budowie nowego wiaduktu przy dw. Gdańskim (2010). A w dawniejszych czasach to już w ogóle nawet długie tymczasowe odcinki, jak np. przy wspomnianej budowie Dw. Centralnego.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 sie 2023, 14:52

Ciężko sobie wyobrazić bez dwukierunków Puławską, ale też można było i z drugiej strony zbudować zwrotnicę przy Pl.Unii. Natomiast czasem właśnie chyba trochę na siłę jest pokazanie, ile mamy nakładek.

No i oczywiście to sporo taniej, niż ciągnąć tory i sieć, a jeszcze to utrzymywać i zatwierdzać jakieś przejazdy czy sygnalizacje z ZDM. Możliwe, że dzięki temu projekty mają szanse być szybciej zatwierdzane. Tylko są pewne granice, które na liniach kluczowych powinny obowiązywać. A czy są kluczowe - jeśli ZTM daje tramwaj co 15/20 i z26 co 15/20, to może i nie są.
ŁK

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 sie 2023, 14:55

Tak Btw podczas ostatniej kolizji (zdaje się) przy Dolna x Puławska było bardzo ciekawe rozwiązanie pt. wahadło Dworkowa - Królikarnia.
ŁK

Paweł D.
Posty: 5311
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 20 sie 2023, 16:06

Czasy się zmieniły i raczej przyjdzie zapomnieć o puszczaniu tramwaju przez plac budowy - a tak chyba by było. Kwestie pracy ciężkiego sprzętu, niebezpieczeństwa zerwania sieci aż po pielgrzymki pasażerów w przypadku awarii. Żaden kierownik budowy na to nie pójdzie.

Georg
Posty: 6019
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 20 sie 2023, 17:14

Czy nakładka przy Rondzie Daszyńskiego jeszcze funkcjonuje czy została zdemontowana? Od kilku miesięcy 11 jeździła przez Kercelak, a obecnie w ogóle nie jeździ.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 20 sie 2023, 17:27

To tam była nakładka?!

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3812
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 20 sie 2023, 17:27

Na Prostej nie było nakładki tylko przelotka między torami i zwrotnice zamontowane na stałe.

Georg
Posty: 6019
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 20 sie 2023, 17:31

A to przepraszam. Nie wiedziałem. To jeszcze jedno pytanie: czym spowodowane było skierowanie 11 przez Kercelak?

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3812
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 20 sie 2023, 17:40

Postojami na placu Narutowicza. Na Nowym Bemowie miało wspólne stanowisko z 24.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 sie 2023, 17:50

I jeszcze hałasem jazzow na Piaskach.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 sie 2023, 18:07

Też bym się zirytował, mając jazz pod oknem, następnym razem kupcie jakieś ambienty to ludzie będą lepiej sypiać.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

gfedorynski
Posty: 717
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 21 sie 2023, 9:46

Dlaczego 28 nie jeździ na Koło?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 21 sie 2023, 10:32

ZielonyJamnik pisze:
19 sie 2023, 7:15
To pokazuje, że ten organizator jest zbędną instytucją w Warszawie.
U organizatora nikomu to nie przeszkadza.

A pomyśleć, że w takim GZMie potrafią teraz robić mapki na byle objazd i jeszcze mapki z dojściem do tymczasowych przystanków. Takie rzeczy w GOPie, a nie w Warszawie...

Łukasz pisze:
20 sie 2023, 0:13
Jak pamietam z Czterdziestolatka budowę przy Centralnym, to tam tylko tramwaje jeździły. A jak metro budowali, to też wiele ruchu kołowego było wyciętego, choćby Targowa czy Al.Solidarności. I to na lata.
Jak długo budowali Centralny, a jak długo potrwa zamknięcie przy Reducie Wolskiej?
BTW - są jeszcze ikoniczne zdjęcia z Pragi lub Wiednia z tymczasowymi torowiskami nad/przy budowie metra ;)
gfedorynski pisze:
21 sie 2023, 9:46
Dlaczego 28 nie jeździ na Koło?
Dołączę się, ale z innym pytaniem: czemu, choć skrócono trasę, to 28 w DS potrafi jeździć na solowych 105tkach? W sobotę przez Wisłę potrafią przejeżdżać pełne wozy...

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3812
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 21 sie 2023, 15:25

gfedorynski pisze:
21 sie 2023, 9:46
Dlaczego 28 nie jeździ na Koło?
Strzelam w ciemno, że ktoś wyliczył, że zarówno silne 33 jak i 28+35 to są tak samo dwa sloty. W takim razie pytanie, skoro 33 zastępuje tam te dwie linie to czemu pół 33 nie dociera do Koła?

Georg
Posty: 6019
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 21 sie 2023, 15:57

A Koło od września nie będzie gościć dwóch linii? Wróci 11, a Bemowo pełne.

ODPOWIEDZ